Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
HoReCa

Investitii spatiu inchiriat. Ce tratament contabil aplicam?

Investitiile facute in cazul unor spatii inchiriate reprezinta situatii frecvent intalnite in mediul de afaceri.

Tocmai de aceea consideram ca studiul de caz de mai jos se va dovedi util pentru mai multe aspecte ale amortizarii contabile.

O societate a inchiriat pe o perioada de 10 ani un spatiu pentru a desfasura activitate de alimentatie publica - restaurant. Spatiul inchirat era cu finisajele la "gri". Societatea care a inchiriat s-a ocupat de amenajarea corespunzatoare a spatiului facand o serie de lucrarari de investitii care au cuprins: proiectare, colaborare cu un designer de interior, finisaje de interior: glet, lavabil, faianta, lambrisarea peretilor + tapet, pardoseli din parchet lemn + gresie, instalatii sanitare, instalatii electrice, tamplarie PVC, centrala termica.

Pe langa amenajarea interioara, a mai amenajat si o terasa: partial acoperita. Aceasta ca lucrari a inclus: proiectare, terasamente si sapaturi, pavare, lambrisare, placari pereti cu OSB, confectie metalica. Aceste cheltuieli sunt imobilizari in curs pana la receptia finala sau o parte din ele pot fi considerate lucrari curente de reparatii. In fond faianta, lavabila si tapetul de la interior, ca si OSB -ul de la terasa vor trebui oricum schimbate intr-un interval de 5 ani. Vom vedea cum se va modifica atunci sau acum valoarea investitiei, valoarea imobilizata.

Intrucat la data preluarii imobilului inchiriat acesta nu era finalizat fiind un obiectiv in curs de executie, cheltuielile efectuate pentru a aduce imobilul in stadiul de a fi utilizat in scopul pentru care a fost luat in chirie nu pot fi considerate cheltuilei ulterioare de natura reparatiilor. Raportat la stadiul in care se afla cladirea la data inchirierii "la gri", fiecare cheltuiala efectuata de chirias pentru aducerea acestuia la parametrii necesari pentru utilizare in reprezinta o imbunatatire comparativ cu parametri tehnici initiali.

In ce priveste cheltuielile ulterioare ce se vor efectua dupa receptia si darea in folosinta a imobilului inchiriat trebuie recunoscute pe cheltuilala perioadei in masura in care reprezinta reparatii sau se recunosc ca o componenta activului daca reprezinta inivestitii.

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Noului Cod Fiscal
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Noului Cod Fiscal

Vezi detalii




Reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, stabilesc care sunt criteriile de recunoastere a cheltuielilor ulterioare aferente unei imobilizari corporale, respectiv:

"Pct.106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.

Pct.107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.

(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare."

In acest context, toate cheltuielile efectuate pana la receptia finala trebuie recunoscute la imobilizari coprorale, iar cheltuielile ulterioare efectuate in perioadele urmatoare, dupa darea in folosinta a imobilului, cum ar fi schimbarea faiantei, zugraveli, inlocuirea tapetului s.a.m.d., reprezinta cheltuieli de reparatii si vor inregistra in conturile de cheltuieli ale perioadei respective.

In conformitate cu art. 253 (3^1) din Codul Fiscal si Normele metodologice de aplicare (pct.4) locatarul are obligatia sa comunice proprietarului in termen de 30 zile de la data terminarii lucrailor respective, valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere daca acestea depasesc 25% din valoarea cladirii.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Martie 2013


Votati articolul "Investitii spatiu inchiriat. Ce tratament contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Transmitere adaos comercial la finante

Intrebare: O societate comerciala care are obiect de activitate comert cu amanuntul, este obligata sa depuna la finante adresa care sa contina adaosul comercial practicat?

Raspuns: Prin Legea 12/1990 ca masura de protejare a populatiei exista obligatia depunerii la ANAF a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
Stiri si analize economice
SATI
X