Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Girant leasing. Ce documente intocmim si cum inregistram platile?

Monografii contabilegirant leasinginregistrare platiinregistrari contabileTVA


Vom analiza mai jos cazul unei societati care este girant pentru un leasing - achizitie auto - al altei societati (ambele societati avand aceiasi asociati).

Societatea care a achizitionat autoturismele nu are venituri momentan astfel ca leasingul a fost achitat din contul societatii girante. Vom vedea astfel ce documente legale sunt necesare, precum si care va fi monografia contabila aferenta situatiei prezentate.

Solutia consultantului:

In cazul expus apreciem ca societatea care achita ratele de leasing - societatea X - efectueaza plati in numele si in contul societatii care a achizitionat autoturismele - societatea Y .

Potrivit art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, baza de impozitare a TVA nu cuprinde sumele achitate de o persoana impozabila in numele si in contul altei persoane si care apoi se deconteaza acesteia, precum si sumele incasate de o persoana impozabila in numele si in contul unei alte persoane.

Pct. 19 alin. (3) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca, in sensul art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, sumele achitate de o persoana impozabila in numele si in contul altei persoane impozabile reprezinta sumele achitate de o persoana impozabila pentru facturi emise de diversi furnizori/prestatori pe numele altei persoane si care apoi sunt recuperate de cel care le achita de la beneficiar.

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii




Persoana care achita sume in numele si in contul altei persoane nu primeste facturi pe numele sau si nici nu emite facturi pe numele sau.

Pentru recuperarea sumelor achitate in numele si in contul altei persoane se poate emite, in mod optional, o factura de decontare de catre persoana impozabila care a achitat respectivele facturi. In situatia in care partile convin sa isi deconteze sumele achitate pe baza facturii de decontare, taxa nu va fi mentionata distinct, fiind inclusa in totalul sumei de recuperat. Factura de decontare se transmite beneficiarului insotita de factura achitata in numele sau.

Persoana care a achitat facturile in numele altei persoane nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate, nu colecteaza taxa pe baza facturii de decontare si nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli, respectiv de venituri. Beneficiarul ale carui facturi au fost achitate de alta persoana isi va deduce in conditiile legii taxa pe baza facturii care a fost emisa pe numele sau de furnizori/prestatori, factura de decontare fiind doar un document care se anexeaza la factura achitata.

Astfel, sumele platite de catre societatea X in numele si in contul societatii Y nu intra in baza de impozitare a TVA. Pentru decontarea sumelor nu este obligatorie emiterea unei facturi insa, conform intelegerii intre parti, societatea X poate emite facturi de decontare catre societatea Y in numele careia efectuaeaza platile.

Societatea X nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate, nu colecteaza TVA pe baza facturii de decontare si nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli, respectiv de venituri.

Societatea Y, ale carei facturi sunt achitate de societatea X isi va deduce, in conditiile legii, taxa pe valoare adaugata pe baza facturilor emise pe numele sau de catre societatea de leasing, factura de decontare fiind doar un document care se anexeaza la factura achitata.

Platile efectuate in numele si in contul societatii Y se vor inregistra prin formula contabila:


461 = 5121
"Debitori diversi" "Conturi la banci in lei"



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Monografii contabilegirant leasinginregistrare platiinregistrari contabileTVA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Mai 2013


Votati articolul "Girant leasing. Ce documente intocmim si cum inregistram platile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Controlul efectuat de Curtea de Conturi - stabilirea vinovatiei

Intrebare: Daca la controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a constatat ca:
- angajarea si plata nelegala a unor cheltuieli, deoarece
1. - cheltuielile efectuate nu constituie cheltuieli strict legate de activitatea institutiei,
2. - obligatiile asumate de institutia noastra prin Protocolul de colaborare cu
un partener nu a respectat toate prevederile legale,
nu a tinut seama de aceasta reglementare legala:
art.23 (1) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale
3. - institutia nu a avut aprobate /alocate credite bugetare la articolul bugetar aferent,
4. - proiectul cultural nu a fost prevazut in Programul anual, anexa la Contractul de management.
2. ? abaterile de legalitate - reprezinta:
(1) - cheltuieli efectuate, care nu sunt strict legate de activitatea institutiei,
creditele bugetare fiind utilizate pe alte destinatii decat cele aprobate ( = cheltuielile au fost efectuate de la alt articol bugetar decat cel corespunzator, prin nerespectarea destinatiei creditelor aprobate ) - fiind nerespectate prevederile art.14 alin.3 si art.23 (1) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si
cele ale art.5 (1) din OG nr.119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv
si
(2) - cheltuieli , care nu sunt strict legate de activitatea institutiei,
si/sau au fost efectuate pe baza de documente neconforme privind serviciile prestate.

In cazul de mai sus
este vorba si despre
- vinovatia directorului, a contabilului si a CFP-istului ? sau doar
- vinovatia CFP-istului ?

Poate fi vorba si despre
- vinovatia juristului ?... sau nu ?

Stabilirea vinovatiei si calculul imputatiei ( cat si cui seimputa )
o face compartimentul de audit al Consiliului Judetean
impotriva vinovatilor din institutia subordonata ?

Raspuns: "Semnatura juristului are valoare de viza legala." - va rog mult de tot sa imi explicati ce inseamna...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Mai 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016