email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documente emise de societate. Cand e obligatoriu capitalul social?

ProceduriInregistrari si Politici ContabileOMEF 3512/2008OUG 28/1999capital social
In randurile urmatoare, vom stabili pe ce documente trebuie inscris in mod obligatoriu si capitalul social al unei firme. In plus, se va vedea daca exista vreo diferenta intre documentele care ajung si la terti (clienti, furnizori) si cele care raman doar in cadrul unitatii.

Solutia consultantului:

Conform art. 74 din Legea societatilor 31/1990, reprublicata, cu modificarile si completarile ulterioare in orice factura, comanda (contract), tarif, prospect si alte documente intrebuintate in comert, emanand de la o societate, trebuie sa se mentioneze urmatoarele informatii:

- denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare (cu exceptia bonurilor fiscale, care contin elementele specifice prevazute de OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare);

- capitalul social (pentru societatile cu raspundere limitata), respectiv capitalul social subscris si capital social varsat (pentru societatile pe actiuni sau in comandita pe actiuni);

- mentiunea «societate administrata in sistem dualist», daca societatea pe actiuni opteaza pentru un sistem dualist de administrare;

- oficiul registrului comertului la care a fost inregistrata sucursala si numarul ei de inregistrare, pentru documentele emise de sucursala.

Obligatiei inscrierii codului de identificare fiscala propriu (codului unic de inregistrare in cazul societatilor) pe facturi, scrisori, oferte, comenzi sau pe orice alte documente emise este prevazuta si de art. 73 din Codul de procedura fiscala .

Pentru facturi elementele obligatorii ce trebuie mentionate sunt cele prevazute la art. 155 alin. 19 din Codul fiscal.

De asemenea, pentru restul documentelor financiar-contabile, conform pct. A.2 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile acestea trebuie sa contina urmatoarele elemente principale:

- denumirea documentului;

- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;

- numarul documentului si data intocmirii acestuia;

- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);

- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;

- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;

- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;

- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.

Apoi, conform Normelor specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin acelasi ordin fiecare formular tipizat are un continut minimal obligatoriu de informatii. Spre exemplu, in cazul Notei de receptie si constatare de diferente continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

- denumirea unitatii;

- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;

- numarul facturii/avizului de insotire al marfii etc., dupa caz;

- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;

- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;

- pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.

Pentru celelalte formulare, informatiile obligatorii de regasesc in Normele specifice anterior mentionate.

Dupa cum se observa documentele care ajung la terti trebuie sa contina un numar mai mare de informatii (cel putin denumire, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare) spre deosebire de cele cu circuit intern (unde este suficienta mentionarea unitatii emitente).

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici ContabileOMEF 3512/2008OUG 28/1999capital social


Data aparitiei: 12 Aprilie 2013

Votati articolul "Documente emise de societate. Cand e obligatoriu capitalul social?":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X