Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Gestiunea inventariata. Model proces-verbal de inventariere

Toate bunurile ce se inventariaza se inscriu in listele de inventariere, care trebuie sa se intocmeasca pe locuri de depozitare, pe gestiuni si pe categorii de bunuri. Rezultatele inventarierii se stabilesc prin compararea datelor constatate faptic si inscrise in listele de inventariere cu cele din evidenta tehnico-operativa (fisele de magazie) si din contabilitate

Pe ultima fila a listei de inventariere, gestionarul trebuie sa mentioneze daca toate bunurile si valorile banesti din gestiune au fost inventariate si consemnate in listele de inventariere in prezenta sa.

De asemenea, acesta mentioneaza daca are obiectii cu privire la modul de efectuare a inventarierii. in acest caz, comisia de inventariere este obligata sa analizeze obiectiile, iar concluziile la care a ajuns se vor mentiona la sfarsitul listelor de inventariere.

Listele de inventariere se semneaza pe fiecare fila de catre presedintele si membrii comisiei de inventariere, de catre gestionar, precum si de catre specialisti solicitati de catre presedintele comisiei de inventariere pentru participarea la identificarea bunurilor inventariate. Rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal.

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Planul de Conturi GENERAL 2016
Planul de Conturi GENERAL 2016

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii 2016
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016

Vezi detalii



Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente:

- data intocmirii,
- numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere,
- numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere,
- gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate,
- data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere,
- rezultatele inventarierii,
- concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Un model simplificat se prezinta mai jos:


PROCES-VERBAL DE INVENTARIERE LA 31.12.2011

Comisia de inventariere constituita din:
………………………….................... in calitate de …………………………........
……………………........................... in calitate de ……………………………....
…………………….......................... in calitate de ……………………................
in baza deciziei nr …../……………… a efectuat inventarierea mijloacelor fixe, obiectelor de
inventar, marfa si materialele din depozit, disponibilitati banesti, creante si datorii, in zilele
de .................. .
Au fost constatate urmatoarele:
Nu s-au inregistrat plusuri sau minusuri de inventar.
Rezultatele inventarierii cuprinse in listele de inventar prin efectuarea inventarierii faptice se vor
inregistra in contabilitate.
Comisia de inventariere declara incheiata inventarierea patrimoniului la 31.12.2011.
Comisia de inventariere:

Nume: ……………………... Semnatura: ________________
Nume: ……………………… Semnatura: ________________
Nume: …………………….... Semnatura: ________________
incheiat azi: ………………..



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Martie 2012


Votati articolul "Gestiunea inventariata. Model proces-verbal de inventariere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Transferul unui bun de la o institutie publica la alta ?

Intrebare: Va rog mult sa imi spuneti:
1 - cum se face transferul unui bun de la o institutie publica la alta ?
2 - ce acte trebuiesc facute ?
3 - ce se intampla cu numarul de inventar
sub care se gaseste bunul ?
4 - cum se scade bunul din inventarul institutiei
care transfera bunul la cealalta institutie ? ce acte trebuiesc facute ?

Raspuns: Transferul de bunuri intre institutii se face prin vanzare-cumparare, cesionare, comodat sau...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Martie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Din august 2016 se reduce TVA-ul la noi servicii si lucrari agricole

    • Incepand cu luna august a acestui an, se va reduce taxa pe valoarea adaugata pentru mai multe servicii din domeniul agricol. Cota de TVA se va reduce astfel de la 20% la 9% pentru servicii precum  furnizarea de seminte, ingrasaminte si pesticide, precum si pentru lucrari agricole. Guvernul Ciolos a luat recent aceasta decizie, iar impactul bugetar este calculat la 65,8 milioane de lei pentru acest an, la 190,9 milioane de lei pentru anul viitor si la 203,3 milioane de lei pentr...» citeste mai departe aici

  • Facturarea sconturilor. Cum intocmim monografia contabila?

    • In analiza de mai jos, avem ca exemplu situatia in care se emite o factura de reducere financiara (scont) catre un client care plateste facturi inainte de scadenta. Vom vedea astfel daca aceasta factura trebuie sa contina TVA, precum si cum va arata monografia contabila. Potrivit art. 286 alin. (4) lit. a) cu normele metodologice de aplicare, rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei, n...» citeste mai departe aici

  • Firmele vor putea anula sanctiunile ANAF in anumite conditii. Se impun termene de remediere si dreptul de consiliere

    • In urma sanctiunilor primite de la ANAF, inclusiv in prezent, calea de atac din partea firmelor o reprezinta contestatia care poate fi depusa la ANAF. Procesele pot fi dura insa ani de zile in momentul in care ajung la instanta. O modificare in acest sens ar putea scuti firmele nu doar de initierea unor noi procese, ci si de sanctiunile aplicate de ANAF. In concret, un proiect de lege recent propune ca inspectorii ANAF sa permita firmelor sa isi exprime punctul de vedere in ce prive...» citeste mai departe aici

  • Buletin CECCAR cu explicatii: Noutati legislative 21-24.06.2016

    • In randurile de mai jos, cinci acte normative importante sunt amintite intr-un nou buletin informativ privind noutatile legislative cu incidenta fiscala:     Hotararea Guvernului nr. 449/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 52/2011 (M. Of. nr. 473 d...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare facturi omise in declaratia 394 din anul 2015. Depunem rectificative?

    • In cele ce urmeaza, stabilim daca pentru facturi neinregistrate in anul 2015 este necesara depunerea Declaratiei 394 rectificativ pentru lunile din urma. Pentru facturile emise/primite aferente anului 2015, se vor aplica prevederile OMFP 3596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si a...» citeste mai departe aici

  • Masuri pentru simplificarea procedurilor si reducerea eforturilor cetatenilor de procurare a unor documente

    • Guvernul a adoptat astazi un pachet de masuri destinate simplificarii procedurilor si reducerii eforturilor cetatenilor de procurare a unor documente, precum si consolidarii procesului de digitalizare la nivelul administratiei publice centrale. Cea mai mare parte a masurilor incluse in acest pachet raspund sugestiilor primite din partea cetatenilor prin intermediul platformei online de consultare publica "maisimplu.gov.ro", prin intermediul careia s-au primit pest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X