Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

ContaUtil: Model contract prestari servicii contabile

Pentru a veni in sprijinul dumneavoastra prin informatii care pot fi preluate si utilizate in mod practic in cel mai scurt timp, va oferim mai jos un model de contract prestari servicii contabile, in conformitate cu normele actuale si sub egida institutiilor competente.

CONTRACT - CADRU
DE PRESTaRI-SERVICII FINANCIAR-CONTABILE*

Incheiat in baza art.14 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, republicata, intre:

1) Expert contabil/contabil autorizat ____________________________________, cu domiciliul in localitatea ___________________, strada ______________ nr._____, bloc ____, scara ______, etaj ______, apartament ______, judetul/sectorul _________, cod numeric personal ______________________, inscris in Tabloul Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, avand carnet nr. _________________, denumit in continuare prestator
sau
Societatea comerciala de expertiza contabila/societatea comerciala de contabilitate _______________________, cu sediul in localitatea ___________, strada _____________ nr.___, bloc ___, scara ____, etaj ___, apartament ___, judetul/sectorul ______________, inregistrata la Registrul comertului cu nr.________________, cod fiscal nr.___________, cont bancar nr._______________________ deschis la ___________________________, inregistrata in Tabloul Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, avand autorizatia de functionare nr.__________________, legal reprezentata de _________________, in calitate de ___________, denumita in continuare prestator si
2) Societatea comerciala _____________________________, cu sediul in localitatea ___________________, strada _______________ nr.__, bloc __, scara ___, etaj __, apartament ___, judet/sector ________, inregistrata la Registrul comertului cu nr._____________________, cod fiscal nr.________________, cont bancar nr._______________________ deschis la _________________________, legal reprezentata de __________________________________________________, in calitate de ______________, denumita in continuare client in urmatoarele conditii:

Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii 2016
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016

Vezi detalii

Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole

Vezi detalii




I. OBIECTUL CONTRACTULUI

Art.1 - in baza prezentului contract prestatorul se obliga sa efectueze clientului sau urmatoarele servicii:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
* Aprobat prin Hotararea Consiliului Superior al CECCAR nr. 01/42 din 11 august 2001, cu modificarile si completarile ulterioare

II. PRETUL SERVICIILOR

Art.2 - Pentru serviciile efectuate in baza prezentului contract clientul va plati prestatorului un onorariu in suma de _____ lei/luna, inclusiv/exclusiv TVA. In cazul in care onorariul se stabileste in valuta, acesta va fi achitat in lei, la cursul leu/dolar al B.N.R. din ziua efectuarii platii, pana, cel mai tarziu, la data de 5 ale lunii urmatoare.

III. OBLIGATIILE PARTILOR

Art.3 - Prestatorul se obliga sa efectueze lucrarile mentionate la art. 1 conform normelor legale si/sau profesionale, la termenele stipulate in acestea.

Art.4 - Clientul se obliga sa puna la dispozitia prestatorului toate informatiile si documentele necesare pentru buna desfasurarare a activitatii si sa plateasca c/val. serviciilor ce i-au fost prestate la termenele stipulate in contract.

IV. RASPUNDERI

Art.5 - Nerespectarea termenului prevazut la art. 2 obliga clientul la plata de penalitati de _____% din suma datorata pe fiecare zi de intarziere, dar nu mai mult de 60 de zile.

Daca clientul nu plateste suma datorata si penalitatile aferente, la expirarea celor 60 de zile contractul se desfiinteaza de plin drept fara punere in intarziere si fara interventia instantei.

Art.6 - Daca prestatorul nu-si indeplineste obligatiile asumate producand astfel prejudicii clientului va fi obligat la plata de daune catre acesta, potrivit dispozitiilor art. 3-6 din indrumarile privind limitarea raspunderii civile a a expertilor contabili si contabililor autorizati, aprobate prin Hotararea Consiliului Superior al CECCAR nr. 12/243 din 25 ianuarie 20121.

Art.7 - Neindeplinirea obligatiilor contractuale de catre una din parti da dreptul celeilalte sa considere contractul desfiintat de plin drept, fara interventia instantei, cu conditia anuntarii celeilalte parti cu cel putin 5 zile inainte.

Art.8 - in cazul in care clientul este supus procedurii de insolventa prevazuta de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, contractul se reziliaza de plin drept in conditiile articolului precedent.

V. FORTA MAJORA

Art.9 - Forta majora, inteleasa ca eveniment absolut imprevizibil si insurmontabil de tipul razboiului, calamitatilor naturale, restrictiilor legale etc., apara de raspundere partea care o invoca cu conditia anuntarii celeilalte parti in termen de cel mult 5 zile de la aparitie; incetarea fortei majore trebuie anuntata cocontractantului tot in termen de 5 zile. Obligatiile partilor sunt suspendate pe durata fortei majore.
Daca forta majora se prelungeste mai mult de 60 de zile, oricare dintre parti se poate retrage din contract fara despagubiri.

Potrivit art. 16 alin. 2 din OG 65/1994, republicata, limitele raspunderii civile pot fi negociate de catre partile contractante, in functie de uzantele interne si internationale ale profesiei contabile.

VI. ALTE CLAUZE

Art.10 - Orice neintelegeri dintre parti rezultate din prezentul contract sau in legatura cu acesta se vor rezolva - de preferinta - pe cale amiabila, in caz contrar vor fi solutionate prin arbitraj, organizat de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania conform normelor si regulamentului sau de procedura arbitrala.

Art.11 - Denuntarea unilaterala a prezentului contract este permisa numai dupa un termen de cel putin 6 luni de la intrarea sa in vigoare si numai dupa anuntarea celeilalte parti cu cel putin 60 de zile inainte.

