Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Putem deduce combustibilul pentru un autoturism cu contract de comodat?

autoturismcontract de comodatdeducere combustibilcheltuieli deductibile
Avem la dispozitie un autoturism in baza unui contract de comodat, sa presupunem de la 01.01.2012. In conditiile noilor modificari ale Codului Fiscal apare intrebarea: ce regim de deductibilitate a TVA au bonurile de combustibil inainte si ulterior de  01.07.2012 si celelalte cheltuieli.
 
Raspuns:
Incepand cu data de 01 iulie 2012, conform art. 21 alin. (4) lit. t) din Codul fiscal  astfel cum a fost modificat prin OUG 24/2012, nu sunt deductibile 50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului (comodat).
 
Aceste cheltuieli sunt integral deductibile pentru situatiile in care vehiculele respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
 
    1. vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
    2. vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii;
    3. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
    4. vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane sau pentru instruire de catre scolile de soferi;
    5. vehiculele utilizate ca marfuri in scop comercial.
 Cheltuielile care intra sub incidenta acestor prevederi nu includ cheltuielile privind amortizarea.

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii



 
Asadar, incepand cu 01 iulie 2012 cheltuielile aferente autovehiculelor cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului sunt deductibile integral daca acestea sunt utilizate exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice a societatii.
 
De asemenea, cheltuielile sunt integral deductibile in situatia in care autoturismele se inscriu in exceptiile expres prevazute la art. 21 alin. (4) lit. t) din Codul fiscal  , mai sus redate. Daca autovehiculele nu se inscriu in categoriile exceptate si nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice nu sunt deductibile 50% din cheltuielile aferente.
 
In cadrul cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate supuse limitarii fiscale se cuprind cheltuielile direct atribuibile unui vehicul, inclusiv cele inregistrate ca urmare a derularii unui contract de leasing, cum sunt: impozitele locale, asigurarea obligatorie de raspundere civila auto, inspectiile tehnice periodice, rovinieta, chiriile, partea nedeductibila din taxa pe valoarea adaugata, dobanzile, comisioanele, diferentele de curs valutar etc, exclusiv cheltuielile cu amortizarea care sunt expres exceptate.
 
Aplicarea limitei de 50% pentru stabilirea valorii nedeductibile la determinarea profitului impozabil se efectueaza dupa aplicarea limitarii aferente taxei pe valoarea adaugata, respectiv aceasta se aplica si asupra taxei pe valoarea adaugata pentru care nu s-a acordat drept de deducere din punctul de vedere al taxei pe valoarea adaugata.
   
Utilizarea in scopul activitatii economice a unui vehicul cuprinde, printre altele:
 
• deplasari in tara sau in strainatate la clienti/furnizori, pentru prospectarea pietei,
• deplasari la locatii unde se afla puncte de lucru, la banca, la vama, la oficiile postale, la autoritatile fiscale,
• utilizarea vehiculului de catre personalul de conducere in exercitarea atributiilor de serviciu,
• deplasari pentru interventie, service, reparatii, utilizarea vehiculelor de test-drive de catre dealerii auto.
 
 Justificarea utilizarii vehiculelor, in sensul acordarii deductibilitatii integrale la calculul profitului impozabil, se efectueaza pe baza documentelor justificative si prin intocmirea foii de parcurs care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:
 
• categoria de vehicul utilizat,
• scopul si locul deplasarii,
• kilometrii parcursi,
• norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.
 
Utilizarea vehiculelor pentru activitatile exceptate rezulta, in functie de fiecare situatie in parte, din informatii cum sunt:
 
• obiectul de activitate al persoanei impozabile,
• dovada ca persoana impozabila are personal angajat cu calificare in domeniile prevazute de exceptii,
• foile de parcurs
• orice alte dovezi care pot fi furnizate.
 
Astfel, apreciem ca toate cheltuielile cu combustibilul pentru autoturismul utilizat in baza unui contract de comodat auto sunt deductibile integral daca pe perioada in care autoturismele se afla in folosinta societatii acestea sunt utilizate exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice. In site-ul nostru specializat pentru domeniul juridic E-juridic.ro gasiti mai multe modele de contracte de comodat
 
Justificarea utilizarii vehiculelor, in sensul acordarii deductibilitatii integrale la calculul profitului impozabil, se efectueaza pe baza documentelor justificative si prin intocmirea foii de parcurs care trebuie sa cuprinda cel putin informatii mai sus redate. In situatia in care, pe langa utilizarea in scopul activitatii economice, vehiculele sunt utilizate si pentru uz personal se considera ca acestea nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice.
 
Daca autoturismele nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice,  nu sunt deductibile 50% din cheltuielile cu combustibilul.
 
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
autoturismcontract de comodatdeducere combustibilcheltuieli deductibile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Septembrie 2012


Votati articolul "Putem deduce combustibilul pentru un autoturism cu contract de comodat?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Exista o problema de neconstitutionalitate ? + se incalca Principiile salarizarii /Legea 153 /2017 ?

