Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Investitii spatiu inchiriat. Ce tratament contabil aplicam?

Investitiile facute in cazul unor spatii inchiriate reprezinta situatii frecvent intalnite in mediul de afaceri.

Tocmai de aceea consideram ca studiul de caz de mai jos se va dovedi util pentru mai multe aspecte ale amortizarii contabile.

O societate a inchiriat pe o perioada de 10 ani un spatiu pentru a desfasura activitate de alimentatie publica - restaurant. Spatiul inchirat era cu finisajele la "gri". Societatea care a inchiriat s-a ocupat de amenajarea corespunzatoare a spatiului facand o serie de lucrarari de investitii care au cuprins: proiectare, colaborare cu un designer de interior, finisaje de interior: glet, lavabil, faianta, lambrisarea peretilor + tapet, pardoseli din parchet lemn + gresie, instalatii sanitare, instalatii electrice, tamplarie PVC, centrala termica.

Pe langa amenajarea interioara, a mai amenajat si o terasa: partial acoperita. Aceasta ca lucrari a inclus: proiectare, terasamente si sapaturi, pavare, lambrisare, placari pereti cu OSB, confectie metalica. Aceste cheltuieli sunt imobilizari in curs pana la receptia finala sau o parte din ele pot fi considerate lucrari curente de reparatii. In fond faianta, lavabila si tapetul de la interior, ca si OSB -ul de la terasa vor trebui oricum schimbate intr-un interval de 5 ani. Vom vedea cum se va modifica atunci sau acum valoarea investitiei, valoarea imobilizata.

Intrucat la data preluarii imobilului inchiriat acesta nu era finalizat fiind un obiectiv in curs de executie, cheltuielile efectuate pentru a aduce imobilul in stadiul de a fi utilizat in scopul pentru care a fost luat in chirie nu pot fi considerate cheltuilei ulterioare de natura reparatiilor. Raportat la stadiul in care se afla cladirea la data inchirierii "la gri", fiecare cheltuiala efectuata de chirias pentru aducerea acestuia la parametrii necesari pentru utilizare in reprezinta o imbunatatire comparativ cu parametri tehnici initiali.

In ce priveste cheltuielile ulterioare ce se vor efectua dupa receptia si darea in folosinta a imobilului inchiriat trebuie recunoscute pe cheltuilala perioadei in masura in care reprezinta reparatii sau se recunosc ca o componenta activului daca reprezinta inivestitii.

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii




Reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, stabilesc care sunt criteriile de recunoastere a cheltuielilor ulterioare aferente unei imobilizari corporale, respectiv:

"Pct.106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.

Pct.107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.

(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare."

In acest context, toate cheltuielile efectuate pana la receptia finala trebuie recunoscute la imobilizari coprorale, iar cheltuielile ulterioare efectuate in perioadele urmatoare, dupa darea in folosinta a imobilului, cum ar fi schimbarea faiantei, zugraveli, inlocuirea tapetului s.a.m.d., reprezinta cheltuieli de reparatii si vor inregistra in conturile de cheltuieli ale perioadei respective.

In conformitate cu art. 253 (3^1) din Codul Fiscal si Normele metodologice de aplicare (pct.4) locatarul are obligatia sa comunice proprietarului in termen de 30 zile de la data terminarii lucrailor respective, valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere daca acestea depasesc 25% din valoarea cladirii.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Martie 2013


Votati articolul "Investitii spatiu inchiriat. Ce tratament contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara?

Intrebare: Societatea cumpara un calculator din Anglia, facand dovada ca este inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari.
Factura primita este cu TVA. Este corect? Cum trebuie procedat cu Declaratia 390 si decontul TVA?

Multumesc,

Raspuns: PS: - in cazul in care calculatorul D-vs nu este second-hand - puteti lua legatura cu furnizorul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscale

    • Va reamintim ca pana luni, 12 decembrie, la ANAF vor trebui depuse mai multe declaratii fiscale pe care le gasiti mai jos, alaturi de reglementarile aferente actuale: Formular 089 - Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 din Codul fiscal. Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Codul fiscal stabilite in Romania, conform art.266 alin.(2), care au obtinut licenta de furnizare a ...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA   Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al ca...» citeste mai departe aici

  • Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de ...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment si deductibilitate provizion. Se poate anula provizionul nedeductibil?

    • In analiza de mai jos, pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal sunt deductibile ajustari...» citeste mai departe aici

  • Hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat Scale UP pentru stimularea investitiilor IMM-urilor

    • Guvernul a aprobat recent o hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat "Scale UP" avand ca obiectiv stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii, in valoare totala maxima de 900 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 200 milioane euro, pentru perioada 2017-2020. Nivelul maxim al ajutorului de stat acordat unui beneficiar in cadrul acestei scheme nu poate depai 5 milioane lei. Astfel, numarul estimat al intreprinderilor care u...» citeste mai departe aici

  • Federatia Expertilor Contabili a implinit 30 de ani de la infiintare

    • Acesta este conceptul pe care s-a bazat Federatia Expertilor Contabili (FEE) atunci cand a implinit 30 de ani in data de 7 decembrie 2016. CECCAR a amintit recent evenimentul, precizand ca trebuie astfel facuta o retrospectiva asupra realizarilor FEE, in prezent Accountancy Europe - dar, mai important, o etapa pentru construirea viitorului, cu un nou nume, o noua infatisare, un nou website si, in primul rand, o noua filozofie: "Pentru ca luam in calcul oamenii" ("Because people...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X