Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Autofactura pentru achizitie intracomunitara. Ce se intampla cu TVA-ul?

TVAautofacturaachizitie intracomunitaraOMFP 3512/2008


In randurile urmatoare, analizam cazul unei societati comerciale, platitoare de TVA si inregistrata in ROI, care achizitioneaza de pe un website diferite componente care sunt livrate direct la sediul societatii de catre Posta Romana. Toate achizitiile sunt achitate cu cardul societatii.

Pentru unele componente achizitionate, site-ul apartinand de o societate straina nu emite facturi (invoiceu-uri) invocand ca este doar un intermediar intre cel care detine componentele si cumparatori.

Vom vedea astfel cum pot fi inregistrate componente achizitionate de pe aceasta platforma online pentru care nu s-a primit factura, ci doar o chitanta. In prezent, sumele achitate pentru care nu s-a primit factura snt inregistrate in 473.

Se va stabili astfel daca valoarea acestor achizitii se declara ca achizitii intracomunitare, furnizorul fiind trecut ca fiind intermediarul. In plus, vom stabili daca acestea se declara in decontul de TVA.

Solutia consultantului:

In lipsa unei facturi primite din partea furnizorui, aveti obligatia sa emiteti o autofactura pentru valoarea bunurilor primite. Emiterea autofacturii este impusa prin alin. 1 al art. 155^1"Alte documente" din Codul fiscal denumit oricarei persoane impozabile obligate la plata taxei conform prevederilor art. 151 din Codufl fiscal"Persoana obligata la plata taxei pentru achizitii intracomunitare". Autofactura se emite la momentul faptului generator pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



 
Autofactura se intocmeste intr-un singur exemplar, doar in scopul taxei si numai daca operatiunile respective sunt taxabile. Autofactura are un numar de ordine secvential care se acorda in baza uneia sau mai multor serii, care identifica in mod unic fiecare autofactura emisa.

Daca ulterior emiterii autofacturii se primeste factura emisa de furnizor, pe autofactura se inscrie numarul facturii respective. Pentru asigurarea concordantei dintre evidenta contabila si cea fiscala este recomandabil sa se utilizeze cursul valutar din data emiterii autofacturii.
 Emiterea autofacturii cu toate informatiile obligatorii este o conditie de exercitare a dreptului de deducere a TVA in cazul urmatoarelor operatiuni economice pentru care se aplica regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426"TVA deductibila" = 4427"TVA colectata".

In baza evidentelor fiscale intocmite pe baza jurnalelor de TVA, autofactura sta la baza raportarilor fiscale efectuate prin:
-    "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 300 la randul 5 si randul 18;
-    "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod 390 cu simbolul S. Raportarea prin declaratia informativa se efectueaza conform precizarilor care se regasesc in OMFP 76/2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/ achizitiile/ prestarile intracomunitare" sub forma de"NOTA".

Aceasta"NOTA" se refera la achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania pentru care furnizorul nu a comunicat cumparatorului un cod valabil de TVA iar bunurile sunt transportate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene. Astfel, achizitia se raporteaza in declaratia recapitulativa dupa cum urmeaza:

-    la coloana "Tara": se inscrie codul tarii membre din care s-a efectuat livrarea intracomunitara;
-    la coloana "Cod operator intracomunitar": nu se va inscrie nimic.
-    la coloana "Denumire/Nume, prenume operator intracomunitar": se inscrie denumirea/nume, prenume al expeditorului, respectiv"amazon UK..;
-     la coloana "Tipul operatiunii": se inscrie "A";
-     la coloana "Baza impozabila"  se inscrie valoarea tranzactiei/tranzactiilor efectuate in perioada de raportare cu respectivul furnizor.

