Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Compensare intre doua societati cu imprumut asociat

Va prezentam, mai jos, o situatie in care societatea A are 2 asociati, iar societatea B are un singur asociat care este asociat si la societatea A. Societatea A emite mai multe facturi catre societatea B (marfa vanduta, diverse servicii informatice), cu valori mai mari de 5.000 ron, iar asociatul societatii B a creditat societatea A cu o suma de bani mai mare decat valoarea acestor facturi. Vom vedea astfel daca se poate face o compensare intre aceste facturi si sumele reprezentand imprumut societate si care este documentul pe baza caruia se poate face aceasta compensare.

Raspuns:

Potrivit prevederilor Codului civil , datoriile reciproce se sting prin compensatie pana la concurenta celei mai mici dintre ele. Compensatia opereaza de plin drept de indata ce exista doua datorii certe, lichide si exigibile, oricare ar fi izvorul lor, si care au ca obiect o suma de bani sau o anumita cantitate de bunuri fungibile de aceeasi natura.

Apreciez ca este posibila compensarea intre cele doua datorii si nu este o incalcare a principiului necompensarii prevazut la pct. 45 din OMFP 3055/2009 , atat timp cat veniturile si cheltuielile in legatura cu cele 2 activitati au fost inregistrate distinct in evidenta contabila a celor doua societati.

Din punct de vedere contabil, potrivit art. 6 alin. (1) din Legea 82/1991 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

In acest sens, Norma metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin Ordinul 3512/2008 privind documentele financiar-contabile stabileste, la lit. A - Norme generale - punctul 2, ca documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.

Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.

Astfel, fiecare compensare trebuie consemnata intr-un document justificativ. Acest document trebuie sa contina elementele principale enumerate si poate fi un ordin de compensare, o conventie, proces verbal de compensare.

Consideram ca nu se va utiliza procedura aplicabila compensarii intre societatile comerciale, ci se va utiliza un document ce reprezinta acordul partilor pentru compensare, intr-o forma netipizata, dar care sa contina toate elementele de identificare prevazute de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

Potrivit art. 11 alin (2) din Codul fiscal , in cadrul unor tranzactiile efectuate intre persoane afiliate, autoritatile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii oricareia dintre persoane, dupa cum este necesar, pentru a reflecta pretul de piata al bunurilor sau al serviciilor furnizate in cadrul tranzactiei.

Astfel, in temeiul acestor prevederi , va atragem atentia ca pretul bunurilor furnizate in cadrul tranzactiei sa reflecta pretul de piata.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Iulie 2012


Votati articolul "Compensare intre doua societati cu imprumut asociat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dosar valori casieri intrare-iesire

Intrebare: Buna ziua,

Suntem o companie de retail, vanzare cu amanuntul. Avem cateva magazine de desfacere a marfii si bineinteles avem angajati cativa casieri.
Am inteles ca exista o lege care prezinta obligativitatea de a avea un tabel in care toate persoanele din unitate care lucreaza cu bani trebuie sa inscrie suma de bani cu care intra si ies din unitate.

Imi puteti spune care este aceasta?
Existenta acestei liste se verifica in cazul unui control? Si daca da, care sunt penalitatile?

Multumesc mult,
Diana

Raspuns: Buna seara, Nu stiu exact la ce document va referiti, dar cred ca este vorba de Registrul de casa....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Iulie 2012 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce se schimba in domeniul CASS si TVA in 2015, potrivit noului Cod fiscal

    • Noul Cod fiscal aprobat la jumatatea saptamanii de Guvern aduce modificari in toate ariile din domeniul fiscal si influenteaza semnificativ unele categorii de contribuabili. In cuprinsul acestui articol, discutam insa cum se modifica prin noul Cod fiscal aspectele care tin de contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) si precizam astfel ca se elimina exceptia prin care se stabileste ca persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de propr...» citeste mai departe aici

  • Top 5 noutati ale saptamanii si modificarile din Codul fiscal. Retrospectiva Contabilul.ro

    • Daca la 23 martie inca mai vorbeam despre Codul fiscal care "urma sa fie aprobat", iata ca pana la finalul saptamanii am avut ocazia nu doar de a vedea ca noul cod a fost aprobat de Guvern, dar si de a scrie mai multe articole pe aceasta tema. Consideram utile informatiile referitoare la modificarile aprobate de Guvern astfel ca am analizat pe segmente unele dintre cele mai importante schimbari. In primul rand, am discutat despre cum se modifica impozitul pe prof...» citeste mai departe aici

  • Reglementarile contabile in partida simpla prevazute de OMFP nr.170/2015

    • Regasiti mai jos aspectele privind reglementarile contabile in partida simpla prevazute de OMFP 170/2015 in vigoare cu 1 martie 2015. Va reamintim ca incepand cu data de 1 martie se abroga: - Ordinul MFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal; - Normele spe...» citeste mai departe aici

  • Decizie de impunere. Care e modalitatea corecta de calcul?

    • In cazul urmator, facem referire la un PFA care a primit de la Administratie Fiscala la care apartine Decizia de impunere privind platile anticipate cu titlul de impozit pe venit si contributii de asigurari sociale de sanatate aferent anului 2015 in felul urmator: -Venit brut estimat: 24000 lei; -Chelt.deductibile: 14600 lei; -Venit net estimat: 9400 lei; -Plati anticipate cu titlu de impozit: 1504 lei; -Total plati anticipate cu titlu de CASS: 517 l...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe cladiri, pe teren sau pe masini se plateste pana la 31 martie

    • Nu uitati ca prima rata a impozitelor locale se achita pana la 31 martie a.c,, fiind vorba in concret de impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si taxa asupra mijloacelor de transport. Termenul stabilit pentru prima transa este de 31 martie, in vreme ce a doua transa trebuie platita pana la 30 septembrie. In cazul in care achitati impozitele datorate pana la 31 martie, beneficiati de o reducere de pana la 10%, stabilita prin hotarare a consiliului local,...» citeste mai departe aici

  • Activitate de comert prin internet. Cum stabilim obligatia de a avea casa de marcat pentru un PFA?

    •   Stabilim, prin cele ce urmeaza, daca un PFA infiintat recent cu obiect de activitate comert prin internet cod CAEN 4791 are obligatia de a avea casa de marcat.  Art.1 alin.(1) din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede urmatoarele:   "Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X