Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ce documente se intocmesc pentru casarea stocurilor fara miscare constatate in urma inventarierii?

venituri impozabilecheltuielicasare stocuriinventarieredocumente
In sensul reglementarilor contabile stocuri/productie in curs de executie depreciate se refera la acele produse existente in patromoniul societatii care nu mai indeplinesc conditiile de calitate pentru a put e fi utilizat in continuare in activitatea societatii (respectiv stocurile sunt vechi, stricate, degradate, expirate, uzate fizic si sau moral, greu vandabile etc.).

In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin. (1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP nr. 2.861/2009, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare -primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gesti unilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii



Rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal. Procesul-verbal privind rezultatele inventarie rii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceper ii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evident a a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate (art. 42).

Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale (art. 43).

Prin urmare, scoaterea din evidenta a stocurilor nevandute/expirate/ fara miscare se poate efectua in urma operatiunii de inventariere. Pe baza propunerii de casare a stocurilor exprimata de catre comisia de inventariere se va intocmi un proces verbal pentru scoaterea acestora din evidenta. Conform art. 128 alin. (8) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal nu constituie livrare de bunuri, bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, precum si activele corporale fixe casate, in conditiile stabilite prin norme.

Normele metodologice date in aplicarea acestui articol stabilesc ca, in sensul art.128 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal , nu se considera livrare de bunur i cu plata bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) bunurile nu sunt imputabile;
b) degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente. Sunt incluse in aceasta categorie si produsele accizabile pentru care autoritatea competenta a emis decizie de aprobare a distrugerii in cadrul antrepozitului fiscal;
c) se face dovada ca bunurile au fost distruse.

Astfel, in situatia in care sunt indeplinite aceste conditii scoaterea din gestiune a bunurilor (stocuri) expirate/fara miscare nu este asimilata unei livrari de bunuri iar societatea nu are obligatia de a colecta TVA.

In cazul in care nu sunt indeplinite conditiile preva zute la art. 128 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal si pct. 6 alin. (12) din normele metodologice de aplicare, mai sus redate, operatiunea reprezinta o livrare catre sine pentru care societatea este obligata sa emita o autofactura conform art. 155 alin. (2 ) din Codul fiscal si pct. 70 din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal . Informatiile din factura emisa prin autofacturare se inscriu in jurnalele pentru vanzari si sunt preluate corespunzator in decontul de taxa prevazut la art. 1562 din Codul fiscal, ca taxa colectata.
In conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare. Cheltuielile inregistrate in contabilitate cu ocazia scoaterii din gestiune a stocurilor fara miscare nu sunt deductibile la determinarea profitului impozabil, nefiind efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Iulie 2012


Votati articolul "Ce documente se intocmesc pentru casarea stocurilor fara miscare constatate in urma inventarierii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Data fuziune

Intrebare: Am urmatoarea situatie:
La 31.12.2012 am intocmit si publicat in Monitorul Oficial un proiect de fuziune prin absorbtie.
Mi-a venit dovada publicarii proiectului in Monitor, acum va trebui sa efectuez etapa II sa depun la ORC noul act constitutiv cu anexele corespunzatoare.
Care va fi data fuziunii efective (data de la care eu nu mai pot face operatiuni pe firma ce va fi absorbita?)
- la 31.12.2012 am facut un bilant de fuziune pentru fiecare dintre cele doua firme.
Acum voi face situatia fuzionata (la 31.03.2013?) sau ramane valabila cea din 31.12.2012?

Carmen

Raspuns: Multumesc. Dar nelamurirea mea acum este: La 01.02.2013 eu am depus proiectul de fuziune la ORC (cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Iulie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari procedurale pentru contribuabilii mijlocii de la 01 aprilie 2018

    • Prin Legea nr. 30/2018 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 49 din 18/01/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. La acest articol se introduce un nou alineat care prevede ca administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizează de organul fiscal de la nivel judeţean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz. Aceste pr...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de amanare a termenului pentru declaratia 600. Iata ce motive invoca Guvernul!

    • Ministerul Finantelor a facut public proiectul de ordonanta de urgenta referitor la amanarea termenului de depunere a controversatei declaratii 600. Conform informatiilor prezentate in acest document, noul termen de depunere a declaratiei 600 va fi 1 martie 2018, nu 31 ianuarie, asa cum este in prezent. Conform unui articol anterior despre ...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Ne gandim sa nu mai fie necesara depunerea Declaratiei 600 ai plata sa se faca pe baza de CNP

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a declarat marti la Senat, ca regimul declararii veniturilor din activitati independente ar putea fi modificat astfel incat sa nu mai fie necesara depunerea Declaratiei 600, iar plata contributiilor sociale aferente sa se faca pe baza de CNP. „Ne gandim la posibilitatea ca persoanele vizate sa nu mai depuna Declaratia 600 si plata sa se faca pe baza de CNP (n.n.- Cod Numeric Personal)”, a declarat Ionut Misa la intrebarile legat...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venitul obtinut din tranzactii imobiliare. Cum se procedeaza?

    • In analiza de astazi dezbatem cazul unei persoane fizice inregistrata drept platitoare de TVA pentru tranzactii imobiliare. Intrebarea este daca aceasta plateste 3% impozit tranzactii, retinut de notar sau 10% impozit pe venit.   Iata raspunsul specialistului! Se face apel la dispozitiile art. 67 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din activitati independ...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 15-19 ianuarie 2018

    • ANAF a publicat lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala in perioada 15-19 ianuarie 2018, publicate in Monitorul Oficial. Mai jos puteti sa studiati cuprinsul numarului 4 (170) din 2018. 1. Legea nr.29/2018 privind anularea unor obligatii fiscale (M.Of. nr.52 din 18 ianuarie 2018);   2. Legea nr.30/2018 pentru completarea art.30 din Legea nr.207/2015 privind Codu...» citeste mai departe aici

  • ABC-ul investitiei la Bursa

    • Cu siguranta si voi ati ajuns la concluzia ca in prezent cel mai rau lucru care ti se poate intampla este sa fii neinformat. Cu atatea resurse in jurul nostru, nu poti sa-ti permiti sa spui „n-am stiut, n-am inteles, n-am aflat.” Stii acum cate ceva despre educatia financiara, despre imprumuturile in franci elvetieni, despre criza, Robor, despre imprumuturile online (krediti online), despre biroul de credit. Da...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X