Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Mijloace fixe. Cum inregistram subventiile pentru active?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilemijloace fixeinregistrari contabileinregistrare subventii
Inregistrarea in contabilitate a subventiilor pentru active e reglementata prin Sectiunea 8.8. din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009.

Vom analiza astazi cazul unei societati care a achizitionat in anul 2011, luna decembrie, utilaje cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile (60%). Aceste utilaje nu au produs niciun venit in decursul anului 2012 pana in luna decembrie 2012. In ce priveste amortizarea (prima luna care trebuia calculata amortizarea era ianuarie 2012 - luna urmatoare achizitionarii mijlocului fix sau data darii in folosinta), mentionam ca aceste mijloace fixe nu au fost trecute in conservare.

Vom vedea astfel cu ce luna se inregistreaza partea de venit, conform subventiei primite.

In primul rand, va reamintim ca subventiile pentru active, inclusiv subventiile nemonetare la valoarea justa, se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc in bilant ca venit amanat (contul 475 "Subventii pentru investitii").

Venitul amanat se inregistreaza in contul de profit si pierdere pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea sau la casarea ori cedarea activelor. Astfel, trecerea la venituri a cotei-parti din subventie se inregistreaza pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea sau la casarea ori cedarea activelor.

Din punct de vedere contabil, pct. 110 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, stabileste ca amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune si pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare.

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii




In cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.

Conform pct. 31 din aceleasi reglementari contabile, ajustarile de valoare cuprind toate corectiile destinate sa tina seama de reducerile valorilor activelor individuale, stabilite la data bilantului, indiferent daca acea reducere este sau nu definitiva.

Ajustarile de valoare pot fi: ajustari permanente, denumite amortizari, si/sau ajustarile provizorii, denumite ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare, in functie de caracterul permanent sau provizoriu al ajustarii activelor.

Asadar, amortizarea contabila trebuie calculata si inregistrata in contabilitate incepand cu luna urmatoare celei in care utilajele au fost puse in functiune. In cazul in care utilajele achizitionate sunt indepedente si nu necesita montaj si nici probe tehnologice se considera puse in functiune la data achizitionarii lor, respectiv luna decembrie 2011.

In acest caz, amortizarea trebuie calculata si inregistrata in contabilitate incepand cu luna ianuarie 2012 pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare. Pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea se preia la venituri cota-parte din subventie, astfel:

1. Amortizarea lunara a utilajului:

6811 = 2813
"Cheltuieli de exploatare "Amortizarea instalatiilor,
privind amortizarea mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor"
imobilizarilor"

2. Trecerea lunara la venituri a cotei-parti din subventie:

4751 = 7584
"Subventii "Venituri din subventii
guvernamentale pentru investitii" pentru investitii"

Din punct de vedere fiscal, conform art. 24 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal, amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune.

Conform punctului 70^2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 24 din Codul fiscal, pentru perioada in care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel putin pe o perioada de o luna, recuperarea valorii fiscale ramase neamortizate se efectueaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Martie 2013


Votati articolul "Mijloace fixe. Cum inregistram subventiile pentru active?":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare data cheltuieli de constituire si creditare societate

Intrebare: Buna seara,
Am o nelamurire cu ce data sa inregistrez in contabilitate cheltuielile de constituire si creditarea societate, daca de ex. chitanta de la Registrul Comertului in care sunt incluse chelt. de constituire este pe data de 29.07.2014, iar data de inregistrare a societatii este pe data de 07.08.2014.
Parerea mea cred ca ar trebui inregistrate cu data de 07.08.2014 deaoarede din acea data este inregistrata societatea dar nu sunt sigura de asta, iar amortizarea cheltuielilor de constituire incepand cu data de 01.09.2014 timp de 12 luni.
Multumesc!

Raspuns: Inregistrarea cheltuielilor de constituire se face printr-un decont de cheltuieli pentru pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X