Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Depasire plafon de plati in numerar. Cum procedam?

plafon plati in numerarOG 15/1996facturabon fiscaldepasire plafon
O societate comerciala a achizitionat materiale consumabile prin factura achitate cu bon fiscal in valoare de 5.800 lei, aceasta achizitie depaseste plafonul de 5.000 lei. Urmeaza astfel sa analizam daca societatea a procedat corect. Suma a fost achitata cu bon fiscal.

Raspuns:

Conform art. 5 din OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, pentru intarirea disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale, operatiunile de incasari si plati intre persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plata fara numerar.

Prin exceptie, persoanele juridice pot efectua plati in numerar in urmatoarele cazuri:

a) plata salariilor si a altor drepturi de personal;

b) alte operatiuni de plati ale persoanelor juridice cu persoane fizice;

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii




c) plati catre persoane juridice in limita unui plafon zilnic maxim de 10.000 lei, platile catre o singura persoana juridica fiind admise in limita unui plafon zilnic in suma de 5.000 lei. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei.

Se admit plati catre o singura persoana juridica in limita unui plafon zilnic in numerar in suma de 10.000 lei, in cazul platilor catre retelele de magazine de tipul Cash&Carry, care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre astfel de magazine, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 10.000 lei.

De la aceste prevederi sunt exceptate urmatoarele operatiuni:

- depunerile in conturile persoanelor juridice, deschise la societatile comerciale bancare, care pot fi facute si de alte persoane juridice, neplafonat;

- cheltuielile de deplasare in interes de serviciu, in limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizatiei si a cazarii pe timpul deplasarii, precum si a cheltuielilor neprevazute, efectuate in acest sens;

- cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferinte, de simpozioane si de alte asemenea actiuni, in conditiile baremurilor stabilite de normele legale in vigoare.

In concluzie, plata se poate face in numerar intr-o zi suma de 10.000 lei, astfel incat plata pentru o singura persoana juridica sa nu depaseasca suma de 5.000 lei cu exceptia platilor catre magazine de tipul Cash&Carry, pentru care se poate face o singura plata in numerar de maxim 10.000 lei intr-o zi. In caul prezentat numai daca plata s-a facut catre magazine de tipul Cash&Carry (Metro, Selgros) este corect.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Iunie 2012


Votati articolul "Depasire plafon de plati in numerar. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 3.2 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Documente

Intrebare: Exista un tipic obligatoriu pentru aranjarea documentelor contabile care au fost inregistrate in contabilitate? Facturile, extrasele, registrul de casa, statele de salarii cum anume se aranjeaza in dosar?

Raspuns: Arhivarea documentelor justificative si financiar-contabile se face, de asemenea, n conformitate cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: or*****
...si totusi nu se ofera o solutie concreta la aceasta situatie. Se anuleaza bonul si se elibereaza un CEC, cum se procedeaza????
Data adaugarii: 27-Iun-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X