email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Accesul la dosarul fiscal. Informatii noi de la ANAF

Formulare Impoziteacces la dosarul fiscalobligatii de platasituatie sinteticavector fiscal


ANAF a transmis recent informatii suplimentare cu privire la accesarea informatiilor cuprinse in dosarul fiscal.

Astfel, potrivit prevederilor art. 110^1 alin. (2) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilii au acces la informatiile din evidenta creantelor fiscale potrivit procedurii aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare fiscala.

In acest sens, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare fiscala nr.230/2013, publicat in M.O. nr. 126/07.03.2013 s-a aprobat Procedura de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare fiscala, in spatiul privat al contribuabilului.

In vederea asigurarii transparentei datelor cuprinse in fisa pe platitor, a reducerii contactului direct dintre contribuabili si organul fiscal, precum si a simplificarii accesului la o informatie rapida si exacta, informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare fiscala.

Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, pe portalul A.N.A.F. s-a instalat aplicatia de inregistrare utilizatori in vederea accesarii serviciului "Acces controlat la dosarul fiscal"; formularul pentru inregistrare, 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat", rezulta in urma completarii informatiilor cerute de aplicatie pe acelasi principiu ca si la inregistrarea utilizatorilor care depun declaratii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Aplicatia de inregistrare se gaseste la aceasta adresa,
iar instructiunile se regasesc AICI.


Dupa listare, formularul 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat", se depune de titularul certificatului calificat la organul fiscal competent, insotit de:

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie
- documentul, in original si in copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului/documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a utiliza serviciul de acces controlat la dosarul fiscal al contribuabilului (in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat).

Modul de accesare a aplicatiei "Dosar fiscal":
* afisare meniu principal care contine 4 submeniuri de lucru, astfel :
a) submeniul DATE IDENTIFICARE
b) submeniul VECTOR FISCAL
c) submeniuri pentru fiecare declaratie
d) submeniul SITUATIE SINTETICA.

* afisare lista care cuprinde codurile de identificare fiscala asociate certificatului digital cu care s-a realizat autentificarea, iar contribuabilul selecteaza codul de identificare fiscala pentru care doreste afisarea informatiilor;
* se lanseaza actiunea de cautare a datelor pentru codul de identificare fiscala furnizat.

In submeniul DATE IDENTIFICARE se prezinta principalele date de identificare ale contribuabilului, sub forma de sectiuni :
- date comune: cod de identificare fiscala, denumire contribuabil, domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili din care face parte, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, data atribuirii codului de identificare fiscala, starea acestuia in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de TVA, tipul sediului;
- date specifice caracteristice tipului de contribuabil selectat: persoana juridica, persoana fizica autorizata, institutie publica, persoana juridica nerezidenta.

In submeniul VECTOR FISCAL se prezinta informatii legate de vectorul fiscal pentru fiecare impozit/taxa/contributie, datele de inceput si sfarsit (daca este cazul), peridiocitatea declararii acestora.

In submeniuri pentru fiecare declaratie se prezinta informatii cu privire la declaratiile depuse, grupate dupa tipul declaratiei pe ani/pe luni de raportare.

In submeniul SITUATIE SINTETICA se prezinta informatii cu privire la obligatiile fiscale datorate (titlu de creanta, tipul de impozit/taxa/contributie, scadenta soldului obligatiei de plata neachitate, categoria de suma, termen de plata, soldul debitor al obligatiei de plata ramasa neachitata din titlul de creanta), stingerea obligatiilor de plata.

Dupa luarea la cunostinta de catre contribuabili a informatiilor cuprinse in submeniul SITUATIE SINTETICA acestea pot fi utilizate in vederea corelarii evidentei fiscale cu evidenta contabila a contribuabilului.

Revocarea dreptului de utilizare a serviciului "Acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal" existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare fiscala, se solicita de titularul certificatului calificat, prin completarea si transmiterea formularului 153 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal" cu respectarea prevederilor O.M.E.F. nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: DGFP Arges




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formulare Impoziteacces la dosarul fiscalobligatii de platasituatie sinteticavector fiscal


Data aparitiei: 20 Martie 2013

Votati articolul "Accesul la dosarul fiscal. Informatii noi de la ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X