Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Se desfiinteaza Garda Financiara

Structurile de control ale MFP urmeaza sa cunoasca o noua organizare in perioada urmatoare. Ministrul Finantelor Publice, Daniel Chitoiu, a declarat pe 11 mai ca isi doreste ca simultan cu infiintarea noii structuri de combatere a fraudei fiscale sa se ajunga la evitarea controalelor suprapuse.

In concret, varianta ideala ar fi cea prin care astfel de controale sa aiba loc o data la trei ani la contribuabilii mici si mijlocii si la cei mari - o data la cinci ani.

Acesta a mai amintit, citeaza Agerpres, ca structurile de control ale MFP (Garda Financiara, Inspectia Fiscala, supravegherea si controlul vamal si autoritatea antifrauda) urmeaza sa fie desfiintate si regrupate intr-o singura structura de control.

Daniel Chitoiu a accentuat faptul ca noua masura are in vedere nu doar o mai buna combatere a fraudelor fiscale, ci si obtinerea "unei relatii de parteneriat" din partea contribuabililor, prin evitarea controalelor suprapuse.

In plus, potrivit acestuia, noua structura "va dispune de instrumentele necesare pentru a fi mai eficienta si determinata in combaterea evaziunii fiscale", dar va elimina si "o serie de paralelisme infructuoase atat pentru actul de control, cat si pentru agentii economici".

De asemenea, a fost reluata intentia de a se aplica in continuare masuri de amanari si esalonari la plata atunci cand contribuabilii au probleme de lichiditate, experienta aratand ca in astfel de situatii "se inregistreaza chiar o crestere a veniturilor bugetare colectate".

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii






In plus, acesta a precizat ca noua institutie antifrauda va avea atributii de control, dar, spre deosebire de competentele actualei Garzi Financiare, si de aplicare directa a sanctiunilor pentru infractiunile constatate, realizandu-se astfel "o palpabilitate, o urmare directa a controalelor efectuate".

Va reamintim ca aceste noi masuri au la baza un proiect legislativ mai vechi care vizeaza reorganizarea structurilor de control:

Proiect OUG reorganizare ANAF Garda Financiara si Vama

Proiect de ORDONANTA DE URGENTA privind unele masuri pentru imbunatatirea activitatii structurilor de administrare fiscala. Avand in vedere necesitatea consolidarii cadrului legal privind lupta impotriva evaziunii fiscale,

tinand seama de importanta existentei unui mecanism unic de control care sa inlature paralelismele si sa elimine astfel evaluarea fiscala diferita sau chiar contrara a aceleiasi operatiuni economice,
data fiind cerinta eficientizarii activitatii structurilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin inlaturarea practicilor neunitare si instituirea unui sistem apt sa aplice in mod omogen legislatia in materie financiar-fiscala,

apreciind ca neluarea de urgenta a unor masuri de imbunatatire a activitatii Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala si a structurilor sale conduce la neindeplinirea obiectivelor asumate de Romania, legate de rezolvarea problemei arieratelor, reducerea evaziunii fiscale si cresterea veniturilor colectate, in considerarea faptului ca toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art.1. (1) - Agentia Nationala de Administrare Fiscala se reorganizeaza ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si a Garzii Financiare, institutii publice cu personalitate juridica aflate in subordinea sa.

(2) Ca urmare a fuziunii prin absorbtie Autoritatea Nationala a Vamilor si Garda Financiara se desfiinteaza si se reorganizeaza ca structuri/departamente, fara personalitate juridica in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, coordonate de cate un vicepresedinte cu rang de subsecretar de stat, posturi care se infiinteaza in structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art.2 (1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Agentia Nationala de Administrare Fiscala - aparat propriu preia:

a) activitatea aparatului central al Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si a birourilor vamale de frontiera si de interior;
b) activitatea Comisariatului General al Garzii Financiare;
(2) Cu aceeasi data, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, institutii cu personalitate juridica organizate in subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Ministerului Finantelor Publice potrivit competentelor acestuia, se reorganizeaza ca unitati subordonate denumite directii de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti, ca urmare a fuziunii prin absorbtie reglementata la art.1, si preiau:
a) activitatea directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior;
b) activitatea sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare.

