Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Anunt ANAF: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si reinregistrarea

formularul 307ANAFinregistrare TVAreinregistrareajustareanularea inregistrariiart. 153


ANAF a emis un comunicat important referitor la anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu si reinregistrarea in scopuri de TVA pentru situatiile prevazute la art.153 alin.(9) lit.a)- e) din Codul fiscal.


Redam mai jos atentionarile furnizate de autoritati, cu precizarea ca puteti consulta AICI integral regulile actuale de inregistrare si reinregistrare in scopuri de TVA.


Anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit art.153 alin.(9) lit.a)- e)

a) persoana impozabila este declarata inactiva:
- anulare din oficiu
- data anularii este data comunicarii deciziei de declarare a inactivitatii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii




>> Ajustarea taxei deduse initial pentru:

- activele corporale fixe care nu sunt amortizate integral la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital, precum si bunurile de capital aflate in patrimoniu, pe perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA, se considera ca sunt alocate unei activitati fara drept de deducere, fiind obligatorie ajustarea taxei deduse initial;

- sumele rezultate din ajustare se declara in ultimul decont de TVA depus (formularul 300); in cazul in care, nu a evidentiat corect sau nu a efectuat ajustarile de taxa prevazute, persoana impozabila va declara sumele rezultate din ajustarea taxei prin depunerea formularului 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata" ;

- taxa rezultata din ajustare se achita la bugetul de stat pana la data depunerii decontului/declaratiei.

>> Regimul aplicabil persoanei impozabile in perioada in care nu are un cod valabil de TVA:

- nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva;
- este supusa obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de lege, pentru activitati economice desfasurate in perioada respectiva. TVA colectata se declara prin formularul 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal" , care se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care intervine exigibilitatea taxei si se achita la bugetul de stat pana la aceeasi data.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile a caror inregistrare a fost anulata potrivit art.153 alin.(9) lit.a)- e)

a) persoana impozabila este reactivata
- inregistrare din oficiu
- data inregistrarii este data comunicarii deciziei de reactivare


Continuarea AICI!


Sursa: DFGP Arges
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 307ANAFinregistrare TVAreinregistrareajustareanularea inregistrariiart. 153

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Februarie 2013


Votati articolul "Anunt ANAF: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si reinregistrarea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Societate fara activitate-registrul de bani personali?

Intrebare: Societate fara salariati si fara activitate economica, dar care are casa de marcat (nu o mai foloseste),constituie registrul si depune notificarea la anaf?

Raspuns: In cazul in care societatea (prestari servicii arhitectura si cadastru) are casier si persoana...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Februarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile