Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Procedurile de corectare si anulare ale unui bon fiscal

expert contabil Anca Ivanov

Obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 28 din 25 martie 1999, republicata si cu toate modificarile si completarile ulterioare.

Pentru acest act normativ Normele metodologice de aplicare se regasesc in H.G. nr. 479 din 18 aprilie 2003, republicata in Monitorul Oficial nr. 348/25.04.2005, cu modificarile ulterioare (Legea nr. 264/2008).

La articolul 36 al H.G. nr. 479/2003 sunt prevazute masurile ce trebuie luate in situatia in care este necesara corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal. Astfel, utilizatorul casei de marcat are obligatia sa intocmeasca un dosar ce va cuprinde:

a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;

Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii 2016
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016

Vezi detalii

Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere
Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere

Vezi detalii



d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.


Dosarul astfel intocmit va sta la baza inregistrarii corecte a operatiunii in contabilitate, justificand diferenta dintre suma ce apare pe bonul fiscal si suma diferita inregistrata sau stornarea integrala a sumei de pe bonul fiscal anulat.


Exemplu

Anularea unui bon fiscal


Intr-un magazin de articole textile, un client achizitioneaza un costum in valoare de 1.000 de lei. Pe casa de marcat se bate eronat suma de 1.500 de lei. Greseala este remarcata imediat si se ia masura anularii bonului fiscal si emiterea unuia nou, cu suma corecta, la cererea clientului. La sfarsitul zilei, la departamentul financiar-contabil sunt trimise actele operate in timpul zilei la magazin.
Teoretic, suma totala de pe raportul zilnic al casei de marcat trebuie sa fie aceeasi cu cea din Jurnalul pentru vanzari. Practic, in Jurnalul pentru vanzari suma va diferi cu 1.500 de lei - valoarea bonului anulat.

Inregistrarea globala a vanzarii zilnice pe baza Raportului de la casa de marcat:


4111 = % 12.400 lei
"Clienti" 707 10.000 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 2.400 lei
"TVA colectata"

inregistrarea in Registrul de casa a incasarilor pe baza monetarului:

5311 = 4111 (12.400 - 1.500) = 10.900 lei
"Casa in lei" "Clienti"

La baza anularii bonului fiscal va sta dosarul intocmit conform art. 36 si cuprinzand:
a) Sesizarea persoanei care a efectuat gresit operatiunea, de forma:

Sesizare
Nr. … /01.06.2012
Subsemnata Popescu Alina, CNP………................…….., angajata in functia de lucrator comercial la SC ABC SRL, activand la punctul de lucru situat in Centrul comercial …………….. aduc la cunostinta departamentului financiar-contabil urmatoarele:
- in data de 01.06.2012, la ora 12.45, am emis bonul fiscal nr. 12345 in valoare de 1.500 de lei;
- deoarece suma de pe bonul mentionat a fost tastata gresit am emis pentru operatiunea de vanzare
bonul fiscal nr. 12346, in valoare de 1.000 de lei - valoarea reala a vanzarii.
Data Semnatura

b) Decizia scrisa a contabilului-sef, de forma:


Decizie

Nr. … /01.06.2012
In baza sesizarii nr. … /01.06.2012 si a verificarii realitatii celor declarate in respectiva sesizare, departamentul financiar-contabil decide anularea bonului fiscal nr. 12345, in valoare de 1.500 lei, emis in data de 01.06.2012 la ora 12.45.
Data Semnatura si stampila


c) in aceasta situatie nu sunt necesare copiile de pe notele de intrare-receptie, nefiind vorba despre inregistrarea gresita a unor produse in casa de marcat si corectarea bonurilor, ci despre o greseala unica de operare si anularea bonului in cauza.

d) Nota contabila care reflecta anularea bonului fiscal nr. 12345/01.06.2012:


4111 = % - 1.500 lei
"Clienti" 707 - 1.209,7 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 - 290,3 lei
"TVA colectata"

