Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Inregistrare in scopuri de TVA. Platitor prin optiune

inregistrareSRLinfiintaremicrointreprinderiTVAimpozit pe profit
Vom analiza mai jos cazul unui SRL nou-infiintat in Romania (din septembrie 2012) declarat la Registrul comertului ca fiind neplatitor de TVA si platitor de impozit pe venit microintreprinderi, care doreste sa se declare platitor de TVA prin optiune. Vom stabili astfel cand se poate efectua aceasta operatiune si ce etape vom urma.

Solutia consultantului:

Cadrul normativ aplicabil situatiei descrise in intrebare este prevederea de la art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Codul fiscal, ce da dreptul societatilor comerciale sa se inregistreze in scopuri normale de TVA prin optiune, fie de la infiintare, fie ulterior infiintarii, cand cifra de afaceri in sfera TVA realizata intr-un an este mai mica dacat plafonul de scutire de TVA, de 220.000 lei.

Procedura efectiva de inregistrare in scopuri de TVA, este reglementata de OMFP 2795/2011 pentru stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.

O persoana juridica interesata de inregistrarea in scopuri de TVA, ulterior inmatricularii la Registrul Comertului, va depune la autoritaea fiscala urmatoarele documente:
- cerere de inregsitrare in scopuri de TVA formular 098

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii



- cererea este insotita de o anexa, completata in programul electronic, pus la dispozitie de catre autoritati, ce va detalia cateva elemente ce justifica inregistrarea in scopuri de TVA, cum ar fi modul de detinere al spatiului, daca administratorii au fapte inscrise in cazier, unde au rezidenta fiscala;

In principiu, autoriatile fiscale analizeaza o analiza a documentelor transmise de societate, iar daca societatea indeplineste criteriile de inregistrare in scopuri de TVA, se va efectua o verificare faptica, pe teren, la sediul societatii pentru a se stabili daca aceasta poate efectua activitati economice.

Printe criteriile analizate de autoritati si punctajul aferent acestor criterii, amintim:
a) se analizeaza daca societatea are dreptul sa desfasoare activitate la sediul social sau la sediile secundare declarate. In acest caz, se depune o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca se desfasoara sau se pot desfasura activitati economice;
b) nici unul dintre administratori sa nu aiba inscrise in cazierul fiscal fapte sanctionate de legislatia in domeniu;
c) sa existe spatiul destinat sediului social;
d) se analizeaza criteriile de evaluare, conditionate de modul de detinere al spatiului, daca administratorii au mai detinut societati comerciale si daca acestea au ajuns in faliment, daca administratorii sunt rezidenti in UE sau in state terte, etc.

Fiecare dintre aceste criterii se puncteaza de la 0 la 10. Se va permite inregistrarea in scopuri de TVA pentru societatea comerciala ce realizeaza un numar de minim 45 de puncte.

Autoritatea fiscala analizeaza primele doua criterii, respectiv dreptul de a efectua activitati economice si daca administratorii nu au fapte inscrise in cazierul fiscal.

Daca conditiile sunt indeplinite, se trece la controlul faptic a situatiei de la sediul social sau sediul secundar al societatii comerciale.

Daca in urma controlului faptic se constata existenta spatiului unde se poate desfasura activitatea economica, atunci se trece la analiza criteriilor in baza punctajului. Legiutorul a enumerat un numar de 24 de criterii de analizat pentru inregistrarea in scopuri de TVA.

Analizam cateva criterii si punctajul pentru acestea:

1) daca sediul social este in proprietatea persoanei impozabile se acorda 10 puncte;
2) daca sediul social este utilizat in cadrul unui contract de comodat sau leasing cu perioada mai mica de 1 an, se acorda 1 punct;
3) daca sediul social este utilizat printr-un contract de inchiriere sau printr-un contract de leasing cu perioada mai mare de 1 an se acorda 3 puncte;
4) daca sediul social este inchiriat sau concesionat, printr-un contract cu o perioada mai mica de un an, dar societatea detine in proprietate sedii secundare, se acorda 6 puncte;
5) daca nici unul dintre administratori/asociati nu a mai detinut societati comerciale, ce nu sunt lichidate se acorda 10 puncte;
6) daca cel putin unul dintre administratori/asociati a mai detinut calitatea de administrator/asociat la 1-3 societati comerciale lichidate, se acorda 7 puncte;
7) daca cel putin unul dintre administratori/asociati a mai detinut calitatea de administrator/asociat la 4-6 societati comerciale lichidate, se acorda 5 puncte;
8) daca nici un administrator/asociat nu detine acituni/parti sociale la societati in inactivitate declarata la Registrul Comertului se acorda 10 puncte;
9) daca toti administratorii sau reprezentantii legali sunt cetateni UE se acorda 10 puncte;
10) daca toti administratorii sunt cetatini non-UE si nu detin viza de sedere pe termen lung in Romania se acorda 0 puncte.

Se va permite inregistrarea in scopuri de TVA pentru societatea comerciala ce realizeaza un numar de minim 45 de puncte.

Daca cererea de inregistrare in scopuri de TVA este depusa dupa inmatricularea societatii constatata prin certificatul de inmatriculare, termenul de emitere a deciziei de inregistrare in scopuri de TVA este de maxim 3 zile lucratoare.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Noiembrie 2012


Votati articolul "Inregistrare in scopuri de TVA. Platitor prin optiune":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contract superficie teren

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti cum inregistrez in contabilitate un ctr, de superficie pentru un teren pe care se construiesc case? S-a platit un avans din suma, urmand sa se mai faca si alte plati.
Multumesc.

Raspuns: Contractul de superficie cu titlu oneros se inregistreaza ca o chirie perceputa pentru utilizarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: me*****
Buna ziua .Am o firma infiintata in august 2012 si vreau sa trec la platitor de tva prin optiune .Vreau sa stiu ce declaratie trebuie sa completez 010 sau 098 ?Daca vin neaparat in control cei de la garda ? Ma controleaza si la acte sau doar constata existenta sediului ? In cate zile de la depunerea actelor aflu daca mi se aproba sau nu ? Multumesc
Data adaugarii: 14-Feb-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X