Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Mijloace fixe. Cum inregistram subventiile pentru active?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilemijloace fixeinregistrari contabileinregistrare subventii


Inregistrarea in contabilitate a subventiilor pentru active e reglementata prin Sectiunea 8.8. din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009.

Vom analiza astazi cazul unei societati care a achizitionat in anul 2011, luna decembrie, utilaje cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile (60%). Aceste utilaje nu au produs niciun venit in decursul anului 2012 pana in luna decembrie 2012. In ce priveste amortizarea (prima luna care trebuia calculata amortizarea era ianuarie 2012 - luna urmatoare achizitionarii mijlocului fix sau data darii in folosinta), mentionam ca aceste mijloace fixe nu au fost trecute in conservare.

Vom vedea astfel cu ce luna se inregistreaza partea de venit, conform subventiei primite.

In primul rand, va reamintim ca subventiile pentru active, inclusiv subventiile nemonetare la valoarea justa, se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc in bilant ca venit amanat (contul 475 "Subventii pentru investitii").

Venitul amanat se inregistreaza in contul de profit si pierdere pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea sau la casarea ori cedarea activelor. Astfel, trecerea la venituri a cotei-parti din subventie se inregistreaza pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea sau la casarea ori cedarea activelor.

Din punct de vedere contabil, pct. 110 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, stabileste ca amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune si pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare.

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii




In cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.

Conform pct. 31 din aceleasi reglementari contabile, ajustarile de valoare cuprind toate corectiile destinate sa tina seama de reducerile valorilor activelor individuale, stabilite la data bilantului, indiferent daca acea reducere este sau nu definitiva.

Ajustarile de valoare pot fi: ajustari permanente, denumite amortizari, si/sau ajustarile provizorii, denumite ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare, in functie de caracterul permanent sau provizoriu al ajustarii activelor.

Asadar, amortizarea contabila trebuie calculata si inregistrata in contabilitate incepand cu luna urmatoare celei in care utilajele au fost puse in functiune. In cazul in care utilajele achizitionate sunt indepedente si nu necesita montaj si nici probe tehnologice se considera puse in functiune la data achizitionarii lor, respectiv luna decembrie 2011.

In acest caz, amortizarea trebuie calculata si inregistrata in contabilitate incepand cu luna ianuarie 2012 pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare. Pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea se preia la venituri cota-parte din subventie, astfel:

1. Amortizarea lunara a utilajului:

6811 = 2813
"Cheltuieli de exploatare "Amortizarea instalatiilor,
privind amortizarea mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor"
imobilizarilor"

2. Trecerea lunara la venituri a cotei-parti din subventie:

4751 = 7584
"Subventii "Venituri din subventii
guvernamentale pentru investitii" pentru investitii"

Din punct de vedere fiscal, conform art. 24 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal, amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune.

Conform punctului 70^2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 24 din Codul fiscal, pentru perioada in care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel putin pe o perioada de o luna, recuperarea valorii fiscale ramase neamortizate se efectueaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilemijloace fixeinregistrari contabileinregistrare subventii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Martie 2013


Votati articolul "Mijloace fixe. Cum inregistram subventiile pentru active?":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratia 390 pentru livrari intracomunitare neplatitor de TVA

Intrebare: Buna ziua,
Un PFA neplatitor de tva, livreaza in cursul anului catre un client din UE servicii web de pana la 10000 eur. Este obligat sa depuna 390 si este obligat sa se inregistreze in ROI pentru livrari intracomunitare ?
Multumesc

Raspuns: Daca pe parcursul anului nu depaseste plafonul, nu trebuie sa se inregistreze ca platitor de tva...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X