Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

ContaUtil: Cum se poate verifica utilizarea corecta a contului 711?

Vom stabili mai jos, in cazul unei societati cu specific agricol, cum se stabileste si cum se inregistreaza productia neterminata la sfarsitul fiecarei luni. De asemenea, vom vedea cum se poate verifica utilizarea corecta a contului 711.

Solutia consultantului:

Conform punctului 52 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 costul de productie al unui bun cuprinde costul de achizitie a materiilor prime si materialelor consumabile si cheltuielile de productie direct atribuibile bunului.

Costul de productie sau de prelucrare al stocurilor, precum si costul de productie al imobilizarilor cuprind cheltuielile directe aferente productiei, si anume: materiale directe, energie consumata in scopuri tehnologice, manopera directa si alte cheltuieli directe de productie, costul proiectarii produselor, precum si cota cheltuielilor indirecte de productie alocata in mod rational ca fiind legata de fabricatia acestora.

Potrivit Normei metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMFP 3512/2008 , pct. 14 indice 1 – 14 indice 3, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor economico- financiare se efectueaza, de regula, lunar.

Prin exceptie, entitatile care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro pot inregistra in contabilitate operatiunile economico-financiare la alte perioade decat lunar, dar nu mai tarziu de data pentru care se intocmesc declaratiile privind impozitul pe profit, respectiv data situatiilor financiare anuale sau a raportarilor contabile stabilite potrivit legii. In acest caz, inregistrarea in contabilitate se efectueaza pe baza documentelor justificative sau a unui centralizator in care sunt inscrise mai multe documente justificative al caror continut se refera la operatiuni de aceeasi natura si la aceeasi perioada, situatie in care documentele justificative se anexeaza la acesta.

Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Taxarea inversa in 2016 conform Noului Cod fiscal
Taxarea inversa in 2016 conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii

Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura
Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura

Vezi detalii




In mod similar, inregistrarea in Registrul-jurnal si Cartea mare se efectueaza pentru aceeasi perioada. Pentru determinarea plafonului de 35.000 euro se utilizeaza cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data incheierii exercitiului financiar precedent.

Astfel, cheltuielile efectuate pentru obtinerea recoltei se colecteaza dupa natura lor in perioadele in care sunt efectuate. La sfarsitul fiecarei perioade (luna sau trimestru calendaristic) se inregistreaza productia neterminata. Evidenta costului de productie al produselor in curs de executie se tine cu ajutorul contului 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse".

Astfel cum prevede pct. 163 din reglementarile contabile mai sus mentionate, valoarea produselor si serviciilor in curs de executie se determina prin inventarierea productiei neterminate la sfarsitul perioadei, prin metode tehnice de constatare a gradului de finalizare sau a stadiului de efectuare a operatiilor tehnologice si evaluarea acesteia la costurile de productie.

Conform Capitolului VII al reglementarilor mai sus mentionate functiunea contului 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse", este urmatoarea:
In credit se inregistreaza:
- la sfarsitul perioadei, costul produselor in curs de executie (331);
- costul de productie sau pretul de inregistrare al semifabricatelor, produselor finite si produselor reziduale obtinute, la finele perioadei, constatate plus la inventar, precum si diferentele intre pretul prestabilit si costul de productie aferent (341, 345, 346, 348);
- costul de productie sau pretul de inregistrare al animalelor si pasarilor obtinute din productie proprie, diferentele de pret aferente, precum si sporurile de greutate si plusurile de inventar (361, 368).
In debit se inregistreaza:
- reluarea produselor in curs de executie, la inceputul perioadei (331);
- costul de productie sau pretul de inregistrare al semifabricatelor, produselor finite, produselor reziduale, animalelor si pasarilor vandute, constatate lipsa la inventariere, precum si diferentele de pret aferente (341, 345, 346, 348, 361, 368).


Exemple de inregistrari contabile:

1.Achizitia de materii prime, materiale, servicii prestate de terti:


% = 401
"Furnizori"
301
"Materii prime"
302
„Materiale consumabile"
628
„Alte cheltuieli cu serviciile
executate de terti"
4426
"TVA deductibila"


2.Consumul de materii prime, materiale:

601 = 301
"Cheltuieli cu materiile prime" "Materii prime"

602 = 302
„Cheltuieli cu materialele "Materiale consumabile"
consumabile"

3. Alte cheltuieli (cu personalul , amortizari utilaje agricole):

641 = 421
"Cheltuieli cu personalul" "Personal - salarii datorate"

645 = 431 
"Cheltuieli privind asigurarile "Asigurari sociale"
si protectia sociala"

6811 = 2811
"Cheltuieli de exploatare privind "Amortizari privind imobilizarile
amortizarea imobilizarilor" corporale"

4. Inregistrarea productiei in curs de executie la sfarsitul perioadei:

La sfarsitul perioadei se efectueaza inventarierea productiei neterminata. Aceasta se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la cost de productie.

