Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Monografie contabila privind scoaterea din evidenta contabila a clientilor incerti

active circulantemonografie contabilaclienti incertiO.M.F.P. nr. 3.055/2009baza impozitare TVA
Conform art. 21 alin. (4) lit. o) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, sunt cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil: "o) pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu, neincasate, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 22, precum si pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu, neincasate, in alte situatii decat cele prevazute la art. 21 alin. (2) lit. n). in aceasta situatie, contribuabilii care scot din evidenta clientii neincasati sunt obligati sa comunice in scris acestora scoaterea din evidenta a creantelor respective, in vederea recalcularii profitului impozabil la persoana debitoare, dupa caz".

Avand in vedere aceasta prevedere legala, rezulta ca, in cazul scoaterii din evidenta a creantelor neincasate, cheltuielile respective sunt nedeductibile la calculul profitului impozabil, cu exceptia a 2 situatii:
1. daca sunt constituite provizioane, cheltuielile sunt deductibile in limita a 30% din valoarea creantelor asupra clientilor, in urmatoarele conditii:

a. sunt inregistrate dupa data de 1 ianuarie 2004;
b. sunt neincasate intr-o perioada ce depaseste 270 de zile de la data scadentei;
c. nu sunt garantate de alta persoana;
d. sunt datorate de o persoana care nu este persoana afiliata contribuabilului;
e. au fost incluse in veniturile impozabile ale contribuabilului (art. 22 lit c) din Codul fiscal).

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii



2. In urmatoarele cazuri, conform art. 21 alin. (2) lit. n) din Codul fiscal:

a. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;
b. debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
c. debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;
d. debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul. (Dificultatile financiare majore care afecteaza intregul patrimoniu al debitorului sunt cele care rezulta din situatii exceptionale determinate de calamitati naturale, epidemii, epizootii, accidente industriale sau nucleare, incendii, fenomene sociale sau economice, conjuncturi externe si in caz de razboi.)
Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este reglementata de art. 138 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, in situatii cum ar fi:

"a) daca a fost emisa o factura si, ulterior, operatiunea este anulata total sau partial, inainte de livrarea bunurilor sau de prestarea serviciilor;
b) in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul anularii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile sau in urma unui arbitraj;
c) in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 137 alin. (3) lit. a) sunt acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor;
d) in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila;
e) in cazul in care cumparatorii returneaza ambalajele in care s-a expediat marfa, pentru ambalajele care circula prin facturare".

Cu privire la creantele neincasate, baza de impozitare a TVA se reduce doar in cazul falimentului beneficiarului, in baza hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila.

In conformitate cu prevederile pct. 187 din O.M.F.P. nr. 3.055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene, la scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora.

Astfel, creantele si datoriile se pot scoate din evidenta daca termenele de incasare/plata sunt prescrise, dupa ce au fost intreprinse toate demersurile legale pentru decontarea acestora. Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor prescrise se poate face, dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora, in urma inventarierii elementelor de activ si de pasiv. Pe baza propunerilor comisiei de inventariere, administratorul, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, poate decide scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor prescrise.

Creantele prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii se inregistreaza cu ajutorul contului 658, astfel:


658 = 4111
"Alte cheltuieli de exploatare" "Clienti"

Monografie contabila:



inregistrarea clientilor incerti prin decizie a administratorului societatii, la propunerea compartimentului financiar-contabil:

4118 = 4111
"Clienti incerti sau in litigiu" "Clienti"

Constituirea unei ajustari pentru deprecierea creantelor:


6814 = 491
"Cheltuieli de exploatare privind "Ajustari pentru deprecierea
ajustarile pentru deprecierea activelor circulante" activelor circulante"


Scoaterea din activ a creantelor incerte, in baza deciziei administratorului societatii, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic:


654 = 4118
"Pierderi din creante "Clienti incerti sau in litigiu"
si debitori diversi"



In cazul creantelor pentru care a fost pronuntata hotararea judecatoreasca de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila, se va ajusta baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata:


4427 = 4118
"TVA colectata" "Clienti incerti sau in litigiu"


Anularea ajustarii pentru deprecierea creantelor:


491 = 7814
"Ajustari pentru deprecierea "Venituri din ajustari pentru deprecierea
activelor circulante" activelor circulante"


