Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Influentele contabile si fiscale ale emisiunii unui imprumut obligatar

imprumut obligataremisiune de obligatiunimonografia contabilacheltuieli cu amortizarea


Societatea X S.A., persoana juridica romana, platitoare de impozit pe profit in Romania, emite la data de 01 ianuarie 2012, un imprumut obligatar de 10.000 de obligatiuni, cu valoarea nominala de 100 lei pe obligatiune. Valoarea de emisiune de 95 lei pe obligatiune, cu o prima de rambursare de 5 lei pe obligatiune, rata dobanzii de 10% pe an, durata imprumutului este de 3 ani, rambursabil la finele contractului. Toate obligatiunile au fost subscrise de o societate afiliata dintr-un stat ce nu are semnata Conventie de evitare a dublei impuneri cu Romania, ce nu este societate bancara sau institutie financiara, iar pe perioada imprumutului obligatar, gradul de indatorare al societatii.

EXEMPLU S.A. este 2 in toata perioada. Cheltuielile cu emisiunea sunt de 30.000 de lei, platite din contul curent, care se amortizeaza pe durata imprumutului.

Va oferim mai jos monografia contabila privind emiterea obligatiunilor si rambursarea  imprumutului

1) Subscriere obligatiuni, in primul an:

461                          =                     161
"Debitori diversi"                     "imprumuturi din emisiunea
                                                  de obligatiuni"

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



95 x 10.000 = 950.000 de lei
169                             =                                161
"Prime pentru rambursarea                    "imprumuturi din emisiunea
obligatiunilor"                                           de obligatiuni"


5 x 10.000 = 50.000 de lei
 
Din punct de vedere declarativ, acest imprumut trebuie notificat BNR, conform Normei 17/2002, in termen de 30 de zile.

2) Incasare imprumut din obligatiuni:


5121             =                   461                       950.000 lei
"Conturi la banci in lei"      "Debitori diversi"

3) Inregistrare cheltuieli cu imprumutul obligatar, presupunem ca acestea sunt decontate printr-un transfer bancar catre un furnizor de servicii financiare:

201                  =                401               30.000 lei
"Cheltuieli de constituire"             "Furnizori"
401                   =               5121                  30.000 lei
"Furnizori"                  "Conturi la banci in lei"


4) Constituire dobanda pentru primul an de imprumut obligatar:

666                          =                       1681
"Cheltuieli cu dobanda"                  "Dobanzi aferente imprumuturilor
                                               din obligatiuni"


1.000.000 lei x 10% = 100.000 de lei

Datorita faptului ca imprumutul este de la o societate nebancara, dobanda este deductitibila limitat, conform art. 23 din Codul fiscal.  Astfel, conform prevederii fiscale, pentru imprumuturile in lei, dobanda este deductibila limitat la dobanda de referinta a BNR din ultimul trimestru. in anul 2012, dobanda de referinta a BNR este 5,25%. Acest lucru inseamna ca, in acest an, cheltuiala cu dobanda
deductibila la calculul impozitului pe profit este de 1.000.000 lei x 5,25% = 52.500 lei. Suma de 100.000 - 52.500 = 47.500 lei este nedeductibila la calculul impozitului pe profit, indiferent de gradul de indatorare, conform art. 23 alin. (5) din Codul fiscal.

Datorita faptului ca dobanda este incasata de un nerezident, aceasta este in sfera impozitului pe venitul datorat de nerezidenti, conform art. 115 din Codul fiscal. Acest lucru inseamna ca la data platii dobanzii, aceasta se impoziteaza in Romania prin retinere la sursa cu procentul de 16%, conform art. 16 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal.


5) Inregistrare impozitare dobanda:

1681                   =                        446
"Dobanzi aferente                       "Alte impozite si taxe"
imprumuturilor din obligatiuni"
100.000 lei x 16% = 16.000 lei

6) Plata impozit si diferenta de dobanda:

446                            =                5121
"Alte impozite si taxe"               "Conturi la banci in lei"      16.000 lei
1681                            =                 5121
"Dobanzi aferente imprumuturilor          "Conturi la banci in lei"
din obligatiuni"                                                     84.000 lei


Societatea declara dobanda in declaratia 100 si pana pe data de 28 februarie a anului urmator depune declaratia cu impozitul datorat pentru veniturile realizate de nerezidenti.

