Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Norme actuale: Procedura de autorizare a activitatii de schimb valutar

autorizareOMFP nr 664/2012schimb valutarsocietatiactivitatitranzactii financiareCAEN 6612


Va prezentam, prin cele ce urmeaza, procedura de autorizare si/sau inregistrare a entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aprobata prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 664/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.

Reamintim ca, prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 664/2012, au fost aprobate:

- regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de autorizare a activitatii de schimb valutar. Comisia de autorizare a activitatii de schimb valutar functioneaza ca structura interministeriala prin intermediul careia se realizeaza autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei;

- criteriile referitoare la autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, categoriile de entitati care pot fi autorizate sa desfasoare activitati de schimb valutar, conditiile de functionare a acestora, conditiile de autorizare a punctelor de schimb valutar, locul de desfasurare a activitatii de schimb valutar, operatiunile de schimb valutar care pot fi efectuate de aceste entitati, conditiile de suspendare, revocare sau anulare a autorizatiei;

- documentele necesare pentru obtinerea autorizatiei de schimb valutar/codului statistic aferent punctului de schimb valutar;

- documentele necesare pentru verificarea conditiilor de functionalitate a spatiului propus pentru inregistrarea punctului de schimb valutar;

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii




- modelul autorizatiei pentru entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei;

- modelul scrisorii de atribuire a codului statistic unic pentru fiecare punct de schimb valutar al entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei;

- modelul notei de constatare privind dovada indeplinirii conditiilor de functionalitate a spatiului, in care se vor mentiona dotarile existente in cadrul punctului de schimb valutar propus, existenta sistemului de alarmare impotriva efractiei, existenta planului de paza al punctului de schimb valutar (atunci cand este cazul) si existenta planului de interventie prevazut de legislatia privind apararea impotriva incendiilor.

Procedura de autorizare este obligatorie pentru entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pentru persoane fizice pe teritoriul Romaniei, acestea fiind obligate sa se conformeze conditiilor legale si sa depuna documentele necesare pentru obtinerea autorizatiei de schimb valutar in termen de 360 de zile de la intrarea in vigoare a actului normativ, respectiv pana la 14 mai 2013 (termen decalat prin Ordinul viceprimului-ministru, ministrului Finantelor Publice nr. 1.330/2012 pentru modificarea anexelor nr. 2, 4 si 7 la Ordinul viceprimului-ministru, ministrului Finantelor Publice nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei).

Categoriile de entitati care pot efectua activitati de schimb valutar pentru persoane fizice pe teritoriul Romaniei carora le sunt aplicabile prevederile de mai sus sunt urmatoarele:

- casele de schimb valutar, organizate ca persoane juridice conform Legii nr. 31/1190 privind societatile comerciale, care au ca obiect principal de activitate activitatile de schimb valutar pentru persoane fizice cod CAEN 6612 "Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare - activitati ale birourilor de schimb valutar" si ca activitati secundare cele incluse in codul CAEN 6619 "Activitati auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activitati de asigurari si coduri de pensii - remiterea de bani";

- persoanele juridice si alte entitati care beneficiaza de prevederi legale exprese si au stipulate activitatile de schimb valutar pentru persoane fizice in actele constitutive care le reglementeaza infiintarea si functionarea;

- entitatile care detin in administrare structuri de primire turistice cu functiuni de cazare turistica si au in obiectul de activitate operatiuni de cumparare de valute sub forma de numerar si substitute de numerar.

Sursa: DGFP Valcea

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
autorizareOMFP nr 664/2012schimb valutarsocietatiactivitatitranzactii financiareCAEN 6612

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Octombrie 2012


Votati articolul "Norme actuale: Procedura de autorizare a activitatii de schimb valutar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: Problema este in principal respectarea dispozitiilor legale, care este viciata de nerespectarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Octombrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile