Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Anunt ANAF: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si reinregistrarea

ANAF a emis un comunicat important referitor la anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu si reinregistrarea in scopuri de TVA pentru situatiile prevazute la art.153 alin.(9) lit.a)- e) din Codul fiscal.


Redam mai jos atentionarile furnizate de autoritati, cu precizarea ca puteti consulta AICI integral regulile actuale de inregistrare si reinregistrare in scopuri de TVA.


Anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit art.153 alin.(9) lit.a)- e)

a) persoana impozabila este declarata inactiva:
- anulare din oficiu
- data anularii este data comunicarii deciziei de declarare a inactivitatii

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Manualul de Politici Contabile 2015
Manualul de Politici Contabile 2015

Vezi detalii




>> Ajustarea taxei deduse initial pentru:

- activele corporale fixe care nu sunt amortizate integral la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital, precum si bunurile de capital aflate in patrimoniu, pe perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA, se considera ca sunt alocate unei activitati fara drept de deducere, fiind obligatorie ajustarea taxei deduse initial;

- sumele rezultate din ajustare se declara in ultimul decont de TVA depus (formularul 300); in cazul in care, nu a evidentiat corect sau nu a efectuat ajustarile de taxa prevazute, persoana impozabila va declara sumele rezultate din ajustarea taxei prin depunerea formularului 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata" ;

- taxa rezultata din ajustare se achita la bugetul de stat pana la data depunerii decontului/declaratiei.

>> Regimul aplicabil persoanei impozabile in perioada in care nu are un cod valabil de TVA:

- nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva;
- este supusa obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de lege, pentru activitati economice desfasurate in perioada respectiva. TVA colectata se declara prin formularul 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal" , care se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care intervine exigibilitatea taxei si se achita la bugetul de stat pana la aceeasi data.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile a caror inregistrare a fost anulata potrivit art.153 alin.(9) lit.a)- e)

a) persoana impozabila este reactivata
- inregistrare din oficiu
- data inregistrarii este data comunicarii deciziei de reactivare


Continuarea AICI!


Sursa: DFGP Arges
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Februarie 2013


Votati articolul "Anunt ANAF: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si reinregistrarea":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Chitanta sau dispozitie de plata pentru contractul de creditare

Intrebare: Daca un srl a intocmit un contract de creditare, pentru banii care intra in firma sau returnarea banilor inapoi in firma prin banca sau cash trebuie intocmita dispozitie de plata/ iincasare si chitanta sau e corect si fara chitanta?

Raspuns: Pentru incasare banilor societatea va emite chitanta. Nu este gresit daca se emite si dispozitie de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Februarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X