Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Norme 2013 privind jurnalele pentru cumparari si vanzari

In ce priveste exigibilitatea TVA si sistemul de plata a taxei la incasare, dorim sa va informam cu privire la normele referitoare la jurnalele pentru cumparari si vanzari, asa cum au fost modificate odata cu noile prevederi legate de sistemul TVA la incasare.

Norme metodologice
79. [...]
(3) Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care aplica sistemul TVA la incasare au obligatia sa mentioneze in jurnalele pentru vanzari facturile emise pentru livrari de bunuri/prestari de servicii pentru care este obligatorie aplicarea sistemului TVA la incasare, chiar daca exigibilitatea taxei nu intervine in perioada fiscala in care a fost emisa factura. in plus fata de cele prevazute la alin.(2) in jurnalele pentru vanzari se inscriu si urmatoarele informatii in cazul acestor operatiuni:

a) numarul si data documentului de incasare sau, dupa caz, data la care a expirat termenul limita de 90 de zile prevazut la art. 134^2 alin.(5) din Codul fiscal;

b) valoarea integrala a contravalorii livrarii de bunuri/prestarii de servicii, inclusiv TVA;
c) baza impozabila si taxa pe valoarea adaugata aferenta;
d) valoarea incasata, inclusiv TVA, precum si baza impozabila si TVA exigibila corespunzatoare sumei incasate sau, dupa caz, la expirarea termenului limita de 90 de zile prevazut la art. 134^2 alin. (5) din Codul fiscal se evidentiaza daca exista diferente de sume neincasate, care devin exigibile precum si baza impozabila si TVA exigibila corespunzatoare sumei respective;

Cartea Verde a Fiscalitatii 2016
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii



e) diferenta reprezentand baza impozabila si TVA neexigibila.

(4) In cazul jurnalelor pentru vanzari prevazute la alin. (3), facturile care au TVA neexigibila integral sau partial vor fi preluate in fiecare jurnal pentru vanzari pana cand toata taxa aferenta devine exigibila ori ca urmare a incasarii sau, dupa caz, la expirarea termenului limita de 90 de zile prevazut la art 134^2 alin. (5) din Codul fiscal, cu mentionarea informatiilor prevazute la alin. (3) lit. a) - e). in cazul informatiei de la alin. (3) lit. d) se va mentiona numai suma incasata in perioada
fiscala pentru care se intocmeste jurnalul pentru vanzari sau, dupa caz, baza impozabila si TVA care devine exigibila ca urmare a expirarii termenului limita de 90 de zile prevazut la art 134^2 alin.(5) din Codul fiscal.

(5) Persoanele impozabile care fac achizitii de bunuri/servicii de la persoane care aplica sistemul TVA la incasare inregistreaza in jurnalul pentru cumparari facturile primite pentru livrari de bunuri/prestari de servicii pentru care este obligatorie aplicarea sistemului TVA la incasare, chiar daca exigibilitatea, respectiv deductibilitatea taxei, nu intervine in perioada fiscala in care a fost emisa factura.

Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care aplica sistemul TVA la incasare inregistreaza in jurnalul pentru cumparari facturile primite pentru livrari de bunuri/prestari de servicii chiar daca taxa nu este deductibila in perioada fiscala in care a fost emisa factura. in plus fata de cele prevazute la alin. (2) in jurnalele pentru cumparari se mentioneaza si urmatoarele informatii:
a) numarul si data documentului de plata;
b) valoarea integrala a contravalorii achizitiei de bunuri/prestarii de servicii, inclusiv TVA;
c) baza impozabila si taxa pe valoarea adaugata aferenta;
d) valoarea platita, inclusiv TVA si corespunzator baza impozabila si TVA exigibila;
e) diferenta reprezentand baza impozabila si TVA neexigibila.

(6) In cazul jurnalelor pentru cumparari prevazute la alin. (5), facturile care au TVA neexigibila integral sau partial vor fi preluate in fiecare jurnal pentru cumparari pana cand toata taxa aferenta devine exigibila ca urmare a platii, cu mentionarea informatiilor prevazute la alin. (5) lit. a) - e). in cazul informatiei de la alin. (5) lit. d) se va mentiona numai suma platita in perioada fiscala pentru care se intocmeste jurnalul pentru cumparari.

