Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Procedurile de corectare si anulare ale unui bon fiscal

expert contabil Anca Ivanov

Obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 28 din 25 martie 1999, republicata si cu toate modificarile si completarile ulterioare.

Pentru acest act normativ Normele metodologice de aplicare se regasesc in H.G. nr. 479 din 18 aprilie 2003, republicata in Monitorul Oficial nr. 348/25.04.2005, cu modificarile ulterioare (Legea nr. 264/2008).

La articolul 36 al H.G. nr. 479/2003 sunt prevazute masurile ce trebuie luate in situatia in care este necesara corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal. Astfel, utilizatorul casei de marcat are obligatia sa intocmeasca un dosar ce va cuprinde:

a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;

Contabilitatea trezoreriei. Reguli, documente, politici, proceduri
Contabilitatea trezoreriei. Reguli, documente, politici, proceduri

Vezi detalii

Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere
Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii



d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.


Dosarul astfel intocmit va sta la baza inregistrarii corecte a operatiunii in contabilitate, justificand diferenta dintre suma ce apare pe bonul fiscal si suma diferita inregistrata sau stornarea integrala a sumei de pe bonul fiscal anulat.


Exemplu

Anularea unui bon fiscal


Intr-un magazin de articole textile, un client achizitioneaza un costum in valoare de 1.000 de lei. Pe casa de marcat se bate eronat suma de 1.500 de lei. Greseala este remarcata imediat si se ia masura anularii bonului fiscal si emiterea unuia nou, cu suma corecta, la cererea clientului. La sfarsitul zilei, la departamentul financiar-contabil sunt trimise actele operate in timpul zilei la magazin.
Teoretic, suma totala de pe raportul zilnic al casei de marcat trebuie sa fie aceeasi cu cea din Jurnalul pentru vanzari. Practic, in Jurnalul pentru vanzari suma va diferi cu 1.500 de lei - valoarea bonului anulat.

Inregistrarea globala a vanzarii zilnice pe baza Raportului de la casa de marcat:


4111 = % 12.400 lei
"Clienti" 707 10.000 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 2.400 lei
"TVA colectata"

inregistrarea in Registrul de casa a incasarilor pe baza monetarului:

5311 = 4111 (12.400 - 1.500) = 10.900 lei
"Casa in lei" "Clienti"

La baza anularii bonului fiscal va sta dosarul intocmit conform art. 36 si cuprinzand:
a) Sesizarea persoanei care a efectuat gresit operatiunea, de forma:

Sesizare
Nr. … /01.06.2012
Subsemnata Popescu Alina, CNP………................…….., angajata in functia de lucrator comercial la SC ABC SRL, activand la punctul de lucru situat in Centrul comercial …………….. aduc la cunostinta departamentului financiar-contabil urmatoarele:
- in data de 01.06.2012, la ora 12.45, am emis bonul fiscal nr. 12345 in valoare de 1.500 de lei;
- deoarece suma de pe bonul mentionat a fost tastata gresit am emis pentru operatiunea de vanzare
bonul fiscal nr. 12346, in valoare de 1.000 de lei - valoarea reala a vanzarii.
Data Semnatura

b) Decizia scrisa a contabilului-sef, de forma:


Decizie

Nr. … /01.06.2012
In baza sesizarii nr. … /01.06.2012 si a verificarii realitatii celor declarate in respectiva sesizare, departamentul financiar-contabil decide anularea bonului fiscal nr. 12345, in valoare de 1.500 lei, emis in data de 01.06.2012 la ora 12.45.
Data Semnatura si stampila


c) in aceasta situatie nu sunt necesare copiile de pe notele de intrare-receptie, nefiind vorba despre inregistrarea gresita a unor produse in casa de marcat si corectarea bonurilor, ci despre o greseala unica de operare si anularea bonului in cauza.

d) Nota contabila care reflecta anularea bonului fiscal nr. 12345/01.06.2012:


4111 = % - 1.500 lei
"Clienti" 707 - 1.209,7 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 - 290,3 lei
"TVA colectata"

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Noiembrie 2012


Votati articolul "Procedurile de corectare si anulare ale unui bon fiscal":
Rating:

Nota: 4.32 din 5 din 48 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine poate emite facturi pe firma si in ce conditii?

Intrebare: Buna ziua,
Avem o firma cu 3 asociati, 2 dintre ei sunt si angajati pe firma. Cel de-al 3-lea asociat daca nu este si angajat pe firma poate sa emita facturi? sau Administratorul poate sa imputerniceasca pe o alta persoana care nu este angajata pe firma sa emita facturi?
Multumesc

Raspuns: Factura este documentul emis de firma pentru a incasa contravaloarea bunului sau serviciului...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: cl*****
imi pare rau, dar va trebui sa va contrazic. Si aveam incredere in solutiile contabile pe care le ofereati. Vanzarea directa prin casa-bon fiscal, se inregistreaza direct prin ct. 5311. adica: 5311 = % 707 4427 cel putin eu asa am invat, si sigur asa este inregistrarea corecta.
Data adaugarii: 30-Nov-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: evidenta contabila este tinuta corect?

    • Scaderea cotei TVA la 20%, reducerea impozitului pe dividende la 5%, cresterea impozitelor pe locuinte si terenuri sunt doar cateva dintre modificarile fiscale din 2016. Legislatia se modifica permanent si este dificil, chiar si pentru profesionistii cu experienta, sa tina pasul cu toate noutatile fiscale. In aceste conditii, este esential sa ne asiguram de corectitudinea ev...» citeste mai departe aici

  • Formularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facute

    • Incepand cu 1 august 2016 vom avea un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari si mai putine documente care vor insoti declaratia. Ce documente mai anexam declaratiei si care sunt cerintele la care va trebui totusi sa raspundem incepand cu 1.08.2016, va vom prezenta pe larg prin cele de mai jos. Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentie...» citeste mai departe aici

  • Este nedepunerea declaratiilor fiscale la termen contraventie simpla sau continua?

    • In cel mai recent numar al Revistei de Finante si de Contabilitate (MFP) au fost aduse in discutie noi consideratii privind incadrarea faptei de nedepunere a declaratiilor fiscale la termen in contraventie simpla sau contraventie continua. Asadar, a fost amintit faptul ca in prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite in cadrul Titlului XI – Sanctiuni - faptele ce constituie contra...» citeste mai departe aici

  • Avansuri acordare furnizorilor ramase in sold. Ce tratament fiscal se aplica?

    • Reclasificarea unor sume ca dividende e subiectul pe care il dezbatem azi. Avem ca subiect o societate pe actiuni platitoare de impozit pe profit si TVA. In urma unui control fiscal toate sumele din contul 409 "Avansuri catre furnizori marfa" au fost reclasificate de catre inspectori ca dividende deoarece nu exista decat plata prin banca catre acesti furnizori drept dovada. Sumele sunt din anii 2013, 2014, 2015 pentru care nu au fost primite factura si marfa pe aviz. In fisa contulu...» citeste mai departe aici

  • Profit contabil si rezultat fiscal. Cum se calculeaza impozitul pe profit?

    • Avem in analiza pe care o prezentam mai jos urmatoarele cifre la finalul semestrului IL - total venituri: 10.000 lei - total cheltuieli 308.500 lei - profit brut contabil1.500 lei >> cheltuieli nedeductibile total: 9.900 lei din care: - protocol 1.400 lei - amortizare nedeductibila 8.500 lei Vom vedea cum se calculeaza impozitul pe profit in situatia data si daca la final exista profit brut contabil si pierdere neta. Po...» citeste mai departe aici

  • 441 acte de sesizare inaintate de inspectorii antifrauda in primele sase luni din an

    • In primul semestru, DGAF a inaintat 441 de acte de sesizare penala pentru prejudicii estimate la 421,3 de milioane de euro In perioada ianuarie - iunie 2016, inspectorii antifrauda au inaintat organelor de urmarire penala 441 de acte de sesizare, prejudiciul estimat adus bugetului de stat insumand 1.870.765.728 de lei (echivalentul a 421,3 de milioane de euro), din care 60% reprezinta TVA. Valoarea actelor de sesizare cu prejudiciu mai mare de 1 milion de euro reprezinta 8...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X