Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Operatiuni contabile specifice contractelor de factoring

Contractul de factoring sau facturaj este un contract comercial de creditare la care participa o societate specializata (societate bancara sau o institutie financiara specializata) in incasarea de facturi, denumita factor, si o societate comerciala furnizoare de produse sau servicii, denumita aderent.

Aderentul urmareste sa-si incaseze pretul facturilor inainte de termenul de scandenta, iar factorul urmareste sa obtina un beneficiu, de regula un anumit procent din facturile pe care le deconteaza in avans. in activitatea de factoring ia parte si beneficiarul (clientul) care va fi notificat ca trebuie sa plateasca factura la scadenta factorului. Companiile de factoring se mai ocupa si de administrarea si managementul facturilor clientilor, precum si de asigurari impotriva riscurilor de neplata a debitorilor.

Deci factoringul este o tehnica de finantare prin transformarea in lichiditati a creantelor rezultate in urma livrarii bunurilor sau prestarii serviciilor.

Formele factoringului sunt:

- factoring traditional (old line factoring) - factorul plateste facturile in momentul in care intra in posesia lor;
- factoring la scandenta (maturity factoring) - factorul plateste facturile in momentul scadentei lor;
- factoring fara notificare - factorul se comporta ca un mandatar si nu suporta riscul neplatii facturii.

Avantajul principal al apelarii la finantarea printr-un contract de factoring de catre aderent este ca documentatia este mult simplificata in cazul factoringului comparativ cu un credit bancar. De asemenea, comparativ cu un credit bancar - unde sumele imprumutate de multe ori trebuie sa respecte o anumita destinatie - disponibilitatile obtinute prin factoring pot fi utilizate in functie de necesitati.

Dezavantajul principal este ca aderentul va trebui sa accepte conditiile impuse de factor in privinta comisioanelor si a dobanzilor, care pot fi mai mari decat in cazul contractelor de credit, mai ales atunci cand factorul preia riscul de neplata din partea debitorilor.

Fluxul informational in cadrul operatiunii de factoring poate fi sintetizat astfel:

1. Aderentul (Furnizorul) factureaza si livreaza bunurile conform contractului economic incheiat cu clientul sau.

2. Aderentul (Furnizorul) intocmeste si transmite societatii de factoring cererea de plata a facturilor cuprinse intr-un borderou.


Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii


3. Factorul (Banca) verifica documentele si instiinteaza aderentul despre facturile acceptate sau neacceptate.

4. Transmiterea de catre Furnizor (Aderent) a facturilor in original catre banca Factor.

5. Furnizorul informeaza clientii-debitori cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra creantelor catre societatea de factoring.

6. Banca Factor plateste o parte din contravaloarea creantelor Furnizorului.

7. Debitorul plateste la scadenta catre banca Factor contravaloarea integrala a facturilor.

8. Banca Factor plateste diferenta de bani catre Furnizor (Aderent).

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Mai 2012


Votati articolul "Operatiuni contabile specifice contractelor de factoring":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cote CAS, CASS, impozit - pentru vanzare bunuri proprii

Intrebare: Bună dimineața,

Privind veniturile din vânzarea BUNURILOR PROPRII (obiecte personale de care nu mai ai nevoie), prin magazine tip consignația sau similare

Vă rog să mă lămuriți care sunt dările la stat pentru următoarele categorii de persoane, CE, CAT și CINE trebuie să rețină/declare aceste venituri.
Care sunt formele legale de reglementare a acordului de vânzare cu vânzătorul? În ce condiții sunt acestea obligatorii (d.p.d.v. al activitații vânzătorului) ?

1. persoane fără venit: CASS=...., CAS=.....IMPOZIT=...
2. persoane pensionare de vârstă/medical: CASS=...., CAS=.....IMPOZIT=...
3. persoane pensionare anticipat: CASS=...., CAS=.....IMPOZIT=...
4. Salariat: CASS=...., CAS=.....IMPOZIT=...

Mulțumesc

Raspuns: mulțumesc... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Mai 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Cine depune Declaratia 394 in 2015? Conditii si obligatii

    • In atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, redam informatii noi referitoare la formularul 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national". Potrivit prevederilor art. 53 din OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii sunt obligati sa furnizeze periodic organelor fiscale informatii referi...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari legale cu privire la tichetele de masa. HG 23/2015

    • La data de 13 februarie 2014 a intrat in vigoare Legea 291/2013 prin care s-a stabilit posibilitatea ca angajatorii sa acorde salariatilor tichete de masa si in format electronic, nu doar pe suport hartie. Normele metodologice insa au fost publicate la aproape un an de la intrarea acesteia in vigoare. Astfel, in  Monitorul Oficial, Partea I nr. 54 din 22/01/2015 a fost publicata HG 23/2015 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind aco...» citeste mai departe aici

  • Obligatii referitoare la stabilirea perioadei fiscale in sensul TVA pentru anul 2015

    • A: Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, precum si persoanele nou-infiintate in anul 2014 si inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care in cursul anului 2014 au utilizat ca perioada fiscala "trimestrul calendaristic" si: 1. in luna decembrie 2014 au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania In anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala "luna calendaris...» citeste mai departe aici

  • Prime acordate salariatilor. Ce inregistrari contabile facem?

    •   In ce priveste acordarea premiilor salariatilor cu ocazia sarbatorilor, redam mai jos un exemplu referitor la trecerea acestor sume in statul de plata si la inregistrarile contabile aferente. Pentru cei cu copii, in baza Codului fiscal art. 55 alin. 4 lit .a si a CCM/ regulament intern /acord incheiat cu salariatii, se poate acorda o suma de 150 lei- reprezentand venit neimpozabil atat la calculul impozitului pe venit cat si din punct de vedere al contributi...» citeste mai departe aici

  • Extinderea cotei reduse de TVA la toate serviciile de cazare

    • In Monitorul Oficial nr. 0046 din 20 ianuarie 2015 a fost publicata Hotararea 20 din 14 ianuarie 2015 pentru modificarea alin. (6) al pct. 23 din titlul VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004/     Consultati actul normativ aici!  &n...» citeste mai departe aici

  • Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti. Servicii furnizate pe cale electronica

    • In cazul in care o societate primeste facturi de servicii electronice de la parteneri din UE si non UE, vom stabili daca acest tip de servicii intra sub incidenta impozitului pe venit nerezidenti si daca e necesara solicitarea certificatului de rezidenta fiscala. Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal are ca obiect veniturile obtinute din Romania, insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venitur...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X