Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Legea 70/2015

Scoaterea din evidenta contabila a clientilor care nu se vor mai incasa

Vom vedea in randurile urmatoare cum procedam in cazul in care efectuam o remitere de datorie. Mentionam atfel ca vom avea ca baza legala pct. 189 din OMFP 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene pentru client incerti se inregistreaza : 4118 "Clienti incerti sau in litigiu" = 4111"Clienti"

Exemplu: Monografie contabila cu implicatii fiscale aferente presupunand urmatorul caz::
- suma de incasat de 10.000 lei;
- provizion (depreciere) constituit la 31.12.2011: 10.000 lei, din care 3.000 lei deductibil (30%) si 7.000 lei nedeductibil (70%).

La data cand se decide eliminarea din evidentele contabile a clientului neincasat se va intocmi o hotarire AGA si decizie a administratorului in acest sens si se fac urmatoarele inregistrari contabile:

- trecerea clientului incert pe cheltuieli astfel:

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii



654 = 4118 3000 lei - cheltuiala deductibila - parte acoperita de provizion deductibil constituit conform art. 22.
Confom punctului 53 ultimul alineat din normele date in aplicarea art. 22 alin. (1) litera c) din codul fiscal :
"Cheltuielile reprezentind pierderile din creantele incerte sau in litigiu neincasate, inregistrate cu ocazia scoaterii din evidenta a acestora, sunt deductibile pentru partea acoperita de provizionul constituit potrivit art. 22 din Codul fiscal ."

si 654 = 4118 7000 lei - cheltuiala nedeductibila - parte neacoperita de provizion deductibil.
Conform art. 21 alin. (4) litera o):
"pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu, neincasate, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 22, precum si pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu, neincasate, in alte situatii decat cele prevazute la art. 21 alin. (2) lit. n). In aceasta situatie, contribuabilii care scot din evidenta clientii neincasati sunt obligati sa comunice in scris acestora scoaterea din evidenta a creantelor respective, in vederea recalcularii profitului impozabil la persoana debitoare, dupa caz;"

- reluarea la venituri a provizionului deja constituit:
491 = 7814 3000 lei - venit impozabil - corespunde unei cheltuieli care a fost deductibila initial (cheltuiala deductibila 30% la constituirea provizionului la 31.12.2011)
si 491 = 7814 7000 lei - venit neimpozabil - corespunde unei cheltuieli care a fost nedeductibila initial (cheltuiala nedeductibila 70% la constituirea provizionului la 31.12.2011) - conform art. 20 litera c) din codul fiscal si punctului 20 din normele de aplicare ale acestuia.

Daca la data de 31.12.2011 nu s-a facut inregistrarea 4118 = 411, atunci se va inlocui contul 4118 cu 4111. Iar daca nu s-a constituit provizion se va face direct inregistrarea contabila: 654 = 4111

Dupa scoaterea din evidenta a creantei, trebuie sa notificati si partenerul in acest sens, astfel incit acesta sa opereze anularea datoriei in contabilitatea sa.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Aprilie 2012


Votati articolul "Scoaterea din evidenta contabila a clientilor care nu se vor mai incasa":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Delegare de competenta si verificare consum prin Decizie ?

Intrebare: Hristos a inviat !

Va rog sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

- in cadrul institutiei publice
unde lucreaza sora mea
se afla 2 autoturisme ce sunt utilizate
pentru deplasarea salariatilor in interes de serviciu,
in localitate sau in afara acesteia.

- institutia are 2 conducatori, un director general si un director economic.
Directorul general doreste sa delege competenta celuilalt director,
in sensul ca una din masini sa o aibe la dispozitie,
sa aprobe deplasarile pe care le va face acesta si salariatii
care vor avea nevoie de masina,
sa semneze Foile de parcurs
si sa raspunda de consumul de combustibil /in fiecare luna.

