Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Documente financiar-contabile pierdute. Reconstituire in cazul unui PFA

documente contabile pierdutereconstituirePFAOMFP 1040/2004


Va prezentam, prin cele ce urmeaza, modalitatea de reconstituire a unor documente financiar-contabile pierdute in cazul unui PFA.

Procedura de reconstituire a documentelor financiar contabile si justificative este stabilita prin Norma metodologica privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal aprobata prin OMFP 1040/2004. Potrivit acesteia, in caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente financiar-contabile si justificative, contribuabilul va lua masuri de reconstituire a acestora in termen de cel mult 30 de zile de la constatare.

Asadar, persoana fizica autorizata trebuie sa ia masuri de reconstituire a documentelor pierdute, in conformitate cu norma metodologica mai sus redata. Aceasta are obligatia sa incheie un proces-verbal care sa cuprinda:
- datele de identificare a documentului disparut;
- numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului;
- data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.

Reconstituirea documentelor se face pe baza unui dosar de reconstituire, intocmit separat pentru fiecare caz. Acesta trebuie sa contina toate lucrarile efectuate in legatura cu constatarea si reconstituirea documentului disparut, si anume:
- sesizarea scrisa a persoanei care a constatat disparitia documentului;

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii



- dovada sesizarii organelor de urmarire penala sau dovada sanctionarii disciplinare a persoanei vinovate, dupa caz;
- copie de pe documentul reconstituit;
- procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii;
- declaratia persoanei responsabile.

In cazul in care documentul disparut provine de la un alt contribuabil, reconstituirea se va face de contribuabilul care a emis documentul, la cererea scrisa a PFA. In acest caz unitatea emitenta va trimite, in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.

Documentele reconstituite vor purta in mod obligatoriu si vizibil mentiunea "Reconstituit", cu specificarea numarului si a datei dispozitiei pe baza careia s-a facut reconstituirea. Documentele reconstituite conform acestor norme constituie baza legala pentru efectuarea inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla.

In cazul gasirii ulterioare a originalelor, documentele reconstituite se anuleaza pe baza unui proces-verbal impreuna cu care se ataseaza la dosarul de reconstituire.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente contabile pierdutereconstituirePFAOMFP 1040/2004

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Septembrie 2012


Votati articolul "Documente financiar-contabile pierdute. Reconstituire in cazul unui PFA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Drepturi salariale neridicate

Intrebare: Buna ziua,

As dori sa stiu care este procedura de urmat in cazul drepturilor salariale neridicate...expertul contabil de la firma la care lucrez mi-a adus o lista cu fosti angajati de acum aproape 20 de ani care se pare ca au salarii neridicate..sume gen 200-300 ron sau chiar mai mici..cum se procedeaza cu garantiile depuse de catre acestia? Eu sincer nu am de gand sa caut pe nimeni care a lucrat in societate acum 20 de ani...mi se pare aiurea sa vii dupa atata timp cu astfel de liste...chiar daca sunt reale....

Raspuns: Ca procedura, puteti da un anunt prin care sa aduceti la cunostinta faptul ca firma plateste aceste...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile