Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ce trebuie sa stim despre controlul financiar preventiv

control interncontrol financiar preventivOG 119/1999OMFP 522/2003

Controlul intern, auditul public intern si controlul financiar preventiv sunt reglementate in mod expres prin OG 119/1999 si OMFP 522/2003. Efectuarea acestora nu este obligatorie la o societate comerciala infiintata in baza Legii 31/1990 , dar nici nu poate fi interzisa. Asa cum rezulta din prevederile art. 1, scopul acestui act normativ este de a reglementa "controlul intern, auditul public intern si controlul financiar preventiv la institutiile publice si cu privire la utilizarea fondurilor publice si administrarea patrimoniului public.".

In acest context, controlul financiar preventiv este definit drept activitate prin care se verifica legalitatea si regularitatea operatiunilor efectuate pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, inainte de aprobarea acestora.

De asemenea, controlul intern este definit drept ansamblul masurilor intreprinse la nivelul unei institutii publice cu privire la structurile organizatorice, metodele, procedurile si sistemele de control si de evaluare, instituite in scopul:

- realizarii atributiilor la un nivel calitativ corespunzator si indeplinirii cu regularitate, in mod economic, eficace si eficient, a politicilor adoptate;
- respectarii legalitatii si a dispozitiilor conducerii;
- protejarii activelor si resurselor;
- efectuarii si mentinerii de inregistrari contabile corecte si complete;
- furnizarii la timp de informatii corecte si complete pentru fundamentarea deciziilor conducerii;

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



Institutia publica este definita drept entitatea astfel calificata potrivit legii privind finantele publice si potrivit legii privind finantele publice locale;

Totusi, la nivelul unei societati comerciale, anumite persoane pot fi desemnate sa exercite indeplineasca atributii cu privire la controlul financiar conform obiectivelor stabilite pentru protejarea patrimoniului.

Asa cum rezulta din prevederilor art 142, alin. (2) lit. b), stabilirea politicilor contabile si a sistemului de control financiar este responsabilitatea Consiliul de administratie.

In concluzie, la o societate comerciala, controlul financiar preventiv nu este obligatoriu, dar trebuie organizat un sistem specific de control financiar in functie de natura activitatii desfasurate.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control interncontrol financiar preventivOG 119/1999OMFP 522/2003

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Iunie 2012


Votati articolul "Ce trebuie sa stim despre controlul financiar preventiv":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ajustare tva inchiriere cladire

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns:
in 2007 am achizitionat o cladire 1.000.000lei.Am dedus tva integral 190.000lei. In 2008 inchiriez spatii din cladire,partial cu tva,partial fara tva ,cu titlu gratuit si mai raman si spatii neinchiriate.Tb sa ajustez tva pe o perioada de 20 ani.Ce inregistrari trebuie sa fac,cand si cu ce sume in conditiile in care spatiile inchiriate si neinchiriate se modifica in fiecare luna?

Multumesc

Raspuns: Pentru spatiile neinchiriate nu se ajusteaza TVA. Ajustarea TVA se face numai in cazul in care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X