Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrare contabila arenda

Intrebare: Va rugam sa ne prezentati o monografie contabila privind plata arendei in bani. Facem urmatoarele precizari: conform contract cantitatea cuvenita arendatorului este de 1000 kg, din care se retine 120 kg reprezentand cval impozit (1000kg x0.61leikgx75%x16%=73 lei), iar pentru cantitatea de 880 kg i se plateste arendatorului cu dispozitie de plata suma de 704 lei (880kgx0.80leikg).
In acest caz trebuie luat in calcul si cota de TVA si ce inregistrari contabile se fac?


Raspuns: In opinia noastra, chiar daca formularea este ca se retine impozit in natura, observam ca in fapt nu se efectueaza nici o distribuire in natura a produselor si nu este o operatie in sfera TVA pentru ca nici o cantitate de cereale nu se distribuie proprietarului, deoarece impozitul se achita la buget in bani, si nu in produse.

O a doua observatie consta in faptul ca daca impozitul si arenda sunt platite in lei, acesta nu se va determina la preturile comunicate de directiile agricole judetene, conform art. 62 alin. (2^2) din Codul fiscal, ci prin cota de 16% aplicabila la valoarea arendei dupa deducerea cotei forfetare de 25%.

Practic, inregistrarile contabile sunt:
612 „Cheltuieli cu chirii” = 401 „Furnizori” cu valoarea integrala a arendei, respectiv 777 lei

Retinere impozit:
401 „Furnizori” = 446 „Alte impozite si taxe” cu suma de 73 lei.

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

Planul de Conturi GENERAL 2016
Planul de Conturi GENERAL 2016

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii 2016
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016

Vezi detalii




Va prezentam si o monografie contabila cand arenda s-ar deconta in natura, si urmarim implicatiile TVA.

Intrebare adresata: O societae comerciala, cod CAEN 0111, doreste sa plateasca arendatorilor arenda cuvenita pe anul 2012. Impozitul se retine la sursa, arenda se plateste in cereale, 800 kg ha. Am urmatoarele intrebari:
- la ce pret se factureaza cele 800 kg de cereale? exista ceva publicat pentru anul 2012 in acest sens?
- daca impozitul se retine la sursa, se factureaza 704 kg de cereale (adica cat ramana dupa plata impozitului) sau se factureaza 800 kg?
Va rog sa prezentati si o monografie contabila!

Raspuns:

Din punctul de vedere al arendarii, potrivit art. 62 din Codul fiscal, obligatia platii impozitului este in seama persoanei fizice, insa impozitul se retine de platitorul de venit, si se achita pana pe data de 25 a lunii urmatoare platii arendei. Contractul de arenda trebui inregistrat la autoritatea fiscala.

Pentru dvs se va inregistra o cheltuiala cu arenda, la termenele de plata stabilite in contract:
612 “Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile” = 401 “Furnizori” cu valoarea arendei
401”Furnizori” = 446 „Alte impozite si taxe – analitic impozit arenda” cu suma impozitului
446 „Alte impozite si taxe – analitic impozit arenda” = 5311”Casa”/5121”Conturi la banci” cu suma platii impozitului.

Plata arenda in natura:
Plata in natura a arendei este o activitate supusa TVA deoarece se deduce TVA la efectuarea costurilor cu realizarea productiei agricole, conform art. 128 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal .

Astfel, la predarea productiei agricole se va emite factura, conform art. 155 alin.(1) din Codul fiscal, suma ce se va compensa cu valoarea arendei datorate catre proprietarii terenurilor.

Inregistrari contabile:

461” Debitori diversi” = 701” Venituri din productia proprie” cu valoarea bunurilor acordate ca plata a arendei
461” Debitori diversi” = 4427 “ TVA colectata” cu valoarea TVA
La evaluarea pretului bunurilor, legiuitorul a stabilit la art. 62^2 din Codul fiscal, ca preturile utilizate pe unitatea de produs, vor fi stabilite de catre consiliile judetene, ca preturi medii, ale produselor acordate in natura.

Observam ca acestea sunt in fapt o medie a pretului pietei pentru respectivele bunuri. Aceste preturi se comunica la autoritatile fiscale teritoriale. Din pacate, legiuitorul nu a stabilit un termen de adoptare, astfel ca va recomandam sa le solicitati in scris autoritatilor fiscale pentru a avea o justificare.

Concomitent se efectueaza scaderea din gestiune a productiei acordate arendasilor, la costul de productie, prin inregistrarea:
711 “Costuri aferente productiei” = 345 “Produse finite”.

