Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Recunoasterea cheltuielilor cu inregistrarea scoaterii din evidenta a creantelor neincasate

scoatere evidentacreante neincasateLegea insolventeifalimentOMFP 3055/2009
Vom analiza mai jos cazul unei societati platitoare de TVA care are de incasat bani de la persoane fizice si juridice la care nu s-a trimis notificare de plata, confimare de sold. Creantele sunt mai vechi de 3 ani, din perioada 2004 - 2008, iar unii dintre acesti clienti figureaza pe site-ul Ministerului de Finante ca fiind radiati. Vom vedea astfel cum se inregistreaza scoaterea datoriilor din evidentele contabile si daca se mai pot constitui provizioane.

In plus, vom stabili in ce masura, daca se constituie provizion pentru creantele din perioada 2004-2006, la clienti radiati ajustarea TVA este permisa in procent de 100 % sau in limita procentului prevazut de art.22 Codul fiscal (20%, 25%, 30%), a provizionului deductibil.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere contabil, potrivit prevederilor OMFP 3055/2009 , cu modificarile ulterioare, pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, creantele se prezinta in situatiile financiare la valoarea lor probabila de incasat.

Atunci cand se estimeaza ca o creanta nu se va incasa integral, in contabilitate se inregistreaza ajustari pentru depreciere, la nivelul sumei care nu se mai poate recupera sau atunci cand nu mai este posibila incasarea ei se scoate din evidenta. La scoaterea din evidenta societatea trebuie sa demonstreze ca au fost facute toate demersurile legale pentru decontarea creantelor.

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii



Primul pas in evidentierea posibilitatii existentei unor clienti care sunt rau platnici este acela al inventarierii. Cu aceasta ocazie se constata ca este previzibil ca anumite sume sa nu se mai incaseze in viitorul apropiat si atunci se pot inregistra deprecieri ale creantelor respective.


4111 = %

"Clienti" 707
"Venituri din vanzarea marfurilor"

4427



4118 = 4111

"Clienti incerti "Clienti"
sau in litigiu"


6814 = 491

"Cheltuieli de exploatare "Ajustari pentru deprecierea
privind ajustarile pentru creantelor – clienti"
deprecierea activelor
circulante"


Cand se stabileste ca nu mai pot fi incasate sumele facturate ca urmare a unei hotarari judecatoresti, se scot din evidenta creantele respective:


491 = 7814

"Ajustari pentru deprecierea "Venituri din ajustari pentru
creantelor – clienti" deprecierea activelor circulante"


654 = 4118

"Pierderi din creante "Clienti incerti
si debitori diversi" sau in litigiu"


Baza de impozitare a TVA se poate ajusta in situatia in care exista o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, incepand cu data pronuntarii acestei hotarari.

Ajustarea se efectueaza prin emiterea unei facturi cu semnul minus care se inregistreaza in evidenta contabila in rosu.

- in negru:

4118 = 4111
"Clienti incerti sau "Clienti"
in litigiu"

- in rosu:

4118 = %

"Clienti incerti 701..........708
sau in litigiu" "Venituri"
4427 "TVA colectata"


Din punctul de vedere al calculului impozitului pe profit, pentru clientii pentru care nu exista o hotarare judecatoreasca definitiva de faliment, se mai pot constitui provizioane (100% contabile) din care deductibile in limita prevazuta la art. 22, alin. (1), lit. c) si j), cu indeplinirea si a celorlalte conditii.

Pentru clientii care au fost lichidati nu se mai pot constitui provizioane si creantele se scot din evidenta.

Potrivit prevederilor art. 21 alin. (2), lit. n) din Codul fiscal , sunt considerate deductibile pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate in cazul in care procedura de faliment a debitorului a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti.

Prin procedura falimentului se intelege, conform dispozitiilor Legii insolventei 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, procedura de insolventa concursuala colectiva si egalitara care se aplica debitorului in vederea lichidarii averii acestuia pentru acoperirea pasivului, fiind urmata de radierea debitorului din registrul in care este inmatriculat.

Indiferent ca se aplica procedura generala sau simplificata, judecatorul sindic trebuie sa decida prin sentinta de inchidere a procedurii, intrarea in faliment si sa dispuna si radierea debitorului din registrul in care este inmatriculat.

Numai in cazul in care s-a decis inchiderea procedurii de faliment a debitorului, cheltuielile cu scoaterea din evidenta a creantelor sunt deductibile.

Daca procedura falimentului nu a fost inchisa si clientii sunt in procedura de reorganizare judecatoreasca, iar pentru creanta respectiva nu a fost inregistrat provizion, cheltuiala reprezentand creanta neincasata este nedeductibila la calculul profitului impozabil.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Noiembrie 2012


Votati articolul "Recunoasterea cheltuielilor cu inregistrarea scoaterii din evidenta a creantelor neincasate":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diurna

Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat gresit?
-avem o asociatie non profit fara angajati dar care are membrii
-in baza unor contracte se efectueaza deplasari atat in tara cat si in strainatate pentru activitati culturale (muzica si dans)
-sumele din contracte sunt alocate pana la ultimul banut ,pentru diurna si transportul membrilor care nu sunt angajati ai asociatiei ,ei sunt doar membrii ,totodata membrii au votat in regulamentul de ordine interioara ca sunt de acord pentru a efectua deplasari doar in baza diurnei
-asociatia este neplatitoare deTVA din acest motiv nu s-a platit TVA
-va rog sa-mi spuneti daca este bine cum s-a procedat iar daca nu ce trebuie facut?si cum trebuiesc reparate greselile (daca exista) ?

Raspuns: Pentru decontarea sumelor, fiecare membru trebuie sa intocmeasca ordin de deplasare. Acesta trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X