Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Lichidare societate microintreprindere. Care vor fi inregistrarile contabile?

Taxe si Impozitelichidare societatemicrointreprindereinregistrari contabileOMFP 1376/2004
Vom analiza mai jos cazul unei societati cu asociat unic care a devenit platitoare de impozit microintreprindere din 01.02.2013 si care a hotarat inceperea formalitatilor de inchidere voluntara cu 01.06.2013. Fiind o microintreprindere, vom vedea cum se fac inregistrarile contabile de inchidere, in balanta existand urmatoarele solduri:
1012=200

1061=40
231=143000
credit 1171=67000(profit nerepartizat din ani anteriori)
debit 1171=1050
credit curent 121=4000
441=700
4551=70000

Totodata, vom stabili ce regim fiscal au soldurile din ct.231 si 455, cum se declara impozitul final calculat din lichidare fiind microintreprindere si ce declaratii mai trebuie depuse la Administratie si la ce termene.

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii



Solutia consultantului:

Cadrul normativ ce reglementeaza reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de lichidare a societatilor comerciale este OMFP 1376/2004 privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale.

Conform prevederilor acestui act normativ, operatiunile care se fac cu ocazia lichidarii societatii comerciale sunt:

a) inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
b) intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
c) stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
d) valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);
e) achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;

f) stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
g) calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe dividende in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
h) intocmirea bilantului de partaj;
i) efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
- prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
- hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
- cota de participare la capitalul social.
j) inregistrarea cererii de radiere a societatii comerciale impreuna cu o serie de documente, printre care si cele care releva situatia financiara de lichidare si proiectul de repartizare a activului semnat de asociati/actionari, raportul lichidatorilor; certificatul emis de organul fiscal competent din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale.

Legiuitorul nu precizeaza prevederi speciale pentru lichidarea unei societati ce este microintreprindere fata de o societate platitoare de impozit pe profit.


Din punct de fiscal, se are in vedere calculul impozitului pe venit, datorat de persoana fizica, in cazul in care se va realiza un venit din lichidarea persoanei juridice, peste sumele primite ca distribuire din lichidare, peste valoarea capitalului social subscris si varsat.

Inregistrari contabile:

- capitalul social de restituit asociatilor:
1012 "Capital social subscris varsat" = 456 "Decontari cu asociatii privind capitalul"
- decontarea rezervelor legale:
1061 "Rezerva legala" = 456 "Decontari cu asociatii privind capitalul"
- impozit aferent rezervelor legale:
456 "Decontari cu asociatii privind capitalul" = 441 "Impozit"
- plata impozitului:
441 "Impozit" = 5121 "Conturi la banci in lei"

Retinem faptul ca valoarea ce excede capitalului social este un venit impozabil la nivelul persoanei fizice, conform art. 66 alin. (8) din Codul fiscal. Procedural, impozitul este in procent de 16%, fiind unul final. Declararea si plata se fac pana la depunerea situatiilor finale lichidative la Registrul comertului, conform art. 67 alin. (3) lit. d) din Codul fiscal.

Inregistrare contabila:

4551 "Asociati-conturi curente" = 446 "Alte impozite si taxe".
- profitul nerepartizat din anii precedenti, precum si profitul curent se distribuie in dividende si se repartizeaza asociatului:
117 "Rezultat reportat" = 457 "Dividende de plata"
457 "Dividende de plata" = 446 "Impozit pe dividende
446 "Impozit pe dividende = 5121 "Conturi la banci in lei"
- impozitul ramas neachitat din contul 441 se achita la bugetul de stat:
441 "Impozit" = 5121 "Conturi la banci in lei"
- inchiderea contului 4551:
4551 "Asociati conturi curente" = 456 "Decontari cu asociatii privind capitalul".

Din punctul de vedere al contului 231, legiuitorul nu a stabilit o procedura in cazul lichidarii societatii, astfel ca societatea prin politica proprie si respectand etapele lichidarii, va decide destinatia acestor sume coroborate si situatia concreta a imobilizarilor aflate in curs.



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Iunie 2013


Votati articolul "Lichidare societate microintreprindere. Care vor fi inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 2.22 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie asamblare flacoane pentru sifon

Intrebare:
Cum se trateaza contabil urmatoarea situatie:
O firma cumpara capete sifon, flacoane plastic si etichete. Ulterior un angajat le asambleaza si se obtine un flacon complet pentru sifon. Aceste flacoane sunt folosite ca ambalaj pentru sifonul vandut. In cazuri rare se si comercializeaza ca atare.
Cum se inregistreaza asamblarea componetelor pentru a obtine flaconul pentru sifon?

Raspuns: In opinia mea, avand in vedere prevederile Ordinului 3055/2009 cu modificarrile si completarile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Iunie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X