Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Inregistrare contabila arenda

OMFP 3055/2009arendainregistrari contabile
Intrebare: Va rugam sa ne prezentati o monografie contabila privind plata arendei in bani. Facem urmatoarele precizari: conform contract cantitatea cuvenita arendatorului este de 1000 kg, din care se retine 120 kg reprezentand cval impozit (1000kg x0.61leikgx75%x16%=73 lei), iar pentru cantitatea de 880 kg i se plateste arendatorului cu dispozitie de plata suma de 704 lei (880kgx0.80leikg).
In acest caz trebuie luat in calcul si cota de TVA si ce inregistrari contabile se fac?


Raspuns: In opinia noastra, chiar daca formularea este ca se retine impozit in natura, observam ca in fapt nu se efectueaza nici o distribuire in natura a produselor si nu este o operatie in sfera TVA pentru ca nici o cantitate de cereale nu se distribuie proprietarului, deoarece impozitul se achita la buget in bani, si nu in produse.

O a doua observatie consta in faptul ca daca impozitul si arenda sunt platite in lei, acesta nu se va determina la preturile comunicate de directiile agricole judetene, conform art. 62 alin. (2^2) din Codul fiscal, ci prin cota de 16% aplicabila la valoarea arendei dupa deducerea cotei forfetare de 25%.

Practic, inregistrarile contabile sunt:
612 „Cheltuieli cu chirii” = 401 „Furnizori” cu valoarea integrala a arendei, respectiv 777 lei

Retinere impozit:
401 „Furnizori” = 446 „Alte impozite si taxe” cu suma de 73 lei.

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii




Va prezentam si o monografie contabila cand arenda s-ar deconta in natura, si urmarim implicatiile TVA.

Intrebare adresata: O societae comerciala, cod CAEN 0111, doreste sa plateasca arendatorilor arenda cuvenita pe anul 2012. Impozitul se retine la sursa, arenda se plateste in cereale, 800 kg ha. Am urmatoarele intrebari:
- la ce pret se factureaza cele 800 kg de cereale? exista ceva publicat pentru anul 2012 in acest sens?
- daca impozitul se retine la sursa, se factureaza 704 kg de cereale (adica cat ramana dupa plata impozitului) sau se factureaza 800 kg?
Va rog sa prezentati si o monografie contabila!

Raspuns:

Din punctul de vedere al arendarii, potrivit art. 62 din Codul fiscal, obligatia platii impozitului este in seama persoanei fizice, insa impozitul se retine de platitorul de venit, si se achita pana pe data de 25 a lunii urmatoare platii arendei. Contractul de arenda trebui inregistrat la autoritatea fiscala.

Pentru dvs se va inregistra o cheltuiala cu arenda, la termenele de plata stabilite in contract:
612 “Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile” = 401 “Furnizori” cu valoarea arendei
401”Furnizori” = 446 „Alte impozite si taxe – analitic impozit arenda” cu suma impozitului
446 „Alte impozite si taxe – analitic impozit arenda” = 5311”Casa”/5121”Conturi la banci” cu suma platii impozitului.

Plata arenda in natura:
Plata in natura a arendei este o activitate supusa TVA deoarece se deduce TVA la efectuarea costurilor cu realizarea productiei agricole, conform art. 128 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal .

Astfel, la predarea productiei agricole se va emite factura, conform art. 155 alin.(1) din Codul fiscal, suma ce se va compensa cu valoarea arendei datorate catre proprietarii terenurilor.

Inregistrari contabile:

461” Debitori diversi” = 701” Venituri din productia proprie” cu valoarea bunurilor acordate ca plata a arendei
461” Debitori diversi” = 4427 “ TVA colectata” cu valoarea TVA
La evaluarea pretului bunurilor, legiuitorul a stabilit la art. 62^2 din Codul fiscal, ca preturile utilizate pe unitatea de produs, vor fi stabilite de catre consiliile judetene, ca preturi medii, ale produselor acordate in natura.

Observam ca acestea sunt in fapt o medie a pretului pietei pentru respectivele bunuri. Aceste preturi se comunica la autoritatile fiscale teritoriale. Din pacate, legiuitorul nu a stabilit un termen de adoptare, astfel ca va recomandam sa le solicitati in scris autoritatilor fiscale pentru a avea o justificare.

Concomitent se efectueaza scaderea din gestiune a productiei acordate arendasilor, la costul de productie, prin inregistrarea:
711 “Costuri aferente productiei” = 345 “Produse finite”.

Observam ca efectul asupra contului de profit si pierdere este numai cheltuiala cu arenda, tinand cont de functionarea contului 711 similar unui cont de cheltuieli. Se retine ca am presupus ca la realizarea prioductiei s-a utilizat costului de productie prin contul 711.

Compensarea sumelor:
401 “ Furnizori – proprietari terenuri” = 461” Debitori diversi”.

Consideram ca aceasta suma nu este supusa regimului de compensare prin ordine de compensare deoarece persoana fizica nu emite facturi si nici nu este o incalcare a principiului necompensarii conform prevederilor de la pct. 45 alin. (2) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Septembrie 2012


Votati articolul "Inregistrare contabila arenda":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Baza de calcul cheltuieli sociale

Intrebare: Buna ziua!
As dori sa stiu daca in baza de calcul pentru cheltuielile sociale intra si indemnizatia administratorului si a cenzorilor, ambele categorii sunt "angajati' cu contracte de mandat!
Contul al carui rulaj se ia in calcul la determinarea bazei de 5% cheltuieli sociale este contul 641.
Codul fiscal defineste cele 2 categorii de venituri (pentru cenzori si administrator) ca fiind venituri asimilate salariilor.

Raspuns: Deci le inregistram prin 641 si constituie baza de calcul pentru cheltuieli sociale?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X