Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca

Problema contabila: Referitor la urmatoarea speta: de exemplu, este efectuata o plata catre un furnizor, o incasare de la un client, o ridicare sau o depunere de numerar dinin contul bancar. Persoana imputernicita pe cont care a efectuat aceste operatiuni a pierdut exemplarul 2 al ordinului de plata si chitantele de depunere si ridicare numerar, dar operatiunile sunt regasite in extrasul de cont.

Este corecta inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca doar in baza extrasului de cont?

Raspunsul afirmativ, exista o baza legala (Codul fiscal sau alte legi) si care este aceea pentru a formula un raspuns oficial intr-un proces in justitie?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalmonografiicontabile.ro



Solutie contabila: In Codul fiscal nu se fac mentiuni exprese referitoare la modul de inregistrare in contabilitate dar, de exemplu, se precizeaza in normele de aplicare a art. 21, alin. (4), litera f) - care spune ca “Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile: (..) cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor” se mentioneaza ca:

„Inregistrarile in evidenta contabila se fac cronologic si sistematic, pe baza inscrisurilor ce dobandesc calitatea de document justificativ care angajeaza raspunderea persoanelor care l-au intocmit, conform reglementarilor contabile in vigoare.”

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii




Conform art.6 din Legea contabilitatii:

“(1) Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

(2) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.”

In Anexele la OMFP nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile se fac urmatoarele referiri la extrasul de cont :

1) “15. Factura se intocmeste si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Codului fiscal .
Pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii pentru care persoanele impozabile sunt scutite fara drept de deducere a taxei pe valoarea adaugata si nu sunt obligate sa intocmeasca facturi, in conformitate cu prevederile Codului fiscal si ale normelor metodologice de aplicare a acestuia, operatiunile economice se inregistreaza in baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.”

2) Jurnalul privind operatiunile de casa si banca (cod 14-6-5) “se completeaza pe baza registrului de casa si a extraselor de cont primite de la banca la care sunt anexate documentele justificative.”

“Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

- denumirea unitatii, contul;
- denumirea formularului si data (luna, anul) pentru care se intocmeste;
- registrul de casa sau extrasele de cont de la banca, conturile corespondente;
rulajul;
- semnaturi: intocmit, verificat.”

Cele de mai sus arata ca extrasul de cont este un document justificativ acceptat – angajeaza raspunderea bancii care le-a intocmit si ale firmei dvs. care le-a verificat si acceptat - si care poate sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor de plati/incasari.

Puteti face si o mentiune referitoare la folosirea sa ca document justificativ pentru operatiunile mentionate in Manualul de politici contabile al firmei dvs., ceea ce intareste functia sa de document justificativ pentru inregistrarea acestora in contabilitate.

In situatia in care in cadrul unui litigiu aveti nevoie de exemplarele pierdute ale op-urilor sau foilor de varsamant ori ridicare numerar puteti urma instructiunile de la sectiunea E) a OMFP 3512/2008 care reglementeaza Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distrus

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Iunie 2012


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor efectuate prin banca":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se infiinteaza un pfa

Intrebare: Am terminat facultatea de limbi straine si as vrea sa-mi infiintez un pfa in Bucuresti desi sunt din alta localitate ,care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez, ce acte trebuiesc si daca platesc impozit fara sa am profit. Va multumesc anticipat

Raspuns: - Rezervare denumire PFA - Stabilire sediu profesional: Contract de comodat , Contract de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?

    • Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca. Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse ur...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF: Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar

    • La data de 9 mai 2015 au intrat in vigoare prevederile cap. I "Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar" din Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. ...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind acordurile de pret in avans

    • La nivelul anului 2014/primele 4 luni ale anului 2015, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un numar total de 6 acorduri de pret in avans unilaterale, respectiv a respins emiterea a 2 cereri de acord de pret in avans (solicitarile in cauza neintrunind conditiile legale necesare emiterii). Totodata, au fost depuse primele 3 cereri pentru emiterea de acorduri de pret in avans bilaterale, preconizandu-se ca, la nivelul anului 2015, acestea sa fie emise in comun de ca...» citeste mai departe aici

  • Raportarea catre BNR a operatiunilor valutare de capital de natura datoriei private externe

    • In conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2014 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei, persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nat...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Bilant de inchidere. Ajustari si modificari de calcul amortizare

    • Avem urmatoarea situatie pe care o analizam prin cele ce urmeaza:  -Valoarea de intrare a unei instalatii=36.000 lei (achizitionata pe 01.04.N) -amortizare liniara pe 6 ani La 31.12.N, valoarea de inventar =33.000 lei. La 31.12.N+1, valoarea de inventar= 22.000 lei. La 31.12.N+2, valoarea de inventar = 23.000 lei. Ce inregistrari se fac la fiecare inchidere? Care este amortizarea anuala (pentru fiecare an)? Ca...» citeste mai departe aici

  • Cum determinam numarul de actiuni de emis la fuziunea prin absorbtie?

    • Doua societati comerciale care nu au participatii reciproce fuzioneaza. Situatia celor doua societati se prezinta astfel: - Societatea A : valoare neta de aport 72.000 lei, numar de actiuni 9.000, valoarea nominala 9.000 leiactiune; - Societatea B : valoarea neta de aport 60.000 lei, numar actiuni 7.500, valoarea nominala 7.500 lei/actiune; Care este numarul de actiuni care trebuie emise de societatea B daca aceasta absoarbe societatea A? ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X