email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scadentarea cheltuielilor cu creantele neincasate - Faliment client. Ajustarea TVA aferenta

ajustare TVAOMFP 3055/2009creante neincasatefaliment client


O societate platitoare de impozit pe profit intra in osesia deciziei de inchidere a falimentului unui client catre care s-au emis facturi in 2009. Nu au fost constituite provizioane. Avand in vedere ca soldul clientului depaseste cu mult valoarea profitului realizat de catre societate pana la octombrie 2012, vom vedea daca exista posibilitatea de scadentare a cheltuielilor pe mai multe perioade de gestiune privind scoaterea clientului din evidenta. De asemenea, in situatia in care se permite scadentarea cheltuielilor, vom vedea in ce masura se deduce TVA-ul.

Solutia consultantului:

In conformitate cu principiul contabilitatii de angajamente si pentru a da credibilitate situatiei financiare anuale pierderile din creantele neincasate trebuie recunoscute la momentul producerii lor, respectiv la momentul falimentului clientului, cand pierderea este certa. De asemenea, regulile de evaluare contabila stabilesc ca, in scopul prezentarii in situatiile financiare anuale, creantele se evalueaza la valoarea lor probabila de incasat, inregistrandu-se ajustari pentru depreciere la nivelul sumei apreciate ca nerecuperabile (pct. 56 alin. 3, pct. 189 si pct. 209 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009).

Scadentarea (esalonarea) cheltuielilor cu pierderile din creantele neincasate pe mai multe exercitii financiare ar fi contrara acestor principii si reglementari contabile, cu atat mai mult cu cat societatea nu si-a inregistrat ajustari pentru deprecierea clientului (provizioane, in limaj fiscal), astfel ca situatiile financiare intocmite pana la acest moment nu au reflectat fidel situatia patrimoniala a societatii (pct. 9 din Reglementari).

In privinta TVA, nu este vorba de o deducere, ci de o ajustarea a bazei de impozitare si a taxei colectate initial, cand au fost emise facturile catre client. In baza deciziei de inchidere a falimentului, societatea va storna taxa colectata aferenta sumei neincasate din momentul ramanerii definitive si irevocabile a hotararii judecatoresti de inchidere a falimentului, asa cum se prevede la art. 138 lit. d din Codul fiscal si pct. 20 alin. 3 din Normele metodologice de aplicare. Ajustarea taxei colectate nu este influentata de modul de inregistrare in contabilitate a pierderii din creanta neincasata.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajustare TVAOMFP 3055/2009creante neincasatefaliment client


Data aparitiei: 04 Decembrie 2012

Votati articolul "Scadentarea cheltuielilor cu creantele neincasate - Faliment client. Ajustarea TVA aferenta":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X