Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

ANAF poate amana pana la 2 ani plata impozitelor de catre unele firme

Taxe si Impoziteamanarea la platadoi aniobligatii fiscalefirmefonduri europenecerere acordare facilitateANAF
Un nou proiect de ordonanta ar putea veni in sprijinul firmelor daca va fi aprobat urmand ca societatile care au de incasat bani din fonduri europene in baza contractelor de finantare semnate cu autoritatile sa beneficieze de o amanare din partea Fiscului la plata impozitelor si taxelor, de cel mult doi ani, in limita sumelor pe care le au de primit.

Proiectul mentioneaza astfel ca acei contribuabili care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza contractelor de finantare incheiate cu acestea pot solicita amanarea la plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) sau transmise Fiscului pentru recuperare.

Prin aceasta noua propunere, se doreste deblocarea activitatii contribuabililor care au de recuperat bani din fonduri europene, intrucat acestia au pe de o parte de achitat impozite, taxe si contributii, iar pe de alta parte trebuie sa incaseze bani pentru care au depus cereri de rambursare, aflandu-se astfel in impas financiar.

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale nu va fi acordata companiilor aflate in procedura de insolventa sau de executare silita, prin poprirea sumelor de incasat de la autoritatile competente, si nici celor care au in derulare o esalonare la plata a datoriilor.

Pentru amanarea la plata, firmele trebuie sa depuna la ANAF o cerere de acordare a acestei facilitati, insotita de documentul in original emis de autoritatea competenta din care sa reiasa totalul sumei exigibile care trebuie rambursata firmei in cauza, actul fiind valabil 20 de zile de la emitere.

Dupa doi ani, amanarea datoriilor la plata inceteaza, daca nu sunt achitate in cadrul acestei perioade, caz in care contribuabilul datoreaza dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii pe intreaga perioada de amanare la plata.

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii




Sursa: Mediafax

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Mai 2013


Votati articolul "ANAF poate amana pana la 2 ani plata impozitelor de catre unele firme":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

TVA inchiriere spatiu cu regim mixt se deduce integral sau prorata

Intrebare: Buna ziua,
o societate inregistrata in scopuri de tva obtine venituri exclusiv din inchiriere spatii din dotare, astfel:
-pentru spatii mari inchiriate catre personae juridice emite facturi cu TVA- in acest sens a depus la ANAF formular in care mentioneaza spatiile cu suprafete pentru care aplica tva;
-are o cladire cu cateva apartamente inchiriate catre persoane fizice; pentru acestea emite facturi fara TVA- pentru aceasta cladirea nu a depus la ANAF formular pentru a fi inreg cu TVA.

Pentru facturile de reparatii ,primite de la furnizori,pentru apartamentele inchiriate nu deduce TVA;
pentru cele aferente spatiilor de depozitare deduce TVA.

In aceste conditii mai trebuie sa calculeze prorata TVA?
In momentul de fata TVA-ul dedus este 100% nu cu prorata.

Raspuns: Si care ar fi procedura mai exact. Firma a avut si pe anul trecut facturare cu tva si facturare fara...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Mai 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • LIVE TEXT: Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Tema: SPLIT TVA

    • Rentrop & Straton organizeaza azi, 18 septembrie, Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, la Hotel Crowne Plaza. Tema conferintei o reprezinta sistemul split TVA sau plata defalcata a TVA.   Va prezentam mai jos, in timp real, unele dintre noutatile si explicatiile aferente acestui subiect, oferite de Gabriel Jinga - Consultant Rentrop & Straton si Gabriel Gheorghe - Consultan...» citeste mai departe aici

  • Salariile vor scadea! Guvernul ingheata brutul si lasa angajatorul sa decida daca va micsora sau mari salariile dupa transferul CAS

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a declarat ca Guvernul doreste sa “inghete” salariile brute pentru o perioada de timp in vreme ce a asigurarile sociale vor fi transferate din sarcina angajatorului in cea a angajatului. Angajatorul va fi obligat prin lege sa mentina salariul brut la un anumit nivel, ceea ce inseamna ca salariul net va scadea, cel mai net.  "Va fi o lege prin care aceste contributii vor fi transferate angajatului, iar angajatorul va trebui sa p...» citeste mai departe aici

  • Obligatii privind incadrarea persoanelor cu handicap incepand cu 1 septembrie 2017. Analiza zilei

    • Incepand cu data de 1 septembrie 2017, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati iar in situatia in care nu angajeaza persoane cu handicap vor plati lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat perso...» citeste mai departe aici

  • Insolventa persoanelor fizice. Ce reguli se aplica in 2017?

    • HG nr.419 pentru adoptarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr.151/2015 privind privind procedura insolventei persoanelor fizice, cunoscuta si sub denumirea de legea falimentului personal a intrat in vigoare de la 1 august 2017.  Insolventa debitorului persoana fizica este definita de lege ca acea stare a patrimoniului caracterizata prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor, pe masura ce acestea devin scadente. Insolventa se prezuma a exi...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 207/2015 - Codul de procedura fiscala actualizat august 2017

    • Legea nr. 207/2015 Codul de procedura fiscala 2017 TITLUL I - Dispozitii generale CAPITOLUL I - Domeniul de aplicare a Codului de procedura fiscala CAPITOLUL II - Principii generale de conduita in administrarea creantelor fiscale CAPITOLUL III - Aplicarea prevederilor legislatiei fiscale ...» citeste mai departe aici

  • Regimul TVA la vanzarea voucherelor

    • Regimul TVA la vanzarea voucherelor este reglementat in Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal.  Voucher in sensul TVA reprezinta un instrument prin care un furnizor de bunuri si/sau un prestator de servicii isi asuma obligatia de a-l accepta drept contrapartida sau parte a contrapartidei pentru o livrare de bunuri si/sau o prestare de servicii. ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".