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa ne ajutati cu un sfat cu privire la un caz ce priveste un salariat.
Un salariat a sustinut examenul de promovare in grad profesional superior
in luna decembrie 2017,
iar incepand cu 01.01.2018 trebuia sa i se acorde un salariu de baza mai mare.
corespunzator gradului superior in care a promovat.
Problema este ca, neexistand o alta functie similara in plata
la nivelul institutiei noastre
si nici in institutiile similare aflate sub acelasi ordonator principal de credite /Consiliul Judetean,
salariul de baza i s-a stabilit tinand cont de art.39 alin.2 din Leg.153/2017,
adica prin inmultirea salariului minim de 1900 lei cu coeficientul functiei, la care s-a aplicat art.10 pentru gradatia corespunzatoare vechimii in munca.
Insa, desi in perioada 01.07.2017 - 31.12.207 salariatul a avut spor de conditii vatamatoare,
incepand de la 01.01.2018 nu i s-a mai majorat cu 25% sporul - cf, art.38 alin.3 lit,a din Legea 153 /2017, ca la ceilalti salariati, ci
salariatului nici macar nu i s-a mai acordat in continuare sporul de conditii vatamatoare.
.... pentru ca s-a considerat ca in acest caz
se aplica art.23 din Legea 153 /2017,
adica sporul de conditii vatamatoare se va acorda acestui salariat conform Regulamentului elaborat de Ministerul Culturii, in cazul de fata.

Salariatul si Sindicatul au constatat existenta concomitenta in institutie a urmatoarelor situatii:
1. - dac? un salariat a avut īn perioada 01.07.2017 ? 31.12.2017 salariul de baz? ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, conform art.38 alin.2 lit.a din Legea-cadru nr.153 /2017,
īncepānd de la data de 01.01.2018 va avea salariul de baz? ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare majorate cu 25% fa?? de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, conform art.38 alin.3 lit.a din Legea-cadru nr.153 /2017,
2. - un salariat care promoveaz? īn grad profesional superior ( sau un nou angajat ) īncepānd de la data de 01.01.2018, salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.1 din Legea-cadru nr.153 /2017, deci i se va stabili salariul la nivelul de salarizare pentru func?ii similare din cadrul institu?iei, adic? i se va acorda un salariu majorat, dar va avea ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare,
dar, in schimb,
3. - dac? un salariat promoveaz? īn grad profesional superior īncepānd de la data de 01.01.2018, iar salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017, pentru ca nu exista o alta functie similara in plata in institutia noastra sau in alte institutii similare aflate in subordinea aceluiasi ordonator de credite - Consiliul Judetean,
desi to?i ceilal?i angaja?ii din acela?i compartiment din cadrul institu?iei beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare, pentru ca lucreaz? īn condi?ii de munc? v?t?m?toare,
acestui salariat promovat nu i se va acorda si sporul de condi?ii v?t?m?toare.
4. - dac? un salariat promoveaz? īn grad profesional superior īncepānd de la data de 01.01.2018, iar salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017,
desi to?i ceilal?i angaja?ii din cadrul institu?iei beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare, pentru ca lucreaz? īn condi?ii de munc? v?t?m?toare,
acestui salariat promovat nu i se va acorda si sporul de condi?ii v?t?m?toare.
Or, odat? ce īn urma promov?rii īn grad profesional superior este afectat (se modific? ) doar salariul de baz? al salariatului, fiindu-i majorat corespuz?tor gradului profesional superior īn care va trece,
odat? ce salariatul era deja angajat al institu?iei, īn perioada 01.07.2017 ? 31.12.2017
si odat? ce salariatul a avut ?i a primit spor de condi?ii v?t?m?toare,
si lucreaza īn acela?i loc de munc? ?i la acela?i angajator,
dar ?i īn acelea?i condi?ii de munc? pentru care are dreptul sa i se acorde spor de conditii vatamatoare,
odat? ce salariatul are aceea?i func?ie, doar c?, salariatul a promovat
ca urmare a faptului c? acesta a acumulat cuno?tin?e /o experien?? mai mare
īn domeniul īn care lucreaz?,
odat? ce postul nu a fost vacant,
ci s-a men?ionat īn Statul de func?ii ?grad I / grad IA?,
iar promovarea salariatului īn grad profesional s-a f?cut prin transformarea postului
din Statul de func?ii īn care acesta este īncadrat īntr-unul de nivel imediat superior,
nu ar trebui sa i se acorde īn continuare de sporul de condi?ii v?t?m?toare,
odat? ce to?i angaja?ii din institu?ie beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare ?

Cum vi se par cele 4 situa?ii cu care se confrunt? salaria?ii institu?iei noastre ?i institu?ia noastr? ?

Salariatul si Sindicatul sunt revoltati.

Īn cazul 3 ?i īn cazul 4,
dac? nu s-ar acorda sporul de condi?ii v?t?m?toare salaria?ilor promova?i,
s-ar īnc?lca Principiile sistemului de salarizare
prev?zute īn SEC?IUNEA a 2-a, art.6 lit.a ? lit.d,
respectiv:
- s-ar īnc?lca principiul legalit??ii,
- principiul nediscrimin?rii,
- principiul egalit??ii,
- principiul importan?ei sociale a muncii ne?ināndu-se cont de faptul c?
salarizarea personalului din sectorul bugetar
se realizeaz? īn raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activit??ii ?i nivelul studiilor.

