Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Documente financiar-contabile pierdute. Reconstituire in cazul unui PFA

documente contabile pierdutereconstituirePFAOMFP 1040/2004
Va prezentam, prin cele ce urmeaza, modalitatea de reconstituire a unor documente financiar-contabile pierdute in cazul unui PFA.

Procedura de reconstituire a documentelor financiar contabile si justificative este stabilita prin Norma metodologica privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal aprobata prin OMFP 1040/2004. Potrivit acesteia, in caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente financiar-contabile si justificative, contribuabilul va lua masuri de reconstituire a acestora in termen de cel mult 30 de zile de la constatare.

Asadar, persoana fizica autorizata trebuie sa ia masuri de reconstituire a documentelor pierdute, in conformitate cu norma metodologica mai sus redata. Aceasta are obligatia sa incheie un proces-verbal care sa cuprinda:
   - datele de identificare a documentului disparut;
   - numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului;
   - data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
 
Reconstituirea documentelor se face pe baza unui dosar de reconstituire, intocmit separat pentru fiecare caz. Acesta trebuie sa contina toate lucrarile efectuate in legatura cu constatarea si reconstituirea documentului disparut, si anume:
   - sesizarea scrisa a persoanei care a constatat disparitia documentului;

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii



   - dovada sesizarii organelor de urmarire penala sau dovada sanctionarii disciplinare a persoanei vinovate, dupa caz;
   - copie de pe documentul reconstituit;
   - procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii;
   - declaratia persoanei responsabile.
 
In cazul in care documentul disparut provine de la un alt contribuabil, reconstituirea se va face de contribuabilul care a emis documentul, la cererea scrisa a PFA. In acest caz unitatea emitenta va trimite, in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.

Documentele reconstituite vor purta in mod obligatoriu si vizibil mentiunea "Reconstituit", cu specificarea numarului si a datei dispozitiei pe baza careia s-a facut reconstituirea. Documentele reconstituite conform acestor norme constituie baza legala pentru efectuarea inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla.
 
In cazul gasirii ulterioare a originalelor, documentele reconstituite se anuleaza pe baza unui proces-verbal impreuna cu care se ataseaza la dosarul de reconstituire.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Septembrie 2012


Votati articolul "Documente financiar-contabile pierdute. Reconstituire in cazul unui PFA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deducere tva

Intrebare: Se poate deduce tva-ul dintr-o factura primita de la un furnizor in faliment?
multumesc

Raspuns: Da, puteti deduce TVA-ul. Vezi Legea nr. 85/2006 privind procedura insolven??ei, cu modificÄ?rile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X