email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Examinarea contabilitatii pentru intreprinderile mici si mijlocii

evidenta contabilamicrointreprinderistocuriexpertizare conturi

In mod deosebit, misiunea de examinare a contabilitatii, intocmire si prezentare a situatiilor financiare este destinata intreprinderilor mici si mijlocii.

Aceasta misiune are ca obiect oferirea garantiei pentru actionari si asociati, precum si pentru terti ca un personal calificat, dupa ce s-a conformat regulilor fixate de profesie, a obtinut asigurarea ca bilantul contabil ofera o imagine fidela, clara si completa a patrimoniului, situatiei financiare si rezultatului exercitiului.

Munca de expertiza:

In cazul unei misiuni de expertiza privind examinarea contabilitatii, intocmirea si prezentarea situatiilor financiare, expertul contabil va trebui sa efectueze o expertizare a tuturor conturilor.

Expertizarea conturilor de stocuri

In cazul expertizei conturilor de stocuri in vederea certificarii situatiilor financiare, expertul are in atentie urmatoarele obiective:
- Verificarea corectei evaluari a stocurilor, asigurarea ca stocul este evaluat la valoarea cea mai mica dintre cost si valoarea neta realizabila.
- Stocurile sunt contabilizate, exista si apartin societatii.
- Separarea exercitiilor este corect inteleasa.

In vederea efectuarii acestei expertize, expertul va proceda la:
- Verificarea concordantei dintre evidenta contabila sintetica si analitica a stocurilor de valori materiale.

- Verificarea concordantei dintre evidenta contabila si evidenta operativa tinuta la locurile de gestionare a valorilor materiale. Pentru a se verifica respectarea acestor conditii, concordanta dintre evidenta contabila si cea operativa se asigura prin pontarea regulata a celor doua evidente. Se verifica, in acest sens, raportul de gestiune cu balanta si fisa conturilor din contabilitate.

- Corelarea intrarilor de materiale, produse sau marfuri in functie de consum, eliberari sau vanzari.

- Reconstituirea cantitativa a unor evidente global valorice, pe baza inventarelor si a actelor de gestiune, in cazul unitatilor de vanzare cu amanuntul.

- Identificarea stocurilor cu miscare lenta, fara miscare sau care sunt uzate.

- Efectuarea testului de separare a exercitiilor financiare.

- Revizuirea constituirii ajustarilor de valoare pentru stocuri.

- Revizuirea alocarii corecte a costurilor stocurilor.

- Verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a intrarilor de stocuri - la data transferului riscurilor si beneficiilor. Expertul trebuie sa acorde o atentie deosebita aici pentru situtiile in care exista anumite decalaje de timp intre data de transfer a proprietatii si cea de livrare, de exemplu in cazurile:

1. Bunuri vandute in consignatie sau stocuri puse la dispozitia clientului.


2. Stocuri gajate livrate creditorului beneficiar al gajului, care raman contabilizate in bilantul debitorului pana la vanzarea lor.

3. Bunuri receptionate pentru care nu s-a primit inca factura, care trebuie inregistrate in activele cumparatorului.

4. Bunuri vandute si nelivrate inca, pentru care a avut loc transferul proprietatii. De exemplu, la vanzarile cu conditia "ex-work", bunurile vandute ies din stocul vanzatorului din momentul punerii lor la dispozitia cumparatorului. Identificarea stocurilor aflate la terti.

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evidenta contabilamicrointreprinderistocuriexpertizare conturi


Data aparitiei: 29 Martie 2012

Votati articolul "Examinarea contabilitatii pentru intreprinderile mici si mijlocii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X