Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca

Problema contabila: Referitor la urmatoarea speta: de exemplu, este efectuata o plata catre un furnizor, o incasare de la un client, o ridicare sau o depunere de numerar dinin contul bancar. Persoana imputernicita pe cont care a efectuat aceste operatiuni a pierdut exemplarul 2 al ordinului de plata si chitantele de depunere si ridicare numerar, dar operatiunile sunt regasite in extrasul de cont.

Este corecta inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca doar in baza extrasului de cont?

Raspunsul afirmativ, exista o baza legala (Codul fiscal sau alte legi) si care este aceea pentru a formula un raspuns oficial intr-un proces in justitie?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalmonografiicontabile.ro



Solutie contabila: In Codul fiscal nu se fac mentiuni exprese referitoare la modul de inregistrare in contabilitate dar, de exemplu, se precizeaza in normele de aplicare a art. 21, alin. (4), litera f) - care spune ca “Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile: (..) cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor” se mentioneaza ca:

„Inregistrarile in evidenta contabila se fac cronologic si sistematic, pe baza inscrisurilor ce dobandesc calitatea de document justificativ care angajeaza raspunderea persoanelor care l-au intocmit, conform reglementarilor contabile in vigoare.”

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole

Vezi detalii




Conform art.6 din Legea contabilitatii:

“(1) Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

(2) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.”

In Anexele la OMFP nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile se fac urmatoarele referiri la extrasul de cont :

1) “15. Factura se intocmeste si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Codului fiscal .
Pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii pentru care persoanele impozabile sunt scutite fara drept de deducere a taxei pe valoarea adaugata si nu sunt obligate sa intocmeasca facturi, in conformitate cu prevederile Codului fiscal si ale normelor metodologice de aplicare a acestuia, operatiunile economice se inregistreaza in baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.”

2) Jurnalul privind operatiunile de casa si banca (cod 14-6-5) “se completeaza pe baza registrului de casa si a extraselor de cont primite de la banca la care sunt anexate documentele justificative.”

“Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

- denumirea unitatii, contul;
- denumirea formularului si data (luna, anul) pentru care se intocmeste;
- registrul de casa sau extrasele de cont de la banca, conturile corespondente;
rulajul;
- semnaturi: intocmit, verificat.”

Cele de mai sus arata ca extrasul de cont este un document justificativ acceptat – angajeaza raspunderea bancii care le-a intocmit si ale firmei dvs. care le-a verificat si acceptat - si care poate sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor de plati/incasari.

Puteti face si o mentiune referitoare la folosirea sa ca document justificativ pentru operatiunile mentionate in Manualul de politici contabile al firmei dvs., ceea ce intareste functia sa de document justificativ pentru inregistrarea acestora in contabilitate.

In situatia in care in cadrul unui litigiu aveti nevoie de exemplarele pierdute ale op-urilor sau foilor de varsamant ori ridicare numerar puteti urma instructiunile de la sectiunea E) a OMFP 3512/2008 care reglementeaza Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distrus

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Iunie 2012


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Compensare facturi-fara implicare IMI

Intrebare: Am citit ca o metoda de compensare,fara a implica IMI,este decalarea termenului scadent al facturilor,astfel ca ele sa nu mai fie restante.Care e procedura de decalare?Ce acte trebuie intocmite?

Raspuns: cand se depune la IMI situatia platilor restante mai vechi de 30 zile? exista vreo declaratie in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Factoringul in 2016

    • Datorita limitarilor actuale impuse creditarii clasice, in principal ca urmare a devalorizarii garantiilor imobiliare, operatiunea de factoring poate fi o alternativa pentru acele firme care au sume semnificative de incasat din furnizarea de bunuri si servicii, si care doresc sa aiba finantari rapide a activitatii. In general, bancile sunt promotoarele activitatii de factoring - banca detine mare parte din capitalul social al societatii de factoring si tot ea ii fur...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Dreptul persoanelor impozabile de a deduce taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiilor efectuate

    • Persoanele impozabile au dreptul la deducerea taxei achitate sau datorate pentru bunurile/serviciile achizitionate in conditiile reglementate de art. 297-303 din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015, acesta fiind un principiu fundamental al sistemului de TVA. Acest drept se exercita imediat pentru totalitatea taxei aplicate operatiunilor efectuate in amonte. Dreptul de deducere face parte integranta din mecanismul TVA si, in principiu, nu poate fi limitat. Daca se stabile...» citeste mai departe aici

  • Ce masuri a pregatit ANAF pentru Declaratia 088 in varianta simplificata?

    • Asa cum v-am anuntat si cu alte ocazii, mai multe modificari au fost anuntate in ultimele trei luni pentru Formularul 088. Declaratia a suferit deja unele modificari la cererea mediului de afaceri, insa autoritatile au anuntat recent noi simplificari. Comisia de taiat hartii a reprezentat unul dintre principalele instrumente care au sprijinit mediul de afaceri sa transmita concretizat modificarile pe care si le doresc cel mai mult pentru simplificarea birocratiei, iar o reducer...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru infiintarea unui sediu secundar. Ce tratament fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, discutam despre cazul in care actionarul unic al unui salon de infrumusetare care are deja inregistrat un punct de lucru cu peste cinci salariati la Administratia Financiara la scara A a unui bloc pentru care are incheiat un contract de inchiriere intentioneaza sa achizitioneze un apartament la scara B a aceluiasi bloc. Care sunt formalitatile de indeplinit pentru ca in apartamentul care va fi achizitionat sa functioneze tot ca salon de infrumusetare: 1...» citeste mai departe aici

  • Scoatere evidenta creante neincasate cedate. Ce implicatii apar privind impozitul pe profit?

    • In analiza de mai jos, subiectul nostru il reprezinta o societate institutie financiara nebancara care acorda credite catre persoane fizice. Institutia vinde portofoliul restant peste 90 zile catre o firma de recuperare creante care se va ocupa de recuperare sau le va da in executare. Pretul de vanzare este 20% din valoarea portofoliului si este inregistrat ca un venit impozabil. In calculul creantelor s-au luat atat ratele restante, cat si cele viitoare. Elementele viitoare inregis...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X