331 = 711
"Produse in curs de executie" "Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"


5. Scaderea din gestiune a valorii produselor in curs de executie la inceputul perioadei urmatoare:

711 = 331
"Venituri aferente costurilor "Produse in curs de executie"
stocurilor de produse"


6. Inregistrarea productiei recoltata:

345 = 711
"Produse finite" "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Octombrie 2012


Votati articolul "ContaUtil: Cum se poate verifica utilizarea corecta a contului 711?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa in Inventar, pagube gestionar, raspundere, recuperare.....

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa descalcesc urmatoarele probleme:

- daca se constata o lipsa in gestiunea unui salariat,

1. - cum se stabileste raspunderea salariatului ?
- adica, cum va raspunde salariatul ?
Adica:
- in ce situatie salariatul va raspunde material ?
- cand salariatul va raspunde penal ?..., disciplinar, civil,....
- ce face diferenta intre acele situatii de raspundere ?

2.- cand se considera ca o paguba = o fapta este /constituie infractiune ?
- de la ce suma - prejudiciu, angajatorul trebuie sa faca Plangere penala
impotriva salariatului - gestionar ?
- Plangerea penala unde se face ? Se sesizeaza Politia economica sau ...?

3.- daca salariatul gestionar este vinovat de lipsa in gestiune,
directorul este obligat sa il inlocuiasca cu un alt gestionar ?
- Ce va face cu gestionarul vinovat ?
Ii va schimba locul de munca sau ii va desface Contractul de munca ?

4.- Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- angajamentul scris constituie titlu executoriu.
Acest Angajament scris se da de salariat la sediul angajatorului ?
sau se da la un Notariat ? ( pt. a nu se acuza de influente, presiuni,...).
- Ce ar trebui scris in acel Angajament ?

5. - Atunci, daca gestionarul nu plateste, conform Angajamentului,
ce poate sa faca angajatorul ?

6.- Tot in Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- Articolul 33
În vederea despăgubirii institutiei publice pentru pagubele cauzate în gestiune, care nu se pot acoperi din garantia în numerar,
se vor lua măsuri de asigurare şi urmărire asupra oricăror bunuri apartinind gestionarului, potrivit dispoziţiilor legale cu privire la executarea silita a creanţelor banesti ale instituţiilor publice împotriva persoanelor fizice.
- Insa, in cazul de fata, angajatorul nu i-a oprit nici o garantie gestionarului.
- Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?
- Ce s-ar putea executa silit ?
- Angajatorul va trebui sa se ceara unui Executor judecatoresc
executarea silita a bunurilor gestionarului ?
- Se va pune sechestru pe bunurile gestionarului ?
- Cine va face acest lucru ? Executorul ?

Raspuns: Delapidarea este insusirea unor sume de bani pe care le avea in gestiune, furtul cuprinde si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Octombrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ContaUtil: Noutati formular 300 Decont de TVA odata cu OANAF 588/2016. Cum arata noile modificari?

    • Prezentam, mai jos, un material cuprinzator, in atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, referitor la formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata". Prin Ordinul presedintelui ANAF 588/1.02.2016 (OANAF 588/2016) publicat in M.O. nr. 93/08.02.2016 au fost aprobate modelul si continutul formularului 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata" care se utilizeaza incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea patrimoniului. Care sunt implicatiile fiscale?

    • In ce priveste persoana responsabila pentru inventarul anual, stabilim ce procedura va urma o societate comerciala (obiect de activitate vanzare produse cu ridicata) care are angajati un director general (administrator si gestionar) si un contabil, cu mentiunea ca niciunul dintre cei doi nu poate face parte din comisia de inventariere. Vom vedea astfel cum procedam cu inventarierea, precum si cine poate face parte din comisie. Procedura de inventariere a elementelor...» citeste mai departe aici

  • Distinctia dintre serviciu si redeventa ca sursa de impozite suplimentare pentru administratia fiscala

    • In contextul actual, in care administratia fiscala pare ca vaneaza orice slabiciune a contribuabililor fara a acorda nicio importanta obligatiilor de asistenta si indrumare, cu atat mai mult in acesta perioada efervescenta din punct de vedere legislativ se disting o serie de probleme de aplicabilitate concreta a reglementarilor legale. Asa cum e bine stiut diferentele de interpretare se traduc print simtitoare diferente de impozit la bugetul cu tot cortegiul de consecinte costisitoa...» citeste mai departe aici

  • Ordinul nr. 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 300

    • Redam mai jos Ordinul nr. 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata". In vigoare de la 08.02.2016 In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere art. 323 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ...» citeste mai departe aici

  • Metoda inventarului intermitent. Cum procedam pentru stabilirea costului produselor vandute?

    • In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala care desfasora activitati in domeniul alimentatiei publice (restaurant), urmarind sa identificam daca pentru stabilirea costului produselor vandute, descarcarea de gestiune, se poate aplica metoda inventarului intermitent. Potrivit reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, contabilitatea stocurilor se tine cantitativ si valoric sau numai valoric, prin folosirea ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X