Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Contabilitatea la zi: Norme privind inregistrarea veniturilor

Evidenta contabila in partida simpla a veniturilor se tine pe feluri de venituri, dupa natura lor, astfel:

a) venituri din activitati care constituie fapte de comert;
b) venituri din profesii libere;
c) alte venituri.

Pentru asociatiile fara personalitate juridica evidenta contabila in partida simpla a veniturilor se va tine in mod distinct. Stabilirea venitului net obtinut sau a pierderii inregistrate in cadrul asocierii se determina pe fiecare contract de asociere.

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii



Venitul brut cuprinde:
- sumele incasate si echivalentul in lei al veniturilor in natura din desfasurarea activitatii;
- veniturile sub forma de dobanzi din creante comerciale sau din alte creante utilizate in legatura cu o activitate independenta;
- castigurile din transferul activelor din patrimoniul afacerii utilizate intr-o activitate independenta, inclusiv contravaloarea bunurilor ramase dupa incetarea definitiva a activitatii;
- veniturile din angajamentul de a nu desfasura o activitate independen ta sau de a nu concura cu o alta persoana;
- veniturile din anularea sau scutirea unor datorii de plata aparute in legatura cu o activitate independenta.

Nu constituie venit brut si nu se inregistreaza in Registrul-jurnal de incasari si plati sumele incasate, cum sunt:
- aporturile in numerar sau echivalentul in lei al aporturilor in natura facute la inceperea unei activitati ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de imprumuturi de la persoane fizice ori persoane juridice;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii.

Pentru aceste categorii de operatiuni fie se deschid fise pentru operatiuni diverse distincte, fie se intocmesc situatii cu ajutorul docum entelor cumulative care sa reflecte situatia acestor sume. In cazul in care bunurile din patrimoniul afacerii trec in patrimoniul personal al contribuabilului, suma reprezentand contravaloarea acestora se include in venitul brut, considerandu-se o instrainare. in cazul in care asociatiile isi inceteaza activitatea, iar fostii asociati continua sa functioneze in mod individual, bunurile din patrimoniul asociatiei trec in patrimoniul noilor afaceri, se inscriu in Registrul-inventar al acestora si se amortizeaza in continuare, se consuma sau se vand, dupa caz. in toate cazurile de instrainare este necesara evaluarea bunului, care se poate face la preturile practicate pe piata sau stabilite prin expertiza tehnica.

In cazul incetarii definitive a activitatii, su mele obtinute din valorificarea bunurilor patrimoniului afacerii, inscrise in Registrul-inventar (mijloace fixe, obiecte de inventar etc.), precum si stocurile de materii prime, materiale, produse finite si marfuri ramase nevalorificate sunt incluse in ven itul brut.

Constituie venit brut venitul incasat in cadrul unui an calendaristic, indiferent de perioada in care au fost efectuate prestatiile. in relatiile cu persoanele juridice contribuabilii sunt obligati, pentru sumele incasate atat pe baza de chita nta, bon fiscal etc., cat si prin banca, sa intocmeasca factura. in relatiile cu persoanele fizice contribuabilii sunt obligati, pentru sumele incasate prin banca, sa intocmeasca factura.

Pentru fiecare tip de activitate desfasurata se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse in care se vor inregistra toate documentele in ordine cronologica. Totalurile lunare din Fisa pentru operatiuni diverse se vor inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse, grupate pe feluri de activitati. Totalul veniturilor d in Jurnalul privind operatiuni diverse reprezinta venitul contribuabilului. in cazul contribuabililor care realizeaza venituri dintr-o singura activitate, totalul veniturilor se regaseste in Fisa pentru operatiuni diverse pe randul "Total", nemaifiind necesara deschiderea Jurnalului privind operatiuni diverse.

Contribuabilii care incaseaza in numerar toate veniturile realizate pot sa evidentieze aceste venituri numai in Registrul -jurnal de incasari si plati, nemaifiind obligatorie intocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse. In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, se preiau pentru determinarea impozitului din coloanele corespunzatoare ale Jurnalului pentru vanzari nemaifiind obligatorie intocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse pentru veniturile realizate.

In conditiile utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, in conformitate cu prevederile legale, inregistrarea veniturilor se face in baza Raportului fiscal de inchidere zilnica si a Registrului special, intocmit in conditiile defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Aprilie 2012


Votati articolul "Contabilitatea la zi: Norme privind inregistrarea veniturilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratii si Formulare

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti care sunt Formularele (declaratii) care trebuie depuse la Finante, pentru anul trecut, 2012? Reprezint PFA .
Multumesc.

Raspuns: Termenul de depunere al formularului 200 este anual, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Aprilie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X