Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Monografie contabila privind scoaterea din evidenta contabila a clientilor incerti

active circulantemonografie contabilaclienti incertiO.M.F.P. nr. 3.055/2009baza impozitare TVA
Conform art. 21 alin. (4) lit. o) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, sunt cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil: "o) pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu, neincasate, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 22, precum si pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu, neincasate, in alte situatii decat cele prevazute la art. 21 alin. (2) lit. n). in aceasta situatie, contribuabilii care scot din evidenta clientii neincasati sunt obligati sa comunice in scris acestora scoaterea din evidenta a creantelor respective, in vederea recalcularii profitului impozabil la persoana debitoare, dupa caz".

Avand in vedere aceasta prevedere legala, rezulta ca, in cazul scoaterii din evidenta a creantelor neincasate, cheltuielile respective sunt nedeductibile la calculul profitului impozabil, cu exceptia a 2 situatii:
1. daca sunt constituite provizioane, cheltuielile sunt deductibile in limita a 30% din valoarea creantelor asupra clientilor, in urmatoarele conditii:

a. sunt inregistrate dupa data de 1 ianuarie 2004;
b. sunt neincasate intr-o perioada ce depaseste 270 de zile de la data scadentei;
c. nu sunt garantate de alta persoana;
d. sunt datorate de o persoana care nu este persoana afiliata contribuabilului;
e. au fost incluse in veniturile impozabile ale contribuabilului (art. 22 lit c) din Codul fiscal).

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



2. In urmatoarele cazuri, conform art. 21 alin. (2) lit. n) din Codul fiscal:

a. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;
b. debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
c. debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;
d. debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul. (Dificultatile financiare majore care afecteaza intregul patrimoniu al debitorului sunt cele care rezulta din situatii exceptionale determinate de calamitati naturale, epidemii, epizootii, accidente industriale sau nucleare, incendii, fenomene sociale sau economice, conjuncturi externe si in caz de razboi.)
Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este reglementata de art. 138 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, in situatii cum ar fi:

"a) daca a fost emisa o factura si, ulterior, operatiunea este anulata total sau partial, inainte de livrarea bunurilor sau de prestarea serviciilor;
b) in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul anularii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile sau in urma unui arbitraj;
c) in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 137 alin. (3) lit. a) sunt acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor;
d) in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila;
e) in cazul in care cumparatorii returneaza ambalajele in care s-a expediat marfa, pentru ambalajele care circula prin facturare".

Cu privire la creantele neincasate, baza de impozitare a TVA se reduce doar in cazul falimentului beneficiarului, in baza hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila.

In conformitate cu prevederile pct. 187 din O.M.F.P. nr. 3.055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene, la scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora.

Astfel, creantele si datoriile se pot scoate din evidenta daca termenele de incasare/plata sunt prescrise, dupa ce au fost intreprinse toate demersurile legale pentru decontarea acestora. Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor prescrise se poate face, dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora, in urma inventarierii elementelor de activ si de pasiv. Pe baza propunerilor comisiei de inventariere, administratorul, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, poate decide scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor prescrise.

Creantele prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii se inregistreaza cu ajutorul contului 658, astfel:


658 = 4111
"Alte cheltuieli de exploatare" "Clienti"

Monografie contabila:



inregistrarea clientilor incerti prin decizie a administratorului societatii, la propunerea compartimentului financiar-contabil:

4118 = 4111
"Clienti incerti sau in litigiu" "Clienti"

Constituirea unei ajustari pentru deprecierea creantelor:


6814 = 491
"Cheltuieli de exploatare privind "Ajustari pentru deprecierea
ajustarile pentru deprecierea activelor circulante" activelor circulante"


Scoaterea din activ a creantelor incerte, in baza deciziei administratorului societatii, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic:


654 = 4118
"Pierderi din creante "Clienti incerti sau in litigiu"
si debitori diversi"



In cazul creantelor pentru care a fost pronuntata hotararea judecatoreasca de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila, se va ajusta baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata:


4427 = 4118
"TVA colectata" "Clienti incerti sau in litigiu"


Anularea ajustarii pentru deprecierea creantelor:


491 = 7814
"Ajustari pentru deprecierea "Venituri din ajustari pentru deprecierea
activelor circulante" activelor circulante"


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2012


Votati articolul "Monografie contabila privind scoaterea din evidenta contabila a clientilor incerti":
Rating:

Nota: 1.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decizie nelegala inventar de refacere

Intrebare: Buna dimineata !

Va supun analizei inca o problema care da mari batai de cap
si va rog din suflet sa ma ajutati !

Decizie nelegala
de inlocuire membru /comisie inventar - dispusa de Consiliul Administrativ al institutiei publice
in ultima sedinta,
pentru inlocuire salariatul /membrul comisiei nu a prezentat
o Adeverinta medicala sau Recomandare/Scrisoare medicala a unui medic de medicina muncii
ca nu poate fi presedinte al unei asemenea comisii.

Salariatul se prezinta bine mersi la serviciu.
Pur si simplu refuza sa munceasca si a cerut scoaterea din comisie.
Sustine ca face fizioterapie la coloana pentru ... hernie de disc,
or intr-un asemenea caz nu se fac fizioterapii !

Cum poate fi anulata Hotararea Consiliului Administrativ al institutiei publice ?
1. Va rog sa imi spuneti care sunt cazurile de anulare a unei Horarari a unui Consiliu Administrativ al unei institutii publice ?

2. Daca la sedinta nu au fost convocati oficial
invitatii permanenti ( liderul de Sindicat si juristul institutiei )
Hotararea Consiliului Administrativ este legala sau nu ?

3. Dupa sedinta, Hotararea Consiliului Administrativ a fost comunicata
si juristului.
Juristul institutiei spune ca in Hotarare
sunt 2 puncte de masuri nelegale.
Juristul a facut o Adresa de sesizare nelegalitate
catre Consiliul Administrativ
si a cerut convocarea acestuia pentru a se rediscuta si anula/modifica masurile ....
Este corect ?
...Ce trebuie facut pentru modificarea masurilor nelegale ?
Cum se ataca Hotararea ? ... si de cine ?
Cei/salariatii care vor primi masurile nelegale
ce pot face ?

De ex.: Consiliul Administrativ a dispus prin Hotarare
ca juristul sa refaca o Decizie ! ....
Or, juristul a spus ca orice Decizie se poate anula, modifica sau completa,...
nicidecum "reface" o Decizie !!!.... Este nelegal sa se inlocuiasca cu o alta Decizie, o Decizie data deja in circuit /comunicata celor avizati !!!!!

Or, orice salariat raspunde daca indeplineste o sarcina /masura nelegala ...

Juristul a spus ca, daca nu sesizeaza nelegalitatea, si duce la indeplinire o asemenea Decizie nelegala, va raspunde !

Ce parare aveti ?

Va rog din suflet sa ne dati niste sfaturi.

Raspuns: Convocatorul pentru sedinta de consiliu trebuie inmanata tutror membrilor si invitatilor. La fel si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: an*****
Daca un chirias a plecat fara sa-mi plateasc ultima chirie, s-a desfiintat, pot sa-l scot din evidenta contabila 654=4118 client incert, a trecut de cand a plecat 3 ani,va rog vreau un raspuns
Data adaugarii: 21-Mar-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 630 a fost modificat. Noi schimbari privind colectarea CAS

    • Aducem la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.564/2017 a fost publicat OPANAF nr.1.964/ 2017 pentru aprobarea formularului 630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale". Actul normativ a intrat in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei. Va recomandam si ...» citeste mai departe aici

  • Din ianuarie 2018, angajatul va prelua CAS si CASS datorate de angajator

    • Ca urmare a solicitarilor primite din partea presei si a mediului de afaceri referitoare la clarificarea aspectelor legate de transferul obligatiilor privind CAS si CASS datorate de angajator catre angajat, Ministerul Finantelor publice face urmatoarele precizari: Programul de guvernare 2017 - 2020 contine un pachet de masuri ce vizeaza contributiile sociale obligatorii, care urmeaza a se implementa incepand cu 1 ianuarie 2018. Astfel, nivelul contributiilor social...» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stiti despre cresterea contributiilor sociale pentru angajatii part-time

    • De la 1 august, cresc contributiile de asigurari sociale pentru angajatii part-time! Angajatorii vor trebui sa achite CAS si CASS la nivelul salariului minim brut, chiar si pentru angajatii part-time. Masura este una intens dezbatuta. Pe de-o parte, Guvernul sustine ca este nevoie de aceasta masura pentru a descuraja angajatorii sa mai incheie contracte cu norma partiala, pentru a plati Statului taxe mai mici. Pe de alta parte, angajatorii o considera injusta....» citeste mai departe aici

  • Reguli noi privind declararea inactivitatii sau reactivarea fiscala

    • ANAF propune actualizarea unor proceduri referitoare la declararea inactivitatii unui contribuabil sau, dupa caz, de reactivare fiscala a acestuia. Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, prin proiect de ordin, urmatoarele: - includerea in continutul procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala a fluxurilor privind declararea contribuabililor inactivi, indreptarea erorilor materiale si  reactivarea contribuabililor...» citeste mai departe aici

  • Dosar Legea 177/2017: modificare impozit, TVA si alte aspecte din Codul fiscal

    • Legea 177/2017 a adus nenumarate modificari despre care am scris in amanunt in ultima perioada. Pentru a va veni in ajutor cu informatii organizate mai bine, va prezentam o scurta recapitulare a celor mai detaliate materiale publicate pe Contabilul.ro despre modificarile privind impozitul specific si noile obligatii pentru firmele cu cifra de afaceri intre 100.001 euro si 500.000 euro. De asemenea, regasiti mai jos noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, precum si cele 8 modificar...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozit specific la impozit micro pentru unele firme din turism

    • Autoritatile fiscale aduc la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.77/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2017 privind Codul fiscal.  Actul normativ mentionat intra in vigoare la data de 24 iulie 2017. Concret, incepand cu data de 1 august 2017, firmele care desfasoara activitati in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) si au avut in anul 2016 afa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".