Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Compensare intre doua societati cu imprumut asociat

Va prezentam, mai jos, o situatie in care societatea A are 2 asociati, iar societatea B are un singur asociat care este asociat si la societatea A. Societatea A emite mai multe facturi catre societatea B (marfa vanduta, diverse servicii informatice), cu valori mai mari de 5.000 ron, iar asociatul societatii B a creditat societatea A cu o suma de bani mai mare decat valoarea acestor facturi. Vom vedea astfel daca se poate face o compensare intre aceste facturi si sumele reprezentand imprumut societate si care este documentul pe baza caruia se poate face aceasta compensare.

Raspuns:

Potrivit prevederilor Codului civil , datoriile reciproce se sting prin compensatie pana la concurenta celei mai mici dintre ele. Compensatia opereaza de plin drept de indata ce exista doua datorii certe, lichide si exigibile, oricare ar fi izvorul lor, si care au ca obiect o suma de bani sau o anumita cantitate de bunuri fungibile de aceeasi natura.

Apreciez ca este posibila compensarea intre cele doua datorii si nu este o incalcare a principiului necompensarii prevazut la pct. 45 din OMFP 3055/2009 , atat timp cat veniturile si cheltuielile in legatura cu cele 2 activitati au fost inregistrate distinct in evidenta contabila a celor doua societati.

Din punct de vedere contabil, potrivit art. 6 alin. (1) din Legea 82/1991 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

In acest sens, Norma metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin Ordinul 3512/2008 privind documentele financiar-contabile stabileste, la lit. A - Norme generale - punctul 2, ca documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.

Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.

Astfel, fiecare compensare trebuie consemnata intr-un document justificativ. Acest document trebuie sa contina elementele principale enumerate si poate fi un ordin de compensare, o conventie, proces verbal de compensare.

Consideram ca nu se va utiliza procedura aplicabila compensarii intre societatile comerciale, ci se va utiliza un document ce reprezinta acordul partilor pentru compensare, intr-o forma netipizata, dar care sa contina toate elementele de identificare prevazute de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

Potrivit art. 11 alin (2) din Codul fiscal , in cadrul unor tranzactiile efectuate intre persoane afiliate, autoritatile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii oricareia dintre persoane, dupa cum este necesar, pentru a reflecta pretul de piata al bunurilor sau al serviciilor furnizate in cadrul tranzactiei.

Astfel, in temeiul acestor prevederi , va atragem atentia ca pretul bunurilor furnizate in cadrul tranzactiei sa reflecta pretul de piata.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Iulie 2012


Votati articolul "Compensare intre doua societati cu imprumut asociat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prestari servicii extracomunitare

Intrebare: am o intrebare legata de intocmirea unei facturi de prestarii servicii pentru un client din Turcia, am incheiat un contract de prestarii servicii cu el, Turcia nefacand parte din conuitatea europeanafactura o intomesc cu tva sau fara tva. mentionez ca in tara firma este platitoare de tva,
va multumesc

Raspuns: Verificati mai intai incadrarea serviciilor contractuale in prevederile art.133 din Codul Fiscal. Se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Iulie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Declaratii PFA 2015 - Toate obligatiile declarative din acest an!

    • In atentia persoanelor interesate, va prezentam mai jos un material referitor la toate declaratiile pe care le depune un PFA in anul 2015. Declaratii PFA 2015 1)    PFA care au existat in 2014 si nu au fost inregistrate ca platitoare de TVA au obligatia depunerii la ANAF in anul 2015 urmatoarele declaratii: Pana pe 31 ianuarie (2 februarie in 2015 , pentru ca 31 este sambata) : Daca nu doriti ca i...» citeste mai departe aici

  • CASS ar putea fi anulat pe ultimii trei ani. Proiect MPF ultima ora!

    • Anunt de ultima ora! Ministerul Finantelor a publicat pe site-ul propriu un proiect in ce priveste anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anumite categorii de persoane. Se propune astfel anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata incepand cu anul 2012 pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, din ianuarie 2015, de cat...» citeste mai departe aici

  • Optiunea pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial. Termen 31 ianuarie

    •   Exprimarea optiunii pentru aplicarea sistemului de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial pentru anul fiscal 2015 se efectueaza pana la data de 31 ianuarie 2015* prin depunerea formularului 012 "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit". Optiunea efectuata este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali conse...» citeste mai departe aici

  • Determinarea venitului net in sistem real. Aspecte privind optiunea sau renuntarea

    • In ce priveste optiunea de determinare a venitului net in sistem real sau renuntarea la optiunea de determinare a venitului net in sistem real, redam mai jos urmatoarele aspecte: >> Au dreptul sa opteze pentru determinarea venitului net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, contribuabilii care obtin venituri din: - activitati independente, impusi in anul 2014 pe baza de norme de venit - drepturi de proprietat...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Vanzare sub costul de productie al serviciilor prestate

    • In cazul urmator, la nivelul societatii, sunt calculate cota de cheltuieli indirecte si cota de cheltuieli generale de administratie la anumite procente, iesite din contabilitatea de gestiune a societatii. In situatia calcularii devizelor oferta, se pot lua alte cote decat cele rezultate din contabilitatea de gestiune, de exemplu, mai mici, pentru incadrarea intr-un anumit pret al serviciului? Exista vreo lege care sa interzica acest lucru, avand in vedere fap...» citeste mai departe aici

  • Se pot retrage dividende inainte de inchiderea anului fiscal? Studiu de caz

    • In ce context se poate plati impozit pe dividende inainte de inchiderea anului fiscal, fiind astfel posibil sa se retraga dividende in avans? Potrivit reglementarilor Legii contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 19, repartizarea profitului contabil se inregistreaza in contabilitate pe destinatiile expres prevazute, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale in adunarea generala, insotite de rapoartele administratorilor, cenzorilor sau ale auditori...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X