Observam ca efectul asupra contului de profit si pierdere este numai cheltuiala cu arenda, tinand cont de functionarea contului 711 similar unui cont de cheltuieli. Se retine ca am presupus ca la realizarea prioductiei s-a utilizat costului de productie prin contul 711.

Compensarea sumelor:
401 “ Furnizori – proprietari terenuri” = 461” Debitori diversi”.

Consideram ca aceasta suma nu este supusa regimului de compensare prin ordine de compensare deoarece persoana fizica nu emite facturi si nici nu este o incalcare a principiului necompensarii conform prevederilor de la pct. 45 alin. (2) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Septembrie 2012


Votati articolul "Inregistrare contabila arenda":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Societate neregasita in VIES

Intrebare: Buna ziua,

Avem urmatoarea situatie:
O societatea din Romania platitoare de tva, cumpara materie prima din Austria de la o firma cu CUI ATU 50252300. Cand verific VIES nu imi arata daca firma este platitoare de TVA. Cand merg cu declaratia 390 la administratie nu-mi primeste declaratia 390 pe mativ ca are CUI invalid Societatea din Austria. Va rog sa-mi spuneti ce pot face in aceasta situatie.

Multumesc frumos,

Raspuns: solicitati codul VAT de la furnizor. Pentru Austria codul VAT incepe cu AT Austria-AT Incercati in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Firmele vor putea anula sanctiunile ANAF in anumite conditii. Se impun termene de remediere si dreptul de consiliere

    • In urma sanctiunilor primite de la ANAF, inclusiv in prezent, calea de atac din partea firmelor o reprezinta contestatia care poate fi depusa la ANAF. Procesele pot fi dura insa ani de zile in momentul in care ajung la instanta. O modificare in acest sens ar putea scuti firmele nu doar de initierea unor noi procese, ci si de sanctiunile aplicate de ANAF. In concret, un proiect de lege recent propune ca inspectorii ANAF sa permita firmelor sa isi exprime punctul de vedere in ce prive...» citeste mai departe aici

  • Buletin CECCAR cu explicatii: Noutati legislative 21-24.06.2016

    • In randurile de mai jos, cinci acte normative importante sunt amintite intr-un nou buletin informativ privind noutatile legislative cu incidenta fiscala:     Hotararea Guvernului nr. 449/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 52/2011 (M. Of. nr. 473 d...» citeste mai departe aici

  • Despre abuzuri sau lipsa de pregatire a unor inspectori fiscali si alte probleme ANAF in relatia cu contribuabilul. Dezbatere cu prezenta MFP

    • Va informam ca la inceputul saptamanii a avut loc o dezbatere privind relatia dintre mediul de afaceri si ANAF. Initiativa de a alcatui grupe de lucru pentru a implementa si pentru a duce la bun sfarsit modificarile vizate a fost acceptata de ministrul de Finante, Anca Dragu. "Multa lume a vorbit de abuz, de lipsa de pregatire a inspectorilor, de nerespectarea termenelor legale. Da, se intampla. Am inceput deja sa abordam aceste lucruri, dar schimbarile se vor produce pas ...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare non-transfer. Care vor fi implicatiile fiscale?

    • In analiza de mai jos, subiectul il reprezinta o societate persoana juridica romana care lucreaza in lohn pentru societate persoana juridica din alt stat UE. Societatea straina trimite (vinde) rezultatul lucrului in lohn la o societatea din Romania. Vom vedea cum poate societatea care lucreaza in lohn sa dea rezultatele direct societatii din Romania pentru a evita cheltuielile cu transportul marfurilor in tara straina. Societatea la care se vinde este la 5 km distanta. Vom vedea ce ...» citeste mai departe aici

  • Infiintare sucursala. Ce forma de organizare e mai avantajoasa intr-o alta tara?

    • In randurile de mai jos, stabilim ce procedura va urma o firma din Romania care doreste sa infiinteze o sucursala in Franta si ce forma de organizare va fi mai avantajoasa (reprezentanta, sucursala, filiala sau punct de lucru). Sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului unde vor functiona. In vederea inregistrarii unei sucursale in Franta trebuie avuta in ve...» citeste mai departe aici

  • Doua formulare noi privind masurile asiguratorii, adaptate Codului de procedura fiscala

    • Formularele "Referat justificativ de prelungire a termenului de valabilitate a masurilor asiguratorii" si "Decizie de prelungire a termenului de valabilitate a masurilor asiguratorii" sunt adaptate la prevederile noului Cod de procedura fiscala. Modificarea formularelor "Referat justificativ de prelungire a termenului de valabilitate a masurilor asiguratorii" si "Decizie de prelungire a termenului de valabilitate a masurilor asiguratorii", pre...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X