Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Inregistrare in scopuri de TVA. Platitor prin optiune

inregistrareSRLinfiintaremicrointreprinderiTVAimpozit pe profit



Vom analiza mai jos cazul unui SRL nou-infiintat in Romania (din septembrie 2012) declarat la Registrul comertului ca fiind neplatitor de TVA si platitor de impozit pe venit microintreprinderi, care doreste sa se declare platitor de TVA prin optiune. Vom stabili astfel cand se poate efectua aceasta operatiune si ce etape vom urma.

Solutia consultantului:

Cadrul normativ aplicabil situatiei descrise in intrebare este prevederea de la art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Codul fiscal, ce da dreptul societatilor comerciale sa se inregistreze in scopuri normale de TVA prin optiune, fie de la infiintare, fie ulterior infiintarii, cand cifra de afaceri in sfera TVA realizata intr-un an este mai mica dacat plafonul de scutire de TVA, de 220.000 lei.

Procedura efectiva de inregistrare in scopuri de TVA, este reglementata de OMFP 2795/2011 pentru stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.

O persoana juridica interesata de inregistrarea in scopuri de TVA, ulterior inmatricularii la Registrul Comertului, va depune la autoritaea fiscala urmatoarele documente:
- cerere de inregsitrare in scopuri de TVA formular 098

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii



- cererea este insotita de o anexa, completata in programul electronic, pus la dispozitie de catre autoritati, ce va detalia cateva elemente ce justifica inregistrarea in scopuri de TVA, cum ar fi modul de detinere al spatiului, daca administratorii au fapte inscrise in cazier, unde au rezidenta fiscala;

In principiu, autoriatile fiscale analizeaza o analiza a documentelor transmise de societate, iar daca societatea indeplineste criteriile de inregistrare in scopuri de TVA, se va efectua o verificare faptica, pe teren, la sediul societatii pentru a se stabili daca aceasta poate efectua activitati economice.

Printe criteriile analizate de autoritati si punctajul aferent acestor criterii, amintim:
a) se analizeaza daca societatea are dreptul sa desfasoare activitate la sediul social sau la sediile secundare declarate. In acest caz, se depune o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca se desfasoara sau se pot desfasura activitati economice;
b) nici unul dintre administratori sa nu aiba inscrise in cazierul fiscal fapte sanctionate de legislatia in domeniu;
c) sa existe spatiul destinat sediului social;
d) se analizeaza criteriile de evaluare, conditionate de modul de detinere al spatiului, daca administratorii au mai detinut societati comerciale si daca acestea au ajuns in faliment, daca administratorii sunt rezidenti in UE sau in state terte, etc.

Fiecare dintre aceste criterii se puncteaza de la 0 la 10. Se va permite inregistrarea in scopuri de TVA pentru societatea comerciala ce realizeaza un numar de minim 45 de puncte.

Autoritatea fiscala analizeaza primele doua criterii, respectiv dreptul de a efectua activitati economice si daca administratorii nu au fapte inscrise in cazierul fiscal.

Daca conditiile sunt indeplinite, se trece la controlul faptic a situatiei de la sediul social sau sediul secundar al societatii comerciale.

Daca in urma controlului faptic se constata existenta spatiului unde se poate desfasura activitatea economica, atunci se trece la analiza criteriilor in baza punctajului. Legiutorul a enumerat un numar de 24 de criterii de analizat pentru inregistrarea in scopuri de TVA.

Analizam cateva criterii si punctajul pentru acestea:

1) daca sediul social este in proprietatea persoanei impozabile se acorda 10 puncte;
2) daca sediul social este utilizat in cadrul unui contract de comodat sau leasing cu perioada mai mica de 1 an, se acorda 1 punct;
3) daca sediul social este utilizat printr-un contract de inchiriere sau printr-un contract de leasing cu perioada mai mare de 1 an se acorda 3 puncte;
4) daca sediul social este inchiriat sau concesionat, printr-un contract cu o perioada mai mica de un an, dar societatea detine in proprietate sedii secundare, se acorda 6 puncte;
5) daca nici unul dintre administratori/asociati nu a mai detinut societati comerciale, ce nu sunt lichidate se acorda 10 puncte;
6) daca cel putin unul dintre administratori/asociati a mai detinut calitatea de administrator/asociat la 1-3 societati comerciale lichidate, se acorda 7 puncte;
7) daca cel putin unul dintre administratori/asociati a mai detinut calitatea de administrator/asociat la 4-6 societati comerciale lichidate, se acorda 5 puncte;
8) daca nici un administrator/asociat nu detine acituni/parti sociale la societati in inactivitate declarata la Registrul Comertului se acorda 10 puncte;
9) daca toti administratorii sau reprezentantii legali sunt cetateni UE se acorda 10 puncte;
10) daca toti administratorii sunt cetatini non-UE si nu detin viza de sedere pe termen lung in Romania se acorda 0 puncte.

Se va permite inregistrarea in scopuri de TVA pentru societatea comerciala ce realizeaza un numar de minim 45 de puncte.

Daca cererea de inregistrare in scopuri de TVA este depusa dupa inmatricularea societatii constatata prin certificatul de inmatriculare, termenul de emitere a deciziei de inregistrare in scopuri de TVA este de maxim 3 zile lucratoare.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrareSRLinfiintaremicrointreprinderiTVAimpozit pe profit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Noiembrie 2012


Votati articolul "Inregistrare in scopuri de TVA. Platitor prin optiune":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monetare

Intrebare: Buna ziua!
La o societate care ca domeniu de activitate, comert cu amanuntul si scoate zilnic raportul de pe casa de marcat, mai trebuie sa intocmeasca si monetar, sau este suficient pentru inregistrarea in registrul de casa?
Multumesc

Raspuns: Eswte suficient raportul z al casei de marcat pe care-l inregistrati in registrul de casa. Nu este...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: me*****
Buna ziua .Am o firma infiintata in august 2012 si vreau sa trec la platitor de tva prin optiune .Vreau sa stiu ce declaratie trebuie sa completez 010 sau 098 ?Daca vin neaparat in control cei de la garda ? Ma controleaza si la acte sau doar constata existenta sediului ? In cate zile de la depunerea actelor aflu daca mi se aproba sau nu ? Multumesc
Data adaugarii: 14-Feb-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X