email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

10 sfaturi pentru aplicarea TVA la incasare

sistemul TVA la incasare10 sfaturi TVAfactura partial emisadovada platiiincasaridocument de plata


Aplicarea sistemului de TVA la incasare a ridicat numeroase probleme. Orice mica schimbare continua sa creeze confuzii, sa modifice structuri initiale, sa duca la reorganizarea unei intregi planificari.

Deoarece astfel de clarificari au devenit o necesitate permanenta, va oferim mai jos 10 sfaturi pentru aplicarea TVA la incasare, dorind astfel sa va oferim un sprijin real in ce priveste implementarea acestor reguli tinand cont de contextul actual.

1. Orice intrare (furnizor persoana fizica sau juridica, inscris sau nu in Registrul persoanelor care aplica TVA la incasare), daca nu e platita integral, pe loc sau anticipat emiterii facturii, in numerar, sau daca nu e una supusa taxarii inverse (masurilor de simplificare), va avea bifata optiunea de deducere a TVA la plata si se va deduce astfel TVA numai cand se va achita debitul, precizeaza unul dintre consultantii portalului Sagasoftware.  In ce priveste exceptiile, se deduce pe loc TVA, iar optiunea TVA deductibil la plata nu se bifeaza.

2. "Orice vanzare, daca nu o incasez integral in numerar, pe loc sau anticipat inainte de emiterea facturii, ori daca e catre o persoana afiliata, sau e supusa masurilor de simplificare (taxarii inverse), indiferent cine e clientul meu, de natura juridica a acestuia si de starea lui fiscala, ca este client persoana fizica sau juridica, ca este inscris sau nu in registrul persoanelor ce aplica sistemul de TVA la incasare, duce la bifarea optiunii <>. Pentru exceptii se colecteaza pe loc TVA, iar optiunea TVA colectat la incasare nu se bifeaza.", mai informeaza portalul amintit.

3. In plus, pentru orice iesire la care s-a bifat optiunea de colectare a TVA la incasare, daca nu e incasata in 90 de zile de la emitere, se va colecta TVA automat in cea de-a 90-a zi.

Ce se intampla insa daca nu aplicam sistemul de TVA la incasare?

In mod firesc, ne vom supune altor reguli in ce priveste deducerea TVA-ului.

4. Astfel, orice intrare de la o persoana care aplica sistemul de TVA la incasare, cu exceptia cazurilor in care intrarea e achitata obligatoriu in numerar, integral, pe loc sau inainte de emiterea facturii de catre furnizor, sau cele supuse masurilor de simplificare, va conduce la deducerea TVA doar la plata facturii, fiind astfel bifata optiunea de deducere a TVA numai la plata. Pentru exceptii nu se va bifa optiunea respectiva si se va deduce TVA pe loc, asa cum explica unul dintre consultantii portalului Sagasoftware.

5. In schimb, orice alta intrare de la persoane care nu aplica acest sistem continua aceeasi procedura ca pana acum si se va deduce astfel TVA la data facturii indiferent ca e achitata sau nu. Nu se va bifa optiunea TVA deductibil la plata.

6. "Orice iesire, indiferent catre cine, cum e incasata, cand e incasata, va duce la colectarea TVA la emiterea facturii si nu exista nicio situatie in care TVA colectat la incasare se va bifa." informeaza Sagasoftware.

7. In ce priveste activitatea firmelor, este obligatorie si prezentarea dovezii platii, odata cu  factura si dovada ca achizitia este in legatura cu activitatea economica. Astfel, orice document de plata trebuie sa contina explicatii clare privind documentul la care se refera plata (informatii despre factura sau facturile care se achita; ex. Factura numarul.... din data de....)

8. "Pe orice document de plata emis de firma (OP, CEC, Ordin de compensare, BO, contract de cesiune de creanta) se vor inscrie explicit numarul si data facturii/facturilor achitate cu acel document", reaminteste Sagasoftware.

9. "Pentru orice incasare efectuata de firma de la clientii sai, pentru acele facturi ce nu sunt incasate pe loc, numerar, vor fi precizate aceleasi informatii pe care le-ar solicita societatile furnizorilor".

10. Nu uitati ca, potrivit proiectului de modificare a normelor, se precizeaza ca:

"   (21) In scopul aplicarii prevederilor art. 134^2 alin. (3)-(8) din Codul fiscal, incasarile/platile se aloca dupa cum urmeaza:
    a) pentru fiecare factura partiala emisa de catre persoana impozabila inainte de intrarea in sistemul TVA la incasare, care nu a fost incasata integral inainte de intrarea in sistem, orice suma incasata/platita,  pentru respectiva factura, dupa intrarea furnizorului/prestatorului in sistemul TVA la incasare, se atribuie mai intai partii din factura neincasate/neplatite pana la intrarea in sistem, atat la furnizor cat si la beneficiar;
    b) pentru fiecare factura partiala emisa de catre persoana impozabila inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare, care nu a fost incasata integral inainte de iesirea din sistem, orice suma incasata/platita, pentru respectiva factura,  dupa iesirea furnizorului/prestatorului din sistemul TVA la incasare, se atribuie mai intai partii din factura neincasate/neplatite pana la iesirea din sistem, atat la furnizor cat si la beneficiar;
    c) pentru facturile emise pentru contravaloarea integrala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, indiferent cand au fost emise, in lipsa unei indicatii din partea beneficiarului cu privire la platile efectuate,  se aplica prevederile Codului civil cu privire la imputatia legala a platii."


Va reamintim ca toate aceste reguli sunt de o importanta majora deoarece legislatia devine astfel mai dura in privinta prezentarii dovezilor clare aferente unei achizitii, fapt care, in momentul nerespectarii acestor prevederi, duce la imposibilitatea de a deduce TVA-ul pentru factura respectiva in viitorul apropiat.

Sursa: Sagasoftware




de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sistemul TVA la incasare10 sfaturi TVAfactura partial emisadovada platiiincasaridocument de plata


Data aparitiei: 16 Ianuarie 2013

Votati articolul "10 sfaturi pentru aplicarea TVA la incasare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X