Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Investitii spatiu inchiriat. Ce tratament contabil aplicam?

Investitiile facute in cazul unor spatii inchiriate reprezinta situatii frecvent intalnite in mediul de afaceri.

Tocmai de aceea consideram ca studiul de caz de mai jos se va dovedi util pentru mai multe aspecte ale amortizarii contabile.

O societate a inchiriat pe o perioada de 10 ani un spatiu pentru a desfasura activitate de alimentatie publica - restaurant. Spatiul inchirat era cu finisajele la "gri". Societatea care a inchiriat s-a ocupat de amenajarea corespunzatoare a spatiului facand o serie de lucrarari de investitii care au cuprins: proiectare, colaborare cu un designer de interior, finisaje de interior: glet, lavabil, faianta, lambrisarea peretilor + tapet, pardoseli din parchet lemn + gresie, instalatii sanitare, instalatii electrice, tamplarie PVC, centrala termica.

Pe langa amenajarea interioara, a mai amenajat si o terasa: partial acoperita. Aceasta ca lucrari a inclus: proiectare, terasamente si sapaturi, pavare, lambrisare, placari pereti cu OSB, confectie metalica. Aceste cheltuieli sunt imobilizari in curs pana la receptia finala sau o parte din ele pot fi considerate lucrari curente de reparatii. In fond faianta, lavabila si tapetul de la interior, ca si OSB -ul de la terasa vor trebui oricum schimbate intr-un interval de 5 ani. Vom vedea cum se va modifica atunci sau acum valoarea investitiei, valoarea imobilizata.

Intrucat la data preluarii imobilului inchiriat acesta nu era finalizat fiind un obiectiv in curs de executie, cheltuielile efectuate pentru a aduce imobilul in stadiul de a fi utilizat in scopul pentru care a fost luat in chirie nu pot fi considerate cheltuilei ulterioare de natura reparatiilor. Raportat la stadiul in care se afla cladirea la data inchirierii "la gri", fiecare cheltuiala efectuata de chirias pentru aducerea acestuia la parametrii necesari pentru utilizare in reprezinta o imbunatatire comparativ cu parametri tehnici initiali.

In ce priveste cheltuielile ulterioare ce se vor efectua dupa receptia si darea in folosinta a imobilului inchiriat trebuie recunoscute pe cheltuilala perioadei in masura in care reprezinta reparatii sau se recunosc ca o componenta activului daca reprezinta inivestitii.

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile, format editabil
Manual de Politici Contabile, format editabil

Vezi detalii

Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare
Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare

Vezi detalii




Reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, stabilesc care sunt criteriile de recunoastere a cheltuielilor ulterioare aferente unei imobilizari corporale, respectiv:

"Pct.106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.

Pct.107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.

(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare."

In acest context, toate cheltuielile efectuate pana la receptia finala trebuie recunoscute la imobilizari coprorale, iar cheltuielile ulterioare efectuate in perioadele urmatoare, dupa darea in folosinta a imobilului, cum ar fi schimbarea faiantei, zugraveli, inlocuirea tapetului s.a.m.d., reprezinta cheltuieli de reparatii si vor inregistra in conturile de cheltuieli ale perioadei respective.

In conformitate cu art. 253 (3^1) din Codul Fiscal si Normele metodologice de aplicare (pct.4) locatarul are obligatia sa comunice proprietarului in termen de 30 zile de la data terminarii lucrailor respective, valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere daca acestea depasesc 25% din valoarea cladirii.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Martie 2013


Votati articolul "Investitii spatiu inchiriat. Ce tratament contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Fisa de operatiuni diverse si jurnalul pentru operatiuni diverse

Intrebare: Buna ziua, in legatura cu fisa pentru operatiuni diverse aceata se completeaza lunar pentru fiecare tip de cheltuiala (deductibil integral, limitat si nedeductibil) sau pe tip de cheltuiala, una pentru energie electica, una pentru combustibi de ex. La rubrica report trec suma din luna precedenta sau cumulta de la inceputul anului, iar la rubrica de reportat suma din luna curenta sau tot asa cumulat de la inceputul anului.
Se face fisa si pentru venituri (exista un singur tip de venit).
Jurnalul pentru operatiuni diverse se completeaza lunar pentru fiecare tip de cheltuiala din fisa pentru operatiuni diverse sau unul cumulat pentru toate cheltuielile deductibile.
Acesta se completeaza cumulat de la inceputul anului sau doar lunar, in rubrica documentul (felul, numarul, data) si la rubrica obervatii ce completam?
Multumesc frumos!

Raspuns: Se intocmeste o fisa de operatiuni si un singur jurnal de operatiuni diverse.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 394, dosar de 8 pagini si toate informatiile utile pentru completare si depunere

    • Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2264/2016 (OPANAF 2264/2016) publicat in M.Of. nr.578/2016, se modifica Ordinul presedintelui ANAF nr.3769/23.12.2015 publicat in M.Of. nr.11/07.01.2016 referitor la modelul si continutului formularului "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuat...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cum tratam din punct de vedere fiscal achizitiile de la persoane fizice?

    • Cu privire la bunurile achizitionate de la persoane fizice, Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015 stabilesc ca, documentele justificative provenite din tranzactii/operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective....» citeste mai departe aici

  • Speta ANAF: Achizitie portofolii de creante neperformante

    • In cadrul consultantei oferite de ANAF, a fost rezolvata si urmatoarea speta: "Un operator economic care cumpara creante, asumandu-si riscul neincasarii acestora, la un pret inferior valorii nominale a creantelor, fara sa perceapa un comision de recuperare a creantelor de la cedent, realizeaza operatiuni in sfera de aplicare a TVA?" Raspuns ANAF: Potrivit prevederilor din Codul fiscal, sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata serviciile de natura financ...» citeste mai departe aici

  • Speta ANAF: Tratamentul fiscal pentru indemnizatii functii de demnitate publica

    • Se datoreaza impozit pe venit pentru indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica? Potrivit raspunsului dat de ANAF, conform Codului fiscal, regulile de impunere proprii veniturilor asimilate salariilor se aplica si pentru indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica, stabilite potrivit legii. Conform pct. 12 alin.(1) lit b) din Normelor metodologice de la Titlu IV-Impozit pe venit, venit...» citeste mai departe aici

  • Evidenta stocului de produse finite in cazul unui restaurant. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Evidenta corecta a stocului pentru produse finite se va stabili in cazul unui restaurant care nu doreste sa treaca produsele de la contul 345 la contul 371, urmand sa evidentieze astfel 345= 711 la pret de vanzare, 5311= 701, si 711=345 tot la pret de vanzare. Dat fiind faptul ca in acest caz nu mai intra in raport de gestiune pentru marfuri, vom vedea cum este corecta evidenta stocului pentru produse finite. In ceea ce priveste trecerea de produse finite la marfuri (371 =...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Formularul 318 se depune pana la 30 septembrie 2016

    • Va reamintim ca data de 30 septembrie 2016 reprezinta termenul limita pentru depunerea formularului 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal". Persoanele impozabile stabilite in Romania, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene, pot solicita rambursarea taxei pe valoare adaugata achitata in acel stat,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X