Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
BIROULCONTABIL
Bucuresti
Oferim servicii complete de contabilitate si întoc...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune


Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune

Cuvinte cheie: casare mijloace fixe, monografii contabile mijloace fixe, amortizare, scoaterea din gestiune



Analizam, prin randurile urmatoare, cazul unei societati platitoare de impozit pe profit care are in gestiune mijloace fixe (echipamente tehnologice) amortizate de mai mult de 5 ani pe care nu le mai foloseste.  Vom vedea astfel ce documente va trebui sa intocmeasca societatea pentru a le scoate din gestiune fara a avea implicatii fiscale si care va fi monografia contabila.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere contabil casarea mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate se va efectua in baza prevederilor punctului 114 alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , potrivit caruia o imobilizare corporala trebuie scoasa din evidenta la cedare sau casare, atunci cand niciun beneficiu economic viitor nu mai este asteptat din utilizarea sa ulterioara.

In conformitate cu dispozitiile art. 42 al Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009 , rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal.

Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Contabilitatea organizatiilor non-profit
Contabilitatea organizatiilor non-profit

Vezi detalii

Ghidul contabilului incepator
Ghidul contabilului incepator

Vezi detalii




Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.

Prin urmare, scoaterea din functiune a mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate se poate efectua in urma operatiunii de inventariere. Pe baza propunerilor comisiei de inventariere administratorul, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic poate decide scoaterea din functiune a mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate.
Scoaterea din functiune se va efectua in baza  hotararii organelor de conducere ale societatii, carora le revin astfel de competente, potrivit prevederilor actului constitutiv.

In baza hotararii acestora se va intocmi formularul "Proces verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale" prevazut de OMEF 3512/2008. Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, acest formular serveste ca:

   - document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si de declasare a altor bunuri materiale decat mijloacele fixe, potrivit dispozitiilor legale;
   - document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau de declasare a bunurilor materiale;
   - document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe, precum si din scoaterea din uz a bunurilor materiale propuse pentru declasare;
   - document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate.

Formularul se intocmeste in doua exemplare, separat pentru mijloace fixe, materiale de natura obiectelor de inventar in folosinta si bunuri materiale aflate in gestiunea unui singur gestionar, pe baza documentatiei prevazute in normele legale (nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus a fi scos din functiune, deviz estimativ al reparatiei capitale, act constatator al avariei, avize, nota justificativa privind descrierea degradarii bunurilor materiale, specificatia bunurilor materiale propuse pentru declasare etc.).

Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe complet amortizate se inregistreaza prin formula contabila:

                 281x            =        21xx
        "Amortizari privind         "Imobilizari corprale"
imobilizarile corporale"
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 11 Decembrie 2012

Votati articolul "Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Firma suspendata

Intrebare: Buna ziua , sunt administrator la o societate care este suspendata pana pe data 25.05.2013. Societatea nu are datorii, nu a avut salariati si nu stiu ce se va intampla daca nu am bani sa o reactivez cu data de 25.05.2013 prin REGISTRUL COMERTULUI. Ma puteti lamuri in aceasta problema? Va rog daca se poate sa-mi raspunda cineva urgent Multumesc

Raspuns: O firma suspendata este obligata in termenul de 3 ani sa-si stabileasca o directie. Fie se merge sp... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la casare mijloace fixe


» MIJLOACE FIXE 2014. NOMENCLATOR MIJLOACE FIXE

» Casare mijloace fixe complet amortizate. Ce sanctiuni pot exista daca societatea nu procedeaza corect?

» Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Ce documente sunt necesare?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la monografii contabile mijloace fixe, amortizare, scoaterea din gestiune,


» MIJLOACE FIXE 2014. NOMENCLATOR MIJLOACE FIXE

» Diferente din reevaluare. Cum facem monografia contabila in ce priveste contul 1065?

» Bun acordat pentru stimularea vanzarilor | Inregistrari contabile mijloace fixe

Vezi toate articolele referitoare la monografii contabile mijloace fixe (8)

» Cum deducem cheltuielile cu combustibilul a autoturismului folosit de directorul firmei?

» Reparatii autoturism aproape de AMORTIZAREa completa. Cum facem inregistrarile?

» Cum trateaza legislatia actuala veniturile din alte surse?

Vezi toate articolele referitoare la amortizare (960)

» Cesiunea de creante. Cum facem inregistrarile contabile?

» ContaUtil: Calculul profitului impozabil in 2014

» Clienti falimentari scosi din gestiune si ajustarea TVA. Care sunt inregistrarile contabile?

Vezi toate articolele referitoare la scoaterea din gestiune (71)

Alte articole publicate in data de 11 Decembrie 2012






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X