Daca, prin clauzele contractuale, societatea din Romania avea obligatia sa plateasca o dobanda neta de fix 10% (100.000 lei), in acest caz, cheltuiala cu impozitul poate fi suportata de societatea din Romania, prin metoda sutei majorate, astfel incat suma de dobanda neta sa provina dintr-o cheltuiala dupa determinarea impozitului.


7) Determinare impozit: 100.000 / 0,84 - 100.000 = 19.047 lei

- inregistrare cheltuiala cu impozitul:

635                       =                       446
"Cheltuieli cu alte impozite si taxe"             "Alte impozite si taxe"

19.047 lei, cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit in Romania,
conform art. 21 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, deoarece este o suma neretinuta de la persoana nerezidenta.

8) La finele anului, la data de 31 decembrie, se inregistreaza amortizarea cheltuielilor de emisie a imprumutului de obligatiuni si a primei de emitere a obligatiunilor, pentru primul an de imprumut.


6811                        =                        280
"Cheltuieli cu amortizarea"             "Amortizare cheltuieli subscriere
                                                        obligatiuni"
30.000 / 3 ani = 10.000 lei
6868                          =                          169
"Cheltuieli financiare privind               "Prime pentru rambursarea
amortizarea primelor de rambursare     obligatiunilor"
a obligatiunilor"
50.000 lei / 3 ani                  =               16.666,66 lei


In anii al doilea si al treilea, societatea utilizeaza aceleasi inregistrari contabile privind dobanda, impozitul pe dobanda, amortizarea cheltuielilor de emitere a imprumutului si a primei de emisiune de obligatiuni.


9) Rascumpararea obligatiunilor se inregisteaza prin articolul contabil:



505                   =           5121                  1.000.000 lei
"Obligatiuni"               "Conturi la banci in lei"

l 10) Anularea obligatiunilor se inregistreaza prin articolul contabil:
161                         =                        505
"Imprumuturi din emisiunea                     "Obligatiuni"
de obligatiuni"



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imprumut obligataremisiune de obligatiunimonografia contabilacheltuieli cu amortizarea

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Ianuarie 2013


Votati articolul "Influentele contabile si fiscale ale emisiunii unui imprumut obligatar":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Expertiza muzeografica si contabila, dupa repunere pe rolul instantei penale ?

Intrebare: Buna seara !

Dupa 2 amanari de pronuntari,
institutia noastra, ca parte civila vatamata,
a avut parte de o surpriza din partea instantei penale:

Dupa o amanare iniţială a pronunţării si
dupa o amanare ulterioara a pronuntarii,
adica dupa 1 luna de zile,
Instanţa a repus cauza penala pe rol şi
a fixat termen de judecată
pentru a fi pusă în discuţie proba cu expertiza muzeografică
solicitată de institutia noastra, ca partea civilă,
cu privire la bunurile achiziţionate în baza contractelor de vânzare cumpărare.

1. - Ce se va discuta la termenul de judecata ?
Ce va trebui sa ceara sau sa sustina
institutia noastra ?
2. - Ca parte civila va trebui sa motivam solicitarea
de a fi efectuata Expertiza muzeografica ?
3. - Va trebui sa cerem la acest termen si o Expertiza contabila ?
sau
va trebui sa cerem aceasta expertiza
dupa finalizarea Expertizei muzeografice ?
4. - Cum se va stabili prejudiciul, respectiv,
daca un contract este nelegal, situatie in care prejudiciul va fi cval contractului
sau
daca bunurile achizitionate au fost supraevaluate,
situatie in care prejudiciul este diferenta dintre valoarea supraevaluata a bunurilor si
valoarea reala a acestora ?

Raspuns: Daca pozitia institutiei este clara si se considera ca toate actele incheiate de catre vechea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Ianuarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA prin optiune. In ce cazuri poti beneficia de facilitati fiscale?

    • Dezbatem in randurile urmatoare cazul unei societati care doreste sa aplice mecanismul de plata defalcata a TVA prin optiune. Vom afla ce se intampla in cazul in care se depune cererea in decursul lunii mai 2018. Intrebarile sunt urmatoarele: - se va beneficia incepand cu trimestrul II de reducerea de 5% din impozit? - cum se calculeaza perioada in care aplica sistemul, avand in vedere ca societatea aplica sistemul de plata anticipata a impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Venitul obtinut din anularea provizionului se scade sau nu?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In partea a doua a seminarului, participantii au avut optiunea de a adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR. Iata mai jos una dintre intrebarile...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile