Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Gestiunea inventariata. Model proces-verbal de inventariere

Toate bunurile ce se inventariaza se inscriu in listele de inventariere, care trebuie sa se intocmeasca pe locuri de depozitare, pe gestiuni si pe categorii de bunuri. Rezultatele inventarierii se stabilesc prin compararea datelor constatate faptic si inscrise in listele de inventariere cu cele din evidenta tehnico-operativa (fisele de magazie) si din contabilitate

Pe ultima fila a listei de inventariere, gestionarul trebuie sa mentioneze daca toate bunurile si valorile banesti din gestiune au fost inventariate si consemnate in listele de inventariere in prezenta sa.

De asemenea, acesta mentioneaza daca are obiectii cu privire la modul de efectuare a inventarierii. in acest caz, comisia de inventariere este obligata sa analizeze obiectiile, iar concluziile la care a ajuns se vor mentiona la sfarsitul listelor de inventariere.

Listele de inventariere se semneaza pe fiecare fila de catre presedintele si membrii comisiei de inventariere, de catre gestionar, precum si de catre specialisti solicitati de catre presedintele comisiei de inventariere pentru participarea la identificarea bunurilor inventariate. Rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016

Vezi detalii

Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii



Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente:

- data intocmirii,
- numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere,
- numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere,
- gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate,
- data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere,
- rezultatele inventarierii,
- concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Un model simplificat se prezinta mai jos:


PROCES-VERBAL DE INVENTARIERE LA 31.12.2011

Comisia de inventariere constituita din:
………………………….................... in calitate de …………………………........
……………………........................... in calitate de ……………………………....
…………………….......................... in calitate de ……………………................
in baza deciziei nr …../……………… a efectuat inventarierea mijloacelor fixe, obiectelor de
inventar, marfa si materialele din depozit, disponibilitati banesti, creante si datorii, in zilele
de .................. .
Au fost constatate urmatoarele:
Nu s-au inregistrat plusuri sau minusuri de inventar.
Rezultatele inventarierii cuprinse in listele de inventar prin efectuarea inventarierii faptice se vor
inregistra in contabilitate.
Comisia de inventariere declara incheiata inventarierea patrimoniului la 31.12.2011.
Comisia de inventariere:

Nume: ……………………... Semnatura: ________________
Nume: ……………………… Semnatura: ________________
Nume: …………………….... Semnatura: ________________
incheiat azi: ………………..



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Martie 2012


Votati articolul "Gestiunea inventariata. Model proces-verbal de inventariere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot infiinta un Pfa?

Intrebare: Buna ziua,

Am o mare nedumerire. Pot infiinta un pfa avand cod caen 6920, dat fiind faptul ca nu sunt expert contabil? Sa presupunem ca se accepta la ORC in baza diplomei de licenta infiintarea Pfa-ului..pot tine contabilitatea toata, inclusiv semnarea bilanturilor pt soc care au CA pana in 35.000 eur sau 65000 daca s-a modificat, in mod legal in baza unui contract de prestari servicii? Multumesc anticipat!

Raspuns: Vezi art. 10 din legea contabilitatii 1 Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Martie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: Obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016

    • Salariul minim brut pe economie va creste de la de la 1.050 de lei pe luna la 1.250 de lei, incepand de duminica, 1 mai 2016. Majorarea salariului minim brut cu 19%, care va intra in vigoare de la sfarsitul acestei saptamani, trebuie inregistrata, de catre angajatori, in sistemul electronic REVISAL. Potrivit unei hotarari de guvern adoptate pe 30 decembrie 2015, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va fi majorat la 1.250 lei incepan...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari

    • Conform legislatiei in vigoare, persoanele impozabile care intentioneaza sa efectueze tranzactii cu operatori economici din alte state membre au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inaintea efectuarii acestor tranzactii. Au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal (inregistrare in scopuri normale de TVA) atunci cand au intentia sa efect...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi

    • Redam mai jos Ordinul nr. 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 60/2015, in vigoare de la 27.04.2016. Având in vedere prevederile Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si declarative ale persoanelor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Redam mai jos cateva aspecte curente incluse de ANAF in Ghidul fiscal actualizat al contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Retinem, in primul rand, ca veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decât veniturile din activitati independente. ...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam corect?

    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societatea a schimbat anul fiscal si financiar. Este primul an modificat si are 15 luni (01.01.2015-31.03.2016). Pentru ultimul trimestru al anului (ianuarie-martie 2016), stabilim daca se mai depune declaratia 100 sau daca se depune direct declaratia 101 pana pe data de 25 Iunie 2016. Pentru un an normal pentru ultimul trimestru nu se depune 100 astfel ca vom stabili daca se pastreaza aceeasi regula. Prevederile OG nr. 102/2013 pentru mo...» citeste mai departe aici

  • Schimbare an fiscal. Care sunt implicatiile fiscale si ce raportari se fac in 2016?

    • Analiza noastra face referire, prin cele ce urmeaza, la o societate care face parte dintr-un grup international care a decis schimbarea anului fiscal de la ianuarie 2016-decembrie 2016 la iulie 2016-iunie 2017. Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru a putea face aceasta schimbare tinand cont de statutul de microintreprindere al companiei, precum si ce obligatii de raportare exista in 2016. Depuneti formularul electronic S1055 – Instiintare privind modificarea exercitiului f...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X