Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie contabila privind scoaterea din evidenta contabila a clientilor incerti

Conform art. 21 alin. (4) lit. o) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, sunt cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil: "o) pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu, neincasate, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 22, precum si pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu, neincasate, in alte situatii decat cele prevazute la art. 21 alin. (2) lit. n). in aceasta situatie, contribuabilii care scot din evidenta clientii neincasati sunt obligati sa comunice in scris acestora scoaterea din evidenta a creantelor respective, in vederea recalcularii profitului impozabil la persoana debitoare, dupa caz".

Avand in vedere aceasta prevedere legala, rezulta ca, in cazul scoaterii din evidenta a creantelor neincasate, cheltuielile respective sunt nedeductibile la calculul profitului impozabil, cu exceptia a 2 situatii:
1. daca sunt constituite provizioane, cheltuielile sunt deductibile in limita a 30% din valoarea creantelor asupra clientilor, in urmatoarele conditii:

a. sunt inregistrate dupa data de 1 ianuarie 2004;
b. sunt neincasate intr-o perioada ce depaseste 270 de zile de la data scadentei;
c. nu sunt garantate de alta persoana;
d. sunt datorate de o persoana care nu este persoana afiliata contribuabilului;
e. au fost incluse in veniturile impozabile ale contribuabilului (art. 22 lit c) din Codul fiscal).

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru PFA
Proceduri Contabile pentru PFA

Vezi detalii



2. In urmatoarele cazuri, conform art. 21 alin. (2) lit. n) din Codul fiscal:

a. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;
b. debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
c. debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;
d. debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul. (Dificultatile financiare majore care afecteaza intregul patrimoniu al debitorului sunt cele care rezulta din situatii exceptionale determinate de calamitati naturale, epidemii, epizootii, accidente industriale sau nucleare, incendii, fenomene sociale sau economice, conjuncturi externe si in caz de razboi.)
Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este reglementata de art. 138 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, in situatii cum ar fi:

"a) daca a fost emisa o factura si, ulterior, operatiunea este anulata total sau partial, inainte de livrarea bunurilor sau de prestarea serviciilor;
b) in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul anularii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile sau in urma unui arbitraj;
c) in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 137 alin. (3) lit. a) sunt acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor;
d) in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila;
e) in cazul in care cumparatorii returneaza ambalajele in care s-a expediat marfa, pentru ambalajele care circula prin facturare".

Cu privire la creantele neincasate, baza de impozitare a TVA se reduce doar in cazul falimentului beneficiarului, in baza hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila.

In conformitate cu prevederile pct. 187 din O.M.F.P. nr. 3.055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene, la scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora.

Astfel, creantele si datoriile se pot scoate din evidenta daca termenele de incasare/plata sunt prescrise, dupa ce au fost intreprinse toate demersurile legale pentru decontarea acestora. Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor prescrise se poate face, dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora, in urma inventarierii elementelor de activ si de pasiv. Pe baza propunerilor comisiei de inventariere, administratorul, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, poate decide scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor prescrise.

Creantele prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii se inregistreaza cu ajutorul contului 658, astfel:


658 = 4111
"Alte cheltuieli de exploatare" "Clienti"

Monografie contabila:



inregistrarea clientilor incerti prin decizie a administratorului societatii, la propunerea compartimentului financiar-contabil:

4118 = 4111
"Clienti incerti sau in litigiu" "Clienti"

Constituirea unei ajustari pentru deprecierea creantelor:


6814 = 491
"Cheltuieli de exploatare privind "Ajustari pentru deprecierea
ajustarile pentru deprecierea activelor circulante" activelor circulante"


Scoaterea din activ a creantelor incerte, in baza deciziei administratorului societatii, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic:


654 = 4118
"Pierderi din creante "Clienti incerti sau in litigiu"
si debitori diversi"



In cazul creantelor pentru care a fost pronuntata hotararea judecatoreasca de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila, se va ajusta baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata:


4427 = 4118
"TVA colectata" "Clienti incerti sau in litigiu"


Anularea ajustarii pentru deprecierea creantelor:


491 = 7814
"Ajustari pentru deprecierea "Venituri din ajustari pentru deprecierea
activelor circulante" activelor circulante"


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2012


Votati articolul "Monografie contabila privind scoaterea din evidenta contabila a clientilor incerti":
Rating:

Nota: 1.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce trebuie facut cu casa se marcat daca se schimba administratorul?

Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele probleme:
1.Daca am preluat o societate ,mai precis un salon de infrumusetare ,in calitate de nou administrator al societatii, ce trebuie sa fac cu casa de marcat existenta ?Exista vreo autoritate care reglementeaza regimul caselor de marcat?
Firma si-a pastrat denumirea si datele,insa are un nou administrator.
2.In luna ianuarie salonul este igienizat,nu va avea incasari,doar plati.
Trebuie sa declar la ANAF ca societatea nu are activitate?
multumesc

Raspuns: Schimbarea administratorului nu presupune schimbari privind casa de marcat, pe aceasta fiind...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: an*****
Daca un chirias a plecat fara sa-mi plateasc ultima chirie, s-a desfiintat, pot sa-l scot din evidenta contabila 654=4118 client incert, a trecut de cand a plecat 3 ani,va rog vreau un raspuns
Data adaugarii: 21-Mar-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112 - Ultima versiune ianuarie 2017 - Stare D112

    • ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la v...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Modificari fiscale 2017

    • Perioada scursa de la inceputul anului a fost bogata in modificari ale legislatiei cu impact in taxarea companiilor si angajatilor acestora. Modificari formulare fiscale Astfel, la sfarsitul anului trecut (OPANAF nr. 3695/27.12.2016 pentru aprobarea formularelor privind definitivarea impozitului anual pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, publicat in Monitorul Oficial nr. 1068/30.12.2016) au fost modificate mai multe ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Este oficial! Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017

    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 1 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre ...» citeste mai departe aici

  • In 2017 contabilii merita clienti mai buni. Cum sa ii gasiti si sa cresteti profitul

    • Un factor important care echilibreaza balanta veniturilor in favoarea noastra il reprezinta modul in care stim sa ne marim capacitatea de productie. Acest mecanism ne poate ajuta sa schimbam felul in care muncim si, oferind calitate, sa obtinem mult mai mult prin proceduri similare celor din trecut. Diferenta consta in faptul ca incercam sa dezvoltam capacitatea noastra de a castiga mai mult. Concentrandu-ne asupra unui astfel de aspect in 2017, vom observa ca incepem sa facem lucru...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale insolventa. Cum intocmim monografia contabila?

    • In analiza urmatoare, avem o societate care se afla in procedura insolventei astfel ca vom stabili ce obligatii fiscale are si ce fel de bilant trebuie sa depuna, precum si cand si cum se preia tabelul de creante (monografie contabila). Intrarea in insolventa poate fi urmata fie de aplicarea unui plan de reorganizare, fie de lichidarea societatii. In ambele cazuri, in perioada insolventei se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal in mod obisnuit. Daca se decide ...» citeste mai departe aici

  • Tratament facturi emise de beneficiar. Ce implicatii fiscale apar?

    • In randurile de mai jos, avem ca subiect o companie romaneasca cu actionariat strain care activeaza in domeniul automotive. Firma are doi clienti, unul roman si altul intracomunitar pentru care a incheiat un contract pentru self-billing. Firma descarca autofacturile de pe portalul clientilor. In programul SAP facturile se inregistreaza utilizand seria si numarul autofacturii. Ele se declara in jurnal cu seria si numaru; autofacturii si de asemenea se declara in D394/D390. Datorita diferentelo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X