Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Depasire plafon microintreprindere. Noile prevederi aduse de OG nr. 8 din 2013

O microintreprindere a realizat la sfarsitul anului 2012 venituri in suma totala mai mari de 65.000 euro (si mai mici de 100.000 euro). Vom stabili astfel daca in categoria veniturilor luate in calcul pentru suma de 65.000 euro intra si sumele cuprinse in conturi precum 761 si 763 (venituri financiare - venituri cu caracter ocazional). Totodata, in cazul in care aceasta firma va deveni platitoare de impozit pe profit conform OG nr.8/2013, vom stabili daca modificarea se va face din oficiu incepand cu 01.01.2013.

Vom stabili si daca, in cazul in care aceeasi firma nu va depasi pe parcursul anului 2013 venituri totale de 65.000 euro va putea sa revina pentru 2014 in categoria microintreprinderilor.


Solutia consultantului:


In opinia noastra, daca nu vor exista alte modificari legislative, este micointreprindere incepand cu 01 februarie 2013, o societate comerciala ce realizeaza venituri impozabile (in sfera impozitului pe venitul microintrepriderii), intr-un an calendaristic, pana la suma de 65000 euro.

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii



Astfel, daca in anul 2013 veniturile sunt mai mari de 65000 euro, societatea nu poate avea calitate de microintrepridere si beneficiaza de aceasta calitate cand veniturile sunt mai mici de 65000 euro.

In cifra de afaceri de 65000 euro nu se cuprind veniturile de la art. 112^7 din Codul fiscal, respectiv:
a) veniturile din productia de imobilizari;
b) veniturile aferente costurilor cu productia de bunuri si servicii;
c) venituri din subventii si veniturile din provizioane;
d) veniturile din anularea unor dobanzi si penalitati de intarziere, cand cheltuielile au fost nedeductibile la calculul impozitului pe profit (daca au fost);
e) veniturile din despagubiri de la societati de asigurare.

Din pacate, veniturile enumerate de dvs din participatii si alte venituri financiare sunt venituri impozabile ce se iau in calcul la determinarea plafonului cifrei de afaceri pentru microintreprindere.

Din punct de vedere procedural, legea nu prevede modificarea vectorului fiscal din oficiu, astfel consideram ca aveti obligatia ca la fiecare modificare a situatiei fiscale sa depuneti declaratia de mentiuni.

In ce priveste situatia concreta a dvs., consideram ca in anul 2013, sunt aplicabile prevederile de la art. 112^2 alin. (7) din Codul fiscal, ce stabileste ca se pasteaza modul de impunere si in anul 2013, respectiv ramaneti la calitatea de microintreprindere in acest an.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Ianuarie 2013


Votati articolul "Depasire plafon microintreprindere. Noile prevederi aduse de OG nr. 8 din 2013":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturare energie electrica in UE

Intrebare: Care este monografia contabila in cazul exportului de energie electrica intr-un stat in UE? Este operatiune scutita cu drept de deducere Tva? Se factureaza cu TVa?

Raspuns: Inregistrarea unei vanzari de energie electrica in cazul unui producator sau comerciant este ca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Ianuarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X