Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

ANAF poate amana pana la 2 ani plata impozitelor de catre unele firme

Taxe si Impoziteamanarea la platadoi aniobligatii fiscalefirmefonduri europenecerere acordare facilitateANAF
Un nou proiect de ordonanta ar putea veni in sprijinul firmelor daca va fi aprobat urmand ca societatile care au de incasat bani din fonduri europene in baza contractelor de finantare semnate cu autoritatile sa beneficieze de o amanare din partea Fiscului la plata impozitelor si taxelor, de cel mult doi ani, in limita sumelor pe care le au de primit.

Proiectul mentioneaza astfel ca acei contribuabili care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza contractelor de finantare incheiate cu acestea pot solicita amanarea la plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) sau transmise Fiscului pentru recuperare.

Prin aceasta noua propunere, se doreste deblocarea activitatii contribuabililor care au de recuperat bani din fonduri europene, intrucat acestia au pe de o parte de achitat impozite, taxe si contributii, iar pe de alta parte trebuie sa incaseze bani pentru care au depus cereri de rambursare, aflandu-se astfel in impas financiar.

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale nu va fi acordata companiilor aflate in procedura de insolventa sau de executare silita, prin poprirea sumelor de incasat de la autoritatile competente, si nici celor care au in derulare o esalonare la plata a datoriilor.

Pentru amanarea la plata, firmele trebuie sa depuna la ANAF o cerere de acordare a acestei facilitati, insotita de documentul in original emis de autoritatea competenta din care sa reiasa totalul sumei exigibile care trebuie rambursata firmei in cauza, actul fiind valabil 20 de zile de la emitere.

Dupa doi ani, amanarea datoriilor la plata inceteaza, daca nu sunt achitate in cadrul acestei perioade, caz in care contribuabilul datoreaza dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii pe intreaga perioada de amanare la plata.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii




Sursa: Mediafax

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Mai 2013


Votati articolul "ANAF poate amana pana la 2 ani plata impozitelor de catre unele firme":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil sef - subordonare si Organigrama ?

Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca este corect sau nu
1. - ca un contabil sef sa aibe in subordine si compartimentul achizitii publice ?
2. - ca in Organigrama institutiei sa se treaca o asemenea subordonare ?
3. - exista sau nu o stare de incompatibilitate in ceea ce priveste
o asemenea subordonare ? Ce legislatie /prevederi legale prevad acest lucru ?

Raspuns: Departamentul de contabilitate nu poate avea in subordine departamentul de achizitii publice. Acesta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Mai 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar. Atentie la rezerva legala!

    • Obligatia de a constitui rezerva legala este prevazuta de Legea societatilor 31/1990. Potrivit art. 183 din aceasta lege, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social. Daca fondul de rezerva, dupa constituire, s-a micsorat din orice cauza, va fi completat, cu respectarea acestor prevederi. De asemenea, se include in fondul de rezerva, chiar daca acesta ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Clauzele INCOTERMS

    • INCOTERMS este prescurtarea de la INternational COmmercial TERMS, adica Clauze de Comert International. Ele au aparut dintr-o nevoie de simplificare si standardizare a procedurilor legate de vanzarea marfurilor - in orice contract trebuie stabilite modalitatile de livrare a marfurilor, modul cum se transfera riscurile intre vanzator si cumparator si felul in care se repartizeaza cheltuielile aferente transportului. Indeplinirea acestor cerin...» citeste mai departe aici

  • 31 martie - termen de plata pentru impozitele si taxele locale

    • Vineri - 31 martie 2017 - este primul termen pentru plata impozitelor si taxelor locale, respectiv impozitul si taxa pe cladiri, impozitul si taxa pe teren si impozitul pe mijloacele de transport. In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, atat persoanele fizice cat si persoanele juridice care au obligatii de plata trebuie sa achite impozitul in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie, inclusiv. Impozitele pe teren si mijloacele d...» citeste mai departe aici

  • Criterii de stabilire a rezidentei persoanei fizice. Cum va proceda corect un nerezident?

    • Pentru a nu incalca legea in ce priveste stabilirea rezidentei fiscale, exista mai multe etape obligatorii pe care va trebui sa le parcurgeti. In raspunsul de mai jos, analiza ofera in mod detaliat procedura in vigoare si pasii pe care trebuie sa ii urmati. Astfel, in analiza de mai jos, pornim de la urmatoarea situatie: "Administratorul societatii, cetatean strain si nerezident pana in data de 30.09.2016, se inregistreaza incepand cu 01.10.2016 cu drept de rezidenta pe teritor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X