Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Procedurile de corectare si anulare ale unui bon fiscal

expert contabil Anca Ivanov

Obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 28 din 25 martie 1999, republicata si cu toate modificarile si completarile ulterioare.

Pentru acest act normativ Normele metodologice de aplicare se regasesc in H.G. nr. 479 din 18 aprilie 2003, republicata in Monitorul Oficial nr. 348/25.04.2005, cu modificarile ulterioare (Legea nr. 264/2008).

La articolul 36 al H.G. nr. 479/2003 sunt prevazute masurile ce trebuie luate in situatia in care este necesara corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal. Astfel, utilizatorul casei de marcat are obligatia sa intocmeasca un dosar ce va cuprinde:

a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile
Manual de Politici Contabile

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii



d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.


Dosarul astfel intocmit va sta la baza inregistrarii corecte a operatiunii in contabilitate, justificand diferenta dintre suma ce apare pe bonul fiscal si suma diferita inregistrata sau stornarea integrala a sumei de pe bonul fiscal anulat.


Exemplu

Anularea unui bon fiscal


Intr-un magazin de articole textile, un client achizitioneaza un costum in valoare de 1.000 de lei. Pe casa de marcat se bate eronat suma de 1.500 de lei. Greseala este remarcata imediat si se ia masura anularii bonului fiscal si emiterea unuia nou, cu suma corecta, la cererea clientului. La sfarsitul zilei, la departamentul financiar-contabil sunt trimise actele operate in timpul zilei la magazin.
Teoretic, suma totala de pe raportul zilnic al casei de marcat trebuie sa fie aceeasi cu cea din Jurnalul pentru vanzari. Practic, in Jurnalul pentru vanzari suma va diferi cu 1.500 de lei - valoarea bonului anulat.

Inregistrarea globala a vanzarii zilnice pe baza Raportului de la casa de marcat:


4111 = % 12.400 lei
"Clienti" 707 10.000 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 2.400 lei
"TVA colectata"

inregistrarea in Registrul de casa a incasarilor pe baza monetarului:

5311 = 4111 (12.400 - 1.500) = 10.900 lei
"Casa in lei" "Clienti"

La baza anularii bonului fiscal va sta dosarul intocmit conform art. 36 si cuprinzand:
a) Sesizarea persoanei care a efectuat gresit operatiunea, de forma:

Sesizare
Nr. … /01.06.2012
Subsemnata Popescu Alina, CNP………................…….., angajata in functia de lucrator comercial la SC ABC SRL, activand la punctul de lucru situat in Centrul comercial …………….. aduc la cunostinta departamentului financiar-contabil urmatoarele:
- in data de 01.06.2012, la ora 12.45, am emis bonul fiscal nr. 12345 in valoare de 1.500 de lei;
- deoarece suma de pe bonul mentionat a fost tastata gresit am emis pentru operatiunea de vanzare
bonul fiscal nr. 12346, in valoare de 1.000 de lei - valoarea reala a vanzarii.
Data Semnatura

b) Decizia scrisa a contabilului-sef, de forma:


Decizie

Nr. … /01.06.2012
In baza sesizarii nr. … /01.06.2012 si a verificarii realitatii celor declarate in respectiva sesizare, departamentul financiar-contabil decide anularea bonului fiscal nr. 12345, in valoare de 1.500 lei, emis in data de 01.06.2012 la ora 12.45.
Data Semnatura si stampila


c) in aceasta situatie nu sunt necesare copiile de pe notele de intrare-receptie, nefiind vorba despre inregistrarea gresita a unor produse in casa de marcat si corectarea bonurilor, ci despre o greseala unica de operare si anularea bonului in cauza.

d) Nota contabila care reflecta anularea bonului fiscal nr. 12345/01.06.2012:


4111 = % - 1.500 lei
"Clienti" 707 - 1.209,7 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 - 290,3 lei
"TVA colectata"

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Noiembrie 2012


Votati articolul "Procedurile de corectare si anulare ale unui bon fiscal":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 42 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Acuzat ca va face o plata nelegala, retroactiva ?

Intrebare: Colega de la Resurse Umane
a uitat sa calculeze transa de vechime in munca
pentru un salariat.
Salariatul trebuia sa beneficieze si de
majorarea salariului, din septembrie 2015.

Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare:
"Gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca, prevazuta la transa respectiva, prin acordarea claselor de salarizare prevazute la alin. (3)."

Directorul va trebui sa emita Decizie
de acordare a respectivei transe de vechime
si salariul aferent, majorat.

Stiu ca printr-o Decizie nu se poate acorda unui salariat
drepturi, in mod retroactiv,
ce trebuiau sa i se acorde de acum 2 luni de zile ...

Cum se va proceda,
daca acum este luna Noiembrie,
iar Decizia nu a fost emisa,
iar salariatul nu a primit drepturile cuvenite ?

1. - Se poate emite o Decizie in care sa se spuna ca
s-a omis sa i se acorde drepturile unui salariat si
sa i se acorde din urma drepturile ?
Acest lucru este nelegal si imputabil
directorului, juristului, daca s-ar emite o asemenea Decizie ?
Contabilul sef al institutiei nu va fi acuzat ca
va face o plata nelegala, retroactiva ?
sau
2. ? Se va emite o Decizie cu drepturile
ce i se acorda salariatului incepand cu luna decembrie 2015,
iar pentru drepturile ce trebuiau sa i se acorde,
salariatul va trebui sa dea institutia in judecata,
iar institutia sa ii acorde drepturile
in baza unei hotarari judecatoresti,
in mod retroactiv ?

Raspuns: Este foarte greu cand un salariat are un drept, un salariat sa greseste, iar parghiile normale,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: cl*****
imi pare rau, dar va trebui sa va contrazic. Si aveam incredere in solutiile contabile pe care le ofereati. Vanzarea directa prin casa-bon fiscal, se inregistreaza direct prin ct. 5311. adica: 5311 = % 707 4427 cel putin eu asa am invat, si sigur asa este inregistrarea corecta.
Data adaugarii: 30-Nov-2012
Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X