Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca

Problema contabila: Referitor la urmatoarea speta: de exemplu, este efectuata o plata catre un furnizor, o incasare de la un client, o ridicare sau o depunere de numerar dinin contul bancar. Persoana imputernicita pe cont care a efectuat aceste operatiuni a pierdut exemplarul 2 al ordinului de plata si chitantele de depunere si ridicare numerar, dar operatiunile sunt regasite in extrasul de cont.

Este corecta inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca doar in baza extrasului de cont?

Raspunsul afirmativ, exista o baza legala (Codul fiscal sau alte legi) si care este aceea pentru a formula un raspuns oficial intr-un proces in justitie?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalmonografiicontabile.ro



Solutie contabila: In Codul fiscal nu se fac mentiuni exprese referitoare la modul de inregistrare in contabilitate dar, de exemplu, se precizeaza in normele de aplicare a art. 21, alin. (4), litera f) - care spune ca “Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile: (..) cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor” se mentioneaza ca:

„Inregistrarile in evidenta contabila se fac cronologic si sistematic, pe baza inscrisurilor ce dobandesc calitatea de document justificativ care angajeaza raspunderea persoanelor care l-au intocmit, conform reglementarilor contabile in vigoare.”

Autorizatiile si documentele esentiale de functionare
Autorizatiile si documentele esentiale de functionare

Vezi detalii

Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.
Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii




Conform art.6 din Legea contabilitatii:

“(1) Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

(2) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.”

In Anexele la OMFP nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile se fac urmatoarele referiri la extrasul de cont :

1) “15. Factura se intocmeste si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Codului fiscal .
Pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii pentru care persoanele impozabile sunt scutite fara drept de deducere a taxei pe valoarea adaugata si nu sunt obligate sa intocmeasca facturi, in conformitate cu prevederile Codului fiscal si ale normelor metodologice de aplicare a acestuia, operatiunile economice se inregistreaza in baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.”

2) Jurnalul privind operatiunile de casa si banca (cod 14-6-5) “se completeaza pe baza registrului de casa si a extraselor de cont primite de la banca la care sunt anexate documentele justificative.”

“Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

- denumirea unitatii, contul;
- denumirea formularului si data (luna, anul) pentru care se intocmeste;
- registrul de casa sau extrasele de cont de la banca, conturile corespondente;
rulajul;
- semnaturi: intocmit, verificat.”

Cele de mai sus arata ca extrasul de cont este un document justificativ acceptat – angajeaza raspunderea bancii care le-a intocmit si ale firmei dvs. care le-a verificat si acceptat - si care poate sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor de plati/incasari.

Puteti face si o mentiune referitoare la folosirea sa ca document justificativ pentru operatiunile mentionate in Manualul de politici contabile al firmei dvs., ceea ce intareste functia sa de document justificativ pentru inregistrarea acestora in contabilitate.

In situatia in care in cadrul unui litigiu aveti nevoie de exemplarele pierdute ale op-urilor sau foilor de varsamant ori ridicare numerar puteti urma instructiunile de la sectiunea E) a OMFP 3512/2008 care reglementeaza Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distrus

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Iunie 2012


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila reduceri comerciale si financiare farmacie

Intrebare: Cum se inregistreaza la farmacie diferitele tipuri de reduceri din facturile primite de la depozitele farmaceutice ? Este corect sa utilizam centralizatoarele din programul din farmacii pentru a face inregistrarile in contabilitate?

Raspuns: Practica economica trateaza diferit reducerile comerciale, in functie de tipurile de utilizate,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Consecintele neaplicarii masurilor de simplificare

    • Taxarea inversa se aplica pentru urmaoarele operatiuni, daca  atat furnizorul, cat si beneficiarul sunt inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal:    a) livrarea urmatoarelor categorii de bunuri:    1. deseuri feroase si neferoase, de rebuturi feroase si neferoase, inclusiv produse semifinite rezultate din prelucrarea, fabricarea sau topirea acestora;    b) livrarea de masa lemnoa...» citeste mai departe aici

  • Lipsuri neimputabile. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?

    • In randurile de mai jos, vom vedea care este opinia specialistului in ce priveste tratamentul fiscal si contabil corect pentru cheltuiala si TVA-ul aferente unor produse lipsa din gestiune si neimputabile. Incepand cu 01 ianuarie 2016, conform art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal aprobat prin legea 227/2015, nu sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precu...» citeste mai departe aici

  • Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Ce declaratii se impun?

    • Incepand cu 1 ianuarie 2016, prin Legea nr. 227/20151 privind Codul fiscal, au fost modificate regulile de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii atat in ceea ce priveste conditiile de aplicare si cotele de impunere, cat si regulile privind schimbarea regimului de impunere. Sistemul de impunere este obligatoriu pentru persoanele juridice romane care, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X