Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Noile norme privind situatiile financiare in 2013 au fost publicate

Va prezentam mai jos normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2013, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.505/2013.

NORME METODOLOGICE privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2013

CAPITOLUL I
Situatii financiare trimestriale


1. Situatiile financiare care se intocmesc de institutiile publice la finele trimestrelor I, II si III in anul 2013 se compun din: bilant, contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor de trezorerie, conturi de executie bugetara si anexe la situatiile financiare, care includ politici contabile si note explicative.

Situatiile financiare trimestriale se intocmesc conform modelelor aprobate prin:

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Manualul de Politici Contabile 2015
Manualul de Politici Contabile 2015

Vezi detalii



1.(1). Ordinul ministrului finantelor publice nr. 629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2009, cu modificarile si completarile ulterioare:
- anexa 1 "Bilant";
in formularul "Bilant" (anexa 1 la situatiile financiare) nu se completeaza urmatoarele informatii: cod rand 22.1, 34, 36, 61.1, 63, 73.1, pentru sold la inceputul anului si sold la sfarsitul perioadei;
- anexa 2 "Contul de rezultat patrimonial";
- anexa 3 "Situatia fluxurilor de trezorerie";
- anexa 4 "Situatia fluxurilor de trezorerie";
- anexa 5 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Venituri";
- anexa 6 "Contul de executie a bugetului institutiei publice - Cheltuieli";
- anexa 7 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli";
- anexa 14a "Disponibil cu destinatie speciala";
- anexa 14b "Disponibil cu destinatie speciala";

In formularul "Disponibil din mijloace cu destinatie speciala" (anexa 14b la situatiile financiare) nu se completeaza cod rand 09, pentru disponibil la inceputul anului, incasari, plati si disponibil la sfarsitul perioadei;

- anexa 15 "Contul de executie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli";
- anexa 17 "Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile - Venituri";
- anexa 18 "Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile - Cheltuieli";
- anexa 30 "Plati restante";
- anexa 30b "Plati restante";
- anexa 40a "Situatia activelor si datoriilor financiare ale institutiilor publice din administratia centrala la data de ...";

In formularul "Situatia activelor si datoriilor financiare ale institutiilor publice din administratia centrala la data de .........." (anexa 40a la situatiile financiare) nu se completeaza urmatoarele informatii: cod rand 491 la 510 si 525, pentru sold la inceputul anului si sold la sfarsitul perioadei;
- anexa 40b "Situatia activelor si datoriilor financiare ale institutiilor publice din administratia locala la data de ...";
In formularul "Situatia activelor si datoriilor financiare ale institutiilor publice din administratia locala la data de .........." (anexa 40b la situatiile financiare) nu se completeaza urmatoarele informatii: cod rand 12, 16, 17, 18, 346 la 364 si 375, pentru sold la inceputul anului si sold la sfarsitul perioadei;
- anexa 40c "Situatia activelor si datoriilor financiare ale institutiilor publice din domeniul asigurarilor sociale (de stat, somaj, sanatate) la data de ...";
In formularul "Situatia activelor si datoriilor financiare ale institutiilor publice din domeniul asigurarilor sociale (de stat, somaj, sanatate) la data de .........." (anexa 40c la situatiile financiare) nu se completeaza urmatoarele informatii: cod rand 198, 336 la 355 si 375, pentru sold la inceputul anului si sold la sfarsitul perioadei.

1.(2). Ordinul ministrului finantelor publice nr. 980/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2010, cu completarile ulterioare:
- anexa 27 Situatia platilor efectuate la titlul 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe
nerambursabile (FEN) postaderare;
- anexa 28 Situatia platilor efectuate la titlul 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finantare
rambursabila.

1.(3). Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.865/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2011:

- anexa 7b "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli";
- anexa 9 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral
sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Venituri";
- anexa 11 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate
integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Cheltuieli";
- anexa 12 "Contul de executie a bugetului local - Venituri";
- anexa 13 "Contul de executie a bugetului local - Cheltuieli";
- anexa 29 "Situatia platilor efectuate din buget si nejustificate prin bunuri, lucrari, servicii la
finele perioadei".

1.(4). Ordinul ministrului finantelor publice nr. 24/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice la 31 decembrie 2011:

- anexa 20a "Situatia sumelor primite direct de la Comisia Europeana/alti donatori si a
platilor din FEN postaderare";
- anexa 20b "Situatia sumelor primite indirect de la Comisia Europeana/alti donatori si a
platilor din FEN postaderare".

1.(5). Ordinul ministrului finantelor publice nr. 71/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice la 31 decembrie 2012:

- anexa 19 "Situatia platilor efectuate si a sumelor declarate pentru cota-parte aferenta cheltuielilor finantate din FEN postaderare".

1.(6). Formularul "Contul de executie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli" (anexa 16 la situatiile financiare) aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.629/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.1.

1.(7). Anexa 41 "Corelatii intre formularele de situatii financiare" aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.479/2012 cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.2.

2. Institutiile publice intocmesc situatiile financiare trimestriale in anul 2013 potrivit modelelor adaptate structurii indicatorilor aprobati prin Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr.5/2013, prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2013 nr.6/2013, prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si celorlalte acte normative in vigoare.

Modelele formularelor valabile pentru raportarile trimestriale in anul 2013 sunt publicate si pe site-ul Ministerului Finantelor Publice: www.mfinante.ro/domenii de activitate/reglementari contabile/institutii publice/legislatie.


Normele integrale pot fi consultate AICI.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Aprilie 2013


Votati articolul "Noile norme privind situatiile financiare in 2013 au fost publicate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este Prejudiciul suferit

Intrebare: - institutie publica
- achizitii publice de bunuri, fara respectarea procedurilor legale
( de ex.: pt. bunurile achizitionate - au existat:
- PV-urile de evaluare a bunurilor - de catre comisiile de evaluare,
dar exista semnaturi falsificate ale unor membri;
- plati efectuate pt. cval. bunurilor achizitionate,
- dar Contractul de vanzare-cumparare bunuri
a fost incheiat ulterior, dupa 2 luni de zile de la platile facute ).
- comisia de control - a considerat ca
bunurile au fost achizitionate nelegal, comisiile de evaluare nu s-au intalnit efectiv, nu se poate lua in calcul evaluarile facute intrucat exista semnaturi falsificate ale membrilor si au fost supraevaluate
- acum este pe rol un Ds. pen.

- acum, Institutia publica - trebuie sa se constituie parte civila vatamata
si sa precizeze care este Prejudiciul suferit.

Sunt 2 situatii:
1. - prejudiciul - il constituie toata suma /cval. bunurilor achizitionate,
pt. ca se considera ca au fost plati nelegale ?
- chiar daca exista bunul ?
2. - prejudiciul - ar trebui sa fie diferenta intre
suma supraevaluata a bunurilor achizitionate si valoarea reala a acestora ?
3. - daca se considera ca nu a fost stabilita valoarea reala a bunurilor achizitionate,
pt. motivele aratate mai sus,
cum trebuie sa se procedeze ?
Care este valoarea contabila a prejudiciului ?
Este un caz enorm de greu.
Va rog din tot sufletul sa ma ajutati cu un sfat, cum trebuie procedat ?



Raspuns: - instantei penale au fost prezentate Dispozitiilede plata - institutia publica si nici unul dintre...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?

    • Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca. Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse ur...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF: Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar

    • La data de 9 mai 2015 au intrat in vigoare prevederile cap. I "Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar" din Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. ...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind acordurile de pret in avans

    • La nivelul anului 2014/primele 4 luni ale anului 2015, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un numar total de 6 acorduri de pret in avans unilaterale, respectiv a respins emiterea a 2 cereri de acord de pret in avans (solicitarile in cauza neintrunind conditiile legale necesare emiterii). Totodata, au fost depuse primele 3 cereri pentru emiterea de acorduri de pret in avans bilaterale, preconizandu-se ca, la nivelul anului 2015, acestea sa fie emise in comun de ca...» citeste mai departe aici

  • Raportarea catre BNR a operatiunilor valutare de capital de natura datoriei private externe

    • In conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2014 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei, persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nat...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Bilant de inchidere. Ajustari si modificari de calcul amortizare

    • Avem urmatoarea situatie pe care o analizam prin cele ce urmeaza:  -Valoarea de intrare a unei instalatii=36.000 lei (achizitionata pe 01.04.N) -amortizare liniara pe 6 ani La 31.12.N, valoarea de inventar =33.000 lei. La 31.12.N+1, valoarea de inventar= 22.000 lei. La 31.12.N+2, valoarea de inventar = 23.000 lei. Ce inregistrari se fac la fiecare inchidere? Care este amortizarea anuala (pentru fiecare an)? Ca...» citeste mai departe aici

  • Cum determinam numarul de actiuni de emis la fuziunea prin absorbtie?

    • Doua societati comerciale care nu au participatii reciproce fuzioneaza. Situatia celor doua societati se prezinta astfel: - Societatea A : valoare neta de aport 72.000 lei, numar de actiuni 9.000, valoarea nominala 9.000 leiactiune; - Societatea B : valoarea neta de aport 60.000 lei, numar actiuni 7.500, valoarea nominala 7.500 lei/actiune; Care este numarul de actiuni care trebuie emise de societatea B daca aceasta absoarbe societatea A? ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X