Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Conta Util: Intrarea in gestiune a mijloacelor fixe si amortizarea acestora

Cod CAENamortizare mijloace fixeintrare gestiunerelatii calculintrare inventar


Va oferim mai jos date esentiale privind organizarea documentatiei primare, evidentei si contabilitatii analitice, facand in principal referire la intrarea in gestiune a mijloacelor fixe, precum si la procedura de amortizare aferenta acestora.

Indiferent de modul de intrare in gestiune, pe baza documentelor justificative de provenienta (factura de la furnizor, contractul de societate si documentele de expertiza tehnica in cazul aportului in natura etc.) se face receptia mijlocului fix si se consemneaza in Procesul-verbal de receptie.

Inchirierea mijloacelor fixe se oglindeste in Procesul-verbal de predare-primire, care are la baza contractul de inchiriere. Pentru a stabili existenta efectiva a mijloacelor fixe pe locuri de folosinta si pe responsabili, se va intocmi la fiecare inceput de an Lista de inventariere si de evidenta a mijloacelor fixe.

Contabilitatea analitica a mijloacelor fixe se tine fie folosind Registrul numerelor de Inventar (in care se inscriu numarul de inventar, denumirea si caracteristicile mijlocului fix intrat) si Fisa mijlocului fix (care cuprinde date privind denumirea, numarul de inventar, codul de clasificare, valoarea de intrare, durata de utilizare, norma de amortizare, data punerii in functiune, amortizarea calculata etc.), fie Registrul pentru evidenta mijloacelor fixe (contine aceleasi date ca si fisa mijlocului fix, servind totodata si la stabilirea numerelor de inventar in scopul identificarii mijloacelor fixe).

Amortizarea mijloacelor fixe

Societatile comerciale sunt obligate sa amortizeze imobilizarile corporale si necorporale utilizand unul din regimurile: amortizare liniara, amortizare degresiva sau amortizare accelerata. Competentele de aprobare a regimului de amortizare revin Adunarii Generale a Actionarilor.

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii




Vom explica mai jos modul de calcul al amortizarii liniare pentru ca este cea mai folosita si coincide cu amortizarea fiscala (cheltuielile cu amortizarea contabila astfel calculata sunt in totalitate deductibile).

Important de stiut:

- valoarea de intrare in inventar a unui mijloc fix este compusa din valoarea sa propriu-zisa plus toate cheltuielile ocazionate de aducerea sa in stare de functionare;
- inregistrarea amortizarii in vederea recuperarii cheltuielii cu mijlocul fix se face incepand din luna urmatoare punerii in functiune a echipamentului.

Amortizarea liniara consta in calcularea si alocarea uniforma a valorii contabile de intrare a mijloacelor fixe pe toata durata de functionare exprimata in ani.

Relatiile de calcul sunt:

Amortizarea anuala = Valoarea contabila de intrare x Rata anuala a amortizarii (anuitatea amortizarii) (cota media anuala de amortizare)

Rata anuala a amortizarii % = 100/Durata normala de utilizare %

COD CAEN - CATEGORIA N - Activitati de servicii
administrative si activitati de servicii suport N 20/009


COD CAEN - CATEGORIA N - Activitati de servicii
administrative si activitati N 20/010 de servicii suport


Durata normala de utilizare a imobilizarilor corporale este prevazuta de lege si publicata in Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Cod CAENamortizare mijloace fixeintrare gestiunerelatii calculintrare inventar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Mai 2012


Votati articolul "Conta Util: Intrarea in gestiune a mijloacelor fixe si amortizarea acestora":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Despre debit in contabilitatea institutiei

Intrebare: Buna ziua !

Va rog mult sa ma ajutati sa inteleg ce inseamna
1. - a se comunica natura unui debit ?

Curtea de conturi a facut unele constatari in urma unui control.

Consiliul Judetean ( institutia ierarhic superioara ) vrea sa i se comunice
cuantumul debitului inregistrat in contabilitate si natura unui debit

2. - in ce situatie se inregistreaza un debit in contabilitate ?
Daca institutia a facut obiectiuni, contestatie impotriva Deciziei Curtii de conturi, iar
Consiliul Judetean ( institutia ierarhic superioara ) a facut actiune in instanta,
se mai inregistreaza debitul in contabilitate ?










Raspuns: Prin deschiderea actiunii in anulare, se considera ca aplicarea deciziei curtii de conturi se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Mai 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!