Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Societate activitate suspendata: trece obligatoriu la impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

Vom stabili, prin cele ce urmeaza, in ce masura o societate comerciala care are activitatea suspendata la Registrul Comertului, fara a avea regim derogatoriu, este obligata conform OG 8/2013 sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderilor.


Solutia consultantului:

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 54 din 23/01/2013 a fost publicata OG 8/2013 Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale.

Ca urmare a modificarilor aduse Titlului IV^1 – „Impozitul pe veniturile microintreprinderilor”, incepand cu data de 01 februarie 2013 impozitul pe veniturile microintreprinderilor este obligatoriu pentru microintreprinderi, respectiv persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
- realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la art. 1122 alin. (6);
- au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro;
- capitalul social al acestora este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii

Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016

Vezi detalii

Documente Utile pentru Asociatiile de Proprietari
Documente Utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii




Nu sunt obligate sa aplice sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor persoanele juridice romane care:

a) desfasoara activitati in domeniul bancar;
b) desfasoara activitati in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii;
c) desfasoara activitati in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului.

Pentru anul 2013, persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2012 indeplinesc conditiile prevazute la art. 1121 sunt obligate la plata impozitului reglementat de Titlului IV1 incepand cu 1 februarie 2013, urmand a comunica organelor fiscale teritoriale modificarea sistemului de impunere, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala , pana la data de 25 martie 2013 inclusiv. Pana la acest termen se va depune si declaratia privind impozitul pe profit (Formular 101) datorat pentru profitul impozabil obtinut in perioada 1 ianuarie 2013-31 ianuarie 2013, prin exceptie de la prevederile art. 34 si 35 din Codul fiscal .

Codul fiscal nu prevede exceptii de la aceasta obligativitate pentru societatile aflate in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului, insa, pana la aceasta data nu au fost publicate modificarile normelor metodologice date in aplicarea prevederilor Titlului IV1 din Codul fiscal .


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Februarie 2013


Votati articolul "Societate activitate suspendata: trece obligatoriu la impozitul pe veniturile microintreprinderilor?":
Rating:

Nota: 3.38 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: In opinia mea sunt doua variante: se emite o decizie noua care sa respecte procedura sau se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Februarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ba*****
Mda... asta-i legislatia noastra. probabil, normele vor aparea cu cateva zile inainte de termenul limita. http://yoo.ro/ - Anunturi pentru contabili
Data adaugarii: 04-Feb-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF a lansat declaratia F300, formularul care stie tot despre tranzactiile, veniturile si conturile romanilor

    • La finalul lunii august, ANAF a publicat formularul F300 utilizat pentru declararea datelor de identificare a contribuabililor, precum si a tranzactiilor operate de acestia si a veniturilor obtinute. Asadar, F3000 este formularul folosit de ANAF pentru indeplinirea obligatiei de declarare a categoriilor de informatii privind identificarea contribuabililor, precum si a informatiilor de natură financiara referitoare la conturile deschise si/sau inchise de acestia la institutiile ...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale se depun la ANAF in septembrie 2016?

    • Va prezentam mai jos formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna septembrie 2016. De asemenea, va informam si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 30 septembrie 2016. I. Obligatii declarative      15 zile de la data de cand nu mai realizeaza venituri     ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Regimul fiscal al rezervelor la incetarea microintreprinderilor

    • Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015 prevede ca, pentru determinarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor, la baza impozabila se adauga urmatoarele: 1. rezervele, cu exceptia celor reprezentand facilitati fiscale, reduse sau anulate, reprezentand rezerva legala, rezerve din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, care au fost deduse la calculul profitului impozabil si nu au fost impozitate in perioada in care microintreprinderile au fost si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394 si operatiuni cu taxare inversa. Unde le incadram?

    • In analiza de mai jos, avem o societate platitoare de TVA care a incasat in 2015 un avans de la un alt platitor de TVA pentru care a emis factura de avans in taxare inversa deoarece avansul era pentru bunuri supuse masurilor de simplificare. In iulie 2016 are loc stornarea facturii de avans in acelasi regim de taxare inversa utilizat initial. Valoarea facturii emise se evidentiaza in decontul de TVA cod 300, dar in D394 se cere cod produs pentru fiecare operatiune cu taxare inversa. Vom vedea...» citeste mai departe aici

  • Preluarea in plata a indemnizatiei de incapacitate temporara de munca de catre casele de asigurari sociale de sanatate

    • De regula, plata indemnizatiilor  de incapacitate temporara de munca se face lunar de catre angajator, cel mai tarziu odata cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectiva pe baza certificatului de concediu medical eliberat in conditiile legii. In anumite situatii, insa,  plata indemnizatiei de incapacitate temporara de munca este preluata de catre casele de asigurari de sanatate. Una dintre aceste situatii este aceea in care expira contractul in...» citeste mai departe aici

  • Revine in functie Autoritatea Nationala Vamala

    • Potrivit unui anunt oficial transmis recent de vicepresedintele ANAF, Dorel Fronea, Directia Generala a Vamilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) se va transforma in perioada urmatoare, pana la finele anului, in Autoritatea Nationala Vamala din Romania. Autoritatea Nationala a Vamilor, desfiintata in 2013, isi va prelua astfel din nou atributiile si functiile. Structura va ramane aceeasi (2.600 de angajati), singura diferenta fiind ca Autoritatea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X