email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decontarea cheltuielilor in cazul unor activitati fara scop patrimonial. Documente justificative

impozit pe venitOG 26/2000documente justificativeactivitati fara scop patrimonial


Vom vedea, prin intermediul prezentului studiu de caz, in ce mod pot fi decontate cheltuielile cu combustibilul in cazul unei fundatii pentru autoturismul folosit de presedintele fundatiei, cu mentiunea ca organizatia desfasoara activitati fara scop patrimonial. Vom identifica, in acelasi timp, si documentele justificative necesare.


Raspuns:

Conform art. 15 alin. (1) din OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, fundatia este subiectul de drept infiintat de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic intre vii ori pentru cauza de moarte, constituie un patrimoniu afectat, in mod permanent si irevocabil, realizarii unui scop de interes general sau, dupa caz, al unor colectivitati.
 
Unul din elementele pe care trebuie sa il cuprinda actul constitutiv al fundatiei il constituie precizarea scopului fundatiei, astfel cum prevede art. 16 alin.(2) lit. b) din ordonanta mai sus mentionata.

Aprobarea si executarea bugetului de venituri si cheltuieli al fundatiei se realizeaza de catre consiliul director, in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (2) lit. b) si f). Consiliul director al fundatiei este organul de conducere si de administrare al acesteia.
 
In baza acestor prevederi consideram ca fundatia poate deconta cheltuielile cu combustibilul pentru autoturismul utilizat de presedinte in vederea desfasurarii activitatii, in limitele si conditiile actului constitutiv, regulamentelor interne de functionare s.a. reglementari interne, cu aprobarea consiliului director.
 
Din punct de vedere al impozitului pe venit, in conformitate cu prevederile art. 55 alin. (3) lit. a) si b) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, sunt considerate avantaje si asimilate salariilor in vederea impunerii:

- utilizarea unui vehicul de orice tip din patrimoniul afacerii, in scop personal, cu exceptia deplasarii pe distanta dus-intors de la domiciliu la locul de munca;
- bunuri oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei.
 
Utilizarea autoturismului in scopul desfasurarii activitatii va rezulta din foile de parcurs. Decontarea cheltuielilor se va efectua in baza Decontului de cheltuieli- cod 14-5-5 / 14-5-5/a sau, dupa caz, a Ordinului de deplasare - cod 14-5-4 / 14-5-4/a. Instructiuni cu privire la aceste formulare sunt redate in Anexa nr. 2 a OMEF - Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar contabile. Potrivit art. 2 alin. (2) din ordinul mentionat, documentele financiar contabile trebuie sa respecte continutul minimal prevazut in anexa nr. 2.

Daca autoturismul nu se afla in proprietatea fundatiei, acesta poate fi utilizat in baza unui contract prin care se transmite folosinta (contract de inchiriere, de comodat).


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pe venitOG 26/2000documente justificativeactivitati fara scop patrimonial


Data aparitiei: 04 Mai 2012

Votati articolul "Decontarea cheltuielilor in cazul unor activitati fara scop patrimonial. Documente justificative":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X