Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune

Analizam, prin randurile urmatoare, cazul unei societati platitoare de impozit pe profit care are in gestiune mijloace fixe (echipamente tehnologice) amortizate de mai mult de 5 ani pe care nu le mai foloseste. Vom vedea astfel ce documente va trebui sa intocmeasca societatea pentru a le scoate din gestiune fara a avea implicatii fiscale si care va fi monografia contabila.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere contabil casarea mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate se va efectua in baza prevederilor punctului 114 alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , potrivit caruia o imobilizare corporala trebuie scoasa din evidenta la cedare sau casare, atunci cand niciun beneficiu economic viitor nu mai este asteptat din utilizarea sa ulterioara.

In conformitate cu dispozitiile art. 42 al Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009 , rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal.

Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura
Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura

Vezi detalii

Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit
Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit

Vezi detalii



Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.

Prin urmare, scoaterea din functiune a mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate se poate efectua in urma operatiunii de inventariere. Pe baza propunerilor comisiei de inventariere administratorul, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic poate decide scoaterea din functiune a mijloacelor fixe ce nu mai pot fi utilizate.
Scoaterea din functiune se va efectua in baza hotararii organelor de conducere ale societatii, carora le revin astfel de competente, potrivit prevederilor actului constitutiv.

In baza hotararii acestora se va intocmi formularul "Proces verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale" prevazut de OMEF 3512/2008. Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, acest formular serveste ca:

- document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si de declasare a altor bunuri materiale decat mijloacele fixe, potrivit dispozitiilor legale;
- document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau de declasare a bunurilor materiale;
- document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe, precum si din scoaterea din uz a bunurilor materiale propuse pentru declasare;
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate.

Formularul se intocmeste in doua exemplare, separat pentru mijloace fixe, materiale de natura obiectelor de inventar in folosinta si bunuri materiale aflate in gestiunea unui singur gestionar, pe baza documentatiei prevazute in normele legale (nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus a fi scos din functiune, deviz estimativ al reparatiei capitale, act constatator al avariei, avize, nota justificativa privind descrierea degradarii bunurilor materiale, specificatia bunurilor materiale propuse pentru declasare etc.).

Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe complet amortizate se inregistreaza prin formula contabila:

281x = 21xx
"Amortizari privind "Imobilizari corprale"
imobilizarile corporale"
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Decembrie 2012


Votati articolul "Casare mijloace fixe complet amortizate. Scoaterea din gestiune":
Rating:

Nota: 3.19 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Arhivare documente

Intrebare: Am avut o societate care nu a mai functionat din 2006 si cu 28.05.2012 am radiat-o. Ce documente contabile mai trebuie arhivate si cat timp le mai tinem. Multumesc.

Raspuns: statele de salarii = 50 de ani, registrele ??i a documentele contabile = 10 ani cu ??ncepere de la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2015

    • Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2015 la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sunt urmatoarele: pentru societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv luni 30 mai 2016   pentru celelal...» citeste mai departe aici

  • Info CECCAR: Examen acces 2016

    • In ce priveste informatiile utile referitoare la examenul de acces in 2016, mentionam ca etapele obtinerii calitatii de expert contabil/contabil autorizat sunt: -    Examenul de admitere la stagiu -    Stagiul cu o perioada de 3 ani -    Examenul de aptitudini   Nota: La finalul articolului regasiti si examenele organizate de CECCAR in 2016. ...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere versus PFA. Alegerea corecta in 2016? Contabilii au decis!

    • "Microintreprindere versus PFA" reprezinta cea mai noua lucrare de specialitate pe care expertii in domeniul fiscal-contabil au lansat-o. Ea explica, in cazul fiecarui tip de entitate economica, ce este de facut, pentru ca fiecare sa ia decizia corecta in ceea ce-l priveste, in situatia lui personala! Fiindca in asemenea momente, generalitatile nu sunt valabile! ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Sediul permanent

    • Multe societati nerezidente isi desfasoara activitatea (in principal de prospectare a pietei si vanzari) in Romania fara a avea o entitate stabilita in tara noastra (o societate, sucursala, reprezentanta etc). Veniturile obtinute de ele de pe teritoriul Romaniei se impoziteaza in tara in care isi au sediul, cu exceptia anumitor venituri pentru care se plateste impozit cu retinere la sursa in Romania. Exista insa activitati si situatii pentru care societatile nerezidente trebuie sa f...» citeste mai departe aici

  • Ce registre PFA sunt obligatorii la evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate?

    • Raspunsul oferit mai jos de  consultant fiscal si expertul contabil Dana Hristu tine cont de faptul ca a aparut modelul Registrului de evidenta fiscala pentru 2015 venituri din activitati independente (PFA, IF, II). Se organizeaza contabilitatea in partida simpla. Vom vedea astfel, in cazul unui control de la finante in 2016, ce registre completate trebuie sa prezinte un PFA cu activitate in 2015 (partida simpla, neplatitor de TVA). Pentru evidentierea in contabilitatea...» citeste mai departe aici

  • Venituri obtinute din arenda. Ce obligatii declarative si de plata avem?

    • In cele ce urmeaza, stabilim care sunt obligatiile declarative si cele de plata (si cum se calculeaza impozitul de 16%), precum si termenele legale ale unei persoane fizice care a incasat in 2016 venituri din arenda pe anul 2015. Mentionam ca persoana fizica a realizat in anul 2015 si venituri din salarii si nu i s-a retinut impozit pe veniturile din arenda la sursa de catre arendas. De asemenea, vom vedea ce declaratii trebuie sa depuna la ANAF. Daca in cursul anului nu ati incasat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X