Art.12 - Modificarea clauzelor prezentului contract poate fi facuta numai cu acordul scris al ambelor parti materializat intr-un act aditional.

Art.13 - Prezentul contract se incheie pe o perioada de un an, incepand cu data semnarii sale de catre ambele parti, si se poate prelungi automat cu noi perioade de un an, daca nici una dintre parti nu isi manifesta intentia de a-i pune capat, anuntand cealalta parte cu cel putin 15 zile inainte.
incheiat astazi ________________, in doua exemplare cu valoare de original, cate unul pentru fiecare parte.

PRESTATOR , CLIENT,

Model intocmit de C.E.C.C.A.R


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Octombrie 2012


Votati articolul "ContaUtil: Model contract prestari servicii contabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrari contabile pentru I.I.

Intrebare: Am infiintat o intreprindere individuala. Sunt neplatitor de tva. Daca se poate ajutati-ma sa incep inregistrarile contabile in urmatoarele registre:
- registru jurnal de incasari si plati
- nnota de receptie fara tva
- raport de gestiune zilnic
- registru inventar
- bon de consum (colectiv)
Acum, am inchiriat spatiul de la o persoana fizica, si ii platesc chiria cu dispozitie de plata, e bine? Totodata trebuie sa o inregistrez si in reg jurnal de incasari si plati
- curentul si gazele vin tot pe numele acelei persoane fizice, sa ma inregistrez tot cu dispozitie de plata, sau introduc facturile?
- am cumparat un elevator( domeniu de activitate service auto), ma inregistrez cu el in nota de receptie, sau in registru inventar?
- Mai achizitionez din cand in cand piese pentru reparatiile vehiculelor. Le trec in registru de incasari si plati cu total suma factura, si registru inventar?
- pentru clenti am achizitionat: apa, suc; iar pentru service diverse (lavete, hartie igienica, matura, mop...), le trec in bon de consum si registru jurnal de incasari si plati?
Eu asa am dedus ca ar trebui, dar v-as multumi daca ma puteti ajuta si pe mine cu cateva sfaturi pentru inceput.
Va multumesc din suflet.

Raspuns: Contabilitatea fiind in partida simpla nu este necesar sa faceti inregistrari contabile, ci doar sa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Octombrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ic*****
foarte laudabil ! multumesc in numele tuturor utilizatorilor !
Data adaugarii: 02-Nov-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Din august 2016 se reduce TVA-ul la noi servicii si lucrari agricole

    • Incepand cu luna august a acestui an, se va reduce taxa pe valoarea adaugata pentru mai multe servicii din domeniul agricol. Cota de TVA se va reduce astfel de la 20% la 9% pentru servicii precum  furnizarea de seminte, ingrasaminte si pesticide, precum si pentru lucrari agricole. Guvernul Ciolos a luat recent aceasta decizie, iar impactul bugetar este calculat la 65,8 milioane de lei pentru acest an, la 190,9 milioane de lei pentru anul viitor si la 203,3 milioane de lei pentr...» citeste mai departe aici

  • Firmele vor putea anula sanctiunile ANAF in anumite conditii. Se impun termene de remediere si dreptul de consiliere

    • In urma sanctiunilor primite de la ANAF, inclusiv in prezent, calea de atac din partea firmelor o reprezinta contestatia care poate fi depusa la ANAF. Procesele pot fi dura insa ani de zile in momentul in care ajung la instanta. O modificare in acest sens ar putea scuti firmele nu doar de initierea unor noi procese, ci si de sanctiunile aplicate de ANAF. In concret, un proiect de lege recent propune ca inspectorii ANAF sa permita firmelor sa isi exprime punctul de vedere in ce prive...» citeste mai departe aici

  • Buletin CECCAR cu explicatii: Noutati legislative 21-24.06.2016

    • In randurile de mai jos, cinci acte normative importante sunt amintite intr-un nou buletin informativ privind noutatile legislative cu incidenta fiscala:     Hotararea Guvernului nr. 449/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 52/2011 (M. Of. nr. 473 d...» citeste mai departe aici

  • Facturarea sconturilor. Cum intocmim monografia contabila?

    • In analiza de mai jos, avem ca exemplu situatia in care se emite o factura de reducere financiara (scont) catre un client care plateste facturi inainte de scadenta. Vom vedea astfel daca aceasta factura trebuie sa contina TVA, precum si cum va arata monografia contabila. Potrivit art. 286 alin. (4) lit. a) cu normele metodologice de aplicare, rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei, n...» citeste mai departe aici

  • Despre abuzuri sau lipsa de pregatire a unor inspectori fiscali si alte probleme ANAF in relatia cu contribuabilul. Dezbatere cu prezenta MFP

    • Va informam ca la inceputul saptamanii a avut loc o dezbatere privind relatia dintre mediul de afaceri si ANAF. Initiativa de a alcatui grupe de lucru pentru a implementa si pentru a duce la bun sfarsit modificarile vizate a fost acceptata de ministrul de Finante, Anca Dragu. "Multa lume a vorbit de abuz, de lipsa de pregatire a inspectorilor, de nerespectarea termenelor legale. Da, se intampla. Am inceput deja sa abordam aceste lucruri, dar schimbarile se vor produce pas ...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare facturi omise in declaratia 394 din anul 2015. Depunem rectificative?

    • In cele ce urmeaza, stabilim daca pentru facturi neinregistrate in anul 2015 este necesara depunerea Declaratiei 394 rectificativ pentru lunile din urma. Pentru facturile emise/primite aferente anului 2015, se vor aplica prevederile OMFP 3596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si a...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X