Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Operatiuni pentru care NU se emit facturi


Asa cum stiti, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 621/29.08.2012, a fost publicata Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.


Va prezentam principalele prevederi referitoare la regimul facturilor fiscale, care vor intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2013, mai exact exceptiile de la emiterea facturilor.

Prin exceptie, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate, persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii pentru urmatoarele operatiuni, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura:

a) livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale, conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) livrarile de bunuri si prestarile de servicii, altele decat cele mentionate la lit. a), furnizate catre beneficiari persoane neimpozabile, altele decat persoanele juridice neimpozabile, pentru care este obligatorie emiterea de documente legal aprobate, fara nominalizarea cumparatorului, cum ar fi: transportul persoanelor pe baza biletelor de calatorie sau abonamentelor, accesul pe baza de bilet la: spectacole, muzee, cinematografe, evenimente sportive, targuri, expozitii;

c) livrarile de bunuri si prestarile de servicii, altele decat cele mentionate la lit. a) si b), furnizate catre beneficiari, persoane neimpozabile, altele decat persoanele juridice neimpozabile, care prin natura lor nu permit furnizorului/prestatorului identificarea beneficiarului, cum sunt: livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, servicii de reincarcare electronica a cartelelor telefonice preplatite. Prin norme se vor stabili documentele pe care furnizorii/prestatorii trebuie sa le intocmeasca in vederea determinarii corecte a bazei de impozitare si a taxei colectate pentru astfel de operatiuni.

Declaratia 394 - Modificari de ultima ora
Declaratia 394 - Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii



Persoana impozabila care nu are obligatia de a emite facturi poate opta pentru emiterea facturii.

Cazuri in care se opteaza pentru emiterea facturii

Persoana impozabila care are obligatia de a emite facturi, precum si persoana impozabila care nu are obligatia de a emite facturi dar opteaza pentru emiterea facturii pot emite facturi simplificate in oricare dintre urmatoarele situatii:

a) atunci cand valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro. Cursul de schimb utilizat pentru determinarea in euro a valorii facturii este cursul prevazut la art. 139^1;

b) in cazul documentelor sau mesajelor care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala si au acelasi regim juridic ca si o factura.

Persoana impozabila poate intocmi o factura centralizatoare pentru mai multe livrari separate de bunuri, prestari separate de servicii, catre acelasi client, in urmatoarele conditii:

a) sa se refere la operatiuni pentru care a luat nastere faptul generator de taxa sau pentru care au fost incasate avansuri intr-o perioada ce nu depaseste o luna calendaristica;

b) toate documentele emise la data livrarii de bunuri, prestarii de servicii sau incasarii de avansuri sa fie obligatoriu anexate la factura centralizatoare.

Pot fi emise facturi de catre beneficiar in numele si in contul furnizorului/prestatorului in conditiile stabilite prin norme.

Pot fi emise facturi de catre un tert in numele si in contul furnizorului/prestatorului in conditiile stabilite prin norme, cu exceptia situatiei in care partea terta este stabilita intr-o tara cu care nu exista niciun instrument juridic referitor la asistenta reciproca.

Alte precizari

Pe langa cele precizate mai sus, Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal mai prevede si urmatoarele reglementari:

- sumele indicate pe factura se pot exprima in orice moneda cu conditia ca valoarea TVA colectata sa fie exprimata in lei. n situatia in care valoarea taxei colectate este exprimata intr-o alta moneda, aceasta va fi convertita in lei utilizand cursul de schimb prevazut la art. 139^1;

- utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar;

- autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii. Fiecare persoana impozabila stabileste modul de garantare a autenticitatii originii, a integritatii continutului si a lizibilitatii facturii;

- semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura;

- persoana impozabila trebuie sa asigure stocarea copiilor facturilor pe care le-a emis sau care au fost emise de client ori de un tert in numele si in contul sau, precum si a tuturor facturilor primite;

- persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru. Cu toate acestea, locul de stocare a facturilor ales de persoana impozabila nu poate fi situat pe teritoriul unei tari cu care nu exista niciun instrument juridic referitor la asistenta reciproca;

- prin exceptie de la prevederile aliniatului de mai sus persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania are obligatia de a stoca pe teritoriul Romaniei facturile emise si primite, precum si facturile emise de client sau de un tert in numele si in contul sau, altele decat cele electronice pentru care persoana impozabila garanteaza accesul on-line organelor fiscale competente. Aceeasi obligatie ii revine si persoanei impozabile stabilite in Romania printr-un sediu fix cel putin pe perioada existentei pe teritoriul Romaniei a sediului fix;

- in situatia in care locul de stocare nu se afla pe teritoriul Romaniei persoanele impozabile stabilite in Romania in sensul art. 125^1 alin. (2) trebuie sa comunice organelor fiscale competente locul de stocare a facturilor sau a informatiilor stocate;

- facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise sau puse la dispozitie. n cazul facturilor stocate prin mijloace electronice, persoanele impozabile vor stoca prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor;

- in scopuri de control, organele fiscale competente pot solicita traducerea in limba romana, in anumite situatii sau pentru anumite persoane impozabile, a facturilor emise pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania, conform prevederilor art. 132 si 133, precum si a facturilor primite de persoane impozabile stabilite in Romania in sensul art. 125^1 alin. (2);

- in scopuri de control, in cazul stocarii prin mijloace electronice a facturilor emise sau primite in alt stat, garantand accesul online la date, persoana impozabila stabilita in Romania in sensul art. 125^1 alin. (2) are obligatia de a permite organelor fiscale competente din Romania accesarea, descarcarea si utilizarea respectivelor facturi. De asemenea, persoana impozabila nestabilita in Romania care stocheaza prin mijloace electronice facturi emise sau primite pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii impozabile in Romania are obligatia de a permite organelor fiscale din Romania accesarea, descarcarea si utilizarea respectivelor facturi, indiferent de statul in care se afla locul de stocare pentru care a optat.

Ministerul Finantelor Publice va emite Norme metodologice de aplicare a prevederilor art. 155 din Codul Fiscal.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Septembrie 2012


Votati articolul "Operatiuni pentru care NU se emit facturi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil, cum se stabileste prejudiciul de recuperat ?

Intrebare: Va rog mult de tot sa ma ajutati si sa imi spuneti
cum se stabileste prejudiciul suferit de partea civila,
in situatia in care judecatoarea a respins
Cererea de efectuare a Expertizie muzeale si a Expertizei contabile,
intrucat a considerat ca institutia ar cauta o incadrare mai grava a faptelor inculpatilor.

Expertiza muzeala a fost solicitata sa se stabileasca daca
bunurile culturale muzeale achizitionate au fost supraevaluate.

Comisiile de evaluare nu s-au intrunit efectiv,
au fost falsificate semnaturile persoanelor care chipurile ar fi facut parte din comisii,
unii membri au declarat ca au semnat actele pe strada si ca nu au participat la vreo evaluare,
Astfel, valoarea bunurilor achizitionate nu poate fi considerata ca reala.

Daca s-ar fi efectuat cele 2 expertize s-ar fi stabilit prejudiciul
ca fiind diferenta dintre valoarea contractelor si valoarea reala.

Insa, procurorul Parchetului a spus in instanta
ca se considera ca prejudiciul = valoarea contractelor,
contractele vor fi anulate,
partile vor fi puse in situatia anterioara.

Este corect stabilit prejudiciul ?
Ce sume sa ceara institutia ?
Fara acele Expertize, cum trebuie procedat ?

Raspuns: Daca procurorul considera ca prejudiciul are valoarea contractelor, atunci incheierea contractelor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 394, dosar de 8 pagini si toate informatiile utile pentru completare si depunere

    • Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2264/2016 (OPANAF 2264/2016) publicat in M.Of. nr.578/2016, se modifica Ordinul presedintelui ANAF nr.3769/23.12.2015 publicat in M.Of. nr.11/07.01.2016 referitor la modelul si continutului formularului "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al ajutoarelor acordate salariatilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • In ceea ce priveste impozitul pe veniturile din salarii, codul fiscal exclude din categoria veniturilor impozabile urmatoarele ajutoare acordate in conditiile prevazute de contractul de munca: - ajutoarele de inmormantare, - ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, - ajutoarele pentru dispozitive medicale, - ajutoarele pentru nastere - ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale Aceeasi pr...» citeste mai departe aici

  • Sesiune noua ANAF: Primii pasi la ANAF, dupa inregistrarea la Oficiul National al Registrului Comertului

    • Va informam ca la jumatatea saptamanii in curs a avut loc o noua sesiune de dezbatere dedicata contribuabililor persoane fizice, de data aceasta cu tema "Primii pasi la ANAF, ulterior inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului". Redam mai jos unele dintre cele mai importante intrebari la care a raspuns ANAF in cadrul sesiunii de consultanta amintite: Intrebare contribuabil: Daca infiintez o firma noua pot sa ma inscriu in registrul operatorilor i...» citeste mai departe aici

  • Emitere chitanta. Cum procedam la facturarea clientilor?

    • In randurile de mai jos, stabilim daca este corect sa se emita o chitanta pentru incasarea unei facturi de client, persoana juridica, in conditiile in care detine casa de marcat la locul vanzarii sau daca trebuie emis numai bon fiscal indiferent de felul persoanei fizice sau juridice. Este corect sa emiteti chitanta in cazul incasarii unei facturi de client persoana juridica , chiar daca detineti casa de marcat la locul vanzarii. Art.1 alin.(1)  si (2) din OUG 28/1999...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind Ziua Nationala a Contabilului Roman

    • CECCAR reaminteste in aceasta perioada ca ziua de 21 septembrie este sarbatorita in fiecare an, potrivit Normelor nr.12726/2004, in mod unitar, la nivelul filialelor CECCAR, cu scopul promovarii imaginii, a intereselor si rolului contabilului intr-o economie de piata concurentiala. La aniversare sunt asteptati toti profesionistii contabili din Romania, membri ai CECCAR sau angajati in diverse ramuri ale economiei. Cu totii prezenti la ziua contabilului vor demonstra, inca odata, ca&...» citeste mai departe aici

  • An financiar diferit de anul calendaristic. Ce formulare folosim pentru situatia financiara?

    • In analiza de mai jos, vom vedea care este situatia financiara care se depune arhivata la S1042 an fiscal diferit de cel calendaristic.Situatia activelor, datoriilor(F10) si contul de profit si pierdere (F20) trebuie sa contina trei coloane pentru primul an de raportare. Vom vedea daca exista formular tip pe care-l poate descarca firma sau daca trebuie realizat de aceasta in format WordExcel. Se vor avea in vedere prevederile art. VI din OMFP 4160/2015 privind modificarea si complet...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X