Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Materii prime trimise spre prelucrare. Inregistrari contabile

monografie contabilaOMEF 3512/2008bon de consumOMFP 3055/2009



Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care produce si comercializeaza articole de imbracaminte, cu precizare ca unele dintre comenzi sunt executate de alti prestatori, materiile prime achizitionate de societate din tara si din UE fiind expediate direct la firmele care livreaza ulterior produsele finite, factura manopera pe bucata. Produsele se vand ulterior in UE.

Vom stabili astfel:

- in ce masura este corecta utilizarea contului 711 la receptia produselor finite de la prestatori;
- cum intocmim o monografie contabila pentru reflectarea acestor operatiuni;
- care sunt documentele justificative pentru inregistrarea consumului de materiale.

Solutia consultantului:

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii



A) Potrivit prevederilor din Regementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009 , produsele finite intrate in gestiune se inregistreaza in corespondenta cu contul 711  "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse".

B)Monografie contabila propusa:

1) Achizitionare  materie prima, trimisa direct spre prelucrare la terti
 351 "Materii si materiale aflate la terti" =   401 "Furnizori"
2) La aducerea produselor finite de la terti se inregistreaza  consumul materiei prime
 601"Cheltuieli cu materii prime" =351"Materii si materiale aflate la terti"

Se presupune ca la factura primita de la prestatorul de servicii aveti anexata si o situatie in care se evidentiaza si consumul de materie prima pentru produsele finite realizate.

3) Inregistrarea facturii primita de la prestatorul de servicii
    628"Cheltuieli cu alte prestatii executate de terti"=401"Furnizori"
4) inregistrare produse finite( costul materiei prime+costul manoperei)
    345 "Produse finite" =711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse".  
5) Livrarea produselor
    411"Clienti"   = 701"Venituri din vanzarea produselor finite"
6)descarcare gestiune marfa vanduta
    711"Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"=345"Produse finite"

C) Potrivit reglementarilor cuprinse in OMEF 3512/2008, bonul de consum - este documentul utilizat pentru eliberarea din magazie a materiilor prime. Pe baza acestuia se inregistreaza in contabilitate consumul (cheltuiala) cu materiile prime;

Potrivit prevederilor din acelasi act normativ, pentru materia prima trimisa spre  prelucrare la terti  se intocmeste AVIZ DE INSOTIRE A MARFII pe care se face mentiunea "Pentru prelucrare la terti".

Astfel la intrarea produselor finite in gestiune se inregistreaza si consumul de materiale intocmandu-se bonul de consum, in baza situatiei primita de la prestatorul de servicii.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilaOMEF 3512/2008bon de consumOMFP 3055/2009

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Noiembrie 2012


Votati articolul "Materii prime trimise spre prelucrare. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Persoana împuternicită - debite de plata

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa imi dati un sfat in legatura cu urmatoarea problema:

- refiritor la OMFP 1792/2002 ? Ordin ALOP ACTUALIZAT ? Norme metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice

ORDIN Nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale ? ACTUALIZAT

- domnul director al institutiei noastre vrea ca printr-o Procedura operationala
sa desemneze pe contabilul sef, ca persoana împuternicită de ordonatorul de credite,
sa se ocupe si sa raspunda de determinarea sau verificarea existenţei sumei datorate creditorului, pe baza datelor înscrise în factură şi a documentelor întocmite de comisia de recepţie constituită potrivit legii

- astfel, persoana imputernicita, va trebui sa verifice toate sumele pe care
institutia va trebui sa le plateasca ( facturi, popriri, ....)
si sa semneze /sa certifice ca institutia trebuia sa plateasca sumele respective

- dupa ce alt salariat va pune viza de "Legalitate si regularitate",
aceasta persoana /contabilul sef
va primi o stampila pe care o va aplica pe documente,
inainte de semnatura directorului care va pune viza "Bun de plata".

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - daca aceste obligatii /atributii
nu se suprapun cumva cu cele ale salariatului care pune viza CFP ?
2. - contabilul sef poate sa preia si aceste atributii si
sa puna si o asemenea viza ?
Nu ar exista motive de incompatibilitate ?
3. - directorul a spus ca daca exista contract
pe care exista deja viza CFP,
salariatul care pune aceasta viza nu va mai trebui sa mai puna viza si pe Facturi.
Eu stiu ca orice document de plata ( facturi, OP-uri, ....)
trebuie sa aiba viza CFP.
Cum este corect si legal ?
4. - daca se va mentiona in Procedura Operationala
persoana imputernicita = contabilul sef al institutiei,
va trebui sa i se completeze si Fisa postului.
Va mai trebui emisa si o Decizie interna
de numire, in acest sens ?





Raspuns: Șittotuși, cele 3 faze, ordonanțări, lichidare și plata , nu trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile