Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Anunt ANAF: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si reinregistrarea

ANAF a emis un comunicat important referitor la anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu si reinregistrarea in scopuri de TVA pentru situatiile prevazute la art.153 alin.(9) lit.a)- e) din Codul fiscal.


Redam mai jos atentionarile furnizate de autoritati, cu precizarea ca puteti consulta AICI integral regulile actuale de inregistrare si reinregistrare in scopuri de TVA.


Anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit art.153 alin.(9) lit.a)- e)

a) persoana impozabila este declarata inactiva:
- anulare din oficiu
- data anularii este data comunicarii deciziei de declarare a inactivitatii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii




>> Ajustarea taxei deduse initial pentru:

- activele corporale fixe care nu sunt amortizate integral la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital, precum si bunurile de capital aflate in patrimoniu, pe perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA, se considera ca sunt alocate unei activitati fara drept de deducere, fiind obligatorie ajustarea taxei deduse initial;

- sumele rezultate din ajustare se declara in ultimul decont de TVA depus (formularul 300); in cazul in care, nu a evidentiat corect sau nu a efectuat ajustarile de taxa prevazute, persoana impozabila va declara sumele rezultate din ajustarea taxei prin depunerea formularului 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata" ;

- taxa rezultata din ajustare se achita la bugetul de stat pana la data depunerii decontului/declaratiei.

>> Regimul aplicabil persoanei impozabile in perioada in care nu are un cod valabil de TVA:

- nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva;
- este supusa obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de lege, pentru activitati economice desfasurate in perioada respectiva. TVA colectata se declara prin formularul 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal" , care se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care intervine exigibilitatea taxei si se achita la bugetul de stat pana la aceeasi data.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile a caror inregistrare a fost anulata potrivit art.153 alin.(9) lit.a)- e)

a) persoana impozabila este reactivata
- inregistrare din oficiu
- data inregistrarii este data comunicarii deciziei de reactivare


Continuarea AICI!


Sursa: DFGP Arges
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Februarie 2013


Votati articolul "Anunt ANAF: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si reinregistrarea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA taxi

Intrebare: Buna ziua,

Sotul meu este PFA TAXI. Doreste sa- si transforme PFA in SRL, se poate?
Licenta este pe numele sotului. Daca isi face SRL, licenta se poate trece pe SRL?
Va multumesc.

Raspuns: Din pacate nu se poate transforma PFA-ul in SRL. Licenta nu poate fi transferata de la PFA la SRL. ... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Februarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X