Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Mijloace fixe. Cum inregistram subventiile pentru active?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilemijloace fixeinregistrari contabileinregistrare subventii
Inregistrarea in contabilitate a subventiilor pentru active e reglementata prin Sectiunea 8.8. din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009.

Vom analiza astazi cazul unei societati care a achizitionat in anul 2011, luna decembrie, utilaje cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile (60%). Aceste utilaje nu au produs niciun venit in decursul anului 2012 pana in luna decembrie 2012. In ce priveste amortizarea (prima luna care trebuia calculata amortizarea era ianuarie 2012 - luna urmatoare achizitionarii mijlocului fix sau data darii in folosinta), mentionam ca aceste mijloace fixe nu au fost trecute in conservare.

Vom vedea astfel cu ce luna se inregistreaza partea de venit, conform subventiei primite.

In primul rand, va reamintim ca subventiile pentru active, inclusiv subventiile nemonetare la valoarea justa, se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc in bilant ca venit amanat (contul 475 "Subventii pentru investitii").

Venitul amanat se inregistreaza in contul de profit si pierdere pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea sau la casarea ori cedarea activelor. Astfel, trecerea la venituri a cotei-parti din subventie se inregistreaza pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea sau la casarea ori cedarea activelor.

Din punct de vedere contabil, pct. 110 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, stabileste ca amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune si pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare.

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii




In cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.

Conform pct. 31 din aceleasi reglementari contabile, ajustarile de valoare cuprind toate corectiile destinate sa tina seama de reducerile valorilor activelor individuale, stabilite la data bilantului, indiferent daca acea reducere este sau nu definitiva.

Ajustarile de valoare pot fi: ajustari permanente, denumite amortizari, si/sau ajustarile provizorii, denumite ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare, in functie de caracterul permanent sau provizoriu al ajustarii activelor.

Asadar, amortizarea contabila trebuie calculata si inregistrata in contabilitate incepand cu luna urmatoare celei in care utilajele au fost puse in functiune. In cazul in care utilajele achizitionate sunt indepedente si nu necesita montaj si nici probe tehnologice se considera puse in functiune la data achizitionarii lor, respectiv luna decembrie 2011.

In acest caz, amortizarea trebuie calculata si inregistrata in contabilitate incepand cu luna ianuarie 2012 pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare. Pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea se preia la venituri cota-parte din subventie, astfel:

1. Amortizarea lunara a utilajului:

6811 = 2813
"Cheltuieli de exploatare "Amortizarea instalatiilor,
privind amortizarea mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor"
imobilizarilor"

2. Trecerea lunara la venituri a cotei-parti din subventie:

4751 = 7584
"Subventii "Venituri din subventii
guvernamentale pentru investitii" pentru investitii"

Din punct de vedere fiscal, conform art. 24 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal, amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune.

Conform punctului 70^2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 24 din Codul fiscal, pentru perioada in care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel putin pe o perioada de o luna, recuperarea valorii fiscale ramase neamortizate se efectueaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Martie 2013


Votati articolul "Mijloace fixe. Cum inregistram subventiile pentru active?":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diurna

Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat gresit?
-avem o asociatie non profit fara angajati dar care are membrii
-in baza unor contracte se efectueaza deplasari atat in tara cat si in strainatate pentru activitati culturale (muzica si dans)
-sumele din contracte sunt alocate pana la ultimul banut ,pentru diurna si transportul membrilor care nu sunt angajati ai asociatiei ,ei sunt doar membrii ,totodata membrii au votat in regulamentul de ordine interioara ca sunt de acord pentru a efectua deplasari doar in baza diurnei
-asociatia este neplatitoare deTVA din acest motiv nu s-a platit TVA
-va rog sa-mi spuneti daca este bine cum s-a procedat iar daca nu ce trebuie facut?si cum trebuiesc reparate greselile (daca exista) ?

Raspuns: Pentru decontarea sumelor, fiecare membru trebuie sa intocmeasca ordin de deplasare. Acesta trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X