Art.3 - (1) Personalul din cadrul aparatului central al Autoritatii Nationale a Vamilor si al birourilor vamale de frontiera si de interior, precum si din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare, se incadreaza in limita numarului de posturi aprobate pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Personalul din cadrul directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale, directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale, al sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare, se incadreaza in limita numarului de posturi aprobate pentru unitatile subordonate ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Personalul incadrat potrivit alin.(1) si (2) beneficiaza de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de functii din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor sale subordonate, dupa caz.

(4) Incetarea raporturilor de serviciu sau de munca ale personalului mentionat la alin.(1) si (2), se va face cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare.

Art.4 (1) Organizarea, functionarea si atributiile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a unitatilor sale subordonate, astfel cum au fost reorganizate conform art.1 si 2, precum si alte aspecte determinate de aplicarea masurilor de reorganizare se reglementeaza prin hotarare a Guvernului, ce va fi emisa in termen de maxim 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

(2) Pana la data intrarii in vigoare a reglementarii prevazute la alin. (1), activitatea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala este supusa dispozitiilor cuprinse in actele normative privind organizarea si functionarea acesteia, a Autoritatii Nationale a Vamilor si a Garzii Financiare.

Art. 5 (1) Personalul care ocupa functii publice specifice poarta in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane si, dupa caz, armament si alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoaparare, protectie si comunicare, care se atribuie gratuit.

(2) Dotarea cu armament se face in conformitate cu dispozitiile Legii nr.295/2004 privind regimul armelor si munitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Normele generale si speciale de dotare a personalului care ocupa functii specifice, insemnele distinctive, modelul ecusonului, uniformei, al legitimatiei de control/serviciu si al ordinului de serviciu se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

(4) Pana la data stabilirii noilor insemne distinctive si achizitionarii uniformei, dotarilor tehnice si a noilor documente, potrivit reglementarii prevazute la alin. (3), raman valabile si pot fi utilizate insemnele, uniformele, dotarile tehnice si documentele existente la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art.6 - (1) Patrimoniul, arhiva, executia bugetara pana la data desfiintarii si orice alte bunuri ale Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare sunt preluate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate, dupa caz.

(2) Toate procedurile aflate in derulare la data desfiintarii Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare, vor fi continuate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate, dupa caz, care se subroga in drepturile si obligatiile acestora, actele indeplinite anterior ramanand valabile.

(3) Pentru litigiile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale institutiilor desfiintate potrivit art. 1, dupa caz, si dobandesc calitatea procesuala a acestora, incepand cu data desfiintarii lor.

(4) Predarea-preluarea documentelor si bunurilor se va efectua pe baza de protocol de predare-preluare, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(5) Institutiile desfiintate potrivit art. 1, raspund de activitatile desfasurate pana la data preluarii activitatii lor de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate.

Art. 7 - (1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta in structura bugetelor autoritatilor si institutiilor publice care fac obiectul prevederilor acesteia, la propunerea ordonatorilor de credite, pe baza protocoalelor de predare-preluare.

(2) Pana la introducerea modificarilor prevazute la alin. (1) in bugetele autoritatilor si institutiilor publice care fac obiectul prezentei ordonante, finantarea acestora se va asigura din bugetele ordonatorilor de credite existenti inainte de reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si desfiintarea Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare, potrivit prezentei ordonante de urgenta.

Art. 8 - In termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se infiinteaza 8 directii de administrare fiscala regionale, corespunzatoare regiunilor de dezvoltare prevazute in Legea nr.315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, ca structuri teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in subordinea Ministerului Finantelor Publice.

Art. 9 - (1) Directiile de administrare fiscala regionale sunt servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica, in subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Ministerului Finantelor Publice potrivit competentelor acestuia, stabilite prin actul normativ de organizare
si functionare.

(2) Modalitatea de infiintare, organizarea, functionarea si sediul directiilor de administrare fiscala regionale se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Art. 10 - In cuprinsul actelor normative in vigoare urmatoarele denumiri se inlocuiesc, in mod corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta, dupa cum urmeaza:

a) "Autoritatea Nationala a Vamilor" si "Garda Financiara" cu "Agentia Nationala de Administrare Fiscala";

b) "directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti", "directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale", "directiile judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale" din subordinea Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si "sectiile judetene si a municipiului Bucuresti" ale Garzii Financiare cu "directiile de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti".

