Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ContaUtil: Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti

ProceduriInregistrari si Politici Contabileplan de conturicontract leasing operationalfurnizori


Cheltuielile cu lucrarile si serviciile executate de terti sunt reprezentate in planul de conturi in doua grupe, si anume:

- grupa 61 "Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti" si
- grupa 62 "Cheltuieli cu alte servicii executate de terti".


O institutie publica inregistreaza o factura de la furnizori legata de reparatiile efectuate de acestia la aparatura birotica din institutie, in valoare de 5.000 lei.

La finele anului se repartizeaza cheltuielile catre contul de rezultate.

Inregistrarea cheltuielilor:

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii




611 = 401 5.000
"Cheltuieli cu "Furnizori"
intretinerea si reparatiile"


Repartizarea cheltuielilor:

121 = 611 5.000
"Rezultatul "Cheltuieli cu
patrimonial" intretinerea si reparatiile"

In categoria lucrarilor si serviciilor executate de terti se inregistreaza si leasingul operational. Conform legilor in vigoare, institutiile publice au dreptul de a efectua operatii de leasing in calitate de locatar (utilizator).

Leasingul operational nu este definit de literatura de specialitate sau de legislatia aferenta in mod expres, spunandu-se doar ca este acel contract care nu respecta niciuna dintre conditiile necesare unui contract de leasing financiar.

In cazul contractului de leasing operational, bunul nu se inregistreaza in patrimoniu ca activ, plata ratelor de leasing constituind o cheltuiala curenta a institutiei (si nu una de capital).

Etapele inregistrarii in contabilitatea institutiei a leasingului operational sunt:

- inregistrarea obligatiei de plata a institutiei fata de locator, pentru ratele lunare datorate pe baza facturii emise de acesta:



% = 401 - cu valoarea totala
"Furnizori" a ratei de leasing
612
"Cheltuielile cu chiriile"
4426
"TVA deductibila"

Inregistrarea platii ratelor de leasing:


401 = %
"Furnizori"
770
" Finantare de la buget"
sau
560
"Disponibil din venituri proprii"
sau alte conturi de trezorerie

La incheierea contractului de leasing operational, locatarul (utilizatorul) isi poate exprima optiunea de cumparare. In acest caz, activul fix se va inregistra in contabilitatea sa ca activ, la valoarea reziduala, plus cota-parte din valoarea de intrare cuprinsa in ratele de leasing, astfel:


21 = Conturi de fonduri proprii
"Imobilizari corporale" (pentru cele neamortizabile)
404
"Furnizori de imobilizari"


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileplan de conturicontract leasing operationalfurnizori

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Iunie 2013


Votati articolul "ContaUtil: Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Retinere din salariu pentru achitarea unui obiect achizitionat

Intrebare: Buna ziua,

Un angajat al societatii noastre care doreste sa achizitioneze de la firma un laptop-obiect de inventor, a solicitat retinerea contravalorii acestuia din salariu.
Daca aceasta retinere este legala,ce documente trebuie sa intocmim ? Este obligatoriu sa intocmim factura, sau exista si alta varianta legala?
Prin ce inregistrare contabila putem stinge obligatia acestuia, daca ii facem retinerea din salariu?

Va multumesc.

Raspuns: Din punctul de vedere al societatii, vanzarea unui obiect de inventar presupune o factura pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Iunie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X