(7) Documentele prevazute la alin. (2) - (6) nu sunt formulare tipizate stabilite de Ministerul Finantelor Publice. Fiecare persoana impozabila poate sa isi stabileasca modelul documentelor pe baza carora determina taxa colectata si taxa deductibila conform specificului propriu de activitate, dar acestea trebuie sa contina informatiile minimale stabilite la alin. (2)-(6) si sa asigure intocmirea decontului de taxa prevazut la art. 156^2 din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Decembrie 2012


Votati articolul "Norme 2013 privind jurnalele pentru cumparari si vanzari":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Avizul consta in simpla semnatura sau adresa oficiala ?

Intrebare: Un contabil sef din cadrul unei institutii publice
trebuie sa-si dea avizul la inventarierea bunurilor.

In ce sens isi da acest aviz ?
- semneaza doar actele Dosarului de inventariere ?
sau
- este obligat sa raspunda in scris, sa-si dea acordul /avizul
printr-o adresa oficiala ?
- trebuie sa faca o adresa catre directorul institutiei ? Ce ar trebui sa contina aceasta ?

Ce prevedere legala stabileste modul in care
un contabil sef isi da avizul la inventariere ?

Raspuns: Sau trebuie sa faca o Adresa oficiala prin care sa declare ca este de acord cu constatarile,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Firmele vor putea anula sanctiunile ANAF in anumite conditii. Se impun termene de remediere si dreptul de consiliere

    • In urma sanctiunilor primite de la ANAF, inclusiv in prezent, calea de atac din partea firmelor o reprezinta contestatia care poate fi depusa la ANAF. Procesele pot fi dura insa ani de zile in momentul in care ajung la instanta. O modificare in acest sens ar putea scuti firmele nu doar de initierea unor noi procese, ci si de sanctiunile aplicate de ANAF. In concret, un proiect de lege recent propune ca inspectorii ANAF sa permita firmelor sa isi exprime punctul de vedere in ce prive...» citeste mai departe aici

  • Buletin CECCAR cu explicatii: Noutati legislative 21-24.06.2016

    • In randurile de mai jos, cinci acte normative importante sunt amintite intr-un nou buletin informativ privind noutatile legislative cu incidenta fiscala:     Hotararea Guvernului nr. 449/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 52/2011 (M. Of. nr. 473 d...» citeste mai departe aici

  • Despre abuzuri sau lipsa de pregatire a unor inspectori fiscali si alte probleme ANAF in relatia cu contribuabilul. Dezbatere cu prezenta MFP

    • Va informam ca la inceputul saptamanii a avut loc o dezbatere privind relatia dintre mediul de afaceri si ANAF. Initiativa de a alcatui grupe de lucru pentru a implementa si pentru a duce la bun sfarsit modificarile vizate a fost acceptata de ministrul de Finante, Anca Dragu. "Multa lume a vorbit de abuz, de lipsa de pregatire a inspectorilor, de nerespectarea termenelor legale. Da, se intampla. Am inceput deja sa abordam aceste lucruri, dar schimbarile se vor produce pas ...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare non-transfer. Care vor fi implicatiile fiscale?

    • In analiza de mai jos, subiectul il reprezinta o societate persoana juridica romana care lucreaza in lohn pentru societate persoana juridica din alt stat UE. Societatea straina trimite (vinde) rezultatul lucrului in lohn la o societatea din Romania. Vom vedea cum poate societatea care lucreaza in lohn sa dea rezultatele direct societatii din Romania pentru a evita cheltuielile cu transportul marfurilor in tara straina. Societatea la care se vinde este la 5 km distanta. Vom vedea ce ...» citeste mai departe aici

  • Infiintare sucursala. Ce forma de organizare e mai avantajoasa intr-o alta tara?

    • In randurile de mai jos, stabilim ce procedura va urma o firma din Romania care doreste sa infiinteze o sucursala in Franta si ce forma de organizare va fi mai avantajoasa (reprezentanta, sucursala, filiala sau punct de lucru). Sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului unde vor functiona. In vederea inregistrarii unei sucursale in Franta trebuie avuta in ve...» citeste mai departe aici

  • Doua formulare noi privind masurile asiguratorii, adaptate Codului de procedura fiscala

    • Formularele "Referat justificativ de prelungire a termenului de valabilitate a masurilor asiguratorii" si "Decizie de prelungire a termenului de valabilitate a masurilor asiguratorii" sunt adaptate la prevederile noului Cod de procedura fiscala. Modificarea formularelor "Referat justificativ de prelungire a termenului de valabilitate a masurilor asiguratorii" si "Decizie de prelungire a termenului de valabilitate a masurilor asiguratorii", pre...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X