Salariatul este total nemultumit de taierea salariala
prin neacordarea sporului de conditii vatamatoare de la 01.01.2018.

Salaritul a contestat la angajator Decizia si Actul aditional la Contractul individual de munca
si a spus ca va face si o Contestatie la instanta de judecata.
Salariatul a mai spus ca va sesiza Curtea Constitutionala

Legat de situa?iile de mai sus, īn condi?iile īn care to?i angaja?ii din institu?ie beneficiaz?
de sporul de condi?ii v?t?m?toare pentru c? este un muzeu īn care se lucreaz?
cu bunuri culturale ( obiecte ?i c?r?i ) vechi de peste 200-300 de ani
?i īntr-un mediu īn care exist? bacterii, mucegai, ciuperci, fungi,
tot felul de microorganisme care sunt un pericol permanent de īmboln?vire al salaria?ilor
( sunt salariati care au alergii, au astm, tusesc, li se usuca gatul, au mancarimi si roseala pe piele, le-au aparut cruste ca o coaja de portocala pe piele, pe fata, pe gat si pe maini, ,...,),
1. ? ce va trebui s? fac? institu?ia ? S? le asigure angaja?ilor condi?ii normale de lucru ?
Pentru c? un conservator ?i un mānuitor de carte, de exemplu,
care ī?i desf??oar? activitatea īn depozite de bunuri culturale
( bunuri culturale muzeale sau de c?r?i īn biblioteca muzeului )
vor refuza s? mai lucreze īn acele condi?ii de munc? v?t?m?toare,
iar dac? angajatorul nu are cum s? le asigure condi?ii normale de munc?
pentru c? a?a este natura posturilor ocupate
?i īn a?a condi?ii v?t?m?toare periculoase trebuie s? lucreze angaja?ii,
iar institu?ia /muzeul nu are cum s? aib? alte spa?ii cu condi?ii normale de lucru,
cum ar putea ca institu?ia /muzeul s? asigure condi?ii normale de munc? pentru angaja?i ? ?. pentru c? nu are cum !
Si atunci, care este logica si care ar fi legalitatea neacordarii sporului de condi?ii v?t?m?toare periculoase de munc? unui salariat promovat, caruia
salariul de baz? i se stabile?te doar conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017 ?
in raport cu stabilirea salariului celorlalti salariati
care lucreaza in aceasi institutie si in aceleasi conditii v?t?m?toare periculoase de munc?
si care primesc in continuare acest spor ?
Din punct de vedere legal, acest art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017 - nu este neconstitutional ?
pentru ca se īncalca Principiile sistemului de salarizare ?

2. ? dac? institu?ia /muzeul nu va asigura condi?ii normale de munc?
pentru angaja?ii care lucreaz? īn astfel de condi?ii v?t?m?toare periculoase de munc?,
ce vor trebui s? fac? angaja?ii ?
Īn asemenea condi?ii, dac? angaja?ii ar refuza s? mai intre īn spa?iile muzeului
īn care zilnic ī?i desf??oar? activitatea,
?i pe bun? dreptate ar face acest lucru,
ar īnsemna ca angaja?ii s? ī?i pericliteze locul de munc? ?i s? fie sanc?iona?i disciplinar ?
Angajatorul va putea fi sanc?ionat pentru c? nu asigura condi?ii normale de munc? angaja?ilor s?i ?
Cum ar putea fi obligat angajatorul ca s? asigure condi?ii normale de munc?,
odat? ce nu are cum s? fac? acest lucru
pentru c? lucrul īn muzeu ?i biblioteca muzeului
presupune: munca īn spa?iile muzeului ?i a bibliotecii muzeului
?i deci munca īn condi?ii v?t?m?toare periculoase ?

Cum se vor aplica si respecta Principiile sistemului de salarizare din Legea 153 /2017
pentru stabilirea lunar? a salariilor angaja?ilor, prin acordarea
?i prin neacordarea sporului de condi?ii v?t?m?toare, pe lāng? salariul de baz? ?
- iar īn cazul in care angajatorul nu ar acorda sporul de condi?ii v?t?m?toare
la salariatii care lucreaza īn spa?iile muzeului ?i ale bibliotecii muzeului
īn condi?ii v?t?m?toare periculoase,
cum ar putea angajatorul s? normalizeze condi?iile de munc?
īn situa?ia īn care angaja?ii sunt obloga?i s? ī?i desf??oare zilnic munca
īn spa?iile muzeului ?i a bibliotecii muzeului ?i deci munca īn condi?ii v?t?m?toare periculoase ?

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un raspuns
si sa ne lamuriti
- daca in cazul 3 si in cazul 4 prezentate mai sus
exista o problema de neconstitutionalitate ? + se incalca Principiile salarizarii /Legea 153 /2017 ?

Raspuns: Modul de calcul este aplicarea coeficientului la salariul minim pe economie. Sporurile sunt anulate.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X