email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Efectuarea expertizei privind examinarea contabilitatii. Cum facem certificarea situatiilor financiare?

certificare situatii financiareexaminarea contabilitatiiintreprinderi miciexpertiza

In mod deosebit, misiunea de examinare a contabilitatii, intocmire si prezentare a situatiilor financiare este destinata intreprinderilor mici si mijlocii.

Aceasta misiune are ca obiect oferirea garantiei pentru actionari si asociati, precum si pentru terti ca un personal calificat, dupa ce s-a conformat regulilor fixate de profesie, a obtinut asigurarea ca bilantul contabil ofera o imagine fidela, clara si completa a patrimoniului, situatiei financiare si rezultatului exercitiului.

Finalitatea unei astfel de misiuni este emiterea unui document emis de expertul contabil, denumit Atestare sau Raport, prin care acesta declara ca a indeplinit diligentele prevazute de normele profesionale privind misiunea de examinare a contabilitatii, intocmirea si prezentarea situatiilor financiare, facand mentiunea ca misiunea sa nu este o misiune de audit statutar. El atesta ca nu a constatat existenta unor elemente care sa puna in discutie sau la indoiala regularitatea si sinceritatea contabilitatii la sfarsitul exercitiului financiar.

Situatiile financiare sunt anexate atestarii. Atunci cand profesionistul contabil atesta cu observatii sau refuza sa ateste situatiile financiare, el are obligatia sa explice clar motivele.

Misiunea de examinare a contabilitatii, de intocmire si prezentare a situatiilor financiare necesita participarea mai multor persoane la realizarea contractului deoarece implica frecvent efectuarea mai multor lucrari de control.

In general, profesionistul contabil deleaga realizarea anumitor lucrari colaboratorilor sai, insa acesta poarta singur responsabilitatea derularii misiunii si raspunde personal de continutul raportului.

Expertul contabil va trebui sa verifice si sa analizeze:
- daca politicile contabile utilizate la intocmirea conturilor sunt conforme cu cadrul de raportare financiara adoptat;
- daca acestea sunt prezentate adevcat, aplicate consecvent si sunt corespunzatoare naturii activitatii;
- respectarea principiilor contabile;
- aprecierea efectuarii inventarierii patrimoniului conform reglementarilor in vigoare de catre client, modul valorificarii acestuia;
- aprecierea controlului intern;
- daca situatiile financiare sunt conforme cu cerintele legale si alte reglementari relevante.

Documentarea muncii de expertiza a situatiilor financiare

Documentele de lucru pentru expertiza situatiilor financiare servesc urmatoarelor scopuri:
- ajuta expertul la desfasurarea activitatii sale si permite adoptarea unei abordari metodice;
- constituie probe pentru concluziile trase si fundametarea atestarii date de profesionistul contabil.

Gradul de extindere a documentelor este o problema de rationament profesional, iar expertul trebuie sa-si bazeze decizia privind extinderea documentelor pe ceea ce ar fi necesar penntru a inlesni unui expert experimentat, fara legaturi anterioare cu expertiza respectiva, sa inteleaga activitatea desfasurata in temeiul deciziilor luate.

In cadrul misiunii de examinare a contabilitatii, intocmire si prezentare a situatiilor financiare, profesionistul contabil deschide si tine la zi, pentru fiecare din clientii sai:

- un dosar permanent, care cuprinde toate informatiile utile despre intreprindere pentru misiunea in curs sau pentru cele ulterioare;
- un dosar al exercitiului, care centralizeaza toate documentele de lucru privind situatiile financiare ale exercitiului in curs.

Calitatea, tipul si continutul vor varia functie de circumstante, dar documentele de lucru trebuie sa cuprinda, unde este cazul:
- informatii privind structura legala si organizationala a entitatii;
- scurt istoric al intreprinderii;
- informatii privind sectorul, mediul economic si legislativ in cadrul caruia functioneaza entitatea;
- organigrame;
- persoanele care angajeaza intreprinderea;
- conturile anuale ale ultimelor exercitii
- note asuprea statutului;
- procese-verbale ale Consiliului de administratie si Adunarii generale;
- structura grupului;
- contracte, asigurari.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificare situatii financiareexaminarea contabilitatiiintreprinderi miciexpertiza


Data aparitiei: 29 Iunie 2012

Votati articolul "Efectuarea expertizei privind examinarea contabilitatii. Cum facem certificarea situatiilor financiare?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X