Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

ANAF poate amana pana la 2 ani plata impozitelor de catre unele firme

Un nou proiect de ordonanta ar putea veni in sprijinul firmelor daca va fi aprobat urmand ca societatile care au de incasat bani din fonduri europene in baza contractelor de finantare semnate cu autoritatile sa beneficieze de o amanare din partea Fiscului la plata impozitelor si taxelor, de cel mult doi ani, in limita sumelor pe care le au de primit.

Proiectul mentioneaza astfel ca acei contribuabili care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza contractelor de finantare incheiate cu acestea pot solicita amanarea la plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) sau transmise Fiscului pentru recuperare.

Prin aceasta noua propunere, se doreste deblocarea activitatii contribuabililor care au de recuperat bani din fonduri europene, intrucat acestia au pe de o parte de achitat impozite, taxe si contributii, iar pe de alta parte trebuie sa incaseze bani pentru care au depus cereri de rambursare, aflandu-se astfel in impas financiar.

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale nu va fi acordata companiilor aflate in procedura de insolventa sau de executare silita, prin poprirea sumelor de incasat de la autoritatile competente, si nici celor care au in derulare o esalonare la plata a datoriilor.

Pentru amanarea la plata, firmele trebuie sa depuna la ANAF o cerere de acordare a acestei facilitati, insotita de documentul in original emis de autoritatea competenta din care sa reiasa totalul sumei exigibile care trebuie rambursata firmei in cauza, actul fiind valabil 20 de zile de la emitere.

Dupa doi ani, amanarea datoriilor la plata inceteaza, daca nu sunt achitate in cadrul acestei perioade, caz in care contribuabilul datoreaza dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii pe intreaga perioada de amanare la plata.

PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri
PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile
Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii




Sursa: Mediafax

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Mai 2013


Votati articolul "ANAF poate amana pana la 2 ani plata impozitelor de catre unele firme":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie bunuri din UE transportate cu masina personala

Intrebare: Buna ziua,
Care este dovada transportului in cazul marfurilor cumparate din UE pe care le transport cu masina personala?Mentionez ca firma care cumpara bunurile din Romania, este platitoare de tva.
Multumesc,

Raspuns: Pentru achizitii intracomunitare se declara taxarea inversa in 300 si 390, daca furnizorul si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Mai 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2015

    • Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2015 la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sunt urmatoarele: pentru societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv luni 30 mai 2016   pentru celelal...» citeste mai departe aici

  • Info CECCAR: Examen acces 2016

    • In ce priveste informatiile utile referitoare la examenul de acces in 2016, mentionam ca etapele obtinerii calitatii de expert contabil/contabil autorizat sunt: -    Examenul de admitere la stagiu -    Stagiul cu o perioada de 3 ani -    Examenul de aptitudini   Nota: La finalul articolului regasiti si examenele organizate de CECCAR in 2016. ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Sediul permanent

    • Multe societati nerezidente isi desfasoara activitatea (in principal de prospectare a pietei si vanzari) in Romania fara a avea o entitate stabilita in tara noastra (o societate, sucursala, reprezentanta etc). Veniturile obtinute de ele de pe teritoriul Romaniei se impoziteaza in tara in care isi au sediul, cu exceptia anumitor venituri pentru care se plateste impozit cu retinere la sursa in Romania. Exista insa activitati si situatii pentru care societatile nerezidente trebuie sa f...» citeste mai departe aici

  • Ce registre PFA sunt obligatorii la evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate?

    • Raspunsul oferit mai jos de  consultant fiscal si expertul contabil Dana Hristu tine cont de faptul ca a aparut modelul Registrului de evidenta fiscala pentru 2015 venituri din activitati independente (PFA, IF, II). Se organizeaza contabilitatea in partida simpla. Vom vedea astfel, in cazul unui control de la finante in 2016, ce registre completate trebuie sa prezinte un PFA cu activitate in 2015 (partida simpla, neplatitor de TVA). Pentru evidentierea in contabilitatea...» citeste mai departe aici

  • Venituri obtinute din arenda. Ce obligatii declarative si de plata avem?

    • In cele ce urmeaza, stabilim care sunt obligatiile declarative si cele de plata (si cum se calculeaza impozitul de 16%), precum si termenele legale ale unei persoane fizice care a incasat in 2016 venituri din arenda pe anul 2015. Mentionam ca persoana fizica a realizat in anul 2015 si venituri din salarii si nu i s-a retinut impozit pe veniturile din arenda la sursa de catre arendas. De asemenea, vom vedea ce declaratii trebuie sa depuna la ANAF. Daca in cursul anului nu ati incasat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X