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Noiembrie 2012


Votati articolul "Procedurile de corectare si anulare ale unui bon fiscal":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 43 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concediu postnatal 126 zile

Intrebare: Eu am nascut pe data de 30.11.2013.
Din data de 25.11.2013 01.12.2013 mi-am luat concediu de odihna.
Din data de 03.12.2013 medicul de familie mi-a dat concediu medical ( cod 08) pentru a-mi efectua cele 126 de zile, doarece nu am avut nici o problema cu sarcina si am putut sa vin la serviciu pe toata perioada ei.
Este corect ca la data nasterii sa fiu in concediu de odihna?
Nu voi avea problema cand va trebui sa imi depun dosarul dupa cele 126 de zile de concediu postnatal?

Carmen

Raspuns: Da, este posibil ca la data cand ati nascut sa va aflati in concediu de odihna. Din punct de vedere...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: cl*****
imi pare rau, dar va trebui sa va contrazic. Si aveam incredere in solutiile contabile pe care le ofereati. Vanzarea directa prin casa-bon fiscal, se inregistreaza direct prin ct. 5311. adica: 5311 = % 707 4427 cel putin eu asa am invat, si sigur asa este inregistrarea corecta.
Data adaugarii: 30-Nov-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Dreptul persoanelor impozabile de a deduce taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiilor efectuate

    • Persoanele impozabile au dreptul la deducerea taxei achitate sau datorate pentru bunurile/serviciile achizitionate in conditiile reglementate de art. 297-303 din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015, acesta fiind un principiu fundamental al sistemului de TVA. Acest drept se exercita imediat pentru totalitatea taxei aplicate operatiunilor efectuate in amonte. Dreptul de deducere face parte integranta din mecanismul TVA si, in principiu, nu poate fi limitat. Daca se stabile...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Factoringul in 2016

    • Datorita limitarilor actuale impuse creditarii clasice, in principal ca urmare a devalorizarii garantiilor imobiliare, operatiunea de factoring poate fi o alternativa pentru acele firme care au sume semnificative de incasat din furnizarea de bunuri si servicii, si care doresc sa aiba finantari rapide a activitatii. In general, bancile sunt promotoarele activitatii de factoring - banca detine mare parte din capitalul social al societatii de factoring si tot ea ii fur...» citeste mai departe aici

  • Ce masuri a pregatit ANAF pentru Declaratia 088 in varianta simplificata?

    • Asa cum v-am anuntat si cu alte ocazii, mai multe modificari au fost anuntate in ultimele trei luni pentru Formularul 088. Declaratia a suferit deja unele modificari la cererea mediului de afaceri, insa autoritatile au anuntat recent noi simplificari. Comisia de taiat hartii a reprezentat unul dintre principalele instrumente care au sprijinit mediul de afaceri sa transmita concretizat modificarile pe care si le doresc cel mai mult pentru simplificarea birocratiei, iar o reducer...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru infiintarea unui sediu secundar. Ce tratament fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, discutam despre cazul in care actionarul unic al unui salon de infrumusetare care are deja inregistrat un punct de lucru cu peste cinci salariati la Administratia Financiara la scara A a unui bloc pentru care are incheiat un contract de inchiriere intentioneaza sa achizitioneze un apartament la scara B a aceluiasi bloc. Care sunt formalitatile de indeplinit pentru ca in apartamentul care va fi achizitionat sa functioneze tot ca salon de infrumusetare: 1...» citeste mai departe aici

  • Scoatere evidenta creante neincasate cedate. Ce implicatii apar privind impozitul pe profit?

    • In analiza de mai jos, subiectul nostru il reprezinta o societate institutie financiara nebancara care acorda credite catre persoane fizice. Institutia vinde portofoliul restant peste 90 zile catre o firma de recuperare creante care se va ocupa de recuperare sau le va da in executare. Pretul de vanzare este 20% din valoarea portofoliului si este inregistrat ca un venit impozabil. In calculul creantelor s-au luat atat ratele restante, cat si cele viitoare. Elementele viitoare inregis...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X