In acest sens, directorul general vrea sa emita o Decizie interna.
Totodata, tot prin Decizie,
doreste ca pe Foile de parcurs
soferul sa obtina de la fiecare institutie
la care se va deplasa
o stampila si o semnatura de confirmare a deplasarii.

In acest fel, se va putea verifica si justifica
consumul de combustibil lunar pentru autoturismul
pe care i-l va pune la dispozitia directorului adjunct.

Se pot delega atributiile si raspunderea directorului general ?
Este legala o asemenea Decizie ?


Raspuns: Directorul economic, prin functia ocupata are raspundere pentru activitatea economica indiferent de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Aprilie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: gi*****
asasa
Data adaugarii: 20-Feb-2013
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • PFA-urile si-ar putea pierde peste 40 la suta din venituri. Sunt amenintate cu plata retroactiva a contributiilor pe 5 ani

    • Plata contributiilor sociale de catre programatorii din industria IT, responsabili de circa 6% din PIB, ii poate face pe acestia sa se indrepte catre tari in care nu vor avea de indeplinit aceasta obligatie fiscala.  Aceste obligatii se vor aplica insa tuturor PFA-urilor, indiferent de domeniu. Astfel,  cei care activeaza ca PFA cu profesii de programatori si informaticieni si colaboreaza cu companii de IT inclusiv multinationale pot risca sa plateasca toate contributiile ...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Firmele pot fi dizolvate din oficiu daca nu depun situatiile financiare anuale

    • Conform unor modificari aprobate recent si promulgate de presedintele Klaus Iohannis, societatile  vor putea fi radiate din oficiu sau la cererea ANAF ori a creditorilor in cazul in care depasesc cu mai mult de 60 de zile termenul de depunere a situatiilor financiare anuale. "Firmele vor putea fi radiate din oficiu sau, spre exemplu, la cererea ANAF sau a creditorilor, in cazul in care societatea nu si-a depus situatiile financiare anuale, si, dupa caz, si...» citeste mai departe aici

  • Depunere numerar la banca. Legea 70/2015

    • Conform Legii 70/2015, incasarile de la o persoana juridica, pe zi si factura sunt limitate la 5000 lei iar platile fragmentate sunt interzise. In situatia in care societatea are de recuperat de la un client din 2014 o suma ce depaseste plafonul stabilit, s-a incasat deja o suma sub 5000 lei in numerar, intrebarea este: Clientul poate sa  depu...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat si bacsis. Dosar

    •   Expert contabil Anca Ivanov             Actele normative de capatai care reglementeaza utilizarea caselor de marcat sunt Ordonanta de Urgenta nr. 28 din 25 martie 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal, republicata si modificata de nenumarate ori, impreuna cu Hotararea nr. 479 din 18 aprilie 2003, republicata si modificata privind aprobare...» citeste mai departe aici

  • Regimul compensarii datoriilor intre firme. Rezolvarea propusa de consultantul fiscal

    • In cazul analizat in randurile urmatoare, avem ca subiect o societate care achizitioneaza un echipament tehnologic in suma de 250.000 RON. Profitul impozabil aferent trimestrului in care are loc achizitia este in suma de 180.000 RON. Cum se calculeaza impozitul pe profitul reinvestit precum si modul de reflectare in rezerva legala, conform art 19 Cod Fiscal? Da, compensarea  intre persoane juridice se poate face si pentru dividende, care se incadreaza in baza legala, ...» citeste mai departe aici

  • Proiect nou MFP privind institutiile publice si instrumentele de plata

    • Redam mai jos proiectul de ordonanta publicat recent de Ministerul Finantelor pe site-ul propriu, referitor la  reglementarea unor masuri financiar bugetare.   ORDONANTA DE URGENTA privind reglementarea unor masuri financiar bugetare avand in vedere: − preocuparea institutiilor europene, respectiv a Comisiei Europene a Bancii Centrale Europene in vederea respectarii de catre statele membre a articolelor 123 si 124 din Tratatul privind functionar...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
Stiri si analize economice
SATI
X