Art. 11 - La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta alineatul (1) al art.27 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 350 din 19 aprilie 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) Personalul vamal care are dreptul de a purta si a face uz de arma, in conformitate cu normele legale privind regimul armelor si al munitiilor, se stabileste de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

Art. 12 - (1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se abroga:

a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.91/2003 privind organizarea Garzii Financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 712 din 13 octombrie 2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.10/2004 privind Statutul personalului vamal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr.256 din 23 martie 2004;
c) art. 6 alin.(1) si (2), art.7 alin. (1) si (3), art.8 si art. 83 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 350 din 19 aprilie 2006, cu modificarile ulterioare.
"
(2) Ordinele si instructiunile emise in temeiul actelor normative de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Autoritatii Nationale a Vamilor si a Garzii Financiare isi pastreaza valabilitatea.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Mai 2013


Votati articolul "Se desfiinteaza Garda Financiara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca li se pot deconta salariatilor cheltuielile de transport

Intrebare: Va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns cu privire la urmatoarea problema:
- salariatii institutiei vor sa propuna conducerii institutiei
sa le deconteze cheltuielile de transport
de la domiciliu pana la serviciu si retur
- institutia este o institutie publica
care realizeaza si venituri proprii
- institutia este subordonata ierarhic
consiliului judetean

1. - va rog frumos sa ne spuneti daca din veniturile proprii
realizate de institutie
li se pot deconta salariatilor cheltuielile de transport ?
2. - daca da, in ce conditii ?

Raspuns: Transportul angajatilor trebuie inregistrat in contractul colectiv de munca, avizat de itm si vizat...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Mai 2013 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Se desfiinteaza Garda Financiara
Mai multe articole despre desfiintare garda financiara

Articole similare

Se desfiinteaza Garda Financiara
Mai multe articole despre structuri control

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: lu*****
Prim-Ministru emil boc???? sunteti siguri???
Data adaugarii: 14-Mai-2013
Postat de: al*****
opinia mea
Data adaugarii: 13-Mai-2013
Postat de: user
........
Data adaugarii: 13-Mai-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 394, dosar de 8 pagini si toate informatiile utile pentru completare si depunere

    • Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2264/2016 (OPANAF 2264/2016) publicat in M.Of. nr.578/2016, se modifica Ordinul presedintelui ANAF nr.3769/23.12.2015 publicat in M.Of. nr.11/07.01.2016 referitor la modelul si continutului formularului "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuat...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cum tratam din punct de vedere fiscal achizitiile de la persoane fizice?

    • Cu privire la bunurile achizitionate de la persoane fizice, Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015 stabilesc ca, documentele justificative provenite din tranzactii/operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective....» citeste mai departe aici

  • Speta ANAF: Achizitie portofolii de creante neperformante

    • In cadrul consultantei oferite de ANAF, a fost rezolvata si urmatoarea speta: "Un operator economic care cumpara creante, asumandu-si riscul neincasarii acestora, la un pret inferior valorii nominale a creantelor, fara sa perceapa un comision de recuperare a creantelor de la cedent, realizeaza operatiuni in sfera de aplicare a TVA?" Raspuns ANAF: Potrivit prevederilor din Codul fiscal, sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata serviciile de natura financ...» citeste mai departe aici

  • Evidenta stocului de produse finite in cazul unui restaurant. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Evidenta corecta a stocului pentru produse finite se va stabili in cazul unui restaurant care nu doreste sa treaca produsele de la contul 345 la contul 371, urmand sa evidentieze astfel 345= 711 la pret de vanzare, 5311= 701, si 711=345 tot la pret de vanzare. Dat fiind faptul ca in acest caz nu mai intra in raport de gestiune pentru marfuri, vom vedea cum este corecta evidenta stocului pentru produse finite. In ceea ce priveste trecerea de produse finite la marfuri (371 =...» citeste mai departe aici

  • Speta ANAF: Tratamentul fiscal pentru indemnizatii functii de demnitate publica

    • Se datoreaza impozit pe venit pentru indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica? Potrivit raspunsului dat de ANAF, conform Codului fiscal, regulile de impunere proprii veniturilor asimilate salariilor se aplica si pentru indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica, stabilite potrivit legii. Conform pct. 12 alin.(1) lit b) din Normelor metodologice de la Titlu IV-Impozit pe venit, venit...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Formularul 318 se depune pana la 30 septembrie 2016

    • Va reamintim ca data de 30 septembrie 2016 reprezinta termenul limita pentru depunerea formularului 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal". Persoanele impozabile stabilite in Romania, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene, pot solicita rambursarea taxei pe valoare adaugata achitata in acel stat,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X