email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat Registrul Comertului cu privire la serviciile online de e-guvernare

Registrul comertuluiONRCservicii onlinee-guvernareinregistrari firme





1. Avand in vedere desfasurarea, incepand cu data de 06.02.2012, a activitatii de inregistrare in registrul comertului pe noul sistem informatic integrat realizat in cadrul proiectului “Servicii on-line (de eguvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat", va comunicam ca infiintarea unei firme are loc in termenul de 3 zile, cu parcurgerea celor trei etape inregistrarea cererii de inmatriculare; solutionarea cererii de inmatriculare; eliberarea
documentelor prevazute de lege.

De asemenea, noul sistem informatic integrat permite agregarea uniforma si coerenta a datelor ONRC intr-un sistem unitar la nivel national, fiind create premisele interconectarii cu celelalte sisteme de la nivelul Uniunii Europene.

2.A. incepand cu data implementarii noului sistem informatic integrat, in perioada 06 - 09.02.2012, inclusiv, s-au inregistrat la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale un numar de
32.613 cereri(rezervari de denumire, inmatriculari, inregistrare de mentiuni, depuneri si mentionare
acte, certificate constatatoare, furnizare de informatii, alte tipuri de cereri), reprezentand o crestere de aproximativ 62% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa cum urmeaza:
- 06.02.2012 - numar total de cereri: 7.617, din care:
o Cereri de inregistrare:
- 2.455 rezervari denumire;
- 383 inmatriculari persoane juridice;
- 900 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si
intreprinderi familiale;
- 1508 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 397 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi
individuale si intreprinderi familiale;
- 332 depuneri si mentionare acte.


o Cereri de furnizare informatii:
- 1.048 certificate constatatoare;
- 152 furnizari de informatii;
- 442 alte tipuri de cereri.


- 07.02.2012 - numar total de cereri 9.011, din care:
o Cereri de inregistrare:
- 2.585 rezervari denumire;
- 435 inmatriculari persoane juridice;
- 1.514 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 1.376 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 403 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 440 depuneri si mentionare acte.

o Cereri de furnizare informatii:
- 1.344 certificate constatatoare;
- 214 furnizari de informatii;
- 700 alte tipuri de cereri.

- 08.02.2012 - numar total de cereri 7.280, din care:
o Cereri de inregistrare:
- 1.720 rezervari denumire;
- 352 inmatriculari persoane juridice;
- 1.210 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale
si intreprinderi familiale;
- 1.254 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 350 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi
individuale si intreprinderi familiale;
- 298 depuneri si mentionare acte.

o Cereri de furnizare informatii:
- 1.252 certificate constatatoare;
- 219 furnizari de informatii;
- 625 alte tipuri de cereri.

- 09.02.2012 - numar total de cereri 8.705, din care:
o Cereri de inregistrare:
- 2.061 rezervari denumire;
- 419 inmatriculari persoane juridice;
- 1.353 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 1.398 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 284 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 401 depuneri si mentionare acte.

o Cereri de furnizare informatii:
- 1.569 certificate constatatoare;
- 271 furnizari de informatii;
- 949 alte tipuri de cereri.

2.B. Prin acest proiect Oficiului National al Registrului Comertului pune la dispozitia persoanelor interesate, portalul de servicii online https://portal.onrc.ro. in vederea accesarii acestui portal, fiecare utilizator trebuie sa-si creeze un cont. Dupa crearea contului, utilizatorul poate avea acces gratuit sau contra cost, in functie de tipul serviciului, la serviciile de inregistrare online.

Manualul de utilizare a sistemului online de inregistrare a cererilor poate fi accesat la adresa de internet https://portal.onrc.ro, unde pot fi consultate ghidurile de completare formulare Registrul Comertului. in ceea priveste utilizarea portalului de servicii online al Oficiului National al Registrului Comertului, https://portal.onrc.ro, incepand cu data de 07.02.2012, au fost inregistrate urmatoarele date:

- numarul total de utilizatori portal: 24.667;
- noi utilizatori creati in aceasta perioada: 1.194;
- formulare online initiate: 256 din care 25 finalizate (unele transmise, unele ramase doar in starea finalizat);
- numar interogari RECOM in aceasta perioada: 16.956 din care 601 furnizari de informatii eliberate.

3. De asemenea, pentru a veni in sprijinul solicitantilor, ONRC si ANAF au dispus masuri pentru simplificarea formalitatilor administrative, astfel incat, incepand cu aceeasi data, 6 februarie 2012, cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social sunt preluate de oficiile registrului comertului odata cu cererile de inregistrare avand ca obiect inmatriculari/schimbari de sediu social si vor fi transmise administratiilor finantelor publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, astfel cum au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare adresate oficiilor registrului comertului.

Consecinta directa a acestor masuri o reprezinta faptul ca perioada aferenta tuturor formalitatilor necesare infiintarii unei firme se comprima integral in termenul de 3 zile. Prin urmare, solicitantii nu se mai adreseaza administratiilor finantelor publice, pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, acestea urmand a fi obtinute prin intermediul oficiilor registrului comertului.

4. In aceasta perioada, la nivel national, s-a inregistrat o crestere semnificativa a numarului de solicitari avand in vedere si faptul ca Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit a anuntat deschiderea sesiunilor pentru depunerea proiectelor de investitii prin Programul National de Dezvoltare Rurala, Masura 141 - "Sprijinirea fermelor agricole de semi-subzistenta", volumul cererilor de inmatriculare a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale a crescut.

In perioada urmatoare, ne asteptam la un numar la fel de mare de solicitari, dar mentionam ca Oficiul National al Registrului Comertului depune, prin intreg personalul, toate eforturile pentru respectarea termenelor de solutionare a cererilor si de eliberare a inscrisurilor prevazute de lege.




de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Registrul comertuluiONRCservicii onlinee-guvernareinregistrari firme


Data aparitiei: 16 Februarie 2012

Votati articolul "Comunicat Registrul Comertului cu privire la serviciile online de e-guvernare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X