Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ContaUtil: Inregistrare achizitionare teren agricol de catre o intreprindere individuala

ProceduriInregistrari si Politici ContabileOMFP 1040/2004Registrul de plati si incasariRegistru Inventar



Va vom prezenta mai jos modul in care evidentiem in contabilitatea unei intreprinderi individuale achizitionarea unui teren agricol, stabilind totodata si in ce masura pretul de achizitie al terenului este o cheltuiala deductibila.

Mentionam astfel ca normele metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal au fost aprobate prin OMFP 1040/2004.

Art. 48 alin. (8) din Codul fiscal reglemeteaza obligatia de a organiza si conduce contabilitatea in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate bazata pe evidentierea incasarilor si platilor, venitul net anual din activitati independente determinandu-se ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitate.

Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, in functie de natura lor care pot fi:

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii



- cheltuieli efectuate in interesul direct al activitatii: cheltuieli cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar si marfuri; cheltuieli cu lucrari executate si servicii prestate de terti; cheltuieli efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrari si prestarea de servicii pentru terti; chiria pentru spatiul in care se desfasoara activitatea, pentru utilaje si pentru alte instalatii inchiriate, utilizate in desfasurarea activitatii, in baza unui contract de inchiriere; dobanzile aferente creditelor bancare; cheltuieli cu comisioanele si cu alte servicii bancare; cheltuieli cu primele de asigurare; cheltuieli cu reclama si publicitatea; cheltuieli postale si taxele de telecomunicatii; cheltuieli cu energia si apa; cheltuieli cu transportul de bunuri si de persoane; cheltuieli de delegare, detasare si deplasare; cheltuieli de personal; cheltuieli cu impozite si taxe, altele decat impozitul pe venit; cheltuieli reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale de stat, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, precum si alte contributii obligatorii; cheltuieli reprezentand contributiile profesionale obligatorii datorate asociatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii;
- cheltuieli cu sponsorizarea si mecenatul;
- cheltuieli de protocol;
- cheltuieli cu amortizarea fiscala.
- alte cheltuieli deductibile plafonat.

Pentru a putea fi deduse cheltuielile trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
1) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;

2) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;

3) sa respecte regulile privind amortizarea, potrivit prevederilor din Codul Fiscal , iar cheltuielile cu primele de asigurare sa fie efectuate pentru: active corporale sau necorporale din patrimoniul afacerii, activele ce servesc ca garantie bancara pentru creditele utilizate in desfasurarea activitatii pentru care este autorizat contribuabilul, boli profesionale, risc profesional si accidente de munca, persoane care obtin venituri din salarii, cu conditia impozitarii sumei reprezentand prima de asigurare, la beneficiarul acesteia, la momentul platii de catre suportator.

Asadar va trebui sa inregistrati terenul atat in Registrul de plati si incasari cat si in Registru Inventar.

Daca puteti dovedi ca terenul este utilizat in scopul activitatii economice, atunci acesta reprezinta o cheltuiala deductibila.

Daca il achizitionati cu TVA si nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA atunci veti deduce doar pretul de achizitie fara TVA (cu mentiunea ca acest teren serveste desfasurarii afacerii dumneavoastra).
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici ContabileOMFP 1040/2004Registrul de plati si incasariRegistru Inventar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Aprilie 2013


Votati articolul "ContaUtil: Inregistrare achizitionare teren agricol de catre o intreprindere individuala":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Persoanele cu atributii in angajarea, ordonantarea .....

Intrebare: Buna seara !
Va rog frumos sa imi spuneti

1. - care sunt persoanele cu atributii in angajarea, ordonantarea si efectuarea platilor
din cadrul unei institutii publice ?

2. - Ce prevederi legale reglementeaza
obligatiile si raspunderea respectivelor persoane ?

Raspuns: 4.- ce inseamna ca: juristul verifică ca, Contractele să fie încheiate în conformitate cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: li*****
Ceea ce prezentati sunt informatii extrem de generale, interesant ar fi de prezentat modul de inregistrare in contabilitate a terenului achizitionat din fonduri nerambursabile obtinute prin programele FEADR si nu numai a terenurilor ci a mijloacelor fixe in general, legislatia este cam beclara in ce priveste intreprinderea individuala si PFA
Data adaugarii: 03-Apr-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X