Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

MFP: Noile norme de aplicare a TVA la incasarea facturii

Sistem TVAplata la incasareMFPproiectmodificareexigibilitatea TVA
Va aducem la cunostinta ca noile norme de aplicare a TVA la incasarea facturii au fost publicate de MFP printr-un nou proiect care poate fi consultat integral in cadrul acestui articol.

Prin noul proiect se aduc informatii complete in ce priveste aplicarea TVA la incasarea facturii, fiind reglementate modificarile care vor intra in vigoare de la 1 ianuarie 2013.

Normele aduc clarificari importante referitoare la persoane excluse de la aplicarea sistemului TVA la incasare, indiferent de cifra de afaceri realizata, respectiv neplatitorii de TVA, persoanele care fac parte dintr-un grup fiscal, precum si persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in afara Romaniei, dar care sunt stabilite in Romania printr-un sediul fix fara personalitate juridica, cum sunt sucursalele si persoanele impozabile nestabilite in Romania, dar care sunt inregistrate in Romania in scopuri de TVA, direct sau prin reprezentant fiscal.

Astfel, proiectul stabileste ca pentru administrarea corecta a sistemului TVA la incasare este necesar ca acesta sa fie aplicat numai de persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania.

Determinarea cifrei de afaceri care serveste drept referinta pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei se realizeaza pe baza datelor raportate in deconturile de TVA, pentru a simplifica atat pentru contribuabili cat si pentru organele fiscale calculul acestei cifre.

Se doreste, prin acest nou sistem, ca facturile sa reflecte livrarile reale astfel ca respectarea normelor de aplicare devine un segment care necesita o atentie sporita.

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii




Iata care sunt modificarile aduse de noul proiect in ce priveste plata TVA la incasare:

8. Punctele 161 si 162 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Codul fiscal:


Exigibilitatea pentru livrari de bunuri si prestari de servicii

ART. 1342
(1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.


(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:

a) la data emiterii unei facturi, inainte de data la care intervine faptul generator;
b) la data la care se incaseaza avansul, pentru platile in avans efectuate inainte de data la care intervine faptul generator. Avansurile reprezinta plata partiala sau integrala a contravalorii bunurilor si serviciilor, efectuata inainte de data livrarii ori prestarii acestora;
c) la data extragerii numerarului, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii realizate prin masini automate de vanzare, de jocuri sau alte masini similare.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) si alin. (2) lit. a) se aplica sistemul TVA la incasare, respectiv exigibilitatea taxei intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, astfel:

a) in cazul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care au sediul activitatii economice in Romania conform art. 1251 alin. (2) lit. a), a caror cifra de afaceri in anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei. Persoana impozabila care in anul precedent nu a aplicat sistemul TVA la incasare, dar a carei cifra de afaceri pentru anul respectiv este inferioara plafonului de 2.250.000 lei aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a depasit plafonul. Cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei este constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, precum si a operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in  strainatate, conform art. 132 si 133, realizate in cursul unui an  calendaristic;

b) in cazul persoanelor impozabile, care au sediul activitatii economice in Romania conform art. 1251 alin. (2) lit. a), care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 in cursul anului calendaristic curent, incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA.
(4) Daca in cursul anului calendaristic curent cifra de afaceri a persoanelor impozabile prevazute la alin. (3) depaseste plafonul de 2.250.000 lei, sistemul TVA la incasare se aplica pana la sfarsitul perioadei fiscale urmatoare celei in care plafonul a fost depasit.

(5) In cazul in care persoanele impozabile obligate la aplicarea sistemului TVA la incasare nu au incasat contravaloarea integrala sau partiala a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii in termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii, calculate conform dispozitiilor Codului de procedura civila, exigibilitatea taxei aferente contravalorii neincasate intervine in cea de-a 90-a zi calendaristica, de la data emiterii facturii. In situatia in care factura nu a fost emisa in termenul prevazut de lege, exigibilitatea taxei aferente contravalorii neincasate intervine in cea de-a 90-a zi calendaristica de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii, calculata conform dispozitiilor Codului de procedura civila.

(6) Aplicarea prevederilor sistemului de TVA la incasare este obligatorie pentru persoanele impozabile prevazute la alin. (3), dar nu se aplica de persoanele impozabile care fac parte dintr-un grup fiscal unic conform prevederilor art. 127 alin. (8). Sistemul TVA la incasare se aplica numai pentru operatiuni pentru care locul livrarii, conform prevederilor art. 132, sau locul prestarii, conform prevederilor art. 133, se considera a fi in Romania. Persoanele impozabile care au obligatia aplicarii sistemului TVA la incasare nu aplica sistemul pentru urmatoarele operatiuni care intra sub incidenta regulilor generale privind exigibilitatea TVA:

a) in cazul livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii pentru care beneficiarul este persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (2) - (6), art. 1523 alin. (10) sau art. 160;
b) in cazul livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii care sunt scutite de TVA;
c) in cazul operatiunilor supuse regimurilor speciale prevazute la art. 1521 - 1523;
d) in cazul livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii a caror contravaloare este incasata, partial sau total, cu numerar de catre persoana impozabila eligibila pentru aplicarea sistemului TVA la incasare de la beneficiari persoane juridice, persoane fizice inregistrate in scopuri de TVA, persoane fizice autorizate, liber profesionisti si asocieri fara personalitate juridica;.
e) in cazul livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii pentru care beneficiarul este o persoana afiliata furnizorului/prestatorului potrivit art. 7 alin. (1) pct. 21.

Citeste aici care sunt noile prevederi in cazul facturilor emise de persoanele impozabile inainte de intrarea sau iesirea in/din sistemul de TVA la incasare. Vezi proiectul integral!


Click aici pentru Nota de fundamentare!


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Octombrie 2012


Votati articolul "MFP: Noile norme de aplicare a TVA la incasarea facturii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli deductibile

Intrebare: Buna. Va rog sa ma lamuriti, am un PFA din 2008 cu domeniul activitatii de inginerie si consultanta, depind de masina in activitatea pe care o prestez, detin contract de comodat. Daca pana acum am trecut in jurnalul de incasari si plati, reviziile anuale, asigurarea Casco si RCA-ul a fost gresit. Sa inteleg ca nu au fost si nu sunt deductibile nici daca detin un jurnal de foi de parcurs.
Va multumesc anticipat.

Raspuns: Vezi ART. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activitÄ???i independente,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Octombrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X