Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Plafon plati prin casa. Cum efectuam restituirea creditului?

Analizam, mai jos, situatia in care administratorul unei firme a creditat societatea cu 35.000 euro in mai multe etape, aceste operatiuni fiind realizate prin banca. Vom vedea astfel daca se poate achita creditul in mai multe etape prin acsa in lei sau daca banii vor fi intai depusi in banca si virati ulterior in contul adminstratorului. De asemenea, vom vedea in ce masura plata creditului prin casa este limitata la 15.000 de euro.

Raspuns:

Se poate restitui creditul in lei, in numerar, caluculand la cursul valutar comunicat de BNR valabil pentru ziua efectuarii platii. Ca documente de plata veti intocmi dispozitia de plat ape numele administratorului. Puteti sa efectuati plati si mai mari de 15000 euro /zi, insa societatea va avea obligatia sa raporteze tranzactia la Oficiul National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii banilor, conform Legii 656/2002.

Astfel, in conformitate cu prevederile art. 8 din Legea 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, intra sub incidenta prezentei legi urmatoarele persoane fizice sau juridice:

a) institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
b) institutiile financiare, precum si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare straine;
c) administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe care le administreaza, agentii de marketing autorizati/avizati in sistemul pensiilor private;

 Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare
Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii



d) cazinourile;
e) auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala sau contabila;
f) notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare ori desfasurarea, potrivit legii, a altor activitati fiduciare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
g) furnizorii de servicii privind societati comerciale sau alte entitati, altii decat cei prevazuti la lit. e) sau f);
h) persoanele cu atributii in procesul de privatizare;
i) agentii imobiliari;
j) asociatiile si fundatiile;
k) alte persoane fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.

Entitatile prevazute la art.8 au obligatia de raportare catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a urmatoarelor operatiuni:

1) operatiunilor suspecte, inainte sau dupa efectuarea lor, in baza art. 3 alin. (1) potrivit caruia,de indata ce salariatul unei persoane juridice sau una dintre persoanele fizice prevazute la art. 8 are suspiciuni ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, va informa persoana desemnata conform art. 14 alin. (1), care va sesiza imediat Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare Oficiul. Persoana desemnata va analiza informatiile primite si va sesiza Oficiul cu privire la suspiciunile motivate rezonabil. Acesta va confirma primirea sesizarii

2) operatiunilor cu sume in numerar ce depasesc echivalentul a 15.000 euro, in baza art. 3 alin. (6) potrivit caruia, persoanele prevazute la art. 8 ori persoanele desemnate potrivit dispozitiilor art. 14 alin. (1) vor raporta Oficiului, in cel mult 10 zile lucratoare, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.

Potrivit art. 2 lit. h) prin operatiuni ce par a avea o legatura intre ele se intelege operatiunile aferente unei singure tranzactii decurgand dintr-un singur contract comercial sau intelegere de orice natura intre aceleasi parti si a caror valoare este fragmentata in transe mai mici de 15.000 euro ori echivalentul in lei, atunci cand acestea sunt efectuate in cursul aceleiasi zile bancare, in scopul evitarii cerintelor legale

3) transferurilor externe mai mari decat echivalentul a 15.000 euro, in baza art. 3 alin. (6) potrivit caruia prevederile alin. (6) se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 August 2012


Votati articolul "Plafon plati prin casa. Cum efectuam restituirea creditului?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca li se pot deconta salariatilor cheltuielile de transport

Intrebare: Va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns cu privire la urmatoarea problema:
- salariatii institutiei vor sa propuna conducerii institutiei
sa le deconteze cheltuielile de transport
de la domiciliu pana la serviciu si retur
- institutia este o institutie publica
care realizeaza si venituri proprii
- institutia este subordonata ierarhic
consiliului judetean

1. - va rog frumos sa ne spuneti daca din veniturile proprii
realizate de institutie
li se pot deconta salariatilor cheltuielile de transport ?
2. - daca da, in ce conditii ?

Raspuns: Transportul angajatilor trebuie inregistrat in contractul colectiv de munca, avizat de itm si vizat...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 August 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 394, dosar de 8 pagini si toate informatiile utile pentru completare si depunere

    • Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2264/2016 (OPANAF 2264/2016) publicat in M.Of. nr.578/2016, se modifica Ordinul presedintelui ANAF nr.3769/23.12.2015 publicat in M.Of. nr.11/07.01.2016 referitor la modelul si continutului formularului "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuat...» citeste mai departe aici

  • Specialistul raspunde! Redeventa si regimul fiscal aplicabil

    • Jurist si expert in proceduri fiscale, Justinian Cucu ofera o rezolvare specializata pentru o societate care primeste facturi de licente  pentru asamblarea unor componente electronice. Licentele se descarca de pe site-uri dedicate. Vom vedea daca acestea sunt servicii sau daca reprezinta redeventa. De asemenea, vom constata daca sunt considerate venituri impozabile in Romania sau in strainatate din punct de vedere al impozitului pe veniturile nerezidentilor. Pr...» citeste mai departe aici

  • Din 2017 se impun casele electronice de marcat pentru toate firmele. Calendar ANAF

    • Va reamintim ca incepand din primavara anului viitor se vor utiliza noile case de marcat cu jurnal electronic. Astfel toti operatorii economici vor fi obligati, rand pe rand, sa utilizeze numai case de marcat echipate cu jurnal electronic. Obligativitatea de-a utiliza aparate electronice fiscale  revine tuturor operatorilor economici care presteaza servicii sau livreaza bunuri direct catre populatie si incaseaza contravaloarea bunurilor livrate si se regaseste in cuprinsul Ordo...» citeste mai departe aici

  • Declarare autofacturi in D 390. Cum se procedeaza?

    • In analiza de mai jos, subiectul nostru il reprezinta o societate care presteaza servicii de transport pentru societati de expeditii din alte doua state membre UE. Aceste case de expeditii, in baza CMR, trimit factura (practic autofactura) cu "taxare inversa" cu valoarea serviciilor de transport prestate de catre societate. Vom vedea daca aceste facturi se declara in Declaratia 390. Emiterea facturii de catre beneficiar in numele si in contul prestatorului este permisa si ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Procedura de acordare a scutirii de impozit pe venit pentru cercetatori

    • OMFP 2018/2016 a reglementat noi facilitati fiscale in ce priveste incadrarea in activitatea de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica. Actul normativ aduce clarificari ale prevederilor referitoare la scutirea de impozitul pe venit aplicata cercetatorilor, reglementate de OUG nr.32/2016 pentru completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial nr...» citeste mai departe aici

  • Puncte atinse in cadrul Forumului National al PMM, in sprijinul IMM-urilor

    • La 22 septembrie a.c. a avut loc Forumul National al PMM, cu tema Competitivitatea PMM-urilor in contextul evolutiilor tehnologice si incertitudinii economice. "Asa cum este bine cunoscut, Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR) se preocupa permanent de buna desfasurare a activitatii intreprinderilor mici si mijlocii din tara noastra, segment de baza al economiei nationale", se arata intr-un comunicat CECCAR. De asemenea, organ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X