Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune

Analizam, prin randurile urmatoare, cazul unei societati platitoare de impozit pe profit care are in gestiune mijloace fixe (echipamente tehnologice) amortizate de mai mult de 5 ani pe care nu le mai foloseste. Vom vedea astfel ce documente va trebui sa intocmeasca societatea pentru a le scoate din gestiune fara a avea implicatii fiscale si care va fi monografia contabila.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere contabil casarea mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate se va efectua in baza prevederilor punctului 114 alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , potrivit caruia o imobilizare corporala trebuie scoasa din evidenta la cedare sau casare, atunci cand niciun beneficiu economic viitor nu mai este asteptat din utilizarea sa ulterioara.

In conformitate cu dispozitiile art. 42 al Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009 , rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal.

Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii



Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.

Prin urmare, scoaterea din functiune a mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate se poate efectua in urma operatiunii de inventariere. Pe baza propunerilor comisiei de inventariere administratorul, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic poate decide scoaterea din functiune a mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate.
Scoaterea din functiune se va efectua in baza hotararii organelor de conducere ale societatii, carora le revin astfel de competente, potrivit prevederilor actului constitutiv.

In baza hotararii acestora se va intocmi formularul "Proces verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale" prevazut de OMEF 3512/2008. Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, acest formular serveste ca:

- document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si de declasare a altor bunuri materiale decat mijloacele fixe, potrivit dispozitiilor legale;
- document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau de declasare a bunurilor materiale;
- document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe, precum si din scoaterea din uz a bunurilor materiale propuse pentru declasare;
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate.

Formularul se intocmeste in doua exemplare, separat pentru mijloace fixe, materiale de natura obiectelor de inventar in folosinta si bunuri materiale aflate in gestiunea unui singur gestionar, pe baza documentatiei prevazute in normele legale (nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus a fi scos din functiune, deviz estimativ al reparatiei capitale, act constatator al avariei, avize, nota justificativa privind descrierea degradarii bunurilor materiale, specificatia bunurilor materiale propuse pentru declasare etc.).

Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe complet amortizate se inregistreaza prin formula contabila:

281x = 21xx
"Amortizari privind "Imobilizari corprale"
imobilizarile corporale"
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Decembrie 2012


Votati articolul "Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune":
Rating:

Nota: 3.32 din 5 din 14 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Se depune REVISAL dupa obtinerea formularului A1

Intrebare: O societate a obtinut formularul A1 si va trimite muncitori pentru a presta servicii de constructii in Franta. Salariile si contributiile vor fi platite in continuare de angajatorul din Romania. Ce mentiuni trebuie facute in acest caz in REVISAL sau este cazul de depus REVISAL? Multumesc.

Raspuns: Daca salariatii figureaza ca angajati ai societatii in revisal se mentin relatiile de munca, precum...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Speta ANAF: Transfer drept de proprietate prin acte juridice intre vii. Cine incaseaza impozitul aferent?

    • Cine are obligatia sa calculeze si sa incaseze impozitul pe venitul din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii? Potrivit Codului fiscal, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit de 3% sau 2% functie ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrare fiscala pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Avem cazul prezentat de ANAF al unui contribuabil persoana fizica care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a unui numar mai mare de 5 camere de inchiriat situate in locuinta proprietate personala. Vom vedea daca aceasta persoana are obligatia sa depuna declaratia estimativa (formular 220). Potrivit Codului fiscal, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtin...» citeste mai departe aici

  • Au fost date noi norme de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare

    • Guvernul a modificat normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, avand in vedere faptul ca aceasta a fost amendata prin modificari si completari legislative succesive. Normele metodologice de aplicare a acestei legi,  prevad posibilitatea organizatiilor de imbunatatiri funciare (OIF) de a formula cereri de transmitere fara plata a dreptului de proprietate asupra infrastructurii secundare de irigatii apartinand domeniului privat al statului, i...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile). Vom raspunde urm...» citeste mai departe aici

  • Calculul impozitului pe venitul din transfer drept de proprietate. Cum procedam?

    • Cum se calculeaza impozitul pe venitul obtinut de o persoana fizica din vanzarea in anul 2016 a unui teren pe care l-a cumparat in anul 2014? Codul fiscal prevede ca la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel: a) pentru const...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Majorarea capitalului social ca urmare a castigului realizat din surplusul din reevaluare

    • In randurile de mai jos, conform HG 403/2000 firma a majorat capitalul social din rezerva din reevaluarea imobilizarilor corporale (cont 105) iar ultima majorare fiind facuta in 2003. Acum se doreste diminuarea capitalului social cu aceeasi suma cu care s-a marit capitalul din rezerve din reevaluare. La acoperirea pierderii contabile, din capitalul social, astfel diminuat, firma trebuie sa plateasca sau nu impozit pe profit tinand cont de provenienta sumei cu care s-ar acoperi ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X