Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrare contabila arenda

Intrebare: Va rugam sa ne prezentati o monografie contabila privind plata arendei in bani. Facem urmatoarele precizari: conform contract cantitatea cuvenita arendatorului este de 1000 kg, din care se retine 120 kg reprezentand cval impozit (1000kg x0.61leikgx75%x16%=73 lei), iar pentru cantitatea de 880 kg i se plateste arendatorului cu dispozitie de plata suma de 704 lei (880kgx0.80leikg).
In acest caz trebuie luat in calcul si cota de TVA si ce inregistrari contabile se fac?


Raspuns: In opinia noastra, chiar daca formularea este ca se retine impozit in natura, observam ca in fapt nu se efectueaza nici o distribuire in natura a produselor si nu este o operatie in sfera TVA pentru ca nici o cantitate de cereale nu se distribuie proprietarului, deoarece impozitul se achita la buget in bani, si nu in produse.

O a doua observatie consta in faptul ca daca impozitul si arenda sunt platite in lei, acesta nu se va determina la preturile comunicate de directiile agricole judetene, conform art. 62 alin. (2^2) din Codul fiscal, ci prin cota de 16% aplicabila la valoarea arendei dupa deducerea cotei forfetare de 25%.

Practic, inregistrarile contabile sunt:
612 „Cheltuieli cu chirii” = 401 „Furnizori” cu valoarea integrala a arendei, respectiv 777 lei

Retinere impozit:
401 „Furnizori” = 446 „Alte impozite si taxe” cu suma de 73 lei.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii




Va prezentam si o monografie contabila cand arenda s-ar deconta in natura, si urmarim implicatiile TVA.

Intrebare adresata: O societae comerciala, cod CAEN 0111, doreste sa plateasca arendatorilor arenda cuvenita pe anul 2012. Impozitul se retine la sursa, arenda se plateste in cereale, 800 kg ha. Am urmatoarele intrebari:
- la ce pret se factureaza cele 800 kg de cereale? exista ceva publicat pentru anul 2012 in acest sens?
- daca impozitul se retine la sursa, se factureaza 704 kg de cereale (adica cat ramana dupa plata impozitului) sau se factureaza 800 kg?
Va rog sa prezentati si o monografie contabila!

Raspuns:

Din punctul de vedere al arendarii, potrivit art. 62 din Codul fiscal, obligatia platii impozitului este in seama persoanei fizice, insa impozitul se retine de platitorul de venit, si se achita pana pe data de 25 a lunii urmatoare platii arendei. Contractul de arenda trebui inregistrat la autoritatea fiscala.

Pentru dvs se va inregistra o cheltuiala cu arenda, la termenele de plata stabilite in contract:
612 “Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile” = 401 “Furnizori” cu valoarea arendei
401”Furnizori” = 446 „Alte impozite si taxe – analitic impozit arenda” cu suma impozitului
446 „Alte impozite si taxe – analitic impozit arenda” = 5311”Casa”/5121”Conturi la banci” cu suma platii impozitului.

Plata arenda in natura:
Plata in natura a arendei este o activitate supusa TVA deoarece se deduce TVA la efectuarea costurilor cu realizarea productiei agricole, conform art. 128 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal .

Astfel, la predarea productiei agricole se va emite factura, conform art. 155 alin.(1) din Codul fiscal, suma ce se va compensa cu valoarea arendei datorate catre proprietarii terenurilor.

Inregistrari contabile:

461” Debitori diversi” = 701” Venituri din productia proprie” cu valoarea bunurilor acordate ca plata a arendei
461” Debitori diversi” = 4427 “ TVA colectata” cu valoarea TVA
La evaluarea pretului bunurilor, legiuitorul a stabilit la art. 62^2 din Codul fiscal, ca preturile utilizate pe unitatea de produs, vor fi stabilite de catre consiliile judetene, ca preturi medii, ale produselor acordate in natura.

Observam ca acestea sunt in fapt o medie a pretului pietei pentru respectivele bunuri. Aceste preturi se comunica la autoritatile fiscale teritoriale. Din pacate, legiuitorul nu a stabilit un termen de adoptare, astfel ca va recomandam sa le solicitati in scris autoritatilor fiscale pentru a avea o justificare.

Concomitent se efectueaza scaderea din gestiune a productiei acordate arendasilor, la costul de productie, prin inregistrarea:
711 “Costuri aferente productiei” = 345 “Produse finite”.

Observam ca efectul asupra contului de profit si pierdere este numai cheltuiala cu arenda, tinand cont de functionarea contului 711 similar unui cont de cheltuieli. Se retine ca am presupus ca la realizarea prioductiei s-a utilizat costului de productie prin contul 711.

Compensarea sumelor:
401 “ Furnizori – proprietari terenuri” = 461” Debitori diversi”.

Consideram ca aceasta suma nu este supusa regimului de compensare prin ordine de compensare deoarece persoana fizica nu emite facturi si nici nu este o incalcare a principiului necompensarii conform prevederilor de la pct. 45 alin. (2) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Septembrie 2012


Votati articolul "Inregistrare contabila arenda":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce actele imi sunt necesare pentru import vinuri din Italia?

Intrebare: Ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a importa vin din Italia pe un SRL? Ce avize/autorizatii trebuie obtinute si de unde si ce declaratii/documente trebuie depuse si unde?

Raspuns: Multumesc... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscale

    • Va reamintim ca pana luni, 12 decembrie, la ANAF vor trebui depuse mai multe declaratii fiscale pe care le gasiti mai jos, alaturi de reglementarile aferente actuale: Formular 089 - Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 din Codul fiscal. Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Codul fiscal stabilite in Romania, conform art.266 alin.(2), care au obtinut licenta de furnizare a ...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA   Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al ca...» citeste mai departe aici

  • Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de ...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment si deductibilitate provizion. Se poate anula provizionul nedeductibil?

    • In analiza de mai jos, pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal sunt deductibile ajustari...» citeste mai departe aici

  • Hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat Scale UP pentru stimularea investitiilor IMM-urilor

    • Guvernul a aprobat recent o hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat "Scale UP" avand ca obiectiv stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii, in valoare totala maxima de 900 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 200 milioane euro, pentru perioada 2017-2020. Nivelul maxim al ajutorului de stat acordat unui beneficiar in cadrul acestei scheme nu poate depai 5 milioane lei. Astfel, numarul estimat al intreprinderilor care u...» citeste mai departe aici

  • Federatia Expertilor Contabili a implinit 30 de ani de la infiintare

    • Acesta este conceptul pe care s-a bazat Federatia Expertilor Contabili (FEE) atunci cand a implinit 30 de ani in data de 7 decembrie 2016. CECCAR a amintit recent evenimentul, precizand ca trebuie astfel facuta o retrospectiva asupra realizarilor FEE, in prezent Accountancy Europe - dar, mai important, o etapa pentru construirea viitorului, cu un nou nume, o noua infatisare, un nou website si, in primul rand, o noua filozofie: "Pentru ca luam in calcul oamenii" ("Because people...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X