Inregistrarea in evidenta contabila a bunurilor primite se efectueaza in baza notei de intrare receptie intocmite deoarece autofactura nu este un document justificativ conform prevederilor OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Pentru inregistrare, se utilizeaza formulele contabile uzuale, in functie de natura bunurilor cumparate, de exemplu:

371 /303 = 401 4.500
"Marfuri" /"Furnizori - analitic amazon UK"
"Obiecte de inventar"

concomitent cu:
4426 = 4427 1.080
"TVA deductibila""TVA colectata"

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAautofacturaachizitie intracomunitaraOMFP 3512/2008

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Martie 2013


Votati articolul "Autofactura pentru achizitie intracomunitara. Ce se intampla cu TVA-ul?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

I se va imputa neplata salariilor

Intrebare: Buna seara !

Va frumos sa imi spuneti cum trebuie procedat in cazul urmator:

- o colega de facultate, care acum este contabil la o alta institutie publica,
in sedinta Consiliului Administrativ nu a fost de acord cu
incheierea unui Act aditional la Contractul de servicii paza,
modificare Notificata de firma de paza,
in baza art.1 alin.2 din HG 1091 /11.12.2014
pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.
Consiliul Administrativ a desemnat-o sa negocieze tariful
cu firma de paza.

1. - va rog sa imi spuneti
daca s-a emis Hotararea Consiliului Administrativ
in sensul aratat, atunci
mai trebuie ca directorul sa emita si o Decizie de numire a contabilei
in vederea negocierii cu firma de paza ?
Sau Hotararea CA ar fi suficienta ?

Colega mea mi-a mai spus ca,
anul trecut, inainte de a fi incheiat Contractul,
firma de paza a aratat in Oferta de pret ca,
Contractul de servicii paza va fi modificat
daca apare vreo modificare a legislatiei, dar
si pentru majorarea salariului cf. HG 1091/2014.

I-am spus ca firma de paza poate da in judecata
institutia in care lucreaza, intrucat
aceasta s-a opus incheierii Actului aditional.

2. - va putea fi trasa la raspundere
pentru ca s-a opus incheierii Actului aditional
si i se va imputa neplata salariilor angajatilor firmei de paza ?

Raspuns: Totusi, cf. HG nr.1091/2014, modificarea salariului la paza trebuia sa se faca incepand cu data de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Grile fiscale pentru examenul din 2018: Consultant fiscal certificat!

    • UPDATE in 24 septembrie. ATENTIE! Au aparut noutati in ceea ce priveste examenul de consultant fiscal. In Monitorul Oficial nr. 806 din 20 septembrie 2018 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor fiscali nr. 7 privind sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2018. Examenul se va sustine in municipiul Bucuresti in data de 4 n...» citeste mai departe aici

  • Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!

    • Daca detii o casa de marcat, atunci trebuie sa fii la curent cu lista de formulare pe care trebuie sa le completezi si sa le transmiti catre ANAF. Acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii.   Va reamintim cele doua termene pana la care operatorii economici trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurmal electronic sunt 1 septembrie 2018 (contribuabili mari si mijlocii) si  1 noiembrie...» citeste mai departe aici

  • Legislatie comert online. Lista completa cu aspectele contabile si fiscale

    • Comertul online castiga din ce in ce mai mult teren in detrimentul celui traditional. Tot mai multi romani isi fac cumparaturile in mediul online, asa ca nu este de mirare ca magazinele online sunt pe val in aceasta perioada. Comerciantii care au afaceri online incep sa se bucure de multe avantaje, insa vinderea produselor pe internet ridica si multe semne de intrebare, mai ales celor care nu au experienta in domeniu. Asadar, vom dezbate mai jos cazul unei societati...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Finantelor ofera ajutor de stat pentru crearea de noi locuri de munca

    • Ministerul Finantelor Publice finanteaza marile investitii din sectoarele de activitate de varf si dezvoltarea regionala, astfel ca din 10 septembrie accepta cereri pentru ajutor de stat in limita a 614 milioane de lei, buget alocat pentru 2018, anunta institutia printr-un comunicat de presa. Pana acum au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se ridic...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!