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2012


Votati articolul "Monografie contabila privind scoaterea din evidenta contabila a clientilor incerti":
Rating:

Nota: 1.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

TVA inchiriere spatiu cu regim mixt se deduce integral sau prorata

Intrebare: Buna ziua,
o societate inregistrata in scopuri de tva obtine venituri exclusiv din inchiriere spatii din dotare, astfel:
-pentru spatii mari inchiriate catre personae juridice emite facturi cu TVA- in acest sens a depus la ANAF formular in care mentioneaza spatiile cu suprafete pentru care aplica tva;
-are o cladire cu cateva apartamente inchiriate catre persoane fizice; pentru acestea emite facturi fara TVA- pentru aceasta cladirea nu a depus la ANAF formular pentru a fi inreg cu TVA.

Pentru facturile de reparatii ,primite de la furnizori,pentru apartamentele inchiriate nu deduce TVA;
pentru cele aferente spatiilor de depozitare deduce TVA.

In aceste conditii mai trebuie sa calculeze prorata TVA?
In momentul de fata TVA-ul dedus este 100% nu cu prorata.

Raspuns: Si care ar fi procedura mai exact. Firma a avut si pe anul trecut facturare cu tva si facturare fara...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: an*****
Daca un chirias a plecat fara sa-mi plateasc ultima chirie, s-a desfiintat, pot sa-l scot din evidenta contabila 654=4118 client incert, a trecut de cand a plecat 3 ani,va rog vreau un raspuns
Data adaugarii: 21-Mar-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • LIVE TEXT: Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Tema: SPLIT TVA

    • Rentrop & Straton organizeaza azi, 18 septembrie, Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, la Hotel Crowne Plaza. Tema conferintei o reprezinta sistemul split TVA sau plata defalcata a TVA.   Va prezentam mai jos, in timp real, unele dintre noutatile si explicatiile aferente acestui subiect, oferite de Gabriel Jinga - Consultant Rentrop & Straton si Gabriel Gheorghe - Consultan...» citeste mai departe aici

  • Salariile vor scadea! Guvernul ingheata brutul si lasa angajatorul sa decida daca va micsora sau mari salariile dupa transferul CAS

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a declarat ca Guvernul doreste sa “inghete” salariile brute pentru o perioada de timp in vreme ce a asigurarile sociale vor fi transferate din sarcina angajatorului in cea a angajatului. Angajatorul va fi obligat prin lege sa mentina salariul brut la un anumit nivel, ceea ce inseamna ca salariul net va scadea, cel mai net.  "Va fi o lege prin care aceste contributii vor fi transferate angajatului, iar angajatorul va trebui sa p...» citeste mai departe aici

  • Obligatii privind incadrarea persoanelor cu handicap incepand cu 1 septembrie 2017. Analiza zilei

    • Incepand cu data de 1 septembrie 2017, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati iar in situatia in care nu angajeaza persoane cu handicap vor plati lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat perso...» citeste mai departe aici

  • Insolventa persoanelor fizice. Ce reguli se aplica in 2017?

    • HG nr.419 pentru adoptarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr.151/2015 privind privind procedura insolventei persoanelor fizice, cunoscuta si sub denumirea de legea falimentului personal a intrat in vigoare de la 1 august 2017.  Insolventa debitorului persoana fizica este definita de lege ca acea stare a patrimoniului caracterizata prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor, pe masura ce acestea devin scadente. Insolventa se prezuma a exi...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 207/2015 - Codul de procedura fiscala actualizat august 2017

    • Legea nr. 207/2015 Codul de procedura fiscala 2017 TITLUL I - Dispozitii generale CAPITOLUL I - Domeniul de aplicare a Codului de procedura fiscala CAPITOLUL II - Principii generale de conduita in administrarea creantelor fiscale CAPITOLUL III - Aplicarea prevederilor legislatiei fiscale ...» citeste mai departe aici

  • Regimul TVA la vanzarea voucherelor

    • Regimul TVA la vanzarea voucherelor este reglementat in Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal.  Voucher in sensul TVA reprezinta un instrument prin care un furnizor de bunuri si/sau un prestator de servicii isi asuma obligatia de a-l accepta drept contrapartida sau parte a contrapartidei pentru o livrare de bunuri si/sau o prestare de servicii. ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".