Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Girant leasing. Ce documente intocmim si cum inregistram platile?

Monografii contabilegirant leasinginregistrare platiinregistrari contabileTVA


Vom analiza mai jos cazul unei societati care este girant pentru un leasing - achizitie auto - al altei societati (ambele societati avand aceiasi asociati).

Societatea care a achizitionat autoturismele nu are venituri momentan astfel ca leasingul a fost achitat din contul societatii girante. Vom vedea astfel ce documente legale sunt necesare, precum si care va fi monografia contabila aferenta situatiei prezentate.

Solutia consultantului:

In cazul expus apreciem ca societatea care achita ratele de leasing - societatea X - efectueaza plati in numele si in contul societatii care a achizitionat autoturismele - societatea Y .

Potrivit art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, baza de impozitare a TVA nu cuprinde sumele achitate de o persoana impozabila in numele si in contul altei persoane si care apoi se deconteaza acesteia, precum si sumele incasate de o persoana impozabila in numele si in contul unei alte persoane.

Pct. 19 alin. (3) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca, in sensul art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, sumele achitate de o persoana impozabila in numele si in contul altei persoane impozabile reprezinta sumele achitate de o persoana impozabila pentru facturi emise de diversi furnizori/prestatori pe numele altei persoane si care apoi sunt recuperate de cel care le achita de la beneficiar.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii




Persoana care achita sume in numele si in contul altei persoane nu primeste facturi pe numele sau si nici nu emite facturi pe numele sau.

Pentru recuperarea sumelor achitate in numele si in contul altei persoane se poate emite, in mod optional, o factura de decontare de catre persoana impozabila care a achitat respectivele facturi. In situatia in care partile convin sa isi deconteze sumele achitate pe baza facturii de decontare, taxa nu va fi mentionata distinct, fiind inclusa in totalul sumei de recuperat. Factura de decontare se transmite beneficiarului insotita de factura achitata in numele sau.

Persoana care a achitat facturile in numele altei persoane nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate, nu colecteaza taxa pe baza facturii de decontare si nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli, respectiv de venituri. Beneficiarul ale carui facturi au fost achitate de alta persoana isi va deduce in conditiile legii taxa pe baza facturii care a fost emisa pe numele sau de furnizori/prestatori, factura de decontare fiind doar un document care se anexeaza la factura achitata.

Astfel, sumele platite de catre societatea X in numele si in contul societatii Y nu intra in baza de impozitare a TVA. Pentru decontarea sumelor nu este obligatorie emiterea unei facturi insa, conform intelegerii intre parti, societatea X poate emite facturi de decontare catre societatea Y in numele careia efectuaeaza platile.

Societatea X nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate, nu colecteaza TVA pe baza facturii de decontare si nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli, respectiv de venituri.

Societatea Y, ale carei facturi sunt achitate de societatea X isi va deduce, in conditiile legii, taxa pe valoare adaugata pe baza facturilor emise pe numele sau de catre societatea de leasing, factura de decontare fiind doar un document care se anexeaza la factura achitata.

Platile efectuate in numele si in contul societatii Y se vor inregistra prin formula contabila:


461 = 5121
"Debitori diversi" "Conturi la banci in lei"



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Monografii contabilegirant leasinginregistrare platiinregistrari contabileTVA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Mai 2013


Votati articolul "Girant leasing. Ce documente intocmim si cum inregistram platile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Economist, nu sunt membru CECCAR

Intrebare: Buna ziua,

As dori sa stiu daca pot sa tin contabilitatea unui SRL doar pana la partea de balanta.
Am un PFA pe care nu am mai lucrat de 2 ani, cod CAEN 6920.
Pentu semnarea situatilor financiare sa am un contract cu un expert contabil.

Se poate?

Raspuns: Puteti face contabilitatea unei firme daca aunteti pfa cu caen 6920, dar nu aveti drept de semnatura...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Mai 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X