email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Notificare privind inventarierea arieratelor si a platilor restante - Ordin nou

inventarierea arieratelorOUG nr. 3/2013arierate in soldplatile restanteunitatile administrativ-teritoriale

Va informam ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 104/21.02.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finantelor Publice nr. 241/2013 privind imputernicirea personalului directiilor generale ale finantelor publice judetene si a minicipiului Bucuresti in vederea efectuarii unor verificari cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale.

Potrivit actului normativ mentionat mai sus, se imputerniceste personalul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti sa efectueze, pana la 28 februarie 2013, verificari cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale.

Verificarile la nivelul unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale vor viza urmatoarele:

- evidentierea corecta a arieratelor (plati restante mai mari de 90 de zile) inregistrate in contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013;

- evidentierea corecta a platilor restante, cu o vechime cuprinsa intre 1 si 90 de zile, inregistrate in contabilitate la data de 31 ianuarie 2013.

In cazul in care, in urma verificarilor efectuate conform prevederilor de mai sus la o unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala se constata o crestere cu peste 20% a arieratelor in sold la 31 ianuarie 2013 fata de cele in sold la 31 decembrie 2012, se va solicita Activitatii de Inspectie Fiscala din cadrul structurilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala competente efectuarea de controale incrucisate la furnizorii de bunuri, prestatorii de servicii si executantii de lucrari care au de primit de la autoritatile administratiei publice locale sume ce au devenit arierate in luna ianuarie 2013.

La data intrarii in vigoare a ordinului, directorii directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti emit decizii prin care nominalizeaza personalul imputernicit.

Rezultatele verificarii si masurile de reducere a arieratelor si a platilor restante, identificate si propuse de fiecare ordonator principal de credite pentru activitatea proprie si activitatea institutiilor subordonate, inclusiv prin contractarea de imprumuturi in conditiile prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative, vor fi consemnate in procesele-verbale de constatare.

Procesele-verbale de constatare se centralizeaza la nivelul directiei generale a finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, intocmindu-se "Situatia centralizata privind rezultatele verificarilor efectuate cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale", potrivit modelului prevazut in anexa ordinului, care se transmite pana la data de 5 martie 2013 la Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala de Sinteza a Politicilor Bugetare.

Ordinul a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, respectiv la 21 februarie 2013.

Sursa: DGFP Valcea



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierea arieratelorOUG nr. 3/2013arierate in soldplatile restanteunitatile administrativ-teritoriale


Data aparitiei: 22 Februarie 2013

Votati articolul "MFP: Notificare privind inventarierea arieratelor si a platilor restante - Ordin nou":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X