email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2019. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron

Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2019. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron
documente inregistrare tvaformular 010formular 099depasire plafon

In ultimii ani s-au inregistrat modificari semnificative ale legislatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor.  Spre exemplu, in Monitorul Oficial numarul 780/03.10.2017 a fost publicat OPANAF nr. 2856/2017 - privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.
 

Acest Ordin prevede un numar de indicatori a caror neindeplinire in viziunea ANAF reprezinta risc fiscal si in functie de care firmele care trebuie (prin depasire prag cifra de afaceri) sau vor (prin optiune) sa se inregistreze in scopuri de TVA vor trebui sa intocmeasca documentatia necesara obtinerii codului de TVA.
 

Documente necesare inregistrare in scopuri de TVA prin OPTIUNE

    1. Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice formular 010 – 2 exemplare, in original;

    2. Cerere de inregistrare in scopuri de TVA (formular 099) - pentru solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316, alin. (12), lit. a) din Codul fiscal, adica in cazul solicitarii reinregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a anularii codului de TVA de catre autoritatea fiscala, daca inceteaza situatia care a dus la anulare - original;

    3. Declaratie pe propria raspundere, data de fiecare administrator al societatii si de catre fiecare administrator al fiecarui asociat persoana juridica a societatii, din care sa rezulte daca societatea desfasoara sau nu activitati economice la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora - original;


    4. Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca administratorii si asociatii nu au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la articolului 2 alin. (2) din OG nr. 39/2015, in cazul in care acestia  nu sunt inregistrati fiscal in Romania (nerezidenti) - original;

    5. Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca administratorii si asociatii:

    • nu detin si nici nu au detinut calitatea de actionar)/asociat)/ administrator)/titular/membru la vreo o persoana impozabila la care a fost declansata procedura insolventei/falimentului in ultimii 5 ani fiscali incheiati si care sa inregistreze obligatii fiscale principale restante;
    • nu detin calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila declarata inactiva fiscal in ultimii 5 ani fiscali incheiati, fara a fi reactivata;
    • nu au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la cel putin 3 persoane impozabile declarate inactive fiscal in ultimii 5 ani fiscali incheiati;
    • nu detin calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila la care a expirat termenul legal de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului fara ca aceasta sa fie reactivate;
    • nu detin calitatea de actionar/ asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila la  care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c)-e) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, in ultimii 5 ani fiscali incheiati;
    • nu detin si nu au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/ titular/membru la vreo persoana impozabila pentru care incepand cu 01.02.2015 a fost respinsa solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA sau a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in urma aplicarii procedurii de evaluare, situatie care se mentine in prezent;
    • nu detin calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila pentru care suma totala a obligatiilor fiscale principale restante este  mare sau egala cu 50.000 lei;
    • nu au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la vreo persoana impozabila pentru care suma totala a obligatiilor fiscale principale restante sa fi fost in ultimii 5 ani fiscali incheiati, mai mare sau egala cu 50.000 lei;
    • si/sau oricare dintre persoanele impozabile la care detin sau au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru nu au inscrise in prezent in cazierul fiscal fapte de natura contraventiilor prevazute in HG nr. 1.000/2015 privind faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare;
    • si/sau oricare dintre persoanele impozabile la care detin sau au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru nu au inscrise in prezent in cazierul fiscal infractiuni si/sau fapte prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015.

    6. Documentele de identitate ale administratorilor si asociatilor persoana fizica – traducere autorizata in limba romana in cazul celor straini - copie;

    7. Daca este cazul - documentele care sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor si asociatilor persoane fizice nerezidente – copie;

    8. Documente care sa ateste veniturile administratorilor persoana fizica in ultimele 12 luni – traducere autorizata in limba romana in cazul celor straini - copie;

    9. In cazul asociatilor persoana juridica, extras din Registrul Comertului (sau un document similar pentru asociatii nerezidenti) din care sa rezulte existenta legala a acestora in tara de origine – traducere autorizata in limba romana - copie;

    10. Contract de munca pentru un alt angajat decat director economic sau contabil – copie;

    11. Extras bancar – copie;

    12. Contract prestare servicii contabile cu societate contabilitate membra CECCAR sau contract de munca contabil – copie;

    13. Documentele din care rezulta detinerea legala a spatiului/spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau sedii secundare declarate, pe o perioada mai mare de un an de la data depunerii dosarului pentru inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune – copie a contractului de proprietate, inchiriere, comodat pentru spatiul unde societatea isi are sediul si sediile secundare, daca este cazul;

    14. Certificat constatator detaliat emis de Oficiul Registrului Comertului in conformitate cu prevederile  legii nr. 26/1990 privind Registrul Comertului, valabil la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA – original;

    15. Certificat de inregistrare si certificate constatatoare in forma scurta emise de Oficiul Registrului Comertului - copie;

    16. Balanta de verificare la ultima luna inchisa si la 31 decembrie a anului anterior (daca este cazul) – original;

    17. Imputernicire pentru depunerea cererii – original;
|
    18. Carte de identitate persoana imputernicita sa depuna dosarul – copie.

In practica, in cazul in care ANAF constata ca asociatii persoana juridica au datorii la buget, solicita ca aceste datorii sa fie achitate inainte de acorda inregistrarea in scopuri de TVA a firmei solicitante.
 

Documente necesare inregistrare in scopuri de TVA ca urmare a DEPASIRII plafonului de 300.000 RON

    1. Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice formular 010 – 2 exemplare, in original;

    2. Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca societatea desfasoara sau nu activitati economice la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora - original;

    3. Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca administratorii si asociatii nu au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la articolul 4 lit. a) si b) din OG nr. 39/2015, in cazul in care acestia  nu sunt inregistrati fiscal in Romania - original;

    4. Certificat de inregistrare - copie;

    5. Certificat constatator detaliat emis de Oficiul Registrului Comertului in conformitate cu prevederile  legii nr. 26/1990 privind Registrul Comertului, valabil la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA – original;

    6. Certificatul/certificatele constatator(e) emis(e) de Oficiul Registrului Comertului in conformitate cu prevederile  articolului 15 alin 1 litera b) al legii nr. 359 / 2004 (certificatele constatoare in forma scurta care se emit la infiintarea societatii, anexate la hotararea judecatoareasca de infiintare) – copie;

    7. Documentele de identitate ale administratorilor si asociatilor - copie;

    8. Daca este cazul - documentele care sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor si asociatilor persoane fizice nerezidente – copie;

    9. In cazul asociatilor persoana juridica, extras din Registrul Comertului (sau un document similar pentru asociatii nerezidenti) din care sa rezulte existenta legala a acestora in tara de origine – traducere autorizata in limba romana - copie;

    10. Balanta de verificare la luna depasirii plafonului de 300.000 lei si la 31 decembrie a anului anterior (daca este cazul) – original;

    11. Imputernicire pentru depunerea cererii – original;

    12. Carte de indentitate persoana imputernicita sa depuna dosarul – copie.
 

In ambele situatii prezentate, toate copiile vor fi certificate conform cu originalul, semnate, stampilate si puse in dosar cu sina.


de Robert Gearba

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente inregistrare tvaformular 010formular 099depasire plafon


Data aparitiei: 20 Februarie 2017
Ultima actualizare: 25 Aprilie 2018

Votati articolul "Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2019. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron":
Rating:

Nota: 3.79 din 5 din 94 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X