Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune

Analizam, prin randurile urmatoare, cazul unei societati platitoare de impozit pe profit care are in gestiune mijloace fixe (echipamente tehnologice) amortizate de mai mult de 5 ani pe care nu le mai foloseste. Vom vedea astfel ce documente va trebui sa intocmeasca societatea pentru a le scoate din gestiune fara a avea implicatii fiscale si care va fi monografia contabila.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere contabil casarea mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate se va efectua in baza prevederilor punctului 114 alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , potrivit caruia o imobilizare corporala trebuie scoasa din evidenta la cedare sau casare, atunci cand niciun beneficiu economic viitor nu mai este asteptat din utilizarea sa ulterioara.

In conformitate cu dispozitiile art. 42 al Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009 , rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal.

Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015

Vezi detalii



Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.

Prin urmare, scoaterea din functiune a mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate se poate efectua in urma operatiunii de inventariere. Pe baza propunerilor comisiei de inventariere administratorul, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic poate decide scoaterea din functiune a mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate.
Scoaterea din functiune se va efectua in baza hotararii organelor de conducere ale societatii, carora le revin astfel de competente, potrivit prevederilor actului constitutiv.

In baza hotararii acestora se va intocmi formularul "Proces verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale" prevazut de OMEF 3512/2008. Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, acest formular serveste ca:

- document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si de declasare a altor bunuri materiale decat mijloacele fixe, potrivit dispozitiilor legale;
- document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau de declasare a bunurilor materiale;
- document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe, precum si din scoaterea din uz a bunurilor materiale propuse pentru declasare;
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate.

Formularul se intocmeste in doua exemplare, separat pentru mijloace fixe, materiale de natura obiectelor de inventar in folosinta si bunuri materiale aflate in gestiunea unui singur gestionar, pe baza documentatiei prevazute in normele legale (nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus a fi scos din functiune, deviz estimativ al reparatiei capitale, act constatator al avariei, avize, nota justificativa privind descrierea degradarii bunurilor materiale, specificatia bunurilor materiale propuse pentru declasare etc.).

Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe complet amortizate se inregistreaza prin formula contabila:

281x = 21xx
"Amortizari privind "Imobilizari corprale"
imobilizarile corporale"
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune":
Rating:

Nota: 2.17 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare contabila anulare garantie constituita

Intrebare: Buna ziua,

Am subcontractat o lucrare de constructii unde am prevazut ca din valoarea facturata de prestator (furnizorul de servicii) sa ii retin garantie de buna executie de 2,5%. Prin urmare, am efectuat urmatoarele inregistrari : 628 = 401 cu 10.000; 4426 = 401 cu 2.400 lei. Din totalul facturat, 250 lei ( 2,5% din val. fara TVA ) nu am achitat-o, intrucat am retinut-o ca si garantie si am efectuat inregistrarea 401 = 167 cu analitic distinct cu suma de 250. La expirarea garantiei lucrarii, deoarece prestatorul nu a remediat deficientele aparute desi l-am notificat, ii voi retine intreaga garantie. Va rog sa-mi spuneti care este inregistrarea contabila pentru trecerea pe venit a garantiei constituita in ct 167?

Va multumesc.

Raspuns: Constituirea unei garantii pentru buna executie in constructii nu presupune o facturare speciala, in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Cele 6 modificari din Codul fiscal de care depinde economia Romaniei

    • Mai multe modificari sunt aduse pe ultima suta de metri in structura Codului fiscal, in forma adoptata de Senat, dupa ce analistii si liderii partidelor politice au precizat, in repetate randuri, ca tensiunile din contextul global actual, economic si politic, obliga la o prudenta mult mai mare in luarea deciziilor. La 1 septembrie a fost adoptat in Senat proiectul noului Cod Fiscal, cu amendamentele convenite de liderii partidelor politice parlamentare. Vo...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale cu termen in septembrie 2015

    • In lista de mai jos regasiti declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depunem la Fisc in luna septembrie 2015 pana la termenele-limita stabilite de institutie. Iata termenele pana la care se depun declaratiile, alaturi de obligatiile declarative pe care trebuie sa le indeplinim in intervalul anuntat 7 septembrie Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimest...» citeste mai departe aici

  • Proiect Ordin de modificare si completare a unor reglementari contabile

    • MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE Ordin de modificare si completare a unor reglementari contabile In baza art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) si ale art. 44 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmator...» citeste mai departe aici

  • Achizitie licenta. Cum procedam cand factura emisa e gresita si care sunt inregistrarile contabile?

    • Analiza noastra de azi are ca punct de pornire o societate S.R.L., platitoare de TVA, inregistrata in ROI, care achizitioneza de la o firma din Canada o licenta software pentru uz intern (licenta se obtine prin downloadare pe internet). Firma din Canada este inregistrata in scopuri de TVA in Europa, avand numar de TVA cu EU XXXXXXX. Factura emisa de firma din Canada contine ca rubrica separata - TVA de 24%. S-a procedat corect? Care sunt implicatiile fiscale si inregistrarile...» citeste mai departe aici

  • Aport in natura la capitalul social. Patru probleme si rezolvarile oferite de expert

    • In cazul urmator, avem de-a face cu firma A SRL care doreste sa intre ca asociat intr-o alta Firma B SRL, impreuna cu un alt actionar, persoana fizica. Firma A are in patrimoniu un teren pe care este construita o cladire in curs de amortizare. Valoare neta 60.000 lei. In noua firma se doreste sa se utilizeze aceasta cladire ca spatiu de depozitare ( in urma unor reamenajari) - Firma A poate aduce ca aport de capital social casa si terenul aferent ? In cazul unui raspun...» citeste mai departe aici

  • Abonamentul la PortalContabilitate va aduce 2 cadouri: Cartea Verde a Contabilitatii 2015 si CD Manual de politici contabile 2015

    • "Deciziile luate azi de guvernanti s-ar putea ca maine sa nu mai fie valabile. Nu va mira, dar totusi trebuie sa va conformati, trebuie sa le faceti fata. Altfel sunteti bun de plata… amenzi peste amenzi. Aveti nevoie deci, la orice ora din zi sau din noapte, de cineva care sa va ajute in aplicarea corecta a legii. Chiar daca legea s-ar schimba de 2 ori pe zi, tot n-ati